PDA

View Full Version : trekhaak installeren golf 5 2004

hansje V
24-10-2013, 17:46
beste op mijn golf wil ik een trekhaak installeren.
heeft er iemand een handleiding [pdf] of een how to do. bedankt.

haga
25-10-2013, 08:49
beste op mijn golf wil ik een trekhaak installeren.
heeft er iemand een handleiding [pdf] of een how to do. bedankt.

wat wil je weten dan?
ik heb t ook gedaan half jaartje geleden.
niet heel veel bijzonderheden tegengekomen hoor.
achterwielen er af, op steunen laten staan. binnenschermen van achterwielen demonteren zodat je bij de boutjes van de achterbumper kan.
aan onderzijde bumper bouten demonteren. achterlichten eruit, hieronder zitten ook buotjes die de bumper op zn plek houden. dan bumper er af schuiven.
Bumperbalk demonteren, trekhaak schuif je weer in de kokerbalk en zet je weer vast.
er zit een gat/ rubber aan de binnenzijde van je kofferbak, hier kun je de canbus kabel door heen steken en doorvoeren tot aan je zekeringkast.
daarna alles weer terug monteren zodat je daarna in je zekeringkast de boel kunt aansluiten. wel via vagcom toewijzen dat er een trekhaak aan zit.
was bij mij nodig ivm parkeersensoren.
het schema hiervoor is wel online te vinden. ik heb t mischien nog op mn tablet staan maar zit nu op mn werk. Hoop dat je hier wat aan hebt.
mijn V is n 1.9 tdi uit 2006 met chip en uitgevoerd met gti bumperpakket. maar volgens mij zitten de bumpers allemaal op de zelfde manier gemonteerd. grtn Hartger

hansje V
25-10-2013, 14:54
schema online inmiddels gevonden, hier is geen sprake van het verwijderen van de wielen en wielkast bekleding. ik wil de pdf die ik gevonden heb hier wel toevoegen maar weet niet of dat mag en kan.

geoff89
29-10-2013, 18:50
Wielen hoeven er niet perse af, maar is wel makkelijker om de bumper los te maken.
Wielkuip kan ook blijven zitten, mits je genoeg schroefjes loshaalt. Anders kun je de trekhaak niet vastzetten. Deze moet namelijk van opzij vastgezet worden.

hansje V
30-10-2013, 17:05
inmiddels zit de trekhaak onder de auto, kabels moeten nog aangesloten worden. stelde uit eindelijk niet zo veel voor.

te verwijderen;
- achterlichten
- bekleding in kofferbak tegen achterzijde
- bumper 2 schroeven onder elk achterlicht
3 schroeven in elke wielkast
2 schroeven onderkant bumper
- steunbalk (ijzer)

installeren;
- trekhaak
- kabel naar binnen leggen
- bumper gat maken volgens instructie
- bumper monteren