View Full Version : belletjes op de lak
ik ben nu bijna een half jaar de trotse bezitter van een 82er mk1 gti
toen ik de auto kocht was deze net helemaal opnieuw gespoten in parelmoerblauw.
nu heb ik laatst een paar belletjes op de lak ontdekt :( , achterklep net naast het slot, spatbordrand rechtsachter en op het schuifdak..
iemand enig idee wat je hieraan kan doen??
http://www.volksforum.com/albums/files/1/7/4/6/DSC00002.JPG
Dennis@polo86c.nl
19-07-2005, 12:26
Da's opkomende bloemkool... :)
Zal kaal gemaakt, ontroest en opnieuw gespoten moeten worden.
Waarschijnlijk lak flink beschadigd bij het inbouwen van het slot.
das de duivel die in je lak zit....
Kevin20v
19-07-2005, 13:30
klopt heeft 4x gespoten moeten worden bij mijn mk4 om het eruit te krijgen :biggrin:
ligt misschien aan de werkwijze waarop het de eerste 3 keer gebeurt is :biggrin: :biggrin: :biggrin:
zeg dat wel ja.. :mad:
iemand toevallig ook iets tegen spelende kinderen die je auto als twee doelpalen beschouwen?? :mad: :mad:
Franklin
20-07-2005, 22:01
jep doe hetzelfde bij hun de spelende kinderen ook als doelpaal gebruiken en dan je auto laten schieten, dan is het zo over:D
Het hoeft geen roest te zijn,het zit vaak onder je raamrubbers ook,gewoon een soort blaasjes die worden veroorzaakt door het lossingsmiddel van rubber,kan niet echt kwaad maar is niet echt netjes.
Franklin
20-07-2005, 22:20
het kan ook blistering zijn, dit komt door te veel vocht tijdens het spuiten, dit eruit halen kost veel tijd moet dan zo kala mogelijk het plaatwerk.
Rallye-VR6t
21-07-2005, 13:23
IDD blistering, niet goed schoongemaakt voor het spuiten.
Enige is helemaal kaal maken, en opnieuw spuiten.
Zoute handen, trekt vocht aan net wat Franklin al zegt.
Als ze jou auto beschadigen, naar de ouders gaan en claimen! Ik krijg ook genoeg mensen op mijn werk die met wat schade aankomen en gaan claimen!
echte blistering wordt normaal veroorzaakt als de oplosmiddelen in de lak niet goed kunnen verdampen. Dan is meestal de samenstelling van de lak niet helemaal goed geweest. Nou zal dat bij deze auto wel meevallen omdat je t maar op enkele kleine plekjes hebt, dus dat duidt eerder op niet goed schoongemaakte ondergrond die licht gaat roesten. Nou heb jij natuurlijk niet veel aan deze info, maar t zegt wel iets over degene die t spuitwerk gedaan heeft... wel n aparte kleur btw :wink:
een zeer bekend fenomeen in de verf wereld.......
Je_zus Ed, na 1,5 maanden nog wat posten... spuit 11 :D :D
maarre, toch alleen een bekend fenomeen in de verfwereld voor degene die niet kunnen spuiten he? hahaha
polopower
08-09-2005, 10:08
Normaal komt er tijdens het de compressie van lucht ook waterdamp/vocht vrij. Wanneer er geen 'afscheidingsfilter' wordt gebruikt, kan dit zich ook voordoen toch? Volgens mij is er een wat intelligentere term voor dat filter maar mij is ie iig ontschoten. Heren lakkers? En had het reduceerventiel nou ook nog een belangrijke functie tijdens het spuiten?
vwbullit
08-09-2005, 15:24
kan ook te heet gestookt met spuiten.
En ook vocht met spuiten zoals polopower al zei.
Of niet goed ontvet, of de roest niet goed behandeld.
Kaal maken en goede opbouw in de verf.
SplitBien
08-09-2005, 15:29
Ik heb het op mijn polyester voorscherm van de notch ook... Allemaal belletjes. :(
Normaal komt er tijdens het de compressie van lucht ook waterdamp/vocht vrij. Wanneer er geen 'afscheidingsfilter' wordt gebruikt, kan dit zich ook voordoen toch? Volgens mij is er een wat intelligentere term voor dat filter maar mij is ie iig ontschoten. Heren lakkers? En had het reduceerventiel nou ook nog een belangrijke functie tijdens het spuiten?
de lucht die je gebruikt tijdens spuiten moet met rond de 4 bar uit je luchtkap komen (maar dat licht verder ook aan je spuitinstellingen) en de lucht moet gedroogd zijn ja. Een TE warme omgeving kan ook debet zijn aan luchtbelletjes, in extrteme vorm ookwel schuimvorming genoemd (wij denken een minimaal 28°C en boven de 75% luchtvochtigheid). Verkeerde combinatie base / verharder / versneller (of de verhouding daarvan) en overspuit tijden is ook niet echt bevordelijk.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.