View Full Version : Anti-diefstal tips
psycho-realm
24-10-2013, 11:28
Beste forum lezers
Op internet lees ik tal reacties van VAG voertuig eigenaren waar ingebroken word voor bijv airbags of xenon lampen!
Of zelfs in het ergste geval de hele auto word gestolen!
Wat doen jullie aan (extra)beveiliging om je Vag wagen te beveiligen?
Zelf dacht ik aan de volgende maatregelen:
- Indien er met een steutel de auto word geopend alarm direct laten afgaan. Dus alarm uitschakelen is alleen nog mogelijk met afstand bediening.
Is dit in te stellen met vagcom?
- Moterkap op een of andere manier ontoegankelijk maken voor
Ongewenste personen.
Blokkeren/-hendel weghalen bijvoorbeeld?
Ik ben benieuwd naar jullie tips.
VdubMKII
24-10-2013, 11:39
Een simpele schakelaar op een verborgen plek ergens tussen zetten zodat die niet start, werk beter als dure systemen.
Sven-GTI
24-10-2013, 11:50
Je moet een goed aftermarket alarm inbouwen. Ik zal eens kijken welk merk wij hebben. Deze was niet in Nederland verkrijgbaar, en is oorverdovend hard.
En dan overdrijf ik niet, het geluid is zo dermate hard dat je niet eens in de buurt van de auto kunt komen. Heel hard, hoog en scherp.
Sensors zitten door heel de auto. Ook met hoeksensor, dus wanneer je de auto is opkrikt ofzo gaat hij ook af.
Vriend van me heeft ook een aftermarket alarm, deze heeft een handzender (aan je sleutelbos bijvoorbeeld) waar ook scherm op zit.
Als het autoalarm afgaat, gaat dat ding ook zoemen. Ook al bevind je je 100km van de auto vandaan. Ook geeft deze aan welke sensor van het alarm afgaat.
Dus je kunt op afstand altijd zien of je alarm afgaat, en welke sensor. (dus bijvoorbeeld je deur, ruit of motorkap)
Verder kun je je auto voorzien van een GPS tracker. Hiermee kun je dus op de halve meter precies zien waar je auto staat (mocht deze gestolen worden).
Nu heb ik nog wel een tip, ik kon iemand waar ze al 2x aan z'n auto hadden gezeten (sporen van inbraak). Deze heeft scheermesjes onder z'n deurklinken en motorkap gemaakt.
Paar dagen later zat er een behoorlijk bloedspoor langs 1 deur... ;)
Om te beginnen je deurpinne eraf halen en t gaatje evt afdoppen. (opt oudere vw's).
Startonderbreker ertusen is zowieso een goede.
psycho-realm
24-10-2013, 12:26
Je moet een goed aftermarket alarm inbouwen. Ik zal eens kijken welk merk wij hebben. Deze was niet in Nederland verkrijgbaar, en is oorverdovend hard.
En dan overdrijf ik niet, het geluid is zo dermate hard dat je niet eens in de buurt van de auto kunt komen. Heel hard, hoog en scherp.
Sensors zitten door heel de auto. Ook met hoeksensor, dus wanneer je de auto is opkrikt ofzo gaat hij ook af.
Vriend van me heeft ook een aftermarket alarm, deze heeft een handzender (aan je sleutelbos bijvoorbeeld) waar ook scherm op zit.
Als het autoalarm afgaat, gaat dat ding ook zoemen. Ook al bevind je je 100km van de auto vandaan. Ook geeft deze aan welke sensor van het alarm afgaat.
Dus je kunt op afstand altijd zien of je alarm afgaat, en welke sensor. (dus bijvoorbeeld je deur, ruit of motorkap)
Verder kun je je auto voorzien van een GPS tracker. Hiermee kun je dus op de halve meter precies zien waar je auto staat (mocht deze gestolen worden).
Nu heb ik nog wel een tip, ik kon iemand waar ze al 2x aan z'n auto hadden gezeten (sporen van inbraak). Deze heeft scheermesjes onder z'n deurklinken en motorkap gemaakt.
Paar dagen later zat er een behoorlijk bloedspoor langs 1 deur... ;)
Klinkt goed. Ik ben eens benieuwd welk merk dat is! Zeker mooi systeem als je op je afstand bediening een melding krijgt.
Bedenk je wel dat er ook zogenaamde "gps jammers" bestaan. Deze verstoren het signaal. In hoeverre dit goed werkt weer ik niet.
Die scheermesjes heb ik idd ook al gelezen. Alleen ben ik dan bang dat ze uit ergernis nog eens een deuk in je auto schoppen:p
Voor de mensen met xenon lampen. Je kunt eventueel bij een speciaalzaak diverse soorten 'beveiligings' schroeven halen.
Zie afbeelding.
http://commerce.jeveka.com/afb/965SE.png
http://commerce.jeveka.com/afb/ULSRT.png
golfje_295.000
24-10-2013, 14:55
ik kom niet verder dan een stuurslot, die gooi ik er iedere avond op. dan is het in ieder geval al minder verleidelijk om m mee te willen nemen.
SciroccomTDI
24-10-2013, 15:46
- een stand van een reeds aanwezige schakelaar gebruiken als startblokkering. Bijvoorbeeld een mistlampschakelaar met 3 standen, waarvan slechts 2 nodig zijn (uit en mistlampachteraan). Mistlampen en mistlichten zijn trouwens alleen voor mist bedoeld, voor het geval dat mensen het vergeten ;)
- een relais zo aansluiten, dat wanneer die schakelaar niet bediend is, en contact wordt gesloten (lees: draden afgerukt en aan elkaar verbonden), in plaats van de startmotor de toeters bediend worden, en deur vergrendeling.
- daarna, na een paar seconden bedenktijd (voor eigen veiligheid), mag er giftige gas naar binnen worden vrijgelaten. ("Geintje natuurlijk" (c) 3FM)
SciroccomTDI
24-10-2013, 15:47
kunnen we je trouwens vertrouwen? niet dat strax alle snufjes bekend zijn, en er VWs gaan verdwijnen? :D
ewcaddymk1
24-10-2013, 16:20
kunnen we je trouwens vertrouwen? niet dat strax alle snufjes bekend zijn, en er VWs gaan verdwijnen? :D
is tenslotte een newbie met een wel erg verdachte naam :D
Sjaak_73
24-10-2013, 16:29
ja je moet tegenwoordig overal en op bijna iedereen letten.
ZwarteA6
24-10-2013, 19:30
Grind, Hond, in de garage, En niet op facebook of forums showen!
SciroccomTDI
25-10-2013, 08:21
je auto niet poetsen :) ik heb mijne toen gepoetst, 3 dagen later was ie weg :)
ewcaddymk1
25-10-2013, 08:50
je auto niet poetsen :) ik heb mijne toen gepoetst, 3 dagen later was ie weg :)
gouden tip!!!! :D
SciroccomTDI
25-10-2013, 09:09
laatste grapje van mij, sorry voor het spammen :)
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/cadeaushopsappemeer/full28001669.jpg
dit werkt vast en zeker ook :lmao:
StefTurboDiesel
25-10-2013, 12:41
Wat je nog kunt doen voor antidiefstal, stuur blokkeren, of een bandenklem plaatsen :giggle:
ewcaddymk1
25-10-2013, 12:44
laatste grapje van mij, sorry voor het spammen :)
http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/cadeaushopsappemeer/full28001669.jpg
dit werkt vast en zeker ook :lmao:
en niet duur :D
staande golf
25-10-2013, 13:38
bij golf 1+2 en aanverwanten kun je armor doorplates achter je klinken monteren. :)
StefTurboDiesel
25-10-2013, 14:40
Kun je eigenlijk bij deze oude Golf II's de alarm op de claxon laten afgaan? veel auto's hebben een claxon-alarm systeem.
Ik wil dat ook, is veel beter.. mijn Pa heeft een alarm systeem gekocht voor 50euro geloof ik, maar dat ding gaat niet luid en is ook op de verkeerde plek gemonteerd.
SciroccomTDI
25-10-2013, 15:03
Kun je eigenlijk bij deze oude Golf II's de alarm op de claxon laten afgaan? veel auto's hebben een claxon-alarm systeem.
Ik wil dat ook, is veel beter.. mijn Pa heeft een alarm systeem gekocht voor 50euro geloof ik, maar dat ding gaat niet luid en is ook op de verkeerde plek gemonteerd.
Dat is een kwestie van een mooi schakelingetje, met een relaisje en zo :rolleyes:
Vanaf golf 3 / 4, schakelaar tussen de K-lijn en ze komen er niet mee weg, kunnen dus ook geen startblokkering uitschakelen in de ecu met hun dure apparatuur..Anders was hij in 30 sec verdwenen.
giuliettaevo
25-10-2013, 18:04
OBD stekker verplaatsen en de originele op alle poorten spanning zetten oid zodat als men een laptop eraan prikt het ding op tilt slaat/ in rook opgaat.
Wel even melden als je de auto naar de garage brengt voor onderhoud....
Vanaf golf 3 / 4, schakelaar tussen de K-lijn en ze komen er niet mee weg, kunnen dus ook geen startblokkering uitschakelen in de ecu met hun dure apparatuur..Anders was hij in 30 sec verdwenen.
Mk2-VRT Hoe bedoel je dit en wat is die k-lijn?
sander_beer
27-10-2013, 14:20
gouden tip van de agent "je kan beter een garage huren dat is goedkoper als nieuwe velgen kopen "
SciroccomTDI
27-10-2013, 15:42
http://scantool.imechatronics.com/obd_cable_drawing.png
Pin 7 van de OBD stekker
Als je de K-lijn onderbreekt met een schakelaartje, komen ze misschien wel in de auto, maar krijgen ze nooit de startblokkering eraf gehaald met hun apparaatje.
Kost niks, gewoon een klein schakelaartje nemen, deze verstoppen, kabel doorknippen ( pen 7 obd stekker ), en deze naar de schakelaar laten lopen.
Enkel omzetten als je hem moet uitlezen, anders kan hij 'uit' blijven staan.
Test het maar, met onderbroken K-lijn kom je niet in de ecu / teller en valt er ook geen blokkering uit te schakelen.
psycho-realm
13-11-2013, 15:04
Die K-lijn onderbreken is een zeer effectieve manier. En relatief simpel toe te passen! bedankt voor alle tips tot nu toe!
1977MK1Ty
13-11-2013, 20:04
Ik had vroeger een TGV achtige treinhoorn achter mijn stoel gemonteerd. Als er ooit een inbraakpoging geweest zou zijn, zou diegene er nog wel dagelijks aan herinnerd worden denk ik...
psycho-realm
23-01-2014, 15:40
Wat is de meest gunstige plek (lees moeilijk te vinden plek) om een aftakking op deze kabel te maken? Iemand tips
Grind, Hond, in de garage, En niet op facebook of forums showen!
grappige is dat van alle gestolen auto's die ik ken bijna 95 nog nooit op een forum/facebook had gestaan. Hoe bekender de wagen, hoe minder graag ze t willen hebben :thumbup:
Als je de K-lijn onderbreekt met een schakelaartje, komen ze misschien wel in de auto, maar krijgen ze nooit de startblokkering eraf gehaald met hun apparaatje.
Kost niks, gewoon een klein schakelaartje nemen, deze verstoppen, kabel doorknippen ( pen 7 obd stekker ), en deze naar de schakelaar laten lopen.
Enkel omzetten als je hem moet uitlezen, anders kan hij 'uit' blijven staan.
Test het maar, met onderbroken K-lijn kom je niet in de ecu / teller en valt er ook geen blokkering uit te schakelen.
Geef eens antwoord op zijn vraag. :rolleyes:
Scirocco_1600
24-01-2014, 10:17
Wat is de meest gunstige plek (lees moeilijk te vinden plek) om een aftakking op deze kabel te maken? Iemand tips
dit moet je zelf uitmaken ... zoals sommige hier al aanhaalden ergens maak je u zelf wel verdacht met dit topic ;)
turbojo2
24-01-2014, 17:06
Heb eens een verhaal gehoord over een nederlander in Zambia wiens auto al een paar keer was gestolen. Hij was het zo zat dat hij een fles whiskey met rattengifpoeder(strychnine, kun je nu niet meer kopen spulletje is te gevaarlijk) in een deurbak had gedaan. Werd z'n auto weer gestolen en een dag later teruggevonden met 2 dode (corrupte)politieagenten erin. Die nederlander is het land maar uitgevlucht en is nooit meer teruggekomen in Zambia
psycho-realm
25-01-2014, 17:41
dit moet je zelf uitmaken ... zoals sommige hier al aanhaalden ergens maak je u zelf wel verdacht met dit topic ;)
waha yeah right.. gast denk je echt dat een dief de moeite doet om op dit forum te gaan lezen en posten? Ik snap je punt wel. maar ik ben niet ingegaan op deze naar mijn mening onnozele reacties.
Als er een anti diefstal maatregel op een VW zit en ze langer als 2 minuten bezig zijn pakken ze wel de volgende auto paar straten verderop... :screwy:
Hoop alleen dat we door al deze tips jou en mijn auto minder diefstal gevoelig kunnen maken.
Scirocco_1600
26-01-2014, 09:14
waha yeah right.. gast denk je echt dat een dief de moeite doet om op dit forum te gaan lezen en posten? Ik snap je punt wel. maar ik ben niet ingegaan op deze naar mijn mening onnozele reacties.
Als er een anti diefstal maatregel op een VW zit en ze langer als 2 minuten bezig zijn pakken ze wel de volgende auto paar straten verderop... :screwy:
Hoop alleen dat we door al deze tips jou en mijn auto minder diefstal gevoelig kunnen maken.
er zijn meer gasten die op dit forum lezen dan members ;) ... als de tips gewoon op het internet te vinden zijn ;) zullen dieven deze ook gewoon vinden hoor ... de reden de een auto gepikt wordt wilt nog steeds zeggen dat een stapje voor zijn op ons met dit topic zullen ze wel snel 2 stapjes voor zijn
richard-polo
26-01-2014, 10:34
grappige is dat van alle gestolen auto's die ik ken bijna 95 nog nooit op een forum/facebook had gestaan. Hoe bekender de wagen, hoe minder graag ze t willen hebben :thumbup:
Yeah right{hedde hum wir}, Ik ken er nog wel een paar die ze graag s,nacht even op komen halen hoor ;) hoe bekender hoe liever...
{het begint hier de spuigaten uit te lopen! robbie hageman is kampioen geworden kickboksen en die dag hebben ze ingebroken en veel weggehaald...} ook geen onbekende denk ik zo!!
richard-polo
26-01-2014, 10:35
er zijn meer gasten die op dit forum lezen dan members ;) ... als de tips gewoon op het internet te vinden zijn ;) zullen dieven deze ook gewoon vinden hoor ... de reden de een auto gepikt wordt wilt nog steeds zeggen dat een stapje voor zijn op ons met dit topic zullen ze wel snel 2 stapjes voor zijn
Juistt
Jetta MaNiA
26-01-2014, 20:19
Snap-off...
Zoek ik al tijden, lastig te vinden.
Raid hp had een mooi systeem, nergens meer te krijgen.
In je auto slapen met een AK-47 en dan iedereen die je aan je auto komt doorboren met AK-47 kogels :D:D
SciroccomTDI
29-01-2014, 15:45
de 5.45 of de 7.62 uitvoering? mijn voorkeur gaat naar 5.45, schijnen zo lekker niet-rechtdoor door het lichaam te bewegen (CMIImW) :)
The Skinnmeister
30-01-2014, 20:09
Heb eens een verhaal gehoord over een nederlander in Zambia wiens auto al een paar keer was gestolen. Hij was het zo zat dat hij een fles whiskey met rattengifpoeder(strychnine, kun je nu niet meer kopen spulletje is te gevaarlijk) in een deurbak had gedaan. Werd z'n auto weer gestolen en een dag later teruggevonden met 2 dode (corrupte)politieagenten erin. Die nederlander is het land maar uitgevlucht en is nooit meer teruggekomen in Zambia
:thumbup:
Geef eens antwoord op zijn vraag. :rolleyes:
Welke vraag ????
Staat toch helder genoeg beschreven dacht ik zo.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.