View Full Version : En daar gebruiken ze dan een Hollandse '75er voor...
...beetje jammer is het (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/vetste-golf1-in-nl-bj-75-140pk-hotrod-topchop-suicide-doors-137265573.html?sr_ab=1&query=golf&category=4407&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=) wel.
Vind er helemaal niks aan.
road runner
06-12-2013, 18:16
Lelijk ding. Komt niet eens door de apk zo
Kopen en dan weer fatsoenlijk maken. Dus dakje op fatsoenlijke hoogte en de deuren weer normaal, wel matzwart laten en klaar haha
golf fahrer
06-12-2013, 18:27
Vetste golf :confused:
Vind er niets aan. Gewoon de zoveelste verprutste golf 1 :mad:
edwing60
06-12-2013, 19:10
In de pers ermee...
denk erom dat hier veel werk inzit..zou ik hem willen hebben?...hell no
Ziet er iig beter uit dan zo'n poly ding of gemaakte rat look
Vetste golf 1 van NL!!
Vet lelijkste ja :tongue:
Het enige dat ik herken als origineel 75 is het kenteken.
Golf1Fan
06-12-2013, 19:50
Vetste golf :confused:
Vind er niets aan. Gewoon de zoveelste verprutste golf 1 :mad:
Helemaal mee eens :thumbup:
Zal mij benieuwen wanneer en of er ooit in NL waardering komt voor de Golf 1, vooralsnog zie ik het niet gebeuren :(
ik vind t wel cool! weer eens wat anders!
100x beter dan die zogenaamde rat style rommel, met alles naar de klote en express laten verroesten
...beetje jammer is het (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/vetste-golf1-in-nl-bj-75-140pk-hotrod-topchop-suicide-doors-137265573.html?sr_ab=1&query=golf&category=4407&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=) wel.
het rijdt in ieder geval wel :D
Scirocco_1600
06-12-2013, 21:04
Hmm vind er niks aan ... Ben zowiezo niet te vinden voor een verlaagd dak
Dokter D
06-12-2013, 21:13
Gaaf ding! Mag hier wel op de oprit!
het rijdt in ieder geval wel :D
insinuating anything here??
15 jaar geleden zag ik op Rotterdam-Heyplaat een zelfde rijden. Zou mij niets verbazen als het dezelfde is.
swallowtail1975
06-12-2013, 21:36
Moet toegeven dat ik het eigenlijk best tof vind, al zou ik zelf nooit zulke dingen aan de hand halen.
En dat dit dan inderdaad met een 75'er moet gebeuren is ook wel, op z'n zachtst gezegd, zonde.
al was het een zeldzaam prototype,ik vind hem dik :thumbup:
Leuk als ze het van een '83 C maken, maar dit is toch niet mijn idee van een goede bestemming voor een swallow.
Was het een prototype, schiet ik de maker persoonlijk naar het hiernamaals
systreme
06-12-2013, 21:52
Tja. Vind het wel wat hebben, zou hem zelf nooit kopen of zo bouwen.
Maar het heeft wel wat 👍
EnVeeZee
06-12-2013, 22:18
Ik vind 't lef hebben, weer eens wat anders :thumbup:
Zie dit 1000x liever als een plastic fantastic apparaat met lexus lampen!
Niets zegt dat het een 75-er is anders dan het kenteken.
Misschien is het gewoon een 83-er met wat extra laswerk
tja, maar hoe dan ook heeft een '75er er het loodje voor gelegd...
Ach er liggen nog zoveel auto's als pakketje plaat en kentekenplaten op planken overal.
jaja, en bij een 79er of 83er ofzo stikt me het absurd weinig, maar, bij een swallow vind ik het toch wel zeer spijtig.
Uit het archief:
http://eygauto.home.xs4all.nl/Meetings/Wsee2010/images/image/Wsee2010%20(183).JPG
Origineel Nederlands ook nog wel...
je kan nou eenmaal niet alles onbeperkt houdbaar laten..
orgineel 75 NL ofwhatever, is best een dikke kart zo :cool:
Deze Golf is een omgekatte.
http://img824.imageshack.us/img824/391/7qul.jpg
Zie deze topic.
klik (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?p=1479148#post1479148)
Laatste is in ieder geval van mij geweest! Was een 1975 gele golf 1.1 Ik heb deze echter platgereden en daarna issie de pers ingegaan. Kenteken heb ik later teruggezien op een witte 1983-1984 GTI en dus een hele verrassing wat het nu is geworden haha!!!
Voor het behoud van wereld erfgoed heb ik er geen problemen mee dat de kentekens bewaard blijven.
En vw wobshop jou auto is de pers in gegaan zoals jij zegt maar het kenteken is niet ingeleverd bij de rdw. Wat heb je er dan mee gedaan? Je zet nu wel een foto online met deze is omgekat!
VWmotion
07-12-2013, 10:26
In de pers ermee...
Dat is al een keer gebeurd...
VWmotion
07-12-2013, 10:32
Voor het behoud van wereld erfgoed heb ik er geen problemen mee dat de kentekens bewaard blijven.
En vw wobshop jou auto is de pers in gegaan zoals jij zegt maar het kenteken is niet ingeleverd bij de rdw. Wat heb je er dan mee gedaan? Je zet nu wel een foto online met deze is omgekat!
Lesly, dat zegt VW-Wobshop niet. Hij verwijst alleen maar naar een link.
Ik heb dit ding een keer gespot. Moet zeggen als je em zo ziet rijden, sta je toch wel even te kijken hoor, heel apart.
Lesly, dat zegt VW-Wobshop niet. Hij verwijst alleen maar naar een link.
Heeft zijn tekst aangepast
Vind het ook wel wat hebben .
Heeft zijn tekst aangepast
Ik heb mijn tekst niet aangepast hoor. :)
richard-polo
07-12-2013, 13:26
Originally Posted by 1977MK1Ty dat stond er eerst niet! vandaar dat L in de war was waarschijnlijk...
precies....ik zie dat Richard het heeft gewijzigd. Als wij de forum crew ook niet hebben. :thumbup:
richard-polo
07-12-2013, 13:32
aah die Dusss{ert}
Erik weber
07-12-2013, 13:36
Super apparaat! vind alleen die deuren iets minder en in de spiegels zul je ook weinig kunnen zien. :thumbup:
Sjaak_73
08-12-2013, 10:20
ik zeg het is weer eens wat anders. veel werk geweest
denk ik. dus ik heb er respect voor.
mvg sjaak
Veel werk geweest dit maar voor mij geen meerwaarde.
En als het waar is met dat kenteken is ie al helemaal niet meer interessant.
Gezien de details aan de auto lijkt het mij ook een later model, maar dat is slechts mijn mening.
golf fahrer
08-12-2013, 11:56
Veel werk is inderdaad niet gelijk aan meerwaarde.
skywalker38
08-12-2013, 19:41
1woord GEWELDIG!!!!,mooi om te zien hoeveel mensen het helemaal niets vinden.
In mijn ogen is en blijft het maar een gewone golf 1 hoe oud hij ook mag zijn.
In principe elke getunede golf is sowieso al niet meer origineel,en hij heeft er zijn persoonlijke draai aangegeven,heb daar wel waardering voor gezien de hoeveelheid werk
Hij heeft tenminste de ballen om anders te zijn dan de meeste,in Amerika is dit ook heel normaal in de Hotrod scene,die golf 3 met die kever motor wordt toch ook door velen gewaardeerd,of heb ik soms mis??
Daar zit natuurlijk wel een wezenlijk verschil.. dit is 'n beetje alsof je 't Colosseum platgooit om een flat te bouwen.
Met die Golf 3 sloop je een flat om er vervolgens een circustent neer te zetten, zo zie ik het heel kort door de bocht :tongue:
oh, zeker waardeer ik dit, hartstikke mooi om te zien (hoewel je mij er nooit in zal zien rijden) en echt lache, maar ik vind het wel spijtig dat het van een '75er is gemaakt. Het geeft geen meerwaarde dat dit ooit een al zeldzame swallow was. Het was een net zo leuke kar geweest als de basis van '83 was geweest. Er even vanuitgaand dat hij niet is omgekat.
skywalker38
08-12-2013, 21:08
Daar zit natuurlijk wel een wezenlijk verschil.. dit is 'n beetje alsof je 't Colosseum platgooit om een flat te bouwen.
Met die Golf 3 sloop je een flat om er vervolgens een circustent neer te zetten, zo zie ik het heel kort door de bocht :tongue:
Ik begrijp maar al te goed dat hier serieuze liefhebbers zijn op het forum die dit wellicht heiligschennis vinden
Maar in mijn ogen,hoe mooi een golf ook gebouwd is,het is en blijft maar een golfje,ik had gisteren de eigenaar van de Frido gesproken in Essen,ik had hem dan voor het eerst gezien en ben echt diep onder de indruk hoe mooi dit gebouwd is,maar ook hij heeft negatieve uittingen gekregen van liefhebbers die het niet konden waarderen dat hij dit ermee heeft gedaan
Het gaat per slot van rekening om iemands zijn smaak tot uiting te brengen
ja precies, en in het geval van een golf is er keuze zat. dan hoef je geen swallow, '77er gti of gtd te nemen voor dit soort werk. bij een frido ligt het anders, daar is het frido of geen frido, geen tussenweg...
skywalker38
08-12-2013, 21:12
[QUOTE=skywalker38]Ik begrijp maar al te goed dat hier serieuze liefhebbers zijn op het forum die dit wellicht heiligschennis vinden
Maar in mijn ogen,hoe mooi een golf ook gebouwd is,het is en blijft maar een golfje,ik had gisteren de eigenaar van de Frido gesproken in Essen,ik had hem dan voor het eerst gezien en ben echt diep onder de indruk hoe mooi dit gebouwd is,maar ook hij heeft negatieve reacties gekregen van liefhebbers die het niet konden waarderen dat hij dit ermee heeft gedaan,hij zei me dat hij dit voor ogen had en wilde bouwen uiteraard was de staat van de koets niet super om hem origineel te laten,zo vertelde hij mij,maar al was de koets wel in perfecte staat geweest moet hij zelf weten wat hij ermee doet
Het gaat per slot van rekening om iemands zijn smaak tot uiting te brengen,je zal toch altijd mensen blijven houden die hier een bepaalde mening over hebben
chrisjuh
08-12-2013, 23:08
Ik vindt het juist wel weer lachen dat ie er een 75er voor heeft gepakt, mischien wel juist om de puristen te shockeren of gewoon omdat ie deze goedkoop kon kopen, of simpelweg omdat het kan.
Ik heb hem ooit bekeken....het is 100% een omgekatte auto...enige '1975' aan deze Golf is het kenteken. (maar dat is voor de twijfelaars al tig keer verteld in dit topic :thumbup: )
carbreaker de autosloper
09-12-2013, 21:20
das idd geen 75 er sleep oog voor achterpaneel,, motorkap ,,,
,enz dus zaaag dr in
EnVeeZee
09-12-2013, 21:37
@Barn171, bekijk het zo, 't waardevolste stuk van die 75-er is behouden gebleven ;)
@Barn171, bekijk het zo, 't waardevolste stuk van die 75-er is behouden gebleven ;)
Zo is maar net :thumbup:
VWmotion
09-12-2013, 21:46
Persoonlijk zou ik zeggen: Al was het een 75-er.. Ik vind ze eerder minder mooi met dat swallow paneel dan het latere type en een waarde als belegging zal hij nooit krijgen. Eerder een bak van bijleggen na restauratie en 40 jaar stalling. Dan moet je in een exoot investeren.
Als je die top chop met andere ogen bekijkt issie best aardig, niet om zelf te hebben maar op een show zou ik er best even bij stilstaan om hem goed te bekijken. Mooi of niet, tis wel knap gedaan.
VWmotion
09-12-2013, 21:49
JA! die "legale" blauwe plaat is wel kicken :thumbup:
fearless
09-12-2013, 22:10
Lelijk ding. Komt niet eens door de apk zo
Want?
Peter-gti16v
09-12-2013, 22:19
Ik vraag me af of bij dat bouwjaar/type de zelfmoorddeuren wel zijn
toegestaan ...
Zijn zo ver ik weet nooit origineel geweest bij de Golf 1 .... ;)
swallowtail1975
09-12-2013, 23:02
Kopen en dan weer fatsoenlijk maken. Dus dakje op fatsoenlijke hoogte en de deuren weer normaal, wel matzwart laten en klaar haha
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m753926584-dakplaat-golf-1-3-deurs.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr
Niemand nog een 75'er zonder kenteken?
Anders der uit slopen en terug omkatten :D
Sjaak_73
09-12-2013, 23:22
ik heb altijd respect voor mensen die veel werk en tijd aan een auto besteden.
ik zeg ook niet dat het altijd meerwaarde is,
maar nog altijd beter dan een ding vol met gaten en roest kopen. of nog erger een nette auto kaal gaan schuren. en hem dan maar ratlook noemen. omdat hij zo lekker goedkoop in aanschaf is
maar is mijn mening he :thumbup:
mvg sjaak
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m753926584-dakplaat-golf-1-3-deurs.html?c=1f6123406d618e4dfc07bc3e0818a26e&previousPage=lr
Niemand nog een 75'er zonder kenteken?
Anders der uit slopen en terug omkatten :D
?? Of de link is niet de goede, of ik snap je remark niet...?! :confused:
De link leid naar een ander dak koop je de Golf uit jouw post verlaagd dak er af en deze van de marktplaats link er weer op :D
ewcaddymk1
10-12-2013, 19:21
De link leid naar een ander dak koop je de Golf uit jouw post verlaagd dak er af en deze van de marktplaats link er weer op :D
wat een werk , ik vind em wel positief appart en vind het zeker wat hebben
en aan de andere kant toch leuk om op meeting iedereen te shockeren met een g1 hotrod
VWmotion
21-12-2013, 12:27
En hij is verkocht.... Ben benieuwd of we de nieuwe eigenaar hier op het forum gaan tegenkomen....
meijer1972
22-12-2013, 16:57
Ik vind het een mooie bak. Een keer wat anders. En misschien was de orginele 75-er niet meer te redden..... Zo kun je toch met blauwe platen rijden. Belangrijkste vind ik, dat er geen gestolen spul op zit.
Misschien via deze weg toch eenvoudig een duitse auto ingevoerd???
Wat ik mis in deze topic is een foto van een duitse mk1. Ook topchop en in een groene kleur. Ik heb ooit een vwscene oid gehad waar deze in stond. Misschien is het deze nu wel met 75-er platen....
Erik weber
02-01-2014, 19:02
En daar is ie weer!
Ietsjes duurder dan de vorige keer!!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m761926663-vetste-volkswagen-golf-1-hotrod-topchop-140pk-gti-uniek.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
heb de auto net in mijn bezit maar mag weer weg aangezien ik er te hard mee rij en bang ben dat dit mis gaat
:D :screwy: :D
VWmotion
02-01-2014, 20:52
:D :screwy: :D
Geloof niet dat dat de reden zal zijn ;)
Geloof niet dat dat de reden zal zijn ;)
Lees (http://www.speurders.nl/overzicht/autos/klassiekers-en-oldtimers/golf-1-hotrod-topchop-bj-1975-140pk-gti-137932158.html?sr_ab=1&query=hotrod&category=4407&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=) en huiver :D
Volgens mij komt het eerder door dat verlaagde dak, dat alles wat sneller lijkt te gaan dan in werkelijkheid :) Als ik voor mezelf spreek wennen pk's namelijk nogal snel.
De verkoop reden van een verkoper zou ik overigens nooit veel waarde aan hechten...
Kent iemand de eerste eigenaar toen hij toen hij voor het eerst hierin het topic te koop stond.
Volgens mij kwam hij hier uit de buurt Capelle a/d IJssel hij had nog wat andere dingen te koop staan op Marktplaats waar ik eigen lijk direct op had moeten reageren :rolleyes:
Heb hem een paar weken geleden hier in de buurt zien rijden.
Moest even omkijken.... maar tis ook echt geen porem!
Wielen zijn dan wel weer super! Maar das ook het enigste. :D
Mk1driver
07-06-2014, 14:59
http://link.marktplaats.nl/m817057330
Jelle-Mk1G60
07-06-2014, 15:51
Wat een hok
Scirocco_1600
07-06-2014, 16:09
wat moet je er mee ? ... ik zou er nooit in kunnen
VWmotion
07-06-2014, 16:14
Ik verbaas mij helemaal over de kilometerstand. Hoe kan de RDW deze in hemelsnaam als correct verkaren als deze complete auto (orig. swallowtail) in 1989 de pers is ingegaan en niemand de stand dus kan weten?
Daar is tie weer : http://link.marktplaats.nl/817057330
Ofwel dit kenteken hoort niet bij deze body?
VWmotion
07-06-2014, 17:32
Ofwel dit kenteken hoort niet bij deze body?
Je hebt natuurtalent plaatwerkers maar na de pers bij Blokdijk in Hoorn denk ik dat het nu een ander voorwerp is geworden.
Je hebt natuurtalent plaatwerkers maar na de pers bij Blokdijk in Hoorn denk ik dat het nu een ander voorwerp is geworden.
:D
Hahaha!!
Die omgekatte chopgolf klopt letterlijk en figuurlijk van geen kant.
wessel97
07-06-2014, 18:36
is alleen wel klote voor de verkoper, want die vond hem waarschijnlijk wel leuk... maar blijkbaar niet leuk genoeg want nog niet zo lang geleden was hij verkocht toch?
tis geen porum maarja, zo komen ze er nooit meer vanaf:D vorige keer heeft ie ook al maanden op marktplaats gestaan..
Jah, of hij heeft na aankoop dit topic (of het andere topic) gevonden en wil er nu zsm vanaf.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.