Leon de Kock
19-11-2013, 12:15
Hallo, mijn naam is Leon de Kock en nieuw op het Volksforum. Ben in het bezit van een Sharan, 1.9 diesel in een bedrijfsuitvoering, dus alleen twee voorstoelen. Een heerlijke auto, mede door het feit dat het al mijn hobby,s erg goed ondersteund, kano,s, kayaks, vliegerbuggy,s, visboot en motoronderdelen is allemaal geen probleem voor hem.
Ik onderhoud hem zelf, ook de wat gevorderde problemen los ik aardig op.
Maar nu ben ik terecht gekomen in de welbekende sleuteljungle.
Ben de laatste keer met de boot mijn fleece kwijtgeraakt en daar zat natuurlijk mijn autosleutel in. De rechte steeksleutel met afstandsbediening.
Zoon gebeld en die kwam met de reservesleutel, de tweeknops klapsleutel.
Lang niet gebruikt, dus de afstandsbediening werkte niet, mogelijk lege batterij.
Bij het openen van de deur gingen alle deuren van het slot, maar bij het vrij snel openen van een ander portier begon hete hele circus te toeteren.
Sleutel in het contact en toen werd het stil.
Het opnieuw inleren met allerlei volgordes en knoppen drukken lukt tot op heden nog niet. Wel al een nieuwe batterij geplaatst. Dus dat is probleem 1.
Nu een tweede sleutel.
Zie allerlei advertenties op E-Bay van een scala aan sleutels, waarbij de een zegt dat het allemaal kan terwijl de ander erg vasthoud aan type en model.
Als laatste kan ik naar de dealer rijden, de auto daar neerzetten en ophalen als het is opgelost. En de hoofdprijs afrekenen.
Dat is dus probleem 2.
Maar met een beperkt budget qua inkomen dank ik dat er nog een andere oplossing moet zijn, zeker met een hoop kennis hier aanwezig.
Ik hoef geen klapsleutel, een rechte steeksleutel vind ik makkelijker.
Ik lees hier over allerlei diagnose-systemen en mogelijkheden om dingene te programmeren, maar daar heb ik geen verstand van.
Dus wie kan mij op het goede spoor zetten, de weg naar de dealer ken ik al.
Ik onderhoud hem zelf, ook de wat gevorderde problemen los ik aardig op.
Maar nu ben ik terecht gekomen in de welbekende sleuteljungle.
Ben de laatste keer met de boot mijn fleece kwijtgeraakt en daar zat natuurlijk mijn autosleutel in. De rechte steeksleutel met afstandsbediening.
Zoon gebeld en die kwam met de reservesleutel, de tweeknops klapsleutel.
Lang niet gebruikt, dus de afstandsbediening werkte niet, mogelijk lege batterij.
Bij het openen van de deur gingen alle deuren van het slot, maar bij het vrij snel openen van een ander portier begon hete hele circus te toeteren.
Sleutel in het contact en toen werd het stil.
Het opnieuw inleren met allerlei volgordes en knoppen drukken lukt tot op heden nog niet. Wel al een nieuwe batterij geplaatst. Dus dat is probleem 1.
Nu een tweede sleutel.
Zie allerlei advertenties op E-Bay van een scala aan sleutels, waarbij de een zegt dat het allemaal kan terwijl de ander erg vasthoud aan type en model.
Als laatste kan ik naar de dealer rijden, de auto daar neerzetten en ophalen als het is opgelost. En de hoofdprijs afrekenen.
Dat is dus probleem 2.
Maar met een beperkt budget qua inkomen dank ik dat er nog een andere oplossing moet zijn, zeker met een hoop kennis hier aanwezig.
Ik hoef geen klapsleutel, een rechte steeksleutel vind ik makkelijker.
Ik lees hier over allerlei diagnose-systemen en mogelijkheden om dingene te programmeren, maar daar heb ik geen verstand van.
Dus wie kan mij op het goede spoor zetten, de weg naar de dealer ken ik al.