PDA

View Full Version : Relais blijft knipperen


Thomas
23-10-2013, 07:07
Hallo

Ik heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken maar mss weet iemand hier wat het zou kunnen zijn.
Sinds kort heb ik een raar fenomeen in mijn Golf 4. Als ik gepinkt heb blijft de relais van de pinker enige tijd doorklikken. Het is geloof ik de relais die achter de knop van de 4 pinkers zit. De pinkers gaan wel niet echt, het is enkel de relais die blijft klikken. Soms is het een dag goed en soms blijft hij een minuut lang klikken na gepinkt te hebben.
Ik heb op mijn golf 4 wel de optie 3x automatisch pinken bij het bedienen van de pinker. De 4 pinker module met schakelaar heb ik al eens gewisseld omdat ik er zo nog eentje had liggen maar dat haalt niets uit.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

jetta91
23-10-2013, 09:19
Hier ben ik ookwel benieuwd naar, die van ons doet dit ook sinds 2 weken, zoals ik het lees, haalt het dus niet veel uit om het knipperlicht relais/alarmschakelaar te vervangen.
Ik heb overigens niet de comfortmodule die jij wel hebt

Thomas
23-10-2013, 09:43
Hier ben ik ookwel benieuwd naar, die van ons doet dit ook sinds 2 weken, zoals ik het lees, haalt het dus niet veel uit om het knipperlicht relais/alarmschakelaar te vervangen.
Ik heb overigens niet de comfortmodule die jij wel hebt

Ik ben benieuwd...ik ging er vanuit dat de boosdoener wel eens de comfortmodule zou kunnen zijn omdat de bekabeling nogal krap achter de bekerhouder en de radio zit. Maar als jij het ook hebt dan zal het elders liggen...

Polo1w
23-10-2013, 11:54
100% de bedieningshendel. Heb er an wel paar vervangen onderhand.
Gare dingen. Bestel ze nu maar van febi, aangezien de originele niet de beste zijn.

Thomas
23-10-2013, 12:13
100% de bedieningshendel. Heb er an wel paar vervangen onderhand.
Gare dingen. Bestel ze nu maar van febi, aangezien de originele niet de beste zijn.

Ok, als je zo zeker bent is dat handig meegenomen.
De febi modellen, zien die er wat deftig uit en ook met cruise control bediening erop?

Mss een link waar je ze kan bestellen? Of bestelnummer.

Hartelijk dank!

Bontje
23-10-2013, 13:09
Die vervangingshendels hoef je dat niet te activeren ofzo?
Heb er zel een hendel van volgens mij een mk5 op zitten.

Thomas
23-10-2013, 13:28
Heb er eens even achter gezocht en blijkbaar is het ook op te lossen door de contacten in de hendel te reinigen als je erbij geraakt teminste zonder iets kapot te maken:
http://www.myturbodiesel.com/1000q/b5/clicking-turn-signal-relay-repair-vw.htm

Tjeerd
23-10-2013, 13:33
Schoonmaken heb ik ook geprobeert, uiteindelijk toch vervangen (door een imitatie, kost geen drol) probleem opgelost!

Polo1w
23-10-2013, 17:31
Dingen zien er precies uit als origi, en ook met cruise.
Hoef je niet in te leren oid, gewoon monteren en klaar.
En bestelnr, geen id, haal ze gewoon bij de plaatselijke grossier op kenteken.

Audi1981
23-10-2013, 19:33
Dingen zien er precies uit als origi, en ook met cruise.
Hoef je niet in te leren oid, gewoon monteren en klaar.
En bestelnr, geen id, haal ze gewoon bij de plaatselijke grossier op kenteken.

Zelfde gehad en eerst het relais gewisseld, dat hielp dus geen biet. Handle vervangen en klaar :thumbup:

Jrn-90
06-11-2013, 23:36
Ha Mensen,

Het klinkt bizar en waar, maar als je een tijdelijke oplossing wil doet zelfs een beetje WD40 tussen de richtingaanwijzer de trick.

Kapjes rond het stuur verwijderen, richtingaanwijzer eerst in hoogste stand zetten, beetje WD40 er onder (KLEIN beetje!) vervolgens de andere kant.
Was bij mij gelijk over!
Mooi van het getik af en alle tijd om een nieuwe te bestellen en te monteren.

Dus wellicht ook een optie.

Jrn-90