PDA

View Full Version : velgen repareren/spuiten, zelf te doen?


Flat412
06-12-2013, 16:26
de new beetle staat inmiddels weer op de winter sloffen,
en toen zag ik weer hoe de zomer velgen eruit zagen

http://i.imgur.com/Xvy5f4v.jpg

overal zitten wat krassen, maar waar ik me vooral aan erger is dat de verf eraf bladderd :shake: (en ik weet niet wat voor type velg ik hier voor me heb)

kan ik dit zelf weer repareren en zoja hoe?
ik weet trouwens ook niet welke kleur er dan weer op moet en wat voor verf?

Flat412
07-12-2013, 07:55
niemand?

VdubMKII
07-12-2013, 08:33
Als je zelf een beetje handig bent is dat wel te doen, welke kleur je ze wilt zal je zelf moeten bepalen, het zijn uiteindelijk jou velgen.
Je kan ervoor kiezen om de gedeeltes tussen de spaken af te plakken en alleen het vlakke gedeelte opnieuw te spuiten gezien daar de schade zit.
Het beschadigde gedeelte na het schuren eerst wat grondlak op spuiten en dan eventueel nog een keer schuren zodat je geen overgang meer ziet tussen de lak en de plek.

Flat412
07-12-2013, 08:41
oke dankje, met de kleur bedoelde ik trouwens wat de kleur is wat er op zit zodat je minder verschil klijgt

VdubMKII
07-12-2013, 08:43
De kleur zou ik zo niet weten maar als je ff met je velg na een verfwinkel gaat dan kunnen ze dat meten welke kleur het is.

EelcoB
12-12-2013, 14:02
Die wielen van jou kan je wel kaalschuren en dan spuiten. Voor de exacte kleurcode kunnen ze bij een schadebedrijf de kleur inscannen met een speciaal apparaat.

Maar als ik jou was zou ik alle 4 de wielen lekker kaalschuren, bijpassende kleur zoeken in een verfwinkel, en (laten) spuiten.

Ik weet niet waar je vandaan komt?

Maatje van me is schadehersteller, en die kan je miss helpen ( klust bij in de donkere uren van de dag ;) )