PDA

View Full Version : Radio ontvangst

hansje V
17-10-2013, 14:56
beste in mij golf V 2004 zit een VDO Dayton radio. de radio heeft erg slechte zeg maar nauwelijks radio ontvangst, hoe is dit mogelijk en hoe is dit te verbeteren.

VeeDubber
17-10-2013, 15:48
Heb je een antenne op het dak of die in de achterruit?

De achterruit variant is niet al te best en veroorzaakt vaak storingen. Oplossing is het plaatsen van een antenneversterker. Mocht dit niet helpen dan is een (extra) externe antenne nog een optie.

hansje V
17-10-2013, 19:49
Ik heb een antenne in de achterruit, dat functioneerde dus niet. Een externe antenne heb ik al aan zitten denken, jammer dat dit moet. Je zou een beter functionerend systeem verwachten van vw.

Audi1981
18-10-2013, 18:25
Toen ik nog bij de skoda dealer werkte monteerden wij op de mk4 en mk5 platform modellen gewoon bij aflevering altijd een antenneversterker ertussen als service :thumbup:

hansje V
22-10-2013, 19:35
Ik heb een antenne achter de voorruit geplakt en aangesloten. Resultaat iets betere ontvangst, niets meer dan dat. Zou het beter zijn om een verloop te kopen en plaatsen, dus van de twee originele antenne aansluitingen naar 1. Heeft hier iemand ervaring mee??

VeeDubber
22-10-2013, 20:03
Ik zou eerder kiezen voor een versterker, dat heeft meer effect in mijn ogen.

GiuliaReis
27-11-2013, 20:15
Toen ik nog bij de skoda dealer werkte monteerden wij op de mk4 en mk5 platform modellen gewoon bij aflevering altijd een antenneversterker ertussen als service :thumbup:
Is zo'n antenne versterker makkelijk te plaatsen en gaf dat een goed ontvangst?
Is een dakantenne een betere oplossing en kan deze makkelijk op de bestaande antenne kabel aangesloten worden?

Rob