PDA

View Full Version : Het bekende verhaal: de accubak!


Arno
18-07-2005, 17:54
Ook is bij mijn polo het noodlot toegeslagen....
Een aardige rotte plek in de accu bak, precies vooraan de accu.
dus het betekende de afgelopen weekend even lekker bezig zijn met een Minitool setje
Eerst heb ik het verotte gedeelte weg geschuurd, daarna stevig in de fertan gezet.
Daarna het gedeelte netjes dicht geplamuurd, want ik ben niet echt handig met lassen.
Maar voorlopig zit het weer dicht en heb ik alles netjes afgewerkt.
Moet ik nog een gaatje boren eventueel om het overtollige regenwater weg te laten lopen of hoeft dat niet....?

René
18-07-2005, 17:59
zit die er origineel niet dan?

VwPolo89
18-07-2005, 18:20
origineel zit er toch een gaatje aan het spatbord, of heb je dit ook dichtgeplamuurd??? ;) :)

serge pot
18-07-2005, 21:10
wat je ook had kunnen doen na de fertan .een stuk plaat op maat maken (nadat je een uitslag van dik papier gemaakt hebt ,deze vastzetten met een laagje 3m karrosserie kit ..dit is tevens waterdicht,scheurt niet .en zit voor het leven .
niet de netste oplossing ,wel de makkelijkste die op het lassen na als beste zit

Arno
20-07-2005, 16:01
origineel zit er toch een gaatje aan het spatbord, of heb je dit ook dichtgeplamuurd??? ;) :)

Ik moet dat eens gaan nakijken op de sloop bijv, want ik begin nu ook te twijfelen.
Tenzij er iemand zeker weet dat er een gaatje moet zitten....

Arno
20-07-2005, 16:04
wat je ook had kunnen doen na de fertan .een stuk plaat op maat maken (nadat je een uitslag van dik papier gemaakt hebt ,deze vastzetten met een laagje 3m karrosserie kit ..dit is tevens waterdicht,scheurt niet .en zit voor het leven .
niet de netste oplossing ,wel de makkelijkste die op het lassen na als beste zit

Bedankt want ik heb aan de achterkant links achter de bumper ook nog een gaatje gevonden......
Ik ga dit ook maar eens proberen....
bedankt serge

sjampoo
20-07-2005, 16:17
D'r zit een afwater gat in het binnenscherm.

't spiegelbeeld vind je aan de andere kant van de watervangbak: Daar waar de zekeringkast zit, zit rechts een opening door het binnenscherm

Aan de kant van de accu zit er precies zo'n gat, waar water door zou moeten uitwateren. (meestal blijft t onder de accu staan, en in combi met de zure gassen, bijt de lak weg, krijg je roest en gaten :) )

Ochja: Recht voor t kacheltje zit ook nog een afwater slurfje, t motorruim in.

Succes!

berendd
20-07-2005, 18:35
bij mij zit er ongeveer een tube kit onder de accu..