View Full Version : goh welke zou ik nemen??
Tiefleger
16-11-2013, 00:30
Welke zou ik toch nemen? :D :D
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=238289008&asrc=fa
of toch deze, http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=239778660&asrc=st :D :D
Ik zou toch voor de eerste gaan. :D
ben geneigd om te zeggen ...geen van 2 en moest het dan moeten..
zie ik liever exemplaar nummer 2 (ja ik spoor nie)
waarom?...nummer 1 is dan wel gerestaureerd ...maar ik vind het allemaal net niet
of hij echt Tornadorood is weet ik niet ..zou kunnen, denk het bijna wel Marsrood lijkt lichter ..
er zit overal bodyschutz op het achterpaneel wat er niet hoort..de tank is rood hoort ook niet..
voor die centen (9000€) koop ik er liever zelf 1 ,voor pak hem beet 4-5000€ een Pirelli 1800 GTI in redelijk tot goede staat en en prop er dan nog eens dat bedrag in..dan moet dat zeker net zo mooi al dan niet mooier kunnen
nummer 2 zou na wat 'Kliko tuning' ,er een stuk van opknappen ,dan enkel overspuiten om de parkergaten /lijmresten kwijt te zijn
technisch is het ding verder wel goed (laut aufgabe)..dus dat zal dan wel..
mischien een rare redenering ,maar zo zie ik het
'Klikotuning' betekent ...al die plastic rommel eraf schroeven ,plattrappen en in de kliko ermee..
golfje_295.000
16-11-2013, 11:13
absoluut nr 2. wat een cool ding
golf fahrer
16-11-2013, 11:59
Geen van beide.
Ik start liever met een deftige niet gerestaureerde basis.
Dan weet je wat je hebt :cool:
Helaas zijn deze zeker die van voor 8/81 die ik zoek, nog amper voor
deftige prijs te vinden.
Die 2de,....
Ja is wel tuning uit die tijd, maar ben er geen fan van.
wat een spuug lelijk apparaat die 2de, de eerste is een knap exemplaar zoals ik ze graag zie...
Zeker weten 2, zit meer geld in als je m sloopt en verkoopt.
Zeker weten 2, zit meer geld in als je m sloopt en verkoopt.
:D
golf fahrer
16-11-2013, 14:00
Om daar met slopen 12 ruggen uit te halen :confused:
Tiefleger
16-11-2013, 18:38
Om daar met slopen 12 ruggen uit te halen :confused:
Ja en dan heb je hem ook nog voor een speciale Herbstpreis!!! :D :D :D
Anders kan deze ook nog
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=239513393&fromRecommendation=true
turbojo2
16-11-2013, 22:06
Voor die prijs koop je ook en hele mooie Mini Cooper S van een paar jaar oud.
Voor die prijs koop je ook en hele mooie Mini Cooper S van een paar jaar oud.
:screwy: Jij begrijpt het helemaal.
Of een m3..
een e30 M3 dan hee..en ik denk 2 e36ers voor dat geld ...
of een stuk of 3/4 328ers..ofzo
rijd een stuk fijner ...
dukerider
17-11-2013, 09:36
een e30 M3 dan hee..en ik denk 2 e36ers voor dat geld ...
of een stuk of 3/4 328ers..ofzo
rijd een stuk fijner ...
Dat klopt, maar een e30 m3 is zoooo mooooiiiiii...........
NielsDub
17-11-2013, 10:50
M 732 Aktionsmodell Pirelli ??? Da's nieuw voor mij! Ik weet alleen van W65 en W64... :confused:
Pirelli velgen zijn erbij, schrijft de verkoper. Wat is er verder 'Pirelli' aan deze auto? Zit geen leer bekleed stuur in of niks. Lijkt ook gewoon blank glas in te zitten. Of was t alleen een velgenpakketje?
Verder lijkt de bijrijderskant overgespoten, kleurverschil portier met de rest en de spiegel ontbreekt. Spatbord RV bovenste puntje lijkt ook niet mooi om de grille aan te sluiten. Mooi ding, prijs is belachelijk, de helft is nog veel...
is ook geen Pirelli,maar een gewone 83er GTI met wit glas geen schuifdak etc.ding is wel heel netjes hoor ,echter dan zo vind je ze bijna niet of nergens ...wist je dat een 'kale' 1,8 GTI destijds in 83 rond de 30,000 gulden nieuw kostte hier in nederland.?
persoonlijk vind ik het bij een rooitje of 6-7 wel ophouden bij zoiets..
dikwijls als je in het echt er naast staat vind je nog zat dingen die niet helemaal kloppen ,die je vervolgens toch weer gaat verbeteren e.d ..let wel hij is ook 30 jaar oud en wat men ook beweert ...nieuw is ie en word hij nooit niet
NielsDub
17-11-2013, 11:44
is ook geen Pirelli,maar een gewone 83er GTI met wit glas geen schuifdak etc.ding is wel heel netjes hoor ,echter dan zo vind je ze bijna niet of nergens ...wist je dat een 'kale' 1,8 GTI destijds in 83 rond de 30,000 gulden nieuw kostte hier in nederland.?
persoonlijk vind ik het bij een rooitje of 6-7 wel ophouden bij zoiets..
dikwijls als je in het echt er naast staat vind je nog zat dingen die niet helemaal kloppen ,die je vervolgens toch weer gaat verbeteren e.d ..let wel hij is ook 30 jaar oud en wat men ook beweert ...nieuw is ie en word hij nooit niet
En ze zullen ook nooit rijden als een nieuwe.... Maar da's nu juist de charme ervan toch? Nog ff over de optiecode 732. Op het certificaat op één van de foto's staat daarbij genoemd: Aktionsmodell "Pirelli"-GTI. 't Zal dus toch wel 'iets' zijn, maar wat? Heb s wat rondgespeurd en t lijkt dat ze t bij t museum ook niet altijd bij het rechte eind hebben:
Re: Interessanter M Code
geschrieben von: Frank Weiß (IP bekannt)
Datum: 30.01.12 22:28
Hallo,
@ Stephan:
Ich hatte von 1995 - 1998 einen weißen Golf CL, Modelljahr 1983 mit 1500 ccm und 70 PS. Der hatte auch die "732" auf dem Datenträger und war defintiv kein "Pirelli" bzw. überhaupt kein GTI. Die 732 erscheint bei allen Modellen (Ausstattungen / Motorisierungen) für den deutschen Markt ab Modelljahr 1983. Also "732 = Pirelli" ist totaler Quatsch - wer auch immer das ins Leben gerufen hat.
Zum Rest Deiner Aussage, sage ich lieber mal nichts, nur so viel: Ein Pirelli MUSS W65 oder W64 als Option haben, wenn es einer ist, immer gepaart mit dem Modellcode 17x G34, wobei bei "x" eine 1 oder 3 stehen kann - je nach Anzahl der Türen. Alles andere sind normale GTI, bzw. andere Sondermodelle (nur im Export!), wenn überhaupt.
Deiner könnte also auch ein "Sondermodell GTI Auslaufserie" sein, erkennbar am Modellcode 171 334 in Verbindung mit Option "761". Dann sehr wahrscheinlich Marsrot, Lhasa (grün) oder Diamantsilber Met..
Tschüss Frank"
Bron: http://www.golf1-ig.de/board/read.php?1,58321
En nog dit:
http://www.vwtyp17.de/index1.htm
Vast bij velen bekend, maar er staat ook veel info over optie nrs. en dergelijke.
Ben t dus met je eens Heinz74, dat t een hele erge standaard GTI is, maar wel n hele nette! Waarde is wat mij betreft ook riant onder de 10k. Wel een mooie auto om echt alle details goed te zetten en vervolgens netjes te bewaren.
een e30 M3 dan hee..en ik denk 2 e36ers voor dat geld ...
of een stuk of 3/4 328ers..ofzo
rijd een stuk fijner ...
goede 3.2 koop je niet voor 9 a 11.000 ( staat hier 1 die echt niet voor dat geld weggaat)
en een e30 m3 nette al helemaal niet.. :shake: (staan er hier 2 van)
tsja das ook een beetje het nadeel van internet tegenwoordig
iedereen roept feitelijk vanalles zonder het werkelijk te kunnen onderbouwen en eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel met die echtheidcertificaten
het gegeven optiecodes etc heb ik soms ook mijn bedenkingen bij ,sommige codes 'bestaan' soms niet eens of zeggen niks..
een Pirelli heeft inderdaad 17xG34 in zijn code staan en dan aanvullend w65 0f 64 nagelang de keus toendertijd
een 83er GTI is toendertijd gewoon ernaast verkocht en kon eventueel grotendeels net zo aangekleed worden als een Pirelli (als je maar betaalde)..zoveel anders waren ze niet
hier in Holland had je de zogenaamde 'Plus'GTI dit was weer de iets luxere GTI leverbaar in de Pirelli kleuren (behalve Helios)en zonder bumpers en spiegels etc in wagenkleur...en de zgn Rabbit GTI een juist uitgeklede versie van een standaard GTI
ik heb ooit gehoord van een bekend iemand uit Doetinchem (rara wie)..dat Pon hier niks wou weten van de Pirelli omdat VW hier al sinds jaar en dag nieuw geleverd word op Conti's...en geen Pirelli...(of het waar is?)
in Belgie had je ook Rabbits..en dat kon weer vanalles zijn
ik heb zelf een Rabbit LX turbodiesel gehad uit Belgie...
het is wel 1 geluk dat de optielijst en het aantal speciale uitvoeringen nooit zo spectaculair was in '83 anders wist nooit niemand meer hoe het nou zat..
ik heb die dingen meegemaakt toen het allemaal nieuw tot zeer jong was en ik weet veel maar ook niet alles (meer)..kun je na gaan de jongere generatie die vanalles gaat lopen roepen op internet soms...no pun intended..
ik zou mezelf niet te druk maken bij een 83er ofdat het nou wel of geen Pirelli o.i.d is zolang hij redelijk roestvrij is en nooit op zijn kop in de sloot heeft gelegen en de prijs is goed ,gewoon meenemen
ontbrekende onderdelen etc die vind je altijd nog wel ergens, verder is zo'n ding net technisch Lego
het enige waar ik nog enigszins waarde aan hecht is dat ik er wel graag een Jx-00-xx of Kx-00-xx kenteken op zou willen ..voor de rest ...tsja
goede 3.2 koop je niet voor 9 a 11.000 ( staat hier 1 die echt niet voor dat geld weggaat)
en een e30 m3 nette al helemaal niet.. :shake: (staan er hier 2 van)
weet ik ,over een sportevo heb ik al helemaal niks gezegd..of zo'n Cecotto..
e36ers vind je nog wel voor een redelijk bedrag hoor..echter zit dan het stuur verkeerd...
S50 blokken zijn bijna meer waard dan de auto die er omheen zit ..e30ers zijn in het algemeen ook rijzende in prijzen behalve een touring ..nog wel
ikzelf heb een 2 deurs coupe Alpina b6 vervalsing met een non Vanos M50B25 erin..ik heb laatst een bod gehad van 5000 (euro geen Lira)..
ik denk er niet over...
NielsDub
17-11-2013, 15:19
@Heinz74:
"ik heb ooit gehoord van een bekend iemand uit Doetinchem (rara wie)..dat Pon hier niks wou weten van de Pirelli omdat VW hier al sinds jaar en dag nieuw geleverd word op Conti's...en geen Pirelli...(of het waar is?)"
Continental Banden Groep BV is een bedrijfsonderdeel van Pon, dus...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.