PDA

View Full Version : Verwijderen hulpveren om comfort te verhogen?

tim_j
07-11-2013, 16:38
Zal het verwijderen van schroefset hulpveren het comfort verhogen ?

klink vreemd.
Ik wil het comfort verhogen met mijn Raceland schroefset. De schroefset staat al op zijn hoogst en vind dit :thumbup:
Wel een verbetering maar nog veert gewoon bijna niet in.
Had hiervoor al gewisseld naar een vaste set maar dat was het gewoon niet uit kwa stand en gedrag.

Waarom?
Onder mijn vorige golf had ik aan de voorzijde een TA-techniks setje staan welk met hulpveren gewoon NIET inveren. toen eens zo bijdehand geweest om ze te verwijderen. En toen veerde de boel WEL lekker in en was het gewoon COMFORTABEL.:) (want TA-techniks heeft zoiezo een hulpveer die niet indrukt en dat maakt het hard)

Zal dit bij de Raceland ook werken voordat ik een middag voor nop bezig ben?

Lesley
07-11-2013, 16:49
Oke beter inveren kan ik mij voorstellen, is het niet schadelijk voor je dempers omdat die nu meer te verduren hebben?

tim_j
07-11-2013, 20:34
Ik zou zeggen dat het geen kwaad kan, dat is immers de taak van die dingen.

Sjaak_73
07-11-2013, 22:51
zowel raceland als ta veert zo goed als niet. hulpveer verwijderen helpt niet bij die sets

mvg sjaak

dukerider
08-11-2013, 08:46
zowel raceland als ta veert zo goed als niet. hulpveer verwijderen helpt niet bij die sets

mvg sjaak
Welke set zou jij eventueel aanraden ipv. TA technics kwa comfort ?
Ik heb nu een TA set onder mijn mk2 GTI.
Ik wil niet super laag rijden en toch nog een beetje comfort.

EnVeeZee
08-11-2013, 11:12
Zal niet gauw een low budget product aanbevelen maar heb sinds kort de mk2 gti16v (tonymobil) op een setje van sjaak gezet en dat is best oké voor het geld (als je in die categorie iets zoekt)

Heb ook sets van ap, h&r, koni e.d. onder mn andere auto's en ja die zijn beter, maar voor het geld mag je niet klagen over die oranje sjaak sets.

Wouter42
08-11-2013, 12:15
Zal niet gauw een low budget product aanbevelen maar heb sinds kort de mk2 gti16v (tonymobil) op een setje van sjaak gezet en dat is best oké voor het geld (als je in die categorie iets zoekt)

Heb ook sets van ap, h&r, koni e.d. onder mn andere auto's en ja die zijn beter, maar voor het geld mag je niet klagen over die oranje sjaak sets.
Die ga ik binnenkort ook aanschaffen, heb er meer goeds dan slechts over gehoord. :thumbup: En t lijkt me ook niet dat er een schroefset onder een mk2 komt die meer kost dan de hele auto zelf. Heb ook al van mensen gehoord met duur spul ( 500+ ) wat na een jaar ook gewoon kapot is.

louie_scirocco
08-11-2013, 12:53
Volgende keer haal ik ook een set bij Sjaak. Jammer dat je er niet online kan bestellen.

EnVeeZee
08-11-2013, 20:02
Die ga ik binnenkort ook aanschaffen, heb er meer goeds dan slechts over gehoord. :thumbup: En t lijkt me ook niet dat er een schroefset onder een mk2 komt die meer kost dan de hele auto zelf. Heb ook al van mensen gehoord met duur spul ( 500+ ) wat na een jaar ook gewoon kapot is.

Ik wil geen vergelijk trekken tussen een a-set en deze, maar hij valt zo kort na aanschaf niet tegen in verhouding tot de prijs.

Realistisch, dit biedt een andere wegligging en feel dan bijvoorbeeld een koni of h&r set. Ik heb hier ook een vastzittende h&r liggen maar die is echt antiek en niet lek!

Heb verder geen ervaring met de "sub 500" sets maar de sjaak set is niet overdreven stug. Heeft me gisteravond niet teleurgesteld op de eerste lange rit, maar zou 'm niet graag onder mijn (16v)g60 zetten :thumbup:

Jan-Jelle
08-11-2013, 20:08
Ik heb een setje van Sjaak onder mijn Golf zitten. Voor zonder hulpveren en achter met hulpveren. Voor is hij juist stugger als achter. Comfort is overigens nog steeds prima. Stuitert totaal niet, tenzij ik echt lomp ga doen...

Jan-Jelle
08-11-2013, 20:09
Volgende keer haal ik ook een set bij Sjaak. Jammer dat je er niet online kan bestellen.

Even contact met hem opnemen, ik geloof dat hij ze wel kan bezorgen ;-)

louie_scirocco
09-11-2013, 20:21
ok top!