View Full Version : Peijs verbiedt losse spullen in auto?
Alexdundee
19-07-2005, 10:39
Lees net dit op de telegraaf...?
Hoe zit dat dan met een kamper en zo...!
AMSTERDAM - Om de veiligheid in auto's te verhogen mogen vanaf 1 januari 2006 losse spullen niet langer in een rijdend voertuig liggen. Paraplu's, stratenboeken en andere, bij een botsing of noodstop gevaarlijke, projectielen mogen niet meer in een personenauto rondslingeren
Minister Karla Peijs (Verkeer en Waterstaat) heeft deze maatregel laten vastleggen in het nieuwe voertuigreglement. Losliggende voorwerpen in de auto kunnen bij onverwachte bewegingen op de weg voor ernstig letsel zorgen. Vaak vliegen deze spullen dan met een enorme kracht door de auto met alle gevolgen van dien.
Big_Mac_Mark
19-07-2005, 10:45
Die is echt gek! Dat kun je niks meer meenemen jah! En zoals Alex zegt, campers hebben dan helemaal een probleem!
Maar goed, dan hebben ze bij de politie weer een reden om je aan boete te geven als ze verder niks aan je auto kunnen vinden :mad:
Die gast had waarschijnlijk niks te doen, verzint 'ie zoiets. Duh, een beetje onrealistisch dit...
Lees net dit op de telegraaf...?
Krant zegt genoeg lijkt mij ..
Was zeker de grootste kop voorop ?
Cucumbertime
Klinkt een beetje onhaalbaar. Voor de gein zelf een nagegaan wat ik wel eens in de auto heb rondslingeren. Lijkt me vrij raar als je een boete krijgt omdat je een flesje drinken naast je heb liggen of een doosje onderdelen op de achterbank staat.
Alexdundee
19-07-2005, 10:49
Krant zegt genoeg lijkt mij ..
Was zeker de grootste kop voorop ?
Cucumbertime
www.telegraaf.nl
chrisjuh
19-07-2005, 10:51
Dat wijf spoort niet; heb er geen andere woorden voor....die heeft echt een hekel aan alles waar een motor op, in of aan zit :mad: (behalve dr eigen dienstauto met chauffeur natuurlijk) Tis altijd hetzelfde met die ambtenaren...
zitten zelf het liefst op de fiets; want dat is goedkoop...alles wat eromheen rijdt vinden ze walgelijke stinkdingen... Ze zei een keer over bromfietsen dat het irritante lawaaidingen zijn...BAH Weg met dat mokkel ( sorry voor het taalgebruik, maar moest er ff uit!)
Big_Mac_Mark
Die gast had waarschijnlijk niks te doen, verzint 'ie zoiets. Duh, een beetje onrealistisch dit...
Fraumensch.... ;)
Alexdundee
Klinkt een beetje onhaalbaar. Voor de gein zelf een nagegaan wat ik wel eens in de auto heb rondslingeren. Lijkt me vrij raar als je een boete krijgt omdat je een flesje drinken naast je heb liggen of een doosje onderdelen op de achterbank staat.
Of je tas als je naar je werk gaat...nee ik denk het word een beetje te gek...! :confused:
SplitBien
19-07-2005, 10:52
Ik hoorde het vanmorgen op de radio, schrok me rot, als er iemand in de wereld is die een grote bende kan maken in de auto dan ben ik dat wel. Van half volle cola flessen tot vw scene's, kan er niks aan doen maar t'is bij mij altijd 1 grote bende. Hoop dat het niet doorgaat, dan moet ik echt nog een keer mijn golf schoon blijven houden, das onmogelijk! :eek:
Alexdundee
19-07-2005, 10:53
Hoop dat het niet doorgaat, dan moet ik echt nog een keer mijn golf schoon blijven houden, das onmogelijk! :eek:
:D dito met me kamper...
Als je achterbank maar schoon en leeg is toch :tongue: :tongue: :tongue:
Waar ze wel gelijk in heeft is de overvolle hoedenplanken .. een keer remmen en de projectielen vliegen om je oren ..
SplitBien
19-07-2005, 10:56
okee, snap dat een paraplu op de hoedeplank gevaarlijk kan zijn in een hard remmende situatie, maar lege pakjes sigaretten, lege flesjes drinken, ijs/snoep/koek papiertjes onder de stoelen (om het nog een beetje uit het zicht te houden) kan geen kwaad toch???
Zestienkleppen
19-07-2005, 10:56
ja dat klopt, maar het meenemen van een stratengids of een paraplu is dan ook verboden...
En hoe ga je dan in hemelsnaam boodschappen doen met de auto???
ja dat klopt, maar het meenemen van een stratengids of een paraplu is dan ook verboden...
IIG geen Lupo kopen want daar past niks in .
Kofferbak
Alexdundee
19-07-2005, 10:58
Alles in de kofferbak.......maar dan ook echt alles... :o
dakrekje :biggrin:
Zestienkleppen
19-07-2005, 11:04
Nou nou...het blijft een mens hoor, al houdt ze er wat vreemde denkbeelden op na.
***merci voor de edit***
SplitBien
19-07-2005, 11:07
Iemand met zulke uitspraken is geen mens!!
Je mag geen stratenboek in de auto hebben slingeren, moet je hem dan de hele weg vasthouden als je hem nodig hebt? Dan kan je geen 2 handen aan het stuur houden, das pas gevaarlijk!!
Ennuh, waar laat je de boodschappen als je die gedaan hebt met de kever??? Niet onder de voorklep, daar passen de week boodschappen echt niet in, neem dat van mij aan!!
SplitBien
19-07-2005, 11:07
leuk om over dat soort dingen na te denken trouwens, die uitspraak van haar heeft wel voor opschudding gezorgd!
Bruders .. ga eens in een bak ijs met je voeten zitten .
Je moet duidelijk ff afkoelen
http://www.ethlife.ethz.ch/images/valium-l.jpg
Big_Mac_Mark
19-07-2005, 11:09
Iemand met zulke uitspraken is geen mens!!
Je mag geen stratenboek in de auto hebben slingeren, moet je hem dan de hele weg vasthouden als je hem nodig hebt? Dan kan je geen 2 handen aan het stuur houden, das pas gevaarlijk!!
Nee, iedereen wordt gewoon verplicht om een navigatie te kopen, en dus gaat de accijns daarop extreem hard omhoog, en zodoende kunnen ze weer Nederlandertje pesten!
SplitBien
19-07-2005, 11:14
Dan zullen ze toch ook navigatie in 6volt uitvoering moeten maken......
hmmmm she `s got a point... ik had zelf namelijk vorige weer een blikje red bull onder m`n rempedaal liggen...
en dat rijdt niet zo lekker hoor! :eek:
Bussie komt zo
19-07-2005, 11:18
Nou, Ik vind het niet meer dan terecht..
Kan je eindelijk is bij iemand achterin stappen zonder eerst alle lege flessen aan de kant te moeten schuiven.
Nou, Ik vind het niet meer dan terecht..
Kan je eindelijk is bij iemand achterin stappen zonder eerst alle lege flessen aan de kant te moeten schuiven.
Jij mag gewoon naast me zitten hoor
Wat Bert zegt had ik ook een keer .. moeten remmen maar er rolt een honkbal onder je pedaal
:mad:
Kon m net op tijd met mijn andere voet eronder vandaan schoppen ..
Wat Bert zegt had ik ook een keer .. moeten remmen maar er rolt een honkbal onder je pedaal
bert? :confused:
SplitBien
19-07-2005, 11:29
van ernie... ;)
Bussie komt zo
19-07-2005, 11:34
Fijn bedankt!!!
Vandaar dat alles gewoon uit de auto moet!!! en TERECHT. al die zooi in de auto, opruimen die handel...
Soms zijn kinderen in een auto ook net geleideprojectielen.. Los in de auto tussen de voorstoelen in :mad: Ook opruimen die kids!!
Kan me daar echt kwaad over maken..
hahaha ok nu vat ik em ;)
SplitBien
19-07-2005, 11:37
okee blikjes en honkballen moeten in de vuilnisbak of thuis blijven... ik mik alles altijd eerst in de deurbakjes, dan het bakje onder mijn dashboard kastje, dan in mijn midden console en dan onder de bijrijders stoel, en als de berg zo hoog als de achterbank wordt dan ruim ik een keer op. :D Moet je eens kinderen (los of vast) achterin hebben zitten met speelgoed, das pas lachen! Die gooien afentoe bijna de vooruit in met een speeltje! :eek:
dat word dan ook maar nieuwe godels aanschaffen om je stratenboek en je flesje drinken in de gespen. Dit is toch niet normaal dit kun je niet maken wat een tering kabinet
Dennis@polo86c.nl
19-07-2005, 12:36
...bij een botsing of noodstop gevaarlijke, projectielen...
Met een beetje gezond verstand kun je wel invullen wat daar onder valt toch?
Het is echt niet de bedoeling dat je elke winegum veilig gaat opbergen... ;)
Tijd voor een beetje relativering (geldt vooral voor mijn voorganger)..
SplitBien
19-07-2005, 12:39
Ze hadden het vanmorgen op de radio voornamelijk over grotere voorwerpen zoals paraplu, flessen of flesjes drinken, en stratenboeken..
of hondjes die liggen te slapen op de hoedenplank.... :rolleyes:
SplitBien
19-07-2005, 12:57
of hondjes die liggen te slapen op de hoedenplank.... :rolleyes:
Deed onze hond ook altijd, eigenlijk ook levensgevaarlijk!
chrisjuh
19-07-2005, 12:57
Op deze manier raak je vooral de mensen met een kleine auto, als ik om me heen kijk en we zitten met de zaak naast een kinderdagverblijf, komt er uit zon kleine auto Bv een buggy zetten en die past niet in de kofferbak dus waar zet je m?; achter de voorstoel, dus wat moet je dan, maar goed Karla zal zelf wel geen Suzuki Alto rijden dus die heeft dat probleem niet....
Verder; ook leuk ;kindje zit achterin de kinderstoel en laat zn flesje vallen....
80 Euro bekeuring? of uit paniek onder het rijden dat flesje proberen te pakken, met gevaar voor eigen leven??!!
Nee ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen daar in die ivoren toren....
Deed onze hond ook altijd, eigenlijk ook levensgevaarlijk!
i know ;)
heb me een keer laten vertellen dat zoiets bij een frontale botsing een snelheid krijgt die het gewicht x 10 is... dus als je hondje 20 kilo weegt.. dan komt ie met 200 km p/u op je af :eek:
kai kai kai!!
restolooker
19-07-2005, 13:15
Zou dit ook gelden voor mijn EHBO koffertje....???
VolksKai
19-07-2005, 13:23
i know ;)
heb me een keer laten vertellen dat zoiets bij een frontale botsing een snelheid krijgt die het gewicht x 10 is... dus als je hondje 20 kilo weegt.. dan komt ie met 200 km p/u op je af :eek:
kai kai kai!!
Laat mij dr ff buiten!! :mad:
Bussie komt zo
19-07-2005, 13:29
Hehehe.
He trouwens, nieuw naampje???
D'r ligt een NZ blok voor in achterin m'n steilheck.. :)
Gezond verstand: Das niet verstandig, maar 't is waarschijnlijk veiliger zo als om m'n dakrailtjes :)
VolksKai
19-07-2005, 14:49
He trouwens, nieuw naampje???
Ja... wat denk je... :( :frown: :frown:
oude kan niet meer....
deed et geluid van een hond na die door de auto vliegt... sorry :redface: :p
Ja... wat denk je... :( :frown: :frown:
oude kan niet meer....
`t is toch niet wat ik denk hè :(
VolksKai
19-07-2005, 15:24
Jup :frown: :frown:
SplitBien
19-07-2005, 15:28
Ook ge-hackt? :confused: offuh?
Persoonlijk kan ik me wel vinden in deze regel. Zelf heb ik ook nooit losliggende spullen in mijn auto slingeren (Gert en Split52 kunnen dat denk ik wel bevestigen :)).
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend.
Een politieagentje gaat je echt niet bekeuren hoor als je een flesje drinken in je bekerhouder hebt staan. En campers hebben heel veel opbergvakjes, dus dat is ook geen excuus. Trouwens hoe en wie gaat dat controleren? Ze staan toch allemaal met hun flitsmachines en laserguns te spelen? :p
@Gert: De achterbank moet leeg zijn, waar moet je anders een tukje doen. ;)
Voorrang voor 't Gezond verstand. Waarom hier een complete wet voor schrijven: Als je continu bakstenen op de hoedenplank laat slingeren, kan zo'n steen in geval van noodstop in iedergeval geen hersenbeschadiging meer opleveren.
Onder de noemer 'roekeloos weggedrag' kan je iedere malloot zo van de weg af plukken..
Onze bedrijfsbus heeft geen tussen schot: Maar alles wat erin ligt is dus een potentieel moordwapen.. Leeg laten dan maar?
't is t zelfde monster (Peijs) die de APK voor auto's van VOOR 1960 wil vrijstellen van de APK. Iedereen die daar 2 minuten overna denkt weet dat dat geen goed plan is!!
SplitBien
19-07-2005, 15:36
't is t zelfde monster (Peijs) die de APK voor auto's van VOOR 1960 wil vrijstellen van de APK. Iedereen die daar 2 minuten overna denkt weet dat dat geen goed plan is!!
Ik, als nummer 1 met apk vrees, vind dit wel een goed plan.... :tongue: :tongue: Maar ik begrijp je punt!
Alexdundee
19-07-2005, 15:38
Ik, als nummer 1 met apk vrees, vind dit wel een goed plan.... :tongue: :tongue: Maar ik begrijp je punt!
hummm, geen apk......ja niet zo'n goed idee... :confused:
SplitBien
19-07-2005, 15:40
hummm, geen apk......ja niet zo'n goed idee... :confused:
Rij je achter een 56'er rat met een vaart van 80, zakt die gozer of meid ineens met stoel en al door de bodem heen, da's ff schrikken!! :D
Alexdundee
19-07-2005, 15:42
Misschien moeten we gewoon zo'n fietsers helm op in de auto... :biggrin:
SplitBien
19-07-2005, 15:43
Misschien moeten we gewoon zo'n fietsers helm op in de auto... :biggrin:
Als die regel er ooit komt dan stop ik met auto rijden! :tongue:
SplitBien
19-07-2005, 15:44
Maaruh, hoe zit dat nou met honden?? Toen onze hond nog leefde nam ik hem wel eens mee in de auto en zat hij op de bijrijders stoel, dat mag dus ook niet meer neem ik aan? Waar moet je die laten dan? In het dashboard kastje ofzo??? :confused: Denk dat ze nooit echt een lijn kunnen trekken hierbij wat wel en niet kan/mag.
Allart-Ghetta
19-07-2005, 15:44
Niet meer dan logisch. Je bent niet goed bij je hoofd als je met grotere of zwaardere voorwerpen op de hoedenplank gaat rijden. En alles wat in de kofferbak ligt valt daar niet onder daar zit je bank tussen natuurlijk.
Zag laatst een auto in een boekje met een rolkooi, op zich veilig, maar wat doet hij? Hij hangt een brandblusser of NOS fles, weet ik veel met slangenklemmen aan de kooi achter zijn stoel. Ik weet wel dat ik niet in zo'n auto ga rijden.
Alexdundee
19-07-2005, 15:46
Als die regel er ooit komt dan stop ik met auto rijden! :tongue:
hahaha.......
[off topic]hier in Engeland willen ze het verplichten
om een helm te dragen op de fiets........
hummmmmmm, niet zo'n voorstander van als Fietsende Nederlander in Engeland![/off topic]
SplitBien
19-07-2005, 15:47
Ook al schroef je je brandblusser ergens anders vast, als je eenmaal op weg bent naar een harde klap dan schiet hij toch wel los. Ben benieuwd of ze het idee door zetten en waar dan precies lijnen worden getrokken. Ik denk dat ze dit nooit waterdicht gaan krijgen.
...[off topic]hier in Engeland willen ze het verplichten
hummmmmmm, niet zo'n voorstander van als Fietsende Nederlander in Engeland![/off topic]
Volgens mij hebben ze dat een aantal jaar geleden in NL ook geprobeerd...
chrisjuh
19-07-2005, 15:49
Rij je achter een 56'er rat met een vaart van 80, zakt die gozer of meid ineens met stoel en al door de bodem heen, da's ff schrikken!! :D
Tja snap er niks van hij heeft nog een APK uit 2005.... :D
SplitBien
19-07-2005, 15:50
hahaha.......
[off topic]hier in Engeland willen ze het verplichten
offtopic; hier zie je ze ook al fietsen met helmen op hoor, VRESELIJK!! Maar goed, misschien als ik later kinderen heb dat ik ze ook wel een helmpie aan meet, scheelt weer hoofdwonden hechten in het ziekenhuis, jaja, ervaring.... :rolleyes: denk dat die helmen ook hier ooit wel een verplichting gaat worden, als ze eenmaal wat in hun bol hebben........... :frown:
Alexdundee
19-07-2005, 15:52
Volgens mij hebben ze dat een aantal jaar geleden in NL ook geprobeerd...
[off topic]is wel verplicht in Australie en geloof ook in Nieuw Zeeland[/off topic]
Ja Brandblusser, heb er ook eentje naast me stoel in de kamper, gaat ook in de ronte vliegen als in een frontaaltje grijg...........even op hout kloppen. :rolleyes:
Dennis@polo86c.nl
19-07-2005, 15:58
Onze bedrijfsbus heeft geen tussen schot: Maar alles wat erin ligt is dus een potentieel moordwapen.. Leeg laten dan maar?
Eh, tussenschot plaatsen? ;)
VolksKai
19-07-2005, 16:49
Ook ge-hackt? :confused: offuh?
Nee, wast maar zo....
ontopic:
Ik snap wel dat ze probeert om t veiliger te maken, want als dat lukt is ze verzekerd van nog een keer 4 jaar een riant salaris + onkostenvergoeding.
Maar autorijden is niet 100% veilig te maken. Ook niet door het verbieden van bellen, losliggende dingen, hardrijden, radio harder/zachter zetten, geeuwen, zonder licht rijden of wat dan ook...
Ik vind het goed dat ze het proberen, maar de oplossingen moeten wel haalbaar en reeel (mn trema doet t niet) zijn, en niet alleen maar straks gaan worden gebruikt om de mensen geld uit de zak te kloppen... Niet alleen met boetes, maar ook met bijv. verzekering. Straks krijg je een ongeluk, en betaald de verzekering niet uit omdat je een wegenkaart op de bijrijdersstoel had liggen.... (beetje extreem, maar t gaat om t idee)
Ja maar ik word aleen al ziek van het idee daarom is dit mijn reactie ik weet ook wel dat het niet gaat om een snoepje of een tijdschrift alleen het is zo niet leuk meer altijd maar zeuren over auto's daar in het kabinet maar als ze zelf in die dikke limobakken zitten van ze dan mogen ze wel alles naast zich neerleggen koffertjes telefoom boeken enz enz..
@vwpower: Die telefoonboeken zijn tegenwoordig al vervangen voor laptop/notebooks/opvouwcomputers.
Betuttel genoeg: schaf de auto af als je geen verkeersongelukken meer wilt waarbij auto's zijn betrokken. Als je dat niet wil, zoek dan het compromis: Wel auto rijden, maar zo veilig mogelijk, volgens het ALARA principe: As Low As Reasonably Achievable.
Helaas is dat een (vooral in de tijd) behoorlijk rekbare grens...
Het gaat er mij vooral om, dat men blijft nadenken, in plaats van doordenken.
Auto's veiliger maken voor voetgangers: Als de voetganger nou gewoon eerst eens kijkt voor ie oversteekt....
Hmmmmmm, hoeveel mensen hebben nog een autoradio met antidiefstalslede? :confused:
Wel eens met zo'n radio in je auto iemand achterop gehad??? Dan zit dat ding ook bijna op je kin! :eek:
Spreek uit ervaring!
Het is wel een goed punt om mensen van bewust te maken, maar om er dan meteen de wetgeving per 1 januari mee te belasten....
Ook is er nog niet bekend hoe ze hier op gaan kontroleren, tijd zal het leren!
Lezen rijdend achter het stuur is dacht ik €180
Grtzzz
@Gert: De achterbank moet leeg zijn, waar moet je anders een rukje doen. ;)
Ik doelde niet op een solo actie Luuk ;)
Ik doelde niet op een solo actie Luuk ;)
rukje hoeft ook niet solo te zijn Gert ;)
stufenheckfahrer
19-07-2005, 22:18
En als je nu alles in de kofferbak legt, met je neergeklapte achterbank in je hatchback? Waar stopt dan de kofferbak? Worden neerklapbare achterbanken nu verboden, of hatchbacks? Of allebei, om het fileprobleem meteen maar ff op te lossen? :o :confused:
Het lijkt mij duidelijk: deze maatregel is net zo ondoordacht en onverantwoord als de rest van het kabinet Balki
Greetz Ron
i know ;)
kai kai kai!!
Hmm, schoonmoeder door de geluidsbarrièrre.. Zorg dat ze dan naast je zit :D. Ik denk dat het erg moeilijk controleerbaar is of er losse spullen in de auto aanwezig zijn tijdens het rijden. Een geparkeerde auto is makkelijk te controleren, maar dan is het weer ongevaarlijk, of je krijgt een boete voor het aanzetten tot inbraak.. :o
Tja, het woordje "VEILIG" is heden ten dage een TOVERWOORD zo lijkt het ....
Het "VEILIG" zal dan ook nog niet naar de geschiedenis verwezen worden zolang er Euri's mee te verdienen zijn ..... :cool:
Ik heb van de week een agent gesproken onder het uitschijven van een bekeuring en heb deze maar eenz gevraagt wat ze hier tegen gaan doen, hij vond het maar een rare regel en zei ook dat hij er echt geen mensen voor gaat bekeuren hoog uit als je, je halve inboedel bij je in de auto hebt liggen een boekje en een flesje drinken en bijv. een PS2 controller gaat hij niet over lopen te zeiken en dat is ook wat volgens hem zijn collega's vonden. dus zal allemaal wel mee vallen
ga je naar de IKEA.... :confused:
:rolleyes:
Volgens mij heeft dat mens zelf een stratenboek tegen d'r hoofd gehad toen ze moest remmen ofzo... Waar moet het heen met nederland :frown: Dit gaat echt nergens meer over.
ga je naar de IKEA.... :confused:
:rolleyes:
Straks gaan ze gewoon bij de ikea controleren wie met zijn auto vol weg rijd krijgt direct een bon :D
Peijs is tot de orde geroepen met haar wetsvoorstel ..... tenminste als ik het nieuws mag geloven .....
De maatregel gaat niet voor iedereen gelden .... alleen voor bep. invalide voertuigen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.