PDA

View Full Version : Gewijzigde advertentie regels


Pages : [1] 2

Christiaan
20-10-2013, 12:28
Vanaf heden is het het een en ander aangepast met betrekking tot onze advertentie module

- Alle advertenties zullen gecontroleerd worden voor plaatsing door de Volksforum Crew op naleving van de regels (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110242)
- Zolang een advertentie niet goedgekeurd is, zal deze niet zichtbaar zijn
- Reageren op advertenties door middel van een reply is niet meer mogelijk
- Zelf de advertentie verwijderen is mogelijk
- Advertenties worden na 6 maanden verwijderd

Barn171
20-10-2013, 12:30
Top! Hele goede verbeteringen! :thumbup:

Style
20-10-2013, 12:32
Duidelijk en helemaal mee eens :thumbup: dus dan moet er dus gewoon naar de verkopende partij een pm gedaan worden als je iets meer wilt weten over de aangeboden goederen.

Tjaap
20-10-2013, 12:38
Ja en het is vooral aan de verkopende partij een fatsoenlijke advertentie neer te zetten zodat hij niet bedolven word onder PMs met elke keer dezelfde vraag.

Barn171
20-10-2013, 12:44
Super, en nu de pm box maar op tijd legen... haha

Barn171
20-10-2013, 12:46
Ho, wacht ff, ik merk net dat ik nu ook niet meer kan reageren op "advertenties op mp en andere sites" treads, foutje?

Dokter D
20-10-2013, 12:49
Top! Goede beslissing!

Christiaan
20-10-2013, 13:01
Ho, wacht ff, ik merk net dat ik nu ook niet meer kan reageren op "advertenties op mp en andere sites" treads, foutje?

Nu weer wel (die was er even tussendoor geschoten)

Martyn
20-10-2013, 13:23
En hoe breng ik mijn eigen advertenties onder de aandacht want uppen kan dus ook niet meer ?

Barn171
20-10-2013, 14:01
Nu weer wel (die was er even tussendoor geschoten)

Gelukkig, dan zijn we weer blij denk ik zo :D :D

Style
20-10-2013, 14:37
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93326

Moet iedereen dit wel doen was nu soms ook te veel gevraagd om door te geven dat de spullen verkocht waren.

Wel allemaal goede updates deze Zondag :thumbup:

J.v.G
20-10-2013, 14:38
En hoe breng ik mijn eigen advertenties onder de aandacht want uppen kan dus ook niet meer ?

ja idd da wil ik ook wel weten :rolleyes:

Dokter D
20-10-2013, 14:50
En hoe breng ik mijn eigen advertenties onder de aandacht want uppen kan dus ook niet meer ?

Terecht, met de zoekfunctie vind je de advertenties ook wel.

Herm Schreurs
20-10-2013, 15:00
En hoe breng ik mijn eigen advertenties onder de aandacht want uppen kan dus ook niet meer ?
Dat kan dus niet meer inderdaad, zorg ervoor dat je alles netjes en zorgvuldig invult!
Lees de vernieuwde regelementen even goed door:

http://www.volksforum.com/forum/announcement.php?f=46

Zorg ook dat je de zaken die je te koop aanbied goed en uitgebreid omschrijft zodat met de zoekmachine zoveel mogelijk op detail gezocht kan worden. Zorg ook dat er de juiste keywords in je tekst opgenomen zijn.

Uiteraard word een hele lijst met keywords als:
BBS, NOBBS, WELBBS, MERCEDES, GOLF, VW, KADETT etc etc niet geaccepteerd.

Het is even wennen voor iedereen maar maakt het wel een heel stuk overzichtelijk en netjes.
:thumbup:

Ralph
20-10-2013, 15:04
Vanaf heden is het het een en ander aangepast met betrekking tot onze advertentie module

- Alle advertenties zullen gecontroleerd worden voor plaatsing door de Volksforum Crew op naleving van de regels (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110242)
- Zolang een advertentie niet goedgekeurd is, zal deze niet zichtbaar zijn
- Reageren op advertenties door middel van een reply is niet meer mogelijk- Zelf de advertentie verwijderen is mogelijk
- Advertenties worden na 6 maanden verwijderd


De rood gemarkeerde begrijp ik niet helemaal... :shake:

Jel Golf 2 GTI
20-10-2013, 15:12
Ik heb net mijn adv gewoon geupt, alleen moeten jullie ze dan wel goedkeuren, als dit niet meer mag/kan heb ik voor niets een algemene verkoopspagina gemaakt, dan kan ik net zo goed elk stuk apart ingeven en verkopen.

Erik Baas
20-10-2013, 15:20
Ook vreemd dat de "Reply"-button nog onder elk bericht zichtbaar is, maar als je er op klikt krijg je een foutmelding, die niet informatief is en je bovendien op het verkeerde been kan zetten: "you do not have permission to access this page", met als een van de suggesties "the administrator may have disabled your account"...

Herm Schreurs
20-10-2013, 15:30
Ik heb net mijn adv gewoon geupt, alleen moeten jullie ze dan wel goedkeuren, als dit niet meer mag/kan heb ik voor niets een algemene verkoopspagina gemaakt, dan kan ik net zo goed elk stuk apart ingeven en verkopen.
Hoi Jel,

We willen juist zoveel mogelijk verzamel-advertenties en het is juist niet de bedoeling om overal een losse advertentie van te maken. Dit om het overzicht netjes te houden.
We hebben een gezellig, informatief forum met als extra de service om advertenties te plaatsen. Om dit in de hand te houden en geen verkoop-forum te worden waar ook wel eens iets anders gepost wordt zijn deze maatregelen in het leven geroepen.

Ook wij als mods moeten er even onze weg in vinden en lopen nog tegen van alles aan hoor ;)

SucceS!

Jel Golf 2 GTI
20-10-2013, 15:37
Hoi Jel,

We willen juist zoveel mogelijk verzamel-advertenties en het is juist niet de bedoeling om overal een losse advertentie van te maken. Dit om het overzicht netjes te houden.
We hebben een gezellig, informatief forum met als extra de service om advertenties te plaatsen. Om dit in de hand te houden en geen verkoop-forum te worden waar ook wel eens iets anders gepost wordt zijn deze maatregelen in het leven geroepen.

Ook wij als mods moeten er even onze weg in vinden en lopen nog tegen van alles aan hoor ;)

SucceS!

Dat snap ik :thumbup:

Ik ben hier indertijd ook aangemeld om problemen op te lossen en niet om dingen te kopen/verkopen, maar met de jaren is dit gegroeid en ik heb nu zo een enorme boel aan onderdelen waar de meeste mensen hier wel wat mee kunnen doen. Daarom dat ik ook ben beginnen verkopen. Indertijd is idd de opmerking gekomen dat er teveel "losse adv" waren, daarom heb ik ook een algemene gemaakt die ik zoveel mogelijk zelf proper probeer te houden en up to date. We zullen wel zien hoe het loopt, het is nog nieuw en het moet ff de tijd krijgen om er aan te wennen. Jullie ook veel succes hiermee.

Grtz Jel :thumbup:

Herm Schreurs
20-10-2013, 15:41
Dat snap ik :thumbup:

Ik ben hier indertijd ook aangemeld om problemen op te lossen en niet om dingen te kopen/verkopen, maar met de jaren is dit gegroeid en ik heb nu zo een enorme boel aan onderdelen waar de meeste mensen hier wel wat mee kunnen doen. Daarom dat ik ook ben beginnen verkopen. Indertijd is idd de opmerking gekomen dat er teveel "losse adv" waren, daarom heb ik ook een algemene gemaakt die ik zoveel mogelijk zelf proper probeer te houden en up to date. We zullen wel zien hoe het loopt, het is nog nieuw en het moet ff de tijd krijgen om er aan te wennen. Jullie ook veel succes hiermee.

Grtz Jel :thumbup:
Ok nice,
Thanks!

Dokter D
20-10-2013, 16:00
Dat snap ik :thumbup:

Ik ben hier indertijd ook aangemeld om problemen op te lossen en niet om dingen te kopen/verkopen, maar met de jaren is dit gegroeid en ik heb nu zo een enorme boel aan onderdelen waar de meeste mensen hier wel wat mee kunnen doen. Daarom dat ik ook ben beginnen verkopen. Indertijd is idd de opmerking gekomen dat er teveel "losse adv" waren, daarom heb ik ook een algemene gemaakt die ik zoveel mogelijk zelf proper probeer te houden en up to date. We zullen wel zien hoe het loopt, het is nog nieuw en het moet ff de tijd krijgen om er aan te wennen. Jullie ook veel succes hiermee.

Grtz Jel :thumbup:

Je kunt je eigen topics nog steeds editen, zo kun je deze dus up-to-date houden :thumbup:

Christiaan
20-10-2013, 16:17
Ook vreemd dat de "Reply"-button nog onder elk bericht zichtbaar is

De reply button is idd nog zichtbaar. Helaas ook niet eenvoudig te verwijderen in deze versie van de forum software (anders was 'ie al weg :D )

Ralph
20-10-2013, 16:32
Als uppen niet meer kan dan maar iedere dag een nieuwe advertentie zetten en de oude verwijderen... :D

Style
20-10-2013, 16:34
Mits ze dat goed keuren anders zit je mooi zonder als je de oude al verwijderd heb :D

Ralph
20-10-2013, 17:49
Mits ze dat goed keuren anders zit je mooi zonder als je de oude al verwijderd heb :D


Haha, dat is ook al weer waar !

Herm Schreurs
20-10-2013, 18:35
Kijk, alles lost zichzelf op zo :)

:thumbup:

Martyn
20-10-2013, 20:20
Dat kan dus niet meer inderdaad, zorg ervoor dat je alles netjes en zorgvuldig invult!
Lees de vernieuwde regelementen even goed door:

http://www.volksforum.com/forum/announcement.php?f=46

Zorg ook dat je de zaken die je te koop aanbied goed en uitgebreid omschrijft zodat met de zoekmachine zoveel mogelijk op detail gezocht kan worden. Zorg ook dat er de juiste keywords in je tekst opgenomen zijn.

Uiteraard word een hele lijst met keywords als:
BBS, NOBBS, WELBBS, MERCEDES, GOLF, VW, KADETT etc etc niet geaccepteerd.

Het is even wennen voor iedereen maar maakt het wel een heel stuk overzichtelijk en netjes.
:thumbup:


Ok duidelijk dank u.

René
20-10-2013, 22:32
Wat een genot....na de resizer en de youtube-viewer alweer de derde top-update van 2013 op het Volksforum Als ik nu op "new posts" klik, heb ik maar 3 pagina`s ipv 7, waarvan dus 4 pagina`s volledig gevuld zijn met advertenties. Top werk mannen!

:thumbup:

Tjeerd
21-10-2013, 08:04
Ik ben er ook blij mee!

ronaroot
21-10-2013, 08:34
Dat er iets moest gebeuren was duidelijk en voor een groot gedeelte kan ik me vinden in de nieuwe regels :thumbup:

maar .... je eigen advertentie niet meer kunnen "uppen" vindt ik een groot gemis. Niet dat dit dagelijks zou moeten kunnen maar om de x dagen zou een oplossing kunnen zijn.
Tuurlijk zijn alle advertenties via de search te vinden maar vaak koop en verkoop ik spullen juist doordat je ze per "toeval" voorbij ziet komen.
Voorheen kon je dus regelmatig uppen waardoor meer mensen de advertentie zien, nu zullen alleen de mensen die op het moment van plaatsen van de advertentie het topic zien en daarna door andere nieuwe advertenties naar achter schuiven en nog minimaal bekeken worden.

Zoals ik al zei, uppen hoeft niet dagelijks te kunnen maar helemaal niet meer mogelijk zijn vindt ik wel heel Rigoureus :rolleyes:

JOEY88
21-10-2013, 09:36
Absoluut met het bovenstaande bericht eens.

Verder ben ik erg benieuwd of op dat punt nog iets veranderd zal gaan worden.

Area51
21-10-2013, 09:39
Als ik nu op "new posts" klik, heb ik maar 3 pagina`s ipv 7, waarvan dus 4 pagina`s volledig gevuld zijn met advertenties.

Verrek, je hebt gelijk !! Wat een genot !!

jetta mk1 '82
21-10-2013, 16:34
Ben het met ronaroot eens...

Dokter D
21-10-2013, 16:39
Verrek, je hebt gelijk !! Wat een genot !!

Inderdaad! Wat een genot, houden zo!

jetta mk1 '82
21-10-2013, 16:42
Ben het met ronaroot eens...


*edit* waardeloze klote update, zelfs mijn gezocht topic kan ik niet meer uppen :screwy:

Barn171
21-10-2013, 18:03
Ik denk dat we terug moeten naar de basis van dit forum, waar het verkopen nauwelijks een rol speelde. Met deze update gebeurd dat helemaal, dus ben ik er erg blij mee. Zoals al gezegd, het scheelt pagina's aan "new posts". Dat je ads niet mee kunt uppen, tja..., dat doe je bij mp over het algemeen ook niet, bij onderdelen al sowieso niet. Als je het bij wilt houden, ze komen toch voorbij bij "new posts", als je geïnteresseerd bent dan reageer je gewoon meteen en is het daarmee opgelost. Als je dan af en toe nog eens door de rubrieken van "te koop" scrolt, hoef je helemaal niets te missen.

Dat is mijn mijn mening dan toch...

Herm Schreurs
21-10-2013, 18:11
*edit* waardeloze klote update, zelfs mijn gezocht topic kan ik niet meer uppen :screwy:
Mochten er zaken zijn waar u tegenaan loopt, schroom dan niet om deze bij uw moderator te melden.

Om nu meteen de gehele verandering als "waardeloos" en "klote" te betitelen vind ik een beetje ver gaan.

EDIT:
verkeerde voornaamwoord gebruikt :D

ewcaddymk1
21-10-2013, 18:17
heerlijk dit maar 3 in plaats van 8 pagina's new posts :thumbup:

Style
21-10-2013, 18:22
Ik denk dat we terug moeten naar de basis van dit forum, waar het verkopen nauwelijks een rol speelde. Met deze update gebeurd dat helemaal, dus ben ik er erg blij mee. Zoals al gezegd, het scheelt pagina's aan "new posts". Dat je ads niet mee kunt uppen, tja..., dat doe je bij mp over het algemeen ook niet, bij onderdelen al sowieso niet. Als je het bij wilt houden, ze komen toch voorbij bij "new posts", als je geïnteresseerd bent dan reageer je gewoon meteen en is het daarmee opgelost. Als je dan af en toe nog eens door de rubrieken van "te koop" scrolt, hoef je helemaal niets te missen.

Dat is mijn mijn mening dan toch...

Helemaal mee eens :thumbup: het is mooi mee genomen dat je iets mag verkopen.
Maar ik heb zelf meer aan alle info die ik van alle leden krijg en of zelf lees in bestaande topics ;)

VeeDubber
21-10-2013, 18:35
Het uitschakelen van de replies (en dus ook het uppen) is iets waar we binnen het bestuur meerdere malen over gesproken hebben en voor ons een weloverwogen keuze is geweest. Onze insteek is geweest om het forum meer terug te brengen naar de kernwaarden, zijnde vragen en oplossingen, projecten en how-to's. Daarnaast is het zo dat wij veel opmerkingen van leden kregen dat het "Marktplaats-gehalte" van het forum te hoog was en dit wordt nu eenmaal voor een groot deel veroorzaakt door talloze advertenties die soms zelfs dagelijks omhoog werden gehaald.

We realiseren ons echter ook dat het handelen in onderdelen en auto's een wezenlijk deel van het forum uitmaakt en dat daar ook een plaats voor moet zijn. Daarom hebben we gekozen voor een systeem waarbij we alle advertenties op juistheid kunnen controleren en er geen reacties meer mogelijk zijn.

We snappen dat het niet meer kunnen uppen en reageren door een deel van jullie als vervelend/irritant/jammer wordt beschouwd, maar we denken hiermee de beste keus voor het forum te hebben gemaakt. Zoals gezegd is de search altijd beschikbaar en voor mensen die graag handelen, is het het makkelijkste om simpelweg door de forumcategorieen van hun keuze te struinen op zoek naar nieuwe items.

We hopen op jullie begrip!

Audi1981
21-10-2013, 20:39
Amen! :thumbup:

Erik Baas
21-10-2013, 21:20
Wie een auto zoekt kan die gemakkelijk vinden door de topictitels te lezen in de rubriek "auto's tka", maar voor onderdelen geldt dat niet! Met een titel als bv. "zolderopruiming" heb je nog geen idee wat er wordt aangeboden. De zoekfunctie is maar beperkt bruikbaar doordat veel mensen bar slecht spellen. Zo is de kans dat je vindt wat je zoekt wel erg klein, terwijl het gezochte deel misschien wél te koop is...

Mijn vraag: kan de rubriek "onderdelen tka" misschien opgesplitst worden per type, bv. op dezelfde wijze als de technische rubrieken? Dat zou al een stuk schelen!

Tjaap
21-10-2013, 21:27
Nee voorlopig niet. Zogauw mensen doorhebben dat de search een essentieel onderdeel van het verkooptopic is zullen ze titels als "zolderverkoop" snel genoeg achterwege laten.
Bovendien is beroerd spellen ook weer de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Als je iets niet kwijt raakt omdat de spelling niet klopt zullen ze het eerder door de spellcheck halen.

Edit: nu zijn titels als bovenstaand in het oude systeem ook al niet handig en met de search kun je kiezen tussen zoeken in topic titels en hele topics.
Dus wat dat betreft veranderd er eigenlijk niets

jetta mk1 '82
21-10-2013, 21:38
Nu zoek ik een lange kever achter klep, wie gaat daar ooit op zoeken via de 'search'?
Juist, niemand! Kans van slagen is dus nagenoeg 0!

Ralph
21-10-2013, 21:53
We moeten het maar respecteren... Ik denk dat een poll meer op zijn plaats was geweest dan gelijk deze maatregel invoeren.
De mods beheren natuurlijk het forum, maar gebruik gemak voor de leden moet ook mee tellen.
Daarnaast waren er ook nog wel andere oplossingen mogelijk geweest dan deze actie.

Dokter D
21-10-2013, 22:04
Wanneer ik zie dat een mod hier bijna een dagtaak heeft om leden op de advertentieregels te wijzen dan kan ik dit besluit heel goed begrijpen.

Nu heeft dit als bijkomend voordeel dat de "newposts" schoon blijven van alle "UP's" en daar ben ik toch ook echt heel blij mee!

Wanneer je zoekt op "lange kever achter klep" vind je inderdaad niets...
Dat kan misschien zo zijn dat dergelijk item niet wordt aangeboden.
Wanneer je zoekt op "kever" dan zoek je iets algemener en kom je zo'n 20 topics tegen.
Het lijkt mij best te doen om die topics door te lopen om te kijken of er een "lange kever achter klep" wordt aangeboden.

Erik Baas
21-10-2013, 22:22
Nu zoek ik een lange kever achter klepDie ga je inderdaad niet vinden, tenzij de aanbieder dezelfde spelfout gemaakt heeft: "achterklep" is nl. één woord. Dat bedoelde ik dus...

Jeroen64
22-10-2013, 07:13
Kan iemand van de mods mij uitleggen hoe deze er tussendoor is gekomen met die nieuwe regels? :confused:
Golf 1 GL (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120031)
Links naar advertenties op MP, eBay of andere sites van eigen advertenties worden niet geplaatst. Een beetje moeite doen is wel zo netjes.
(volgens mij is dit zelfs 1 van de oude regels :rolleyes: )


Verder wel een nette update van t forum, zou het wel fijner vinden om te kunnen uppen maar snap de beslissing wel, in vervolg maar wat gerichter gaan zoeken ipv bij toeval tegen leuke dingen aanlopen :redface:

Area51
22-10-2013, 07:39
Die ga je inderdaad niet vinden, tenzij de aanbieder dezelfde spelfout gemaakt heeft: "achterklep" is nl. één woord. Dat bedoelde ik dus...

Helemaal correct zou natuurlijk zijn; "lange kever motorklep", want een achterklep (zoals bij bv een Golf2) is het niet :D

En zelfs dan nog, die moet je hier ook niet zoeken, maar op keversite :tongue:

Christiaan
22-10-2013, 07:56
Kan iemand van de mods mij uitleggen hoe deze er tussendoor is gekomen met die nieuwe regels? :confused:
Golf 1 GL (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=120031)
(volgens mij is dit zelfs 1 van de oude regels :rolleyes: )

Links naar advertenties op MP, eBay of andere sites van eigen advertenties worden niet geplaatst. Een beetje moeite doen is wel zo netjes.



Ten eerste, wij zijn ook mensen, en kunnen ook een fout maken.

Ten tweede, wat klopt er niet aan deze advertentie dan? Misschien dat ik wel ergens overheen lees?
Er staat wel een link in, maar prijs, woonplaats en artikel omschrijving staat toch ook vermeld?

Bovenstaande regel is meer om tegen te gaan dat er alleen een copy / paste marktplaats link in staat. Maar misschien dat we dat dan iets duidelijker moeten vermelden in de regels?

Jeroen64
22-10-2013, 08:05
Ten eerste, wij zijn ook mensen, en kunnen ook een fout maken.
Snap ik en moet uiteraard kunnen

Ten tweede, wat klopt er niet aan deze advertentie dan? Misschien dat ik wel ergens overheen lees?
Er staat wel een link in, maar prijs, woonplaats en artikel omschrijving staat toch ook vermeld?

Bovenstaande regel is meer om tegen te gaan dat er alleen een copy / paste marktplaats link in staat. Maar misschien dat we dat dan iets duidelijker moeten vermelden in de regels? Dan interpreteer ik die regel kennelijk iets anders, ik dacht dat het de bedoeling was om foto's gewoon in de advertentie te plaatsen en dus helemaal geen links naar andere advertentie sites. Misschien iets explicieter in de regels zetten, tenzij ik de enige ben die de regel zo leest natuurlijk :redface:

Christiaan
22-10-2013, 08:39
Dan interpreteer ik die regel kennelijk iets anders, ik dacht dat het de bedoeling was om foto's gewoon in de advertentie te plaatsen en dus helemaal geen links naar andere advertentie sites. Misschien iets explicieter in de regels zetten, tenzij ik de enige ben die de regel zo leest natuurlijk :redface:

Oftewel, dit gedeelte van de advertentie regels is dus niet duidelijk. Gaan we aanpassen!

Kootje74
22-10-2013, 12:05
Als je lekker gaat verwijderen dan gaan wel aardig je 'total posts' naar beneden. Ben je zo weer een Newbee :redface:

Tjaap
22-10-2013, 12:17
Er word niets verwijderd hoor, oude en verkochte advertenties komen net als nu in het archief terecht en hebben geen invloed op je postcount.

Kootje74
22-10-2013, 12:55
Als ik mijn oude advertenties verwijder (nieuwe mogelijkheid) omdat de spullen niet meer te koop zijn, of in geval van gezocht, inmiddels gevonden, dan veranderd mijn postcount.

Tjaap
22-10-2013, 13:05
Ah, goed punt. Dat klopt idd.
Maar tenzij je alleen post in de verkoopafdeling, EN dat al je 164 post van het afgelopen half jaar zijn, zal je dus niet terugvallen.

Daar komt nog bij, Is iemand die hier alleen komt verkopen echt een " forum regular" ?

Kootje74
22-10-2013, 13:18
:thumbup:

EnVeeZee
22-10-2013, 13:21
Als dat een probleem is doneren de "enkel verkoopaccounts" toch lekker, verandert er nooit meer iets aan status/titel. Moet uit kunnen tov de bespaarde marktplaats advertentiekosten ;)

jetta mk1 '82
22-10-2013, 16:46
Buiten dat ZOEK ik een achter klep en misschien heeft iemand die toevallig staan en komt mijn gezocht topic tegen tussen de new posts....

Ralph
22-10-2013, 16:48
Ben benieuwd wanneer dit topic wordt gesloten...

Style
22-10-2013, 17:16
Ik ook ! respect :thumbup: voor iedereen hier maar wat een gezeur het is toch een forum geen marktplaats.
En wat zou het als je een newbie bent of een junkie belangrijkste moet toch zijn
dat er bakken met info hier te vinden is.
Het forum heeft mij zo veel opgeleverd aan kennis en geholpen met aan komende mis stappen :D

Mijn mening hé jongen niet gelijk op de achterste teentjes gaan staan :D

Lesley
22-10-2013, 17:46
Gewoon na 100 berichten alvorens je gebruik kunt maken van het verkoop gedeelte! En zou gelijk auto's te koop inkorten naar 10 pagina's

willes180
23-10-2013, 00:21
grote kwats.. als iemand iets aanbied of iets vraagt wat niet klopt of als je een vraag hebt kan je niej eens reageren... voor mij een reden om geen gebruiik meer te maken van dit forum.. een forum is er toch om vragen te stellen en niet om perfecte uitleg te geven en perfecte advertenties te plaatsen..

echt groooote kwats

Lesley
23-10-2013, 06:31
Denk niet dat er iemand van het forum wakker ligt dat jij geen gebruik meer maakt van dit geheel!

dubster.be
23-10-2013, 06:45
Gewoon na 100 berichten alvorens je gebruik kunt maken van het verkoop gedeelte! En zou gelijk auto's te koop inkorten naar 10 pagina's

denk dat te koop posts na 100 berichten enkel een wildgroei aan banale reacties zal geven in andere topics om net aan die 100 posts te komen?

Lesley
23-10-2013, 07:21
denk dat te koop posts na 100 berichten enkel een wildgroei aan banale reacties zal geven in andere topics om net aan die 100 posts te komen?

Forum staat er vol anale reacties!

rudvwt3
23-10-2013, 11:03
Een forum waarop je geen reply kan plaatsen!!!?????
Mij gaan ze hier niet veel meer zien schat ik!

Area51
23-10-2013, 11:17
Grappig dat de grootste klagers eigenlijk de mensen zijn die hier het meest kwamen om te adverteren.

Misha
23-10-2013, 12:20
Logisch toch.. voor de 'echte regulars' is het verkoopgedeelte niet het belangrijkste van het forum.

EnVeeZee
23-10-2013, 12:47
Inderdaad, lekker reply-en op mplaats ;)
Al die kansloze ads met 100 upjes liever kwijt dan rijk in de new posts...

Style
23-10-2013, 13:06
Logisch toch.. voor de 'echte regulars' is het verkoopgedeelte niet het belangrijkste van het forum.

:thumbup:

ewcaddymk1
23-10-2013, 13:27
Grappig dat de grootste klagers eigenlijk de mensen zijn die hier het meest kwamen om te adverteren.
:D

Lesley
23-10-2013, 14:00
Een forum waarop je geen reply kan plaatsen!!!?????
Mij gaan ze hier niet veel meer zien schat ik!

Losballos....

Barn171
23-10-2013, 14:36
Een forum waarop je geen reply kan plaatsen!!!?????
Mij gaan ze hier niet veel meer zien schat ik!

Ow ja, want nu kun je inderdaad helemaal nergens meer een reply plaatsen en is het forum in zijn geheel compleet nutteloos geworden, je hebt helemaal gelijk :thumbup: ...

Mensen, ben nu eens niet zo negatief, allejezus zeg! De operators hebben nu (eindelijk) een oplossing gevonden voor een probleem dat al zo lang rond zweeft, en ze worden/het wordt direct volledig de grond in geboord. Wacht het even af voordat je zo een rigoureuze opmerkingen het forum op slingert.

Lesley
23-10-2013, 16:37
Lieve kijkbuiskindjes, je bent hier uit vrije wil..

Mauricejuhvw
23-10-2013, 21:07
Ik vind dit een hele goede oplossing voor het forum zit zelf ook ook niet heel erg veel op het te koop gedeelte maar word nu ook makkelijker om onderdelen te kijken want meestal als ik aan het kijken was was het al bijna 4 pagina's met advertenties die ik al gezien had maar boven aan bleven vanwege het ge-up
Dus ik vind het goede oplossing van de mods dat het nu teminste overzichtelijk blijft :thumbup:

Lesley
24-10-2013, 14:28
Vind dat je nu verplicht bent om foto toe te voegen als je ook maar iets te koop aanbied, geen foto is niet adverteren!

ErikvanBilsen
24-10-2013, 18:38
Ik vind het een goede update.
Je advertentie valt nu ook minder ver terug omdat niet iedereen de hele tijd ligt omhoog te werken.

Roykee
24-10-2013, 19:09
Ik vind het ook een goede update

Markus
24-10-2013, 19:41
Nou blij dat ik het ff gelezen heb hier.
Ik dacht al wat gebeurd er nou maar ik vind het ook een goede update :thumbup:

rolf
25-10-2013, 16:21
Dat er iets moest gebeuren was duidelijk en voor een groot gedeelte kan ik me vinden in de nieuwe regels :thumbup:

maar .... je eigen advertentie niet meer kunnen "uppen" vindt ik een groot gemis. Niet dat dit dagelijks zou moeten kunnen maar om de x dagen zou een oplossing kunnen zijn.
Tuurlijk zijn alle advertenties via de search te vinden maar vaak koop en verkoop ik spullen juist doordat je ze per "toeval" voorbij ziet komen.
Voorheen kon je dus regelmatig uppen waardoor meer mensen de advertentie zien, nu zullen alleen de mensen die op het moment van plaatsen van de advertentie het topic zien en daarna door andere nieuwe advertenties naar achter schuiven en nog minimaal bekeken worden.

Zoals ik al zei, uppen hoeft niet dagelijks te kunnen maar helemaal niet meer mogelijk zijn vindt ik wel heel Rigoureus :rolleyes:

ik kan mij in dit antwoord helemaal vinden
misschien is het wel handig om bv 1x per week je adv te kunnen uppen.
zo blijft het voor het forum en de lezer toch beperkt en makkelijk.

Ralph
25-10-2013, 18:48
Helemaal mee eens.

ScareMercy
25-10-2013, 18:57
Hier ben ik het ook mee eens.

Nu ben je afhankelijk van mensen die gericht op jouw onderdelen zoeken. En de zogenaamde impulsaankopen zullen veel minder vaak voorkomen (je moet er nu wel heel toevallig tegenaan lopen).

Als je iets te koop hebt staan dat niet de grootste interesse wekt, en dus niet meteen verkocht wordt, zoals meestal met het speciale spul. Dan kun je zo goed als vergeten dat het hier verkocht wordt omdat het binnen no-time op pagina zoveel staat. En verdwijnt het uiteindelijk in het archief.

Buiten dat kun je mensen niet attenderen op een prijswijziging, waardoor het voor hen ineens wel een interessant object wordt.

Hetzelfde geldt natuurlijk ook vanuit het opzicht van de koper.

Style
25-10-2013, 19:01
Maar jongens op Marktplaats kan je toch ook niet uppen.
Advertenties van mijn vind ik soms terug op pagina 400 en verkopen doe ik nog steeds.

Barn171
25-10-2013, 19:28
Wat Peter zegt, dat precies, en dit blijft een FORUM, geen verkoopsite

Ralph
25-10-2013, 19:42
Op marktplaats kun je wel uppen. Weliswaar tegen telefonische betaling maar het kan wel. Er is al zoveel over gezegd, alleen jammer dat deze bedlissing zomaar gemaakt is zonder in mijn ogen een juist onderzoekje. Er zullen altijd voor en tegenstanders blijven mbt deze wijziging. Zoals de regel nu is vindt Ik persoonlijk erg statisch...

MK2-VRT
26-10-2013, 15:35
Niet meer je eigen advertentie kunnen uppen slaat eigenlijk nergens meer op..

Jullie moeten die marktplaats jagers hier weg halen, of eerst zorgen dat ze pas wat kunnen aanbieden na een X aantal postst, dan haken al een hoop van die figuren af..Vele plaatsen gelijk een advertentie als eerste post en vervolgens hoor je er niks meer van, die horen hier in mijn ogen niet thuis.

Vaste members laten uppen moet kunnen.

Dit gaat niet werken ben ik bang, of worden er veel dezelfde topics dubbel gepost als gevolg van het niet meer kunnen uppen.

Style
26-10-2013, 15:46
Onderste regel gaat denk ik ook niet op want de advertentie moet eerst goed gekeurd worden door de moderators voor dat hij zichtbaar
wordt op het forum ;)

Lesley
26-10-2013, 15:53
Onderste regel gaat denk ik ook niet op want de advertentie moet eerst goed gekeurd worden door de moderators voor dat hij zichtbaar
wordt op het forum ;)

Ben ik gedeeltelijk met je eens, laat de moderators dan ook even kijken of de advertentie compleet is foto, woonplaats ed. Zie nu ook advertenties voorbij komen zonder foto! Als je dan toch controle uitvoert!

Tjaap
26-10-2013, 16:28
Foto is geen verplichting en zal het in de toekomst waarschijnlijk ook niet worden.
Zonder woonplaats en prijs word een advertentie niet geplaatst.

gratje
26-10-2013, 17:02
De oude advertentie verwijderen en weer een nieuwe plaatsen, is dit wel toegestaan?
En zit er geen termijn aan een advertentie?
Mocht degene die hem geplaatst heeft deze vergeten te verwijderen na verkoop.

VW Johs
26-10-2013, 18:50
Ok , voor het verkopen van onderdelen snap ik het wel . Was een chaos en een soort mp , maar voor het onderdelen gevraagd snap ik het niet ... Elkaar helpen kan niet meer

Ff een linkje delen of op een advertentie wijzen bv

Dokter D
26-10-2013, 20:05
Ok , voor het verkopen van onderdelen snap ik het wel . Was een chaos en een soort mp , maar voor het onderdelen gevraagd snap ik het niet ... Elkaar helpen kan niet meer

Ff een linkje delen of op een advertentie wijzen bv

Dat kan toch via een PM?!

Ralph
26-10-2013, 20:19
Ga je dan het hele forum een pm sturen ?

VW Johs
26-10-2013, 20:28
Dat kan toch via een PM?!


Dat kan natuurlijk , maar nu krijg je dus dat iedereen die bv een raammechanisme zoek een topic gaat maken omdat er nergens meer iets over terug te vinden is . En Je kan niet meer zien of iemand geholpen is

powah
27-10-2013, 11:02
Hoelang duurt het meestal voordat een advertentie goed gekeurd word?

Ralph
27-10-2013, 11:06
Ik heb inmiddels de ervaring maximaal een paar uurtjes. Niks mis mee dus, maar lijkt me wel een aardige klus...

Style
27-10-2013, 11:39
Bij mij was het 10minuten ik denk dat dit te maken heeft of er een moderator online is :thumbup:

MK2-VRT
27-10-2013, 12:43
Eigenlijk is dat gewoon onbegonnen en ontzettend veel meer werk op de manier die jullie nu willen gebruiken..Dat is mijn mening.

Beter laten jullie gewoon de advertenties plaatsen, en alles wat niet voldoet aan de regels, de prullenbak in ermee..De vaste gebruikers houden zich meestal toch aan de regels, dus dat zou al een pak minder werk zijn.

Je eigen verkoop topic eens per week omhoog trappen moet ook gewoon kunnen.

Marktplaats figuren die meteen iets te koop aanbieden in de eerste post, en waarvan de advertentie niet binnen de regels valt, meteen verwijderen.

Dan blijft alles mooi overzichtelijk en ziet een mod iets over het hoofd, kan een forummer altijd een melding maken.

Ralph
27-10-2013, 13:10
Eigenlijk is dat gewoon onbegonnen en ontzettend veel meer werk op de manier die jullie nu willen gebruiken..Dat is mijn mening.

Beter laten jullie gewoon de advertenties plaatsen, en alles wat niet voldoet aan de regels, de prullenbak in ermee..De vaste gebruikers houden zich meestal toch aan de regels, dus dat zou al een pak minder werk zijn.

Je eigen verkoop topic eens per week omhoog trappen moet ook gewoon kunnen.

Marktplaats figuren die meteen iets te koop aanbieden in de eerste post, en waarvan de advertentie niet binnen de regels valt, meteen verwijderen.

Dan blijft alles mooi overzichtelijk en ziet een mod iets over het hoofd, kan een forummer altijd een melding maken.
:goodpost:

EnVeeZee
27-10-2013, 14:46
Ik denk dat de mods zelf kunnen beoordelen of dit meer werk oplevert, en als dit al zo is, of dit het forum ten goede komt.

Als de crew een beslissing neemt om iets te veranderen gok ik zo dat er vooraf over nagedacht is... Ik blijf erbij dat dit een overzichtelijker, minder doorgespamd forum oplevert. Zo kunnen we weer kijken naar projecten en pagina's met info en vragen. Daar gaat het imho om, niet om die ene set banden 40 weken te uppen...

Na het inzetten van een verandering moet je de tijd geven om te zien of het gewenste resultaat wordt bereikt. ;)

Christiaan
27-10-2013, 14:51
Knap dat sommige weten hoeveel werk wij achter de schermen doen. Ik denk dat het meerendeel geen idee heeft hoeveel werk er achter de schermen verzet wordt, maar dat is een andere discussie.

Wat ik in ieder geval wel kan melden, is dat we aan het nieuwe advertentie beleid veel minder tijd kwijt zijn. En het niet iets is wat we in 3 dagen bedacht hebben.

Voor en tegenstanders zijn er altijd, en iedereen tevreden houden is gewoon niet mogelijk.

Maar je mening geven mag altijd, misschien komen er nog wel (meer) tips voorbij in dit topic waar we iets mee kunnen......

Pewi Vwteam
27-10-2013, 15:36
Gewoon adverteren in international die kun je gewoon nog uppen. Hahahaha.

c@briodriver
27-10-2013, 19:32
nu heb ik vandaag een oude advertentie verwijderd en een nieuwe geplaatst, die staat weer keurig op pagina 1 . Wat me echter ( puur toevallig) opvalt is dat de advertentie van die uniek mooie beetle wederom bovenaan staat terwijl dat enkele dagen terug ook al zo was.....mis ik dan wat?

nielsvwteam
27-10-2013, 19:35
De ene kant snap ik het zodat jullie minder werk hebben op deze manier.

Alleen als je nu iets te koop zet en na 3 weken je bedenkt en de prijs lager maakt.
Iemand die de advertentie dan al een x heeft gezien en dacht dat is me te veel zal dan niet zo snel meer kijken en kijkt alleen naar de nieuwe advertenties.

En nu nog een topic aanmaken met meerdere onderdelen in 1 topic werkt dus ook een stuk minder goed, mensen klikken namelijk sneller een topic aan met in de titel wat er te koop staat. bij bijvoorbeeld 25 onderdelen van verschillende auto's kan je dat niet in de titel zetten. iemand die het echt zoekt zal het vinden via het zoeken. alleen de mensen die er niet echt specifiek naar op zoek zijn maar bij een goed of leuk aanbod het toch willen kopen zullen dit nu veel minder doen omdat de topics zo veel verder naar achter komen te staan zodat ze niet meer bekeken worden.

Kan het niet veranderd worden naar 1x per week uppen of dergelijke??

En misschien dat ik het niet snap, wat is het voor meer werk voor jullie als een advertentie ge'upt wordt?? moeten jullie dat apart bekijken?

Area51
27-10-2013, 19:39
Ik denk dat de mods zelf kunnen beoordelen of dit meer werk oplevert, en als dit al zo is, of dit het forum ten goede komt.

Als de crew een beslissing neemt om iets te veranderen gok ik zo dat er vooraf over nagedacht is... Ik blijf erbij dat dit een overzichtelijker, minder doorgespamd forum oplevert. Zo kunnen we weer kijken naar projecten en pagina's met info en vragen. Daar gaat het imho om, niet om die ene set banden 40 weken te uppen...

Na het inzetten van een verandering moet je de tijd geven om te zien of het gewenste resultaat wordt bereikt. ;)

Mooi gesproken ! :thumbup:

Richard
27-10-2013, 19:40
nu heb ik vandaag een oude advertentie verwijderd en een nieuwe geplaatst, die staat weer keurig op pagina 1 . Wat me echter ( puur toevallig) opvalt is dat de advertentie van die uniek mooie beetle wederom bovenaan staat terwijl dat enkele dagen terug ook al zo was.....mis ik dan wat?
Volgens mij heb ik de advertentie aangepast, prijs etc.

nielsvwteam
27-10-2013, 19:43
Volgens mij heb ik de advertentie aangepast, prijs etc.


Ik heb net ook een advertentie aangepast. komt deze dan ook boven aan te staan??

Style
27-10-2013, 19:44
Ik heb net ook een advertentie aangepast. komt deze dan ook boven aan te staan??

:D

Area51
27-10-2013, 19:44
Volgens mij heb ik de advertentie aangepast, prijs etc.

Vreemd.. jouw ad staat ook wel gewoon bij de 'new posts'...

Barn171
27-10-2013, 19:45
Alleen als je nu iets te koop zet en na 3 weken je bedenkt en de prijs lager maakt.
Iemand die de advertentie dan al een x heeft gezien en dacht dat is me te veel zal dan niet zo snel meer kijken en kijkt alleen naar de nieuwe advertenties

Ehm, als een ad voor de tweetriljoenste keer ge-upt is, kijk ik hem ook niet meer aan als hij me de eerste keer niet interesseerde, dus ik zou hem sowieso al niet meer aankijken en ook niet weten of de prijs wordt aangepast. Ik denk dat ik niet de enige hierin ben.

En tja, gewoon zorgen dat je ad in orde is voordat je hem het forum op slingert...

nielsvwteam
27-10-2013, 19:49
Ehm, als een ad voor de tweetriljoenste keer ge-upt is, kijk ik hem ook niet meer aan als hij me de eerste keer niet interesseerde, dus ik zou hem sowieso al niet meer aankijken en ook niet weten of de prijs wordt aangepast. Ik denk dat ik niet de enige hierin ben.

En tja, gewoon zorgen dat je ad in orde is voordat je hem het forum op slingert...


Ik vroeg het me gewoon af, niet voor me zelf.

Ik zorg er zelf idd wel voor dat alle informatie, foto's en er een scherpe prijs bij staat.

einser20vturbo
27-10-2013, 20:12
Vreemd.. jouw ad staat ook wel gewoon bij de 'new posts'...

heeeel vreemd ad net ook aangepast maar ik kom niet bij bij de newpost hoe kan dat richard????

powah
27-10-2013, 20:16
Als dat al zo is, een beetje voordeel als volksforum crew mag je toch nog wel hebben?
Het is allemaal maar op vrijwillige basis.

einser20vturbo
27-10-2013, 20:21
Als dat al zo is, een beetje voordeel als volksforum crew mag je toch nog wel hebben?
Het is allemaal maar op vrijwillige basis.

kom dan niet met zo,n lul verhaal.

VeeDubber
27-10-2013, 20:31
Gents, dat de thread van Richard plotseling weer bovenaan kwam staan kwam door een technische hapering en was niet zo bedoelt. Thread staat inmiddels weer op dezelfde plaats als voorheen.


Advertenties van de VF Crew vallen onder dezelfde regels als andere leden.

einser20vturbo
27-10-2013, 20:36
Gents, dat de thread van Richard plotseling weer bovenaan kwam staan kwam door een technische hapering en was niet zo bedoelt. Thread staat inmiddels weer op dezelfde plaats als voorheen.


Advertenties van de VF Crew vallen onder dezelfde regels als andere leden.

:D

Misha
27-10-2013, 21:49
Moet zeggen dat ik ook wel voor een wekelijkse up ben zoals dat op bv cleaned ook is.

c@briodriver
27-10-2013, 21:56
door oude advertentie te verwijderen en een nieuwe te plaatsen ben je d'r ook.....is het alsnog aan mods om m goed te keuren.....

Jeroen64
27-10-2013, 23:55
door oude advertentie te verwijderen en een nieuwe te plaatsen ben je d'r ook.....is het alsnog aan mods om m goed te keuren.....
Lijkt me dat als het je de eerste keer lukt, je met copy en paste het de keren daarna ook wel red :D

Lesley
28-10-2013, 07:19
Gaan wij nu overal over vallen stelletje mierenneukers!

it's pathetic

Richard
28-10-2013, 08:16
Ja mooi he, altijd over de pm, Hee Ries, kan je dit of dit aanpassen, hee Ries kun je die en die velgen doen.. En dan 1 foutje en moet je eens lezen..

Lesley
28-10-2013, 08:39
Btw hoe lang duurt het voor je advertentie zichtbaar is?

VeeDubber
28-10-2013, 10:19
Btw hoe lang duurt het voor je advertentie zichtbaar is?

Omdat dit handwerk is, kan dat wat variëren. In principe checken de mods dit regelmatig dus met een aantal uur zou het wel geregeld moeten zijn.

Lesley
28-10-2013, 17:44
Vind het nu al een succes! Jaja ik was er zelf ook debet aan, dat ge'upperkut

Heren mods +10 van mij

Herm Schreurs
28-10-2013, 18:13
Vind het nu al een succes! Jaja ik was er zelf ook debet aan, dat ge'upperkut

Heren mods +10 van mij
Thanks! Wij ook :thumbup:

MK2-VRT
28-10-2013, 21:52
door oude advertentie te verwijderen en een nieuwe te plaatsen ben je d'r ook.....is het alsnog aan mods om m goed te keuren.....

Ja en dat is net een berg extra werk voor de heren, om die onzin telkens te moeten controleren..Vind het totaal niks, vwforum gaat het gelukkig ook wat anders eraan toe..Zelf ook mod en werk genoeg, laat staan als de rest er ook nog bij komt.

Tjaap
28-10-2013, 23:46
Zoveel werk is het niet. Er zijn rond de 25 nieuwe ads per dag.
In de oude situatie moesten we om ze te controleren ze zoeken tussen ruim 100 ge-upte threads per dag.
Maar dat is niet de voornaamste reden voor de wijzigingen. We wilden vooral het karakter van het forum als medium voor het delen van projecten en het helpen van anderen terug krijgen. Dat handel daar een deel van is snappen we prima anders hadden we wel de hele advertentie module afgeschaft en een link naar MP geplaatst. Maar het moet niet overheersen zoals dat de laatste tijd het geval was.

Jel Golf 2 GTI
28-10-2013, 23:50
Zoveel werk is het niet. Er zijn rond de 25 nieuwe ads per dag.
In de oude situatie moesten we om ze te controleren ze zoeken tussen ruim 100 ge-upte threads per dag.
Maar dat is niet de voornaamste reden voor de wijzigingen. We wilden vooral het karakter van het forum als medium voor het delen van projecten en het helpen van anderen terug krijgen. Dat handel daar een deel van is snappen we prima anders hadden we wel de hele advertentie module afgeschaft en een link naar MP geplaatst. Maar het moet niet overheersen zoals dat de laatste tijd het geval was.

Daar geef ik je volledig gelijk in, toen ik hier begon werd er ook wel eens wat verkocht maar ging het vooral over projecten en problemen oplossen.
En dat miste ik de laatste tijd wel. :thumbup:

Dokter D
29-10-2013, 07:54
Duidelijke taal Jaap!

Vincent dV
29-10-2013, 15:54
Indien de regels niet nageleefd worden is de Volksforum Crew gemachtigd een advertentie zonder aankondiging geheel niet te plaatsen.

Hoe kun je er dan achter komen wat je fout doet als je adv. niet geplaatst word?

Area51
29-10-2013, 16:11
Daar geef ik je volledig gelijk in, toen ik hier begon werd er ook wel eens wat verkocht maar ging het vooral over projecten en problemen oplossen.
En dat miste ik de laatste tijd wel. :thumbup:

Hier sluit ik me volledig bij aan !!

VeeDubber
29-10-2013, 16:53
Hoe kun je er dan achter komen wat je fout doet als je adv. niet geplaatst word?

Als het goed is heb je een PM ontvangen met de reden waarom hij geweigerd is.

Vincent dV
29-10-2013, 18:38
Heb nog niks mogen ontvangen.

Lesley
29-10-2013, 19:00
Heb nog niks mogen ontvangen.

Denk dat die postduif de verkeerde kant is opgevlogen :thumbup:

Melvin
29-10-2013, 21:42
Ik vind het wel jammer allemaal, juist de replies waren prettig, en ook de ups.

Voorbeeld, ik heb begin dit jaar winterbanden geplaatst. Iets wat toen veel te vroeg was, en nu steeds beter past en waar ik waarschijnlijk iemand blij mee kan maken binnen nu en enkele weken (en mezelf ook, want ik wil opruimen). Wat nu? Advertentie maar weer verwijderen en opnieuw plaatsen of wat is verstandig?

VeeDubber
29-10-2013, 22:00
Heb nog niks mogen ontvangen.

Plaats hem even opnieuw zoals jij denkt dat hij goed is, mogelijk is er wat verkeerd gegaan met de PM

Ik vind het wel jammer allemaal, juist de replies waren prettig, en ook de ups.

Voorbeeld, ik heb begin dit jaar winterbanden geplaatst. Iets wat toen veel te vroeg was, en nu steeds beter past en waar ik waarschijnlijk iemand blij mee kan maken binnen nu en enkele weken (en mezelf ook, want ik wil opruimen). Wat nu? Advertentie maar weer verwijderen en opnieuw plaatsen of wat is verstandig?

We willen het verkoopgedeelte statischer maken. Met andere woorden, iemand die op zoek is naar winterbanden, zal zelf wat meer moeten zoeken om ze te vinden. Het verwijderen en opnieuw plaatsen van de advertentie is dus niet de oplossing.

Vincent dV
29-10-2013, 22:19
Ga ik morgen ff doen veedubber dank voor reactie.

gti-er
30-10-2013, 21:24
Moet zeggen dat ik ook wel voor een wekelijkse up ben zoals dat op bv cleaned ook is.


is idd wel een mooie(re) optie.
en ook advertenties kunnen plaatsen vanaf (ik noem maar wat) 250 posts.
dan hou je zowiezo de MP-ers weg. Want die hebben daar toch geen zin in.

jetta mk1 '82
30-10-2013, 21:42
Het verwijderen en opnieuw plaatsen van de advertentie is dus niet de oplossing.


En toch gaat dat gebeuren want wie gaat er iemand een mail/pb sturen om iets te vragen over een advertentie van dik een half jaar oud?

Lesley
31-10-2013, 07:56
En toch gaat dat gebeuren want wie gaat er iemand een mail/pb sturen om iets te vragen over een advertentie van dik een half jaar oud?

Zolang de advertentie nog zichtbaar is ga ik er vanuit dat het nog niet verkocht is!

René
31-10-2013, 13:11
En toch gaat dat gebeuren want wie gaat er iemand een mail/pb sturen om iets te vragen over een advertentie van dik een half jaar oud?

Je wilt niet weten hoeveel mensen er nog reageren op een verkooptopic van 2 jaar oud...

Erik Baas
31-10-2013, 13:57
Je wilt niet weten hoeveel mensen er nog reageren op een verkooptopic van 2 jaar oud...Als het om onderdelen gaat, vooral klein spul, is de kans groot dat het inderdaad nog bij de verkoper in de schuur ligt.

yuli
31-10-2013, 15:21
Ik wil ook mod worden. Dan heb ik eerste keus bij nieuwe advertenties :)

Style
31-10-2013, 17:25
Nou dat voordeel gunn ik de heren dan wel ;)

Lesley
31-10-2013, 17:28
Nou dat voordeel gunn ik de heren dan wel ;)

Doe met je mee :thumbup:

Tjaap
31-10-2013, 18:37
Ik wil ook mod worden. Dan heb ik eerste keus bij nieuwe advertenties :)
Das een goeie. Had ik nog niet eens bedacht. :thumbup:

Wouter42
01-11-2013, 17:58
Allemaal leuk en aardig dat jullie zeggen dat de advertenties gecontroleerd worden, maar zie nog zat nieuwe advertenties op de verkeerde plek staan etc.

Tjaap
01-11-2013, 18:13
Zoals?

g-loudertje
07-11-2013, 23:40
Duidelijk en overzichtelijker. Het controleren bij voorbaat van de advertenties vind ik een erg goede zaak. :thumbup:

Area51
08-11-2013, 08:26
, maar zie nog zat nieuwe advertenties op de verkeerde plek staan etc.

Er glipt inderdaad nog wel eens zo af en toe een advertentie tussen de regels door en die verschijnt dan bij de 'new posts', maar zodra de nieuwe manier van werken bij iedereen duidelijk en aangeleerd is zal dit ook tot het verleden gaan behoren.

Verder vind ik het een verademing om 's morgens met een bakkie koffie het forum te openen en geen pagina'tje of vijf met hoofdzakelijk advertenties te moeten doorworstelen om de interessante topics er tussenuit te vissen.

Beste forumupdate van 2013 !! :thumbup:

Marco
08-11-2013, 09:57
Thanks Alain!

EnVeeZee
08-11-2013, 11:07
+1 op de verademing ;)

Tjaap
08-11-2013, 20:48
Wat me opvalt in bijvoorbeeld auto's te koop is dat een gemiddelde advertentie van pagina twee ruim 600 keer bekeken is. Zonder upjes.
Als tussen 600 views geen geïnteresseerde zit lijkt me dat eerder aan de advertentie liggen dan aan te weinig exposure.

Area51
09-11-2013, 16:16
..
voor plaatsing
..

Gekke vraag /repost misschien, maar hoe lang duurt het eigenlijk voordat een advertentie geplaatst wordt ?

Jelle-Mk1G60
09-11-2013, 16:41
En hoe kunnen we nu reply'en als het verkocht is? Zoals mijn advertentie van men fiat 500 velgen. Die zijn verkocht...

vdWal.
09-11-2013, 16:55
Topics kunnen door jullie zelf verwijderd worden sinds de veranderingen :thumbup:

Herm Schreurs
09-11-2013, 17:12
Gekke vraag /repost misschien, maar hoe lang duurt het eigenlijk voordat een advertentie geplaatst wordt ?
Geen rare vraag hoor, wel al vaker voorbij gekomen ;)
Normaal binnen enkele uren, alle nieuwe ads komen bij elkaar verzameld en alle mods krijgen deze in een lijst te zien om af te handelen dus ze komen vanzelf allemaal aan de beurt.

Jel Golf 2 GTI
12-11-2013, 16:12
Ik heb mijn algemene verkooptopics dicht gegooid.

Ik ben alleen aan het twijfelen of ik gewoon elk onderdeel apart te koop ga zetten. Want dan kan ik een 80-tal topics gaan aanmaken.

Voordeel is dan wel als het verkocht is ik het gewoon opslot doe en het verdwijnt en ik niet moet liggen editten enz....

Grtz Jel

gti-er
12-11-2013, 20:15
Is het misschien ook niet handig om bij en dan noem ik alleen de auto's te koop sectie, dat daar minimaal 1 foto verplicht is. Of is dat geen optie?

Is zo wie zo beter voor de verkopende partij.

René
12-11-2013, 20:20
Is het misschien ook niet handig om bij en dan noem ik alleen de auto's te koop sectie, dat daar minimaal 1 foto verplicht is. Of is dat geen optie?

Is zo wie zo beter voor de verkopende partij.

Is inderdaad beter, maar zie geen nut om dat te verplichten...is de verkoper z`n eigen keus.

nielsvwteam
16-11-2013, 20:31
Hoe lang duurt het voordat me advertenties zichtbaar zijn??

Ik heb gister avond 3 advertenties gemaakt en geplaats alleen zijn ze nog steeds niet zichtbaar?? hoe kan dat?

René
16-11-2013, 21:26
Hoe lang duurt het voordat me advertenties zichtbaar zijn??

Ik heb gister avond 3 advertenties gemaakt en geplaats alleen zijn ze nog steeds niet zichtbaar?? hoe kan dat?

Ze staan erop!

Voor de mensen die denken dat het helpt als ze dezelfde advertentie 6x plaatsen.....dat helpt niet :)

Style
16-11-2013, 21:27
Voor de mensen die denken dat het helpt als ze dezelfde advertentie 6x plaatsen.....dat helpt niet :)

Nee gaat het dan niet sneller :screwy:

VeeDubber
16-11-2013, 21:31
Hoe lang duurt het voordat me advertenties zichtbaar zijn??

Ik heb gister avond 3 advertenties gemaakt en geplaats alleen zijn ze nog steeds niet zichtbaar?? hoe kan dat?

Het blijft handwerk dus de enen keer duurt het wat langer dan de andere keer. Normaal gesproken niet meer dan enkele uren. Ze staan er inmiddels bij.

nielsvwteam
16-11-2013, 22:04
Waren wel 3 verschillende alleen dacht ik dat er gister wat mis was gegaan aangezien vlak erna me pc uit viel.

Vandaar dat ik ze vandaag opnieuw had gemaakt.

Iig bedankt!!

René
16-11-2013, 22:05
Waren wel 3 verschillende alleen dacht ik dat er gister wat mis was gegaan aangezien vlak erna me pc uit viel.

Vandaar dat ik ze vandaag opnieuw had gemaakt.

Iig bedankt!!

Kan gebeuren! Doelde ook op iemand anders..die had echt 6x dezelfde geplaatst :D

nielsvwteam
16-11-2013, 22:22
Wil cker heel graag er vanaf, haha

Van Limburg
17-11-2013, 02:08
Allemaal goed dat jullie mods dit willen doen. Maar toch vind ik het jammer dat je niet kan reageren in een verkoop topic. Of dat toch zeker de poster kan vermelden dat het verkocht is.

Heb nu al 2 mails gestuurd naar iemand die een set velgen wil verkopen. Ofwel zijn ze verkocht, ofwel is de beste man te lui om te reageren.

Het is een forum 'newby' met slechts enkele post. Ik ga er van uit dat hij zich vast zal afvragen waarom hij niet kan uppen/reageren of kan vermelden dat het verkocht is.

Maar goed, als hij nu gewoon reageerd had ik het helemaal niet vervelend gevonden.


Advertenties controleren is eenheden goed idee:)

Tjaap
17-11-2013, 08:30
Als iets verkocht is kunnen de leden ze nu zelf verwijderen.
Is dus gewoon luiheid van de verkoper.

Baskeriz
18-11-2013, 16:59
Ik vind het goed dat er niet overdreven veel word ge-UPPED !
Maar bij mijn advertentie wil ik nu dus een prijsverlaging doen en dat weer onder de aandacht brengen.
Dat is dus alleen mogelijk als je een nieuwe advertentie maakt nu?

Thanks.

René
19-11-2013, 00:04
Ik vind het goed dat er niet overdreven veel word ge-UPPED !
Maar bij mijn advertentie wil ik nu dus een prijsverlaging doen en dat weer onder de aandacht brengen.
Dat is dus alleen mogelijk als je een nieuwe advertentie maakt nu?

Thanks.


Gewoon de prijs veranderen in je huidige topic en "prijsverlaging!" bij de titel zetten? Of als je dit zelf niet kan doen een mod vragen

jetta mk1 '82
19-11-2013, 21:34
Gewoon de prijs veranderen in je huidige topic en "prijsverlaging!" bij de titel zetten? Of als je dit zelf niet kan doen een mod vragen

Alleen jammer dat bijna niemand dat meer ziet...

Dokter D
19-11-2013, 21:37
Foutje gemaakt bij het plaatsen van een advert :screwy: vandaar 2x ingestuurd, sorry mods...

c@briodriver
29-11-2013, 16:14
Snap dus niet hoe dit dan nog steeds geplaatst wordt
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121408
Of komt t door de genoemde naam?

Style
29-11-2013, 16:23
Hij zal aan alle regels voldoen dat het geen aantrekkelijke verkoop is ,is zijn eigen probleem ;)

Christiaan
29-11-2013, 16:29
Snap dus niet hoe dit dan nog steeds geplaatst wordt
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121408
Of komt t door de genoemde naam?

De advertentie verdient geen schoonheidsprijs, maar waarom zou deze dan niet geplaatst mogen worden? Onderbouw je reactie?

jetta mk1 '82
29-11-2013, 18:08
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121473

Herm Schreurs
29-11-2013, 18:21
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121473
Dit is geen "meld-de-verkeerd-geplaatste-advertentie-thread maar bedankt voor het melden.
Pm gestuurd om aan te laten passen.

Graag deze meldingen dmv "Report post" of een PM naar een mod dan kunnen we het meteen aanpakken.
Thanks guys!

The_Maxx
07-12-2013, 16:50
- Alle advertenties zullen gecontroleerd worden voor plaatsing door de Volksforum Crew op naleving van de regels (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=110242)
- Zolang een advertentie niet goedgekeurd is, zal deze niet zichtbaar zijn
Mooie regels. Scheelt een hoop gevraag naar o.a. prijzen. :thumbup:


- Reageren op advertenties door middel van een reply is niet meer mogelijk
Interessante wending. Aan de ene kant logisch, maar soms ontbreekt er zoveel aan een advertentie (die wel binnen de regels valt) dat er wel een vraag gesteld zou moeten kunnen worden om dit aan te vullen.
Desnoods via de staff. Bijvoorbeeld: 15" velgen met banden te koop, €100, locatie Utrecht, met wat onduidelijke foto's erbij. Zonder velgmaten en bandenmaat erbij... Daar zou dan toch naar gevraagd moeten kunnen worden?

- Zelf de advertentie verwijderen is mogelijk
Mooizo. Scheelt een hoop werk voor de mods en een hoop topics die open staan terwijl ze allang weg hadden gekund. :thumbup:


- Advertenties worden na 6 maanden verwijderd
Puntje van aandacht. Zeker met grote verzameltopics kan het nog wel eens maanden zoniet jaren duren voordat alles verkocht is.

6 maanden lijkt mij dus erg kort. :rolleyes:

Wat ik me afvraag: is het achteraf aanpassen van een advertentie nog wel mogelijk? Voor verzameltopics is het namelijk wel handig om zaken weg te halen of toe te voegen.

Mischien een ander idee: elk lid maar 1 verkooptopic toe laten staan. Niks te verkopen = geen topic. Iets te verkopen = een verzameltopic dat verwijderd kan worden als er niks meer te verkopen valt. Scheelt een boel topics van 2 schroefjes in de aanbieding voor een euro en dergelijke.

Voor de mensen die zeggen dat dit topic dicht moet: We leven in een vrij land. iedereen mag zijn mening geven. Het feit dat het in dit topic kan en mag is een goed punt. Natuurlijk kunnen we allemaal wel wat te zeiken hebben. Maar een beetje commentaar op beleid of wanbeleid helpt ervoor zorgen dat er meer leden behouden blijven. :thumbup:

Erik Baas
07-12-2013, 17:25
Mischien een ander idee: elk lid maar 1 verkooptopic toe laten staan. Niks te verkopen = geen topic. Iets te verkopen = een verzameltopic dat verwijderd kan worden als er niks meer te verkopen valt. Scheelt een boel topics van 2 schroefjes in de aanbieding voor een euro en dergelijke.
Dit vind ik geen goed idee: het wordt dan erg lastig om in de titel een goede omschrijving van de aangeboden spullen te geven! Wie iets zoekt zal in eerste instantie alleen de topictitels lezen; als het daar niet gevonden wordt moet hij/zij al die berichten helemaal gaan bekijken.
Nee, ik zie liever geen limiet van één verkooptopic per lid; liever een beetje gesorteerd en met een duidelijk omschrijvende titel.

PS.: De huidige situatie bevalt me wel, ondanks enige bedenkingen in het begin...

Barn171
07-12-2013, 18:01
Hmm, ik zie daar eigenlijk ook wel wat in, 1 topic per member. Als je erboven zet om welke wagens het gaat, blijven er zo weinig ads over dat het een kleine moeite wordt om er eens doorheen te scrollen.

Erik Baas
07-12-2013, 18:19
Ja, als het alleen om complete auto's ging, maar de meeste ads gaan over onderdelen.

2H-2H
07-12-2013, 18:28
Ook duurt het best wel een tijdje voor de advertentie zichtbaar / geplaatst is.

Ik neem aan dat als er niets niet klopt dat ik daar een melding van krijg??

René
07-12-2013, 18:45
Ook duurt het best wel een tijdje voor de advertentie zichtbaar / geplaatst is.

Ik neem aan dat als er niets niet klopt dat ik daar een melding van krijg??

Verschilt...de ene keer staat hij er binnen 5 minuten op en de andere keer duurt het een paar uurtjes....maar hij staat erop hoor.

En inderdaad...als er iets aan mankeert wordt hij verwijderd en krijgt de topicstarter een pm

Lesley
07-12-2013, 18:48
En als je advertentie 2x op de 1e pagina staat/ ligt?

René
07-12-2013, 18:50
En als je advertentie 2x op de 1e pagina staat/ ligt?

Linkje? Het blijft handwerk hè...dus er kan een keer wat fout gaan....en ik ga ook niet bij elke advertentie die goed is controleren of deze er al op staat.

Lesley
07-12-2013, 18:52
Was gewoon en constatering van mij dat er een dubbele post tussen staat, zal even kijken

Lesley
07-12-2013, 18:53
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121714

Style
07-12-2013, 18:58
en de andere http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121526

René
07-12-2013, 18:59
Fixed! Thnx

Lesley
07-12-2013, 19:02
Your welcome..

Lesley
07-12-2013, 19:06
Wij willen met ons allen de MP en 1 dagsvliegen uitbannen

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=121482

René
07-12-2013, 19:12
Prima advertentie

Style
07-12-2013, 19:24
Alleen jammer dat het gelijk zijn eerste post is ;)

2H-2H
07-12-2013, 19:54
THX René.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het "achter de schermen"werkt

gti-er
08-12-2013, 10:19
Dus als ik het goed begrijp, kun je de ad verwijderen en dan weer opnieuw plaatsen. Of gaat dat niet?

Lesley
08-12-2013, 10:21
Dat is de enige oplossing om weer boven aan de lijst te komen staan/ liggen

René
08-12-2013, 10:25
Dus als ik het goed begrijp, kun je de ad verwijderen en dan weer opnieuw plaatsen. Of gaat dat niet?

Klopt. Maar waarom zou je dat doen....als mensen op zoek zijn naar een auto, dan gaan ze toch de aangeboden auto`s bij langs...

Style
08-12-2013, 10:29
Dat gaat idd met de gedachte dat als het verkocht is kan je hem zelf verwijderen.
Mocht je spullen toe willen voegen kan dat met de edit knop.

Om hem opnieuw onder de aandacht te brengen gaat hem denk ik niet worden :D

Ik type niet zo snel als de twee hier boven :cool:

gti-er
08-12-2013, 10:43
Maar goed het gaat dus wel gebeuren dat mensen dat doen.
Misschien niet de manier maar toch!

Style
08-12-2013, 10:59
Maar onze forum crew zal dit toch wel zien ? en anders hebben we altijd nog oplettende mede forumers :D

gti-er
08-12-2013, 11:01
Ja idd! Das waar. :D

John
15-12-2013, 12:14
Ik vind deze nieuwe manier zwaar klote.
Ik verkoop kan wel zeggen niks meer omdat je het niet meer opnieuw onder de aandacht kan brengen.

ronaroot
15-12-2013, 12:41
Ik vind deze nieuwe manier zwaar klote.
Ik verkoop kan wel zeggen niks meer omdat je het niet meer opnieuw onder de aandacht kan brengen.

Dan ben je niet de enige .....

Herm Schreurs
15-12-2013, 13:53
Ik vind deze nieuwe manier zwaar klote.
Ik verkoop kan wel zeggen niks meer omdat je het niet meer opnieuw onder de aandacht kan brengen.

Dan ben je niet de enige .....
Op marktplaats ook niet meer dan?

obimaster
15-12-2013, 14:23
ik vind het wel goed, als ik naar iets opzoek ben typ ik dat op gelijk welk fora in bij de zoekfunctie of op google, kom je zoiezo door verwezen naar waar er iets te koop is.

EnVeeZee
15-12-2013, 17:04
Ik vind deze nieuwe manier zwaar klote.
Ik verkoop kan wel zeggen niks meer omdat je het niet meer opnieuw onder de aandacht kan brengen.

Ik zie recent 3 ads waarvan 2 verkocht?

Dokter D
15-12-2013, 17:15
Hier verkoopt t ook gewoon goed :d

John
17-12-2013, 18:21
Ik zie recent 3 ads waarvan 2 verkocht?

Dat was net voor de nieuwe regels. ;)
Die er nu nog op staat krijg ik niet verkocht op deze manier. :(

John
17-12-2013, 18:22
Op marktplaats ook niet meer dan?

Ik doe geen zaken via een site vol met oplichters ;)

EnVeeZee
17-12-2013, 18:28
Ik doe geen zaken via een site vol met oplichters ;)

Ik koop en verkoop er wekelijks... Kwestie van handig adverteren en geen energie steken in stakkers... :thumbup:

ronaroot
17-12-2013, 21:00
Op marktplaats ook niet meer dan?

Nee Herm, maar is daar ook nooit echt veel geweest.
Hier verkocht ik toch met regelmaat het een en ander. En het voordeel hier is (was :rolleyes: ) dat je (grotendeels) weet met wie je zaken doet.
En het gewoon leuk is om mensen met dezelfde hobby te ontmoeten, die heb je op marktplaats net "iets" minder :sly:
Nu zullen wel een aantal mensen zeggen "ja daar heb je meetings voor ...." klopt ook maar toch is voor een hoop mensen de "drempel" hoog om zo op iemand af te stappen en te zeggen "ey ik ken jou van volksforum"

Nogmaals, ik begrijp uit het oogpunt van de beheerders dat het hier geen verkoopsite is en dat men wilt dat de nadruk meer op de projecttopics en informatie/kennis delen moet liggen, maar door het verkopen van spullen heb ik nog nooit zoveel kennis opgedaan en mensen ontmoet als via het verkopen van spullen op dit forum !

Zoals ik in het begin van dit topic al zei:
dat er iets moest veranderen aan de advertentieregels was duidelijk, maar niet meer kunnen "uppen" is echt een groot gemis, dit hoeft niet dagelijks te kunnen maar helemaal niet meer is een slechte beslissing

;)

John
18-12-2013, 20:01
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden ronaroot. ;)

En idd je hoeft niet dagelijks te uppen.
Ik upte mijn advertentie hooguit 1x per week maar ook dat lag er maar net aan naar welke pagina mijn advertentie was gezakt anders deed ik het 1x in de 1,5 of 2 weken.

Misschien is er iets in te stellen door de beheerders dat je max maar 1x in de week je advertentie mag uppen?

Spijky
18-12-2013, 21:49
Ik vind het geen slechte beslissing.
Het forum is te groot, als hierbij nog maar 1 x per week ge upt gaat worden, staat nog alles vol met advertenties in het overzicht.

Zorg gewoon voor een fatsoenlijke advertentie titel. kort en krachtig.
Als er na 4 weken nog niemand heeft gereageerd is er misschien geen interesse. Of de prijs is te hoog.

Ga eens na hoeveel er te koop staat tegenwoordig.
mp en forums staan vol met auto's en onderdelen

Ralph
19-12-2013, 12:45
Ik vind het geen slechte beslissing.
Het forum is te groot, als hierbij nog maar 1 x per week ge upt gaat worden, staat nog alles vol met advertenties in het overzicht.

Zorg gewoon voor een fatsoenlijke advertentie titel. kort en krachtig.
Als er na 4 weken nog niemand heeft gereageerd is er misschien geen interesse. Of de prijs is te hoog.

Ga eens na hoeveel er te koop staat tegenwoordig.
mp en forums staan vol met auto's en onderdelen


En hoe had je dan gedacht je prijs in de advertentie te wijzigen als blijkt dat deze te hoog is ?
Enigste optie; Advertentie verwijderen, een nieuwe maken, laten checken door de Crew, vervolgens plaatsen...
Lekker efficient, gewoon 1x per twee weken Uppen en wijzigingen moet kunnen.
Daarnaast is het forum bedoeld voor de "gebruiker" er wordt hier voor ieder onozel ding een Poll gestart. Start eens een Poll over deze kwestie... Ik denk dat de meerderheid kiest voor een vorm zoals ik heb omschreven. :thumbup:

Tjaap
19-12-2013, 13:00
Nee hoor, je kunt gewoon de edit knop gebruiken.

ronaroot
19-12-2013, 13:14
Nee hoor, je kunt gewoon de edit knop gebruiken.
Kom op Tjaap ... je weet wat bedoelt wordt ...

Maar goed, het standpunt is duidelijk de beslissing is gemaakt en daar blijft het dus bij :rolleyes:

Marco
19-12-2013, 13:18
Maar goed, het standpunt is duidelijk de beslissing is gemaakt en daar blijft het dus bij :rolleyes:

Dat is in elk geval niet hoe het bestuur en de crew er over denkt.

We kijken zeker wel naar al jullie reacties en ideeën. Als blijkt dat het niet werkt zoals we dat ook naar aanleiding van jullie reacties en ideeën nu hebben opgezet, gaan we zeker kijken hoe het anders en nog beter kan.

dubster.be
19-12-2013, 15:48
vind het nog altijd een goede evolutie, enige wat ik jammer vind is dat ook in het gezocht topic geen comments mogelijk zijn.

voorbeeld:

-iemand zoekt bekledingsstof voor golf 1 gti stoelen.
-ander forumlid heeft dit niet liggen maar weet dat er 10'tallen webshops zijn die dit nieuw aanbieden

ik ben er zeker van dat er velen zijn die daarvoor niet speciaal een pb gaan sturen naar de 'zoekende' persoon, verkopen kunnen ze toch niet...

geen reacties wil ook zeggen dat mensen die later de search gebruiken met zelfde vraag geen antwoord zullen vinden.

desondanks toch de laatste tijd heel wat onderdeeltjes gevonden via het forum hier, dus deze redenering gaat niet altijd op :thumbup:

jetta mk1 '82
19-12-2013, 18:27
En hoe had je dan gedacht je prijs in de advertentie te wijzigen als blijkt dat deze te hoog is ?
Enigste optie; Advertentie verwijderen, een nieuwe maken, laten checken door de Crew, vervolgens plaatsen...
Lekker efficient, gewoon 1x per twee weken Uppen en wijzigingen moet kunnen.
Daarnaast is het forum bedoeld voor de "gebruiker" er wordt hier voor ieder onozel ding een Poll gestart. Start eens een Poll over deze kwestie... Ik denk dat de meerderheid kiest voor een vorm zoals ik heb omschreven. :thumbup:

Helemaal mee eens!

gti-er
19-12-2013, 18:51
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122124

hoe kan deze nu in een paar weken tijd 3 x bovenaan staan? :confused:

Lesley
19-12-2013, 19:59
2x verwijderen en weer plaatsen!

gti-er
19-12-2013, 20:07
ok! dan ga ik maar eens aan de gang! :D

Style
19-12-2013, 21:10
vind het nog altijd een goede evolutie, enige wat ik jammer vind is dat ook in het gezocht topic geen comments mogelijk zijn.


Hier ben ik het ook wel mee eens al is een pb zo gestuurd ;) heb zo ook al meerdere keren andere kunnen helpen alleen de info is dan alleen voor hem en niet evt door andere te zien ;)

nielsvwteam
22-12-2013, 20:02
Waarom duurt het vaak zo lang voordat een advertentie te zien is??

is al een paar x voorgekomen. een paar min of max een uur snap ik maar bijna een dag vindt ik wel lang.

Ralph
23-12-2013, 11:10
Helemaal mee eens!


Ik denk wel meer mensen... Jammer dat er op betreffende reactie van mij dan zo dom wordt gereageerd door een Crew member, ipv zijn reactie had hij ook een Poll kunnen starten... :shake:

VeeDubber
23-12-2013, 14:11
Heren,

Allereerst bedankt voor jullie input! Het forum is er voor jullie en het gaat er dan ook om dat het voor jullie werkt. Zoals jullie ongetwijfeld weten, hebben wij de laatste maanden veel opmerkingen gehad over het te hoge "Marktplaats-gehalte" op het forum en zijn de wijzigingen in de manier van adverteren daar een gevolg van.

We realiseren ons dat handel een elementair deel van de hobby is en dat het voor een groot gedeelte van jullie ook een manier is om andere mensen te leren kennen of om je hobby te financieren. We hebben dan ook gekeken naar wat er, binnen de technische mogelijkheden van ons forum, mogelijk was om dit in een ander jasje te stoppen.

Dit betekend echter niet dat dit nu de eindoplossing is. Zie het meer als een tussenstation. We hebben de wijzigingen aangebracht, monitoren de effecten daarvan in het advertentie-gedeelte maar ook op de rest van het forum qua statistieken en spreken zoveel als mogelijk met leden om een goed beeld te vormen van het effect van de huidige wijzigingen.

Het spreekt voor zich, dat wanneer we wijzigingen maken, dit niet door alle 36.500 leden op handen wordt gedragen. Sterker nog, we zullen het nooit voor iedereen goed kunnen doen. Maar we doen ons best om een zo optimaal mogelijk resultaat te bereiken en daarbij kunnen we eenvoudigweg niet zonder jullie hulp!

Tenslotte denk ik, dat alle wijzigingen enige tijd moeten kunnen krijgen om tot leven te komen. We zijn nu overgeschakeld van een systeem waarbij je alles in de schoot wordt geworpen dmv uppen, naar een systeem waarin je zelf moet zoeken. Dit vraagt ook om een andere manier forumgebruik dan voorheen,

Nogmaals; Wij als bestuur zien dit niet als een eindstation. Ook wij zien effecten die we vooraf niet hadden voorzien waarin we in toekomstige wijzigingen op bij willen gaan sturen, maar geef het systeem wat we nu een eerlijke kans en vertrouw er op dat wij er wekelijks mee bezig zijn hoe het beter kan en daar ook op zullen reageren.

Hans Bekkers
Voorzitter Stichting Volksforum

Ralph
23-12-2013, 14:35
:thumbup:

Dokter D
23-12-2013, 14:56
Duidelijke uitleg Hans :thumbup:

Rallyegolf20vt
23-12-2013, 18:58
Duidelijk verhaal Hans , maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu bijna niet meer in het verkoop gedeelte kijk.
Dat terwijl ik er anders graag even tussen mocht neuzen op zoek naar leuke dingen.
Door de slechte manier van kunnen zoeken in de soms nogal onduidelijke ads wijk ik uit naar andere alternatieven.
Het is me gewoon teveel gedoe om alles door te (moeten) pluizen:redface:
Terwijl als het anders nog eens voorbij kwam in de "new posts" je nog wel de moeite deed om het te bekijken.

obimaster
23-12-2013, 19:09
Duidelijk verhaal Hans , maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu bijna niet meer in het verkoop gedeelte kijk.
Dat terwijl ik er anders graag even tussen mocht neuzen op zoek naar leuke dingen.
Door de slechte manier van kunnen zoeken in de soms nogal onduidelijke ads wijk ik uit naar andere alternatieven.
Het is me gewoon teveel gedoe om alles door te (moeten) pluizen:redface:
Terwijl als het anders nog eens voorbij kwam in de "new posts" je nog wel de moeite deed om het te bekijken.
hier sluit ik mij bij aan,als ik echt iets zoek dan typ ik het wel in bij zoeken, of zoek ik desnoods alle pagina's af, maar vroeger viel je nog welleens op iets dat je eigenlijk niet zocht maar toch koopt

ah komt wel goed

mvg

Area51
23-12-2013, 19:21
Wat ik jammer vind is dat ondanks dat iedereen nu loopt te bleren dat advertenties niet meer opvallen, men ze ook niet verwijderd als er wat verkocht is ! Vandaag tot drie keer toe pb's gestuurd naar (recente) advertenties (oudste was 3 weken oud) en bij alledrie bleek de handel al verkocht te zijn, (dus zo'n achteruitgang is het dus schijnbaar niet) maar verwijderder aub dan wel de advertentie als iets verkocht is !! :mad:

Dokter D
23-12-2013, 20:17
Verwijderen??!?! Nee joh, dat kost je "posts" en de postcounter geeft aanzien :d

Style
23-12-2013, 20:30
Verwijderen??!?! Nee joh, dat kost je "posts" en de postcounter geeft aanzien :d

Ja die discussie heeft me ook verbaast lekker belangrijk :rolleyes:

Dokter D
23-12-2013, 20:52
Inderdaad Peter, lekker belangrijk :screwy:

Ron mk1
24-12-2013, 21:00
Misschien niet op de juiste plek, maar als ik wat in het te koop gevraagd wil posten dan krijg ik te zien dat het eerst goedgekeurd moet worden door een admin..
Daar heb ik alle begrip voor, als dan daadwerkelijk nog wel gepost word.
Maar nu voor de 2e x is mijn post weer niet zichtbaar?!

Misschien kan 1 van de admins mij daar duidelijkheid over geven liefst via pb om hier niet verder te vervuillen .

EDIT: zag nu net pas dat mijn eerste adv. Wel geplaatst was, excuses .
Heb die wel weer verwijderd omdat ik hem nieuw gekocht heb.

Lesley
29-12-2013, 09:04
Dacht dat het uppen voorbij was met de nieuwe regels?

René
29-12-2013, 11:19
Dacht dat het uppen voorbij was met de nieuwe regels?

?

Kenzie
29-12-2013, 13:53
Misschien niet de juiste plek hier. maar ik dacht ik plaats wel ff hier. als het hier niet goed staat verwijder/verplaats het aub dan alvast bedankt.

Is de advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen wel toegestaan of niet?
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=122422

die gozer heb 5 keer gedaan geloof ik.

Mvg

Kenzie
08-01-2014, 14:42
Advertentie is inmiddels weer verwijderd

nieuwe advertentie:
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=122765

is al 1 week verder en heb nog geen antwoord?

Area51
08-01-2014, 15:02
Niet te druk over maken... de reguliere forumbezoeker die regelmatig door de advertenties bladert valt dat ook op en als iemand dat doet (iedere keer verwijderen en weer plaatsen om opnieuw bovenaan te komen) werkt het -bij mij althans- alleen maar averechts !

Richard
08-01-2014, 15:17
Misschien niet de juiste plek hier. maar ik dacht ik plaats wel ff hier. als het hier niet goed staat verwijder/verplaats het aub dan alvast bedankt.

Is de advertentie verwijderen en opnieuw plaatsen wel toegestaan of niet?
http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=122422

die gozer heb 5 keer gedaan geloof ik.

Mvg
Heb t even nagekeken en cabriodriver heeft netjes na 1 week zijn advertentie verwijderd en opnieuw erop gezet. Nu 3 keer met steeds min 1 week ertussen.

Dus volgens de regels

The_Maxx
08-01-2014, 15:35
Zelfs de nieuwe regels voldoen dus niet.

Uppen zou toch niet meer mogelijk moeten/mogen zijn?

Zou zo moeten zijn dat 2x dezelfde advertentie aanbieden (ondanks dat er een week tussen zit en de oude verwijderd is) gewoon niet word toegelaten. Verwijderd is verwijderd, als je dezelfde advertentie opnieuw wilt plaatsen hoort dat gewoon niet te kunnen met deze regels.

Moderators/admins mogen dus wel wat beter op gaan letten.

Ik heb het de afgelopen dagen vaker zien gebeuren.
Lijkt op parkeren op een gehandicaptenparkeerplaats met een nep vergunning: zolang niemand het in de gaten heeft, doen we het gewoon.

Kenzie
08-01-2014, 18:23
Heb t even nagekeken en cabriodriver heeft netjes na 1 week zijn advertentie verwijderd en opnieuw erop gezet. Nu 3 keer met steeds min 1 week ertussen.

Dus volgens de regels


Ok ik wist het niet dat het toegestaan was om advertentie na 1 week te verwijderen en opnieuw te plaatsen

EnVeeZee
08-01-2014, 18:31
Admins en mods aanspreken is makkelijk, volgens mij is het hier goed uitgevoerd vrijwilligerswerk.

Als je vaak genoeg zeurt of met je vinger wijst krijg je zelfs daar inhoudelijk een reactie op.

Lekker bezig met de hobby ipv advertentiebeleid lijkt me beter. De praktijk (bijv. mijn snelkoppeling naar de new posts knop) leert dat het beleid effect sorteert.

Zo zie je de projecten en vragen tenminste weer :thumbup:

Erik Baas
09-01-2014, 21:03
Ik zie een nieuw probleem, wat ontstaan is door het modereren van nieuwe advertenties:
Gisteravond 23.48u. heb ik een nieuwe adv. (*) geplaatst, en die verschijnt niet in de lijst met "New Posts"! Geen wonder dus dat er nog niemand naar gekeken heeft... :( Zo heeft adverteren dus totaal geen zin!

*: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=122808

Erik Baas
09-01-2014, 21:25
Update: Als iemand die niet ingelogd is op "Today's Posts" klikt staat 'ie wel in de lijst, maar wel pas ergens op pagina 4.

Style
09-01-2014, 21:51
Ook als je ingelogd bent staat hij ook op pagina 4 bij mij kwam hij gewoon voor bij ?

Als boven aan op Quick Links drukt en dan new post 24H dan kom je hem ook gewoon tegen ;)

Erik Baas
09-01-2014, 22:10
De advertenties worden getoond in volgorde van plaatsing. De mijne is van gisteravond laat, en is zo te zien pas aan het eind van de middag echt geplaatst: komt dus zowieso onderaan elke lijst met nieuwe berichten. En ik heb 'm _niet_ in "New Posts" zien staan (die toch al nooit langer is dan 1 á 2 pagina's).