View Full Version : bochtenwerk polo steilheck.
t3fastbackt4
13-11-2013, 18:15
Hallo, ik heb een polo steilheck uit 1983.
Ik zou deze graag beter door de bochten willen laten gaan.
Hij heeft met serieus onderstuur te kampen in de bochten en wil er slecht doorheen.
Ik heb al pu bussen en powerflex in de draagarmen zitten.
Wat kan ik hier allemaal tegen doen?
jetta mk1 '82
13-11-2013, 18:34
Gebruik bij de search het woord cupframe maar eens ;)
Heb je op dit moment ook een beetje kwaliteit banden en onderstel? Want dat maakt ook nogal wat verschil? Enne...fotootje van de auto doet het ook altijd goed :D
t3fastbackt4
13-11-2013, 19:14
http://img96.imageshack.us/img96/4982/rpck.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/96/rpck.jpg/)
Dit is de polo.
Hij staat op stalen velgen met volgens mij pirelli banden.
Hij is verlaagd met een verenset.
Pu bussen en powerflex in de draagarmen.
Zou een cupframe echt zo veel uitmaken?
En moet deze ook inverbinding staan met de stabi of is dit niet nodig.
Ah...Martijn z`n oude ofniet?
Wat is je bandenmaat?
t3fastbackt4
13-11-2013, 19:35
Dit is martijn zijn oude polo indd.
Bandenmaat is 165 65 13
Nu kwam ik dit tegen op internet.
Vaste fuseekogels,voor in de draagarmen.
Zou dit schelen???
http://img443.imageshack.us/img443/2307/0ida.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/443/0ida.jpg/)
Dat zijn geen vaste fuseekogels...gelukkig niet :D
Die bussen monteer je op je originele fuseekogel en borg je dus met die zwarte inbus. Vervolgens druk je die die bus in je fusee en draai je vast. Als je je auto verlaagd, dan verander je de wielgeometrie...je draagarmen komen dan onder een andere hoek te staan...door deze bussen zet je het draagarm weer onder een normale hoek.
Ik ben zelf niet echt bekend met Polootjes, al heb ik er zelf eentje. Maar ik weet wel dat iedereen meteen Wellems roept als je graag flink wilt hoeken. Misschien daar ff op googlen? De polo is wel goed uitgelijnd?
Kijk hier eens http://www.slalom-polo.de/ bandenmaatje 175/50/13 en een set goede dempers/veren en gewoon een fijn slalomwagentje
polopower
13-11-2013, 21:42
Zo extreem is de polo niet verlaagd, dus een cupframe zal naast stevigheid niet zoveel toevoegen m.i. De naloop/camber is niet dusdanig gewijzigd, dat een correctie dmv het cupframe hier op zijn plaats zou zijn. Bruggetje Tussen de draagarmpunten of een volledig frame zou misschien wel op zijn plaats zijn, maar ik denk dat de breedte van je voorbanden op dit moment de grootste beperkende factor zijn. Mijn daily staat op dit moment op 155 en is een tikkie verlaagd. Beetje overmoedig de bocht in, levert behoorlijk onderstuur op. Gooi ik met dezelfde verlaging 195-ers op de vooras dan lijkt hij al op rails te staan. Voor dagelijks heb je echt wel een knappe velg/band combinatie, maar écht hoeken zal hij niet willen met die banden.
Bij mijn oude diesel 2f kon je erg goed verschil in bandenmerken voelen mbt onderstuur..
t3fastbackt4
13-11-2013, 23:45
Ok dus een soort van cupframe maken tussen de draagarmen.
Bredere velgen erop.
Achter gaat dit haast niet omdat het een steilheck is.
Dan zou ik eerst de wielkasten moeten verbreden.
En dan zou het dus beter zijn al.
Ok.
En het camber veranderen achteraan zou dat ook schelen?
Alvast bedankt voor de tips!
richard-polo
14-11-2013, 07:37
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=94549
http://u.polotreff.de/forum/11/38/8d/3f71ab8425a4e985dddc9d3d7f87defc97_large.jpg
merkbaar verschil ook bij standaart polootjes, en zo zijn er nog tal van verschillende frames die je kunt monteren..
http://u.polotreff.de/forum/ff/6b/b3/08e033d69af1bff699b258225f76886d4d_large.jpg
Ok dus een soort van cupframe maken tussen de draagarmen.
Bredere velgen erop.
Achter gaat dit haast niet omdat het een steilheck is.
Dan zou ik eerst de wielkasten moeten verbreden.
En dan zou het dus beter zijn al.
Ok.
En het camber veranderen achteraan zou dat ook schelen?
Alvast bedankt voor de tips!
Cupframes en camber achter klinkt natuurlijk leuk...maar zorg eerst dat de basis goed is. Dus goede banden en goed onderstel. Dempers en veren zijn een beetje kwaliteit?
richard-polo
14-11-2013, 11:16
Mijn oude steilheck met 13inch rsl 7j voor en 8j achter, met custom wielrandtrekker :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-PKCFUQVO.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-Z4RHID3W.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-H4DSFB46.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4HSZXMSP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-7R8BU4V8.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-P7EITR73.jpg
reed verdomt strak die oude roestbak :cool:
richard-polo
14-11-2013, 11:20
Dat zijn geen vaste fuseekogels...gelukkig niet :D
Ik ben zelf niet echt bekend met Polootjes, al heb ik er zelf eentje. Maar ik weet wel dat iedereen meteen Wellems roept als je graag flink wilt hoeken. Misschien daar ff op googlen? De polo is wel goed uitgelijnd?
dat heeft ook alleen nut als je erg laag ligt! en er zijn zelfs nieuwe setjes van die blokjes die minder ver naar voren gaan...
als je echt wilt hoeken zul je echt zo,n soort frame eronder moeten monteren.
alle soorten veerpootbruggen en kas doorlassen...
Mijn steilheck reed lekker maar was zwaar rot... de polo2 die ik daarvoor had reed nog strakker met dezelfde materiale eronder :D
t3fastbackt4
14-11-2013, 11:57
Ok.
Ik heb nog een set schmidt modern lines liggen.
Die zijn 14 inch en 7j.
Maar als ik ze op de auto zet steekt hij achter 25mm uit.
Ik neem aan dat je dat met de custom spatbord trekker er ook niet uit krijgt.
Een soort van cupframe om het chassis te verstevigen kan ik zelf wel maken.
t3fastbackt4
15-11-2013, 16:03
Met welke et waarde kan ik er 7j onder leggen?
De 14 inches van mij passen niet.
Heb ook gekeken naar mijn wielranden en deze zijn al aardig uitgerold.
Waarom niet gewoon een andere maat banden kopen? Laat je deze velgen zitten.
t3fastbackt4
15-11-2013, 19:04
Ik ga toch me andere set eens proberen en kijken wat hij dan in de bochten doet.
En een paar stukken staal halen koker profiel voor een cupframe.
En voor een stabi achterin de auto.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.