Kevin-08
20-10-2013, 16:29
Hey,
Ik zou graag mijn Jetta verlagen, niet te veel, gewoon 'mooi in de kas leggen' ;)
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een schroefkit of verlagingsveren.
Ik heb al vernomen dat verlagingsveren goedkoper zijn, maar het enige nadeel is dat je deze niet kan verstellen. Is dit zo of zijn er meerdere nadelen?
Verlagingsveren zouden ook meer comfort hebben? Is dit waar?
Kan iemand mij dit eens uitleggen? Zijn er meerdere voordelen?
Omdat mijn vorige wagen niet gekeurd verlaagd rondreed weet ik dus ook niet hoe dit zit.
Hiervoor heb ik enkel een validatieverslag en montageattest nodig?
- validatieverslag (dit krijg je bij de verlaging bij?)
- montageattest (is er een manier om hier aan te geraken? ik doe het namelijk liever zelf)
Hierna naar de bandencentrale om de auto te gaan uitlijnen en dan naar de keuring voor geometrie?
Of is het misschien gemakkelijker om de verlagingsveren zwart te spuiten, zorgen dat ze wat vuil worden en niets zeggen op de keuring?
(Dit 'cow-boy-verhaal' heb ik al een paar x gelezen dat dit lukt.)
Het zou tenslotte toch maar een 30mm zijn dat hij zou zakken.
Bijkomende vraagjes:
- Heeft er iemand een foto van een Jetta mk5 dat 30mm verlaagd is?
- Heeft iemand misschien nog zo'n verlagingsveren (of schroefkit) liggen?
Alvast bedankt,
Mvg Kevin-08
Ik zou graag mijn Jetta verlagen, niet te veel, gewoon 'mooi in de kas leggen' ;)
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een schroefkit of verlagingsveren.
Ik heb al vernomen dat verlagingsveren goedkoper zijn, maar het enige nadeel is dat je deze niet kan verstellen. Is dit zo of zijn er meerdere nadelen?
Verlagingsveren zouden ook meer comfort hebben? Is dit waar?
Kan iemand mij dit eens uitleggen? Zijn er meerdere voordelen?
Omdat mijn vorige wagen niet gekeurd verlaagd rondreed weet ik dus ook niet hoe dit zit.
Hiervoor heb ik enkel een validatieverslag en montageattest nodig?
- validatieverslag (dit krijg je bij de verlaging bij?)
- montageattest (is er een manier om hier aan te geraken? ik doe het namelijk liever zelf)
Hierna naar de bandencentrale om de auto te gaan uitlijnen en dan naar de keuring voor geometrie?
Of is het misschien gemakkelijker om de verlagingsveren zwart te spuiten, zorgen dat ze wat vuil worden en niets zeggen op de keuring?
(Dit 'cow-boy-verhaal' heb ik al een paar x gelezen dat dit lukt.)
Het zou tenslotte toch maar een 30mm zijn dat hij zou zakken.
Bijkomende vraagjes:
- Heeft er iemand een foto van een Jetta mk5 dat 30mm verlaagd is?
- Heeft iemand misschien nog zo'n verlagingsveren (of schroefkit) liggen?
Alvast bedankt,
Mvg Kevin-08