Log in

View Full Version : Mulitimediasysteem golf 7

Golf 7
28-11-2013, 11:18
Hallo,

Ik heb een vraag ivm met het discover media systeem van mijn golf 7.
Onlangs heb ik een nieuwe gsm gekocht, iphone 5s. Nu het probleem is dat mijn mulitimediasysteem van de auto deze gsm niet herkent, waardoor ik ze niet meer via bluetooth met elkaar kan koppelen.

Ik denk dat mijn ik het media systeem moet updaten ofzoiets, maar hoe begin ik hier aan?

Iemand hier ervaring mee?

GeeX
28-11-2013, 13:42
Geen Iphone kopen :D

Wellicht heb je aan onderstaande video iets :)

http://www.youtube.com/watch?v=03MuGx_1MiM

bprijs
29-11-2013, 14:30
Dat is altijd het gekloot met die multimedia pruttel van VW.
Heeft meestal met het RSAP (remote sim acces protocol) te maken.
Bij mij is dat ook het geval dat de bluetooth van mijn telefoon voorbereiding in mijn MK6GTD de simkaart wil overnemen.
Mijn telefoon geeft daar niet de goedkeuring voor en dan krijg ik de melding op mijn boordcomputer phone not compatible.
Wat je kunt doen is een oude nokia of een wat recentere samsung kopen.
Die ondersteunen dat volgens mij wel.
Gewoon eert bij de fabrikant informeren of je telefoon rsap ondersteunt.

Sven-GTI
29-11-2013, 17:18
Is daar geen tweak voor om je telefoon te kraken dat jij dit toelaat? Ik zie erg vaal dat nieuwe auto's geen HTC, Samsung, iPhone ondersteunen...

GeeX
29-11-2013, 17:25
Probleem met een Iphone tweaken is dat je hem dan moet jailbreaken. Vindt meestal je provider en eventuele verzekering niet heel fijn.

Marten
30-11-2013, 00:06
Nieuwere versie Bluetooth module aanschaffen a 360 euro bij de dealer, mijn iPhone 5 werke ook niet in m'n golf, telefoon te nieuw, of auto te oud. ;)

bprijs
02-12-2013, 18:55
Das toch ook raar Marten we praten hier over een mk7 :screwy:
Hoe nieuw wil je hem hebben :D

Spijky
02-12-2013, 23:48
Zoek het probleem niet altijd bij de auto.
Zolang er geen standaard is in de telefoonwereld zal je dit altijd blijven houden.

Na nieuwe telefoon update's zijn er altijd weer nieuwe problemen. Waar het eerst wel werkte.
Nieuwe Iphone blijft lastig bij icm vw

GeeX
03-12-2013, 12:41
Neem aan dat de video niet veel uitgehaald heeft :)

Marten
03-12-2013, 13:44
Das toch ook raar Marten we praten hier over een mk7 :screwy:
Hoe nieuw wil je hem hebben :D

dit was bij mij het geval. daarom. ik verbaas me nergens meer over tegenwoordig :)

B-Rabbit-Simon
03-12-2013, 14:12
Pas bij de dealer gehoord dat er problemen zijn met het koppelen van een Iphone als daar iOS 7 op draait, er schijnt bij vw nu gewerkt te worden aan een update van de software voor de multimediasystemen om de problemen met iphones eruit te halen

DJW
03-12-2013, 19:04
Heb mk6 met multimedia systeem iPhone 5 iOS 7 werkt goed. Alleen speakers niet altijd even zuiver, was met 3GS beter.

psycho-realm
08-12-2013, 14:12
Probleem met een Iphone tweaken is dat je hem dan moet jailbreaken. Vindt meestal je provider en eventuele verzekering niet heel fijn.

De Provider en de verzekering zal het een worst wezen of je hem jailbreakt. Het is puur software matig. Als je telefoon kapot gaat valt dit niet te verwijten aan een jailbreak.