Log in

View Full Version : RC auto's (benzine/nitro)...... heeft iemand die ook?

Golfzilla
10-02-2004, 22:43
ben eens aan het rondkijken voor modelbouw auto's (radiografisch) die op benzine/nitro lopen, en dacht misschien heeft iemand van de Scene dat spul ook wel.

wil zo eens informeren, en of het iets is, lijkt me wel gaaf zo'n ding. (wel een bouwpakket dan, niet zo'n kant en klaar ding dus)

pirelli
10-02-2004, 23:28
ik heb enkele jaren wedstrijden gereden met racetrucks schaal 1:6 maar het werd me allemaal te duur om het nog te blijven doen heb alles verkocht maar ik heb nog steeds 1 nitro auto staan schaal 1:8

met een 3,5 cc blokje dat ding gaat als de brandweer.

Marco
10-02-2004, 23:59
Jaren geleden hebben mn vader en ik ook nog model gevlogen. Zelfde soort motortjes, alleen wat meer cc's Vliegveldje werd helaas opgedoekt, draad nooit meer opgepakt.

Zo'n auto komt er bij mij ook nog een keer, het blijft mooi spul

MaceNL
11-02-2004, 07:38
Maatje van me heeft een 1 op 18 gehad en heeft er nu een 1 op 5, wel vaak problemen met starten met het is inderdaad wel super gaaf. Het kost natuurlijk wel wat maar goed elke hobby kost geld.

Tommy
11-02-2004, 10:42
1 op 18? ik denk 1 op 10?

Die heb ik namelijk, al een dik jaar niks meer mee gedaan.... ben er een paar zomers vrij actief mee geweest, maar heb nu een 1 op 1... veel leuker, en relatief kwa onderhoudt niet veel duurder :rolleyes: :D

Die nitro rommel is vrij duur, en bij mij sneuvelden er veel onderdelen. (mede omdat ik teveel ermee prutse.. alles polijsten! ging als de brandweer, en dan brak er wel een draaiend deel... gheheh, daarnaast stoeprandjes, bermpjes...) Een plaats om te rijden is ook moeilijk... we hadden met een grote groep een mooie parkeerplaats gevonden, stonden nooit autos, meters strak asfalt... echt super.... totdat mevrouw die er 400 meter en 5 straten(van de dichtstbijzijnde, en die waren ver) er over klaagde.... niemand had er verder last van.... iedereen vond het gewoon leuk... maar door mevrouw konden we inpakken, en wegwezen. Vind maar weer eens een leuke locatie... en op een stukje weg is de lol er echt heel erg snel af... putdeksels, stoepjes, uitstekende klinkers, auto's en gewoon te klein....

btw, je mag de mijne wel overkopen... 1/10, zowat een auto aan onderdelen, iets sneller als standaard... 3 kappen waarvan 1 half doormidden, hehehe, en een bak met rommel erbij... :P

Rallyegek
11-02-2004, 16:20
tommy heb je toevallig nog een carb liggen van een 2,5 cc methanol wagen ? of wat vraag je voor het hele spulletje van jou ?

die carb van mij is kapot......

ik heb btw een schaal 1 op 10 911
al een aantal jaren niet meer mee gereden omdat me carb kapot is en die dingen zijn bijna niet los te krijgen, of je moet een nieuwe motor kopen..........

heb ook nog een brandstof heli gehad, had alleen de tijd er niet voor om er mee te leren vliegen en toen maar weg gedaan, heb er nu spijt van............

en hier in de buurt is ook niet veel ruimte om lekker te rijden... dat vind ik wel jamme want het is toch leuk om te doen.....

Tommy
11-02-2004, 16:28
tommy heb je toevallig nog een carb liggen van een 2,5 cc methanol wagen ? of wat vraag je voor het hele spulletje van jou ?

die carb van mij is kapot......

ik heb btw een schaal 1 op 10 911
al een aantal jaren niet meer mee gereden omdat me carb kapot is en die dingen zijn bijna niet los te krijgen, of je moet een nieuwe motor kopen..........

heb ook nog een brandstof heli gehad, had alleen de tijd er niet voor om er mee te leren vliegen en toen maar weg gedaan, heb er nu spijt van............

en hier in de buurt is ook niet veel ruimte om lekker te rijden... dat vind ik wel jamme want het is toch leuk om te doen.....

heb nog wel een extra carb geloof ik.. en ze zijn los ook wel te koop...

Rallyegek
11-02-2004, 16:40
maar als ik het goed heb is een losse carb bijna net zo duur als een nieuwe motor.....

maar wat vraag je ongeveer voor de jouwe ?

Tommy
11-02-2004, 17:06
valt mee hoor meende ik...

ik verkoop mijn hele rotzooi voor een 300 euro, dan is ie rijklaar.. zender, ontvanger.. complete auto, plus extra's, 2,5 kap, waaronder een vrachtauto ;) kan van de hele set wel eens even een foto maken... en even uitsallen wat ik allemaal heb

moet eens even kijken of ik een losse carb liggen heb...

Golfzilla
11-02-2004, 19:48

nee klopt, zit ik hiero ook mee, daarom zit ik erover te denken om een offroad model te kopen, met een street-kap (zelf verzonnen term :D) dus een offroad onderstel en motor etc. en een gewone kap van een jeep, of weet ik veel, hij ligt dan iets hoger als een normale auto (1 cm ofzo van de weg) en de banden zitten langs de carosserie, heb er al 1 zien staan in de shop hiero maar vonk wel strak

en kan ik tenminste hiero op het zand en in de bossen flink gassen, hoef hier de weg maar over te steken en zit in de bossen met zandvlaktes :D ideaal

Marco
11-02-2004, 20:28
Das ook wel gaaf ja, lekker crossen met zo'n ding ipv op de weg.

Net wat tom zegt, bijna nergens zijn onze straten daar geschikt voor.

Stijn
13-02-2004, 19:00
Ik heb er ook een, een 1:10 Kyosho.

Tommy
13-02-2004, 19:04
wanneer hebben we forumwedstrijd? :D

Rallyegek
13-02-2004, 21:15

moet ik eerst de wagen fixen en kijken of die het nog wil doen

Golfzilla
14-02-2004, 14:12

ja als dat gaat gebeuren ga ik er meteen 1 halen 8) :) hahahahaha zie het al voor me.............. :D

Rallyegek
14-02-2004, 16:51
die van mij doet het nog :D zal ff de carb eraf halen om de dia op te meten.

moet dan alleen nog een batterij houder voor op de wagen hebben.
de wagen is niet veel meer...... als het maar rijd......

Rallyegek
14-02-2004, 16:58
de buiten diameter is 10mm.

zou je kunnen kijken of de carbs van jou dezelfde diameter hebben thom ?

Rallyegek
17-02-2004, 13:31
ik heb de carb binnen :D morgen er ff opzetten en dan proberen.
ga nog wel ff de banden vast zetten, anders ben ik ze bij iedere snelle bocht kwijt......

Tommy
17-02-2004, 13:44
hehehe, succes ermee... let us know... Kan ik me klaarmaken voor de wedstrijd ;) :D

Rallyegek
17-02-2004, 13:50
ik kon het niet laten, hij doet het ook nog..... en hoe :D wat een toeren kan die maken :D :D

moet eerst nog een batterij houder voor op de wagen hebben en een overbrenging tussen carb en servo, die is wat anders dan bij me oude carb.
en ik heb nog een paar dingen nodig, toch maar es ff naar www.hangar.nl gaan :D 15 min rijden :D

Rallyegek
21-02-2004, 13:42
ik krijg dat rotding niet fatsoenlijk aan het lopen........ de eene keer loopt die goed stationair dan weer niet dan krijgt die teveel prut dan weer te weinig.... sturen wil ook niet altijd lukken zender heeft ook kuren dat die er soms mee ophoud ( leuk effect als je volgas hebt :P )
motor start soms erg moeilijk.

kortom ik ben aan een andere wagen toe :(
tis alleen jammer dat het zo duur is :(

geen race dus thom........... :oops: :schieten: :neenee:

GTD Special
22-02-2004, 11:16
Ik heb vroeger ook ooit zo'n wagen gekocht (1:10 met benzinemotor). En heb er toen nooit wat meegedaan :rolleyes:

Dus voor diegene die nog zo'n wagen wilt hebben...

Ik vraag er 200 euro voor (alles is nieuw!)
- 1:10 wagen (2,5cc benzinemotor) er zit zelfs geen krasje op de kap!
- accu, servo's en zender (afstandsbediening) zitten erbij
- ook de lader met de nodige snoeren zitten erbij

Ik heb er eigenlijk nooit een meter mee gereden. Toen ik ongeveer alle onderdelen bij elkaar had vond ik er gewoon niet zo veel meer aan of zo :D

Tommy
22-02-2004, 14:06
Ik heb vroeger ook ooit zo'n wagen gekocht (1:10 met benzinemotor). En heb er toen nooit wat meegedaan :rolleyes:

Ik heb er eigenlijk nooit een meter mee gereden. Toen ik ongeveer alle onderdelen bij elkaar had vond ik er gewoon niet zo veel meer aan of zo :D

Geen benzine neem ik aan... :D

GTD Special
22-02-2004, 15:45

Geen benzine neem ik aan... :D Nee, het is inderdaad geen benzine, maar een mengverhouding...

Tommy
22-02-2004, 16:22
nitro bedoel je denk ik... ;) en er zit een ontvanger bij en geen zender denk ik?

Tis wel een leuke hobby op zich, maar je moet er wel een leuke rijplaats voor vinden.

GTD Special
22-02-2004, 16:49
nitro bedoel je denk ik... ;) en er zit een ontvanger bij en geen zender denk ik?

Tis wel een leuke hobby op zich, maar je moet er wel een leuke rijplaats voor vinden. Ontvanger, zender, accu´s, servo´s, stekkers (inclusief stekker om de bougie voor te verwarmen, etc.) alles zit erbij...ach ja ieder z´n hobby, maar ik heb er genoeg van :D

Maar ik heb ´m hier al een paar jaar in de kast liggen en als iemand ´m wilt hebben dan hoor ik ´t wel. Ik kan dus ook niet met zekerheid zeggen of alles het doet (bijv. accu´s), maar ik heb het toen wel allemaal nieuw gekocht. De onderdelen van de auto moet geen probleem zijn, want deze is echt helemaal nieuw...

GTD Special
22-02-2004, 17:46
Hier wat foto's:

http://www.vwgolfdiesel.netfirms.com/rcwagen1.jpg

http://www.vwgolfdiesel.netfirms.com/rcwagen2.jpg

Marco
22-02-2004, 18:24
Ik zie geen foto's, doen ze het wel??

Heb nu sinds 2 dagen mozilla firefox browser, ben er nog nie uit of het daar aan zou kunnen liggen

Rallyegek
22-02-2004, 18:45
ik ga nu mooi kijken voor een 1 op 5 wagen...... heb er al 1 gezien van 699 pleuro, moet er nog een zender enz bij

GTD Special
22-02-2004, 20:13
Ik zie geen foto's, doen ze het wel??

Heb nu sinds 2 dagen mozilla firefox browser, ben er nog nie uit of het daar aan zou kunnen liggen Nee, dat ligt niet aan je browser... maar aan Netfirms. Ik kan namelijk even geen foto's uploaden bij Web1000 en Netfirms ondersteunt dit volgens mij niet zo goed :rolleyes:

Maar als je de link in een nieuw frame laat openen dat doet de link het wel...ik zal morgen even kijken of ik de foto's kan verplaatsen ;)

Tommy
22-02-2004, 22:29
apart ding btw, wat voor merk is het?

Marco
22-02-2004, 22:39
Hmmm, ik stuur je morgenavond even een pbtje, ga er eens even over denken. Wel HEEL erg aantrekkelijk aanbod.

Hoe zit het met die kappen eigenlijk, zijn die allemaal standaard? Dus ik kan er iedere willekeurige kap opzetten?

Allart-Ghetta
23-02-2004, 15:02
Ik heb ook nog een 1:10 2.1cc methanol met nitromethaan (15%) wagen staan, onderhoud kost haast meer dan van een Golf 16V. Ik doe er ook al jaren niets meer mee. Merk is T2M (franse meuk) en wordt haast niet meer geleverd volgens mij.

GTD Special
24-02-2004, 20:49
Ik heb ook nog een 1:10 2.1cc methanol met nitromethaan (15%) wagen staan, onderhoud kost haast meer dan van een Golf 16V. Ik doe er ook al jaren niets meer mee. Merk is T2M (franse meuk) en wordt haast niet meer geleverd volgens mij. Dat merk heb ik ook, en er konden ook andere kappen geleverd worden: BMW, Opel Calibra DTM :shock: , Peugeot 306 Maxi en de Citroën ZX Dakar.

Het zou best kunnen dat het merk inderdaad niet meer gemaakt wordt. Maar de onderdelen (motor bv) zou je ook op ander modellen kunnen plaatsen. De wagens lijken volgens mij erg veel op elkaar. En met enige aanpassingen moet dat zeker wel lukken ;)

En de motor heeft werkelijk nog nooit gelopen (alleen in de winkel om te kijken of die het deed) ook de zender (afstandsbediening) en acculader (ook voor andere accu's en batterijen geschikt) is helemaal nieuw. De zender, ontvanger, servo's en acculader (met stekkers en dergelijk) kan je zelfs bij andere wagens (dus niet van dit merk) gebruiken. De hele set compleet heeft me voorheen meer dan 1000 gulden gekost...

Ik weet het goed gemaakt. Voor 150 euro gaat alles weg, want anders ligt het hier ook maar ik de kast, maar lager ga ik niet ;)

Rallyegek
25-02-2004, 17:12
Dat merk heb ik ook, en er konden ook andere kappen geleverd worden: BMW, Opel Calibra DTM :shock: , Peugeot 306 Maxi en de Citroën ZX Dakar.

Het zou best kunnen dat het merk inderdaad niet meer gemaakt wordt. Maar de onderdelen (motor bv) zou je ook op ander modellen kunnen plaatsen. De wagens lijken volgens mij erg veel op elkaar. En met enige aanpassingen moet dat zeker wel lukken ;)

En de motor heeft werkelijk nog nooit gelopen (alleen in de winkel om te kijken of die het deed) ook de zender (afstandsbediening) en acculader (ook voor andere accu's en batterijen geschikt) is helemaal nieuw. De zender, ontvanger, servo's en acculader (met stekkers en dergelijk) kan je zelfs bij andere wagens (dus niet van dit merk) gebruiken. De hele set compleet heeft me voorheen meer dan 1000 gulden gekost...

Ik weet het goed gemaakt. Voor 150 euro gaat alles weg, want anders ligt het hier ook maar ik de kast, maar lager ga ik niet ;)

heb je de wagen nog en doet ie het nog ?
misschien dat ik er wel belangstelling voor heb ;)

GTD Special
25-02-2004, 19:31
Dat merk heb ik ook, en er konden ook andere kappen geleverd worden: BMW, Opel Calibra DTM :shock: , Peugeot 306 Maxi en de Citroën ZX Dakar.

heb je de wagen nog en doet ie het nog ?
misschien dat ik er wel belangstelling voor heb ;) Ik heb de wagen nog en ik neem aan dat die het gewoon doet, hij is namelijk nog nooit gebruikt... ;)

Rallyegek
25-02-2004, 19:42
maar omdat die al een hele tijd stil gestaan heeft.....

waar woon je eigenlijk ?