PDA

View Full Version : Blauwe verlichting

da_vwfreak
11-02-2004, 20:18
Ik heb al even gekeken op ebay voor blauwe tellerverlichting, maar kan die setjes niet weer vinden zowel de duitse als de nederlandse ebay. Het liefst heb ik dat ik die verlichting gewoon in NL kan bestellen. Heeft iemand een adres of weet waar die LEDjes kan kopen?

Menace
11-02-2004, 20:40
Probeer de auto-revista eens zou ik zeggen, autostyle verkoopt die dingen toch gewoon?

Marco
11-02-2004, 20:47
Blauwe LEDs zijn verkrijgbaar bij de electronica shop om de hoek (of paar straten verderop :))

da_vwfreak
11-02-2004, 22:46
Zal vrijdag eens kijken in de elektronicazaak hier in Hoogeveen. Ik heb dan 5W LED's nodig?

da_vwfreak
11-02-2004, 22:46
ohw jah en hoeveel LED's heb ik dan nodig?

Pedaalemmer
12-02-2004, 15:00
die ledjes kun je toch niet makkelijk eraf halen zitten toch vastgesoldeerd op een printplaat?

Je kunt toch een soort van condoompje kopen en er die overheen schuiven. Kun je de leds laten zitten.

tenminste zo heeft een vriend van me het in zijn golf 2.

Standaard zit er een groene filter voor dus heb je groen licht op je tellers.

Jopie GTI
12-02-2004, 15:12
er zit standaard inderdaad een groene filter in, ff je tellerklok ophalen, groene filter eruit, blauwe erin (kan je bijvoorbeeld uit de achterkant van een blauwe snelhechter knippen) tellerklok weer in elkaar normale ledjes er weer in en je hebt blauwe verlichting.
wat je ook kan doen is neon verlichting erachter zetten kijk daarvoor ff op: http://members.lycos.nl/nl2han/corradotips/tellers/S_blauweneon2.jpg

Jopie GTI
12-02-2004, 15:13
[quote="Gtipowerrr"]die ledjes kun je toch niet makkelijk eraf halen zitten toch vastgesoldeerd op een printplaat?

quote]
Ledjes kan je er gewoon uithalen daar ze een slag te draaien.

paulgti
12-02-2004, 18:22
zijn geen ledjes het zijn gewone gloeilamjes. 12Volt/1.2Watt :!:

da_vwfreak
12-02-2004, 19:12
Ik zou eens proberen om dat blauwe er achter te maken en kijken wat ie dan gaat doen.

MMgolfnut1
12-02-2004, 21:03
Blauwe condoompjes wordt je volgens mij niet blij van. Vergeet je mfa ook niet. Ik heb voor het mooie ook gelijk alle schakelaars incl. verwarmingsschuiven meegenomen. Ik ben erg tevreden met het resultaat.
Ik heb heb pas een condoompje getest op een lampje van m'n losse meters, maar dat was niks. die ga ik dus ook nog ff ombouwen naar blauwe leds.

mike gti 16v
15-02-2004, 05:23
je kunt kant en klare blauwe tellerverlichting bestellen bij:

www.blauetachos.de

daar kun je kant en klare platines met ledjes en weerstandjes
bestellen. de 10 led variant (oo kde kleinste) kost maar 19,50.
dus geen gezeik met gesoldeer en kabeltjes verleggen...
er zit 1 kabeltje aan met een lampenvitting die je achter in je
tellerunit kunt draaien. gewoon op de oude plek van 1 van die andere
2... moet je ook gelijk diffusionsfolie meebestellen, voor het verstrooien
van het licht. plak van een snelhechter (blauw) nog een strookje ervoor,
omdat het toch nog vrij licht is, wat irritant is in het donker.
bij blaue tachos.de bestel je wel via duitsland maar nederlandse klanten kunnen het geld overmaken naar een nederlands bankrekeningnummer.

da_vwfreak
15-02-2004, 12:13
Zo heb nu blauwe tellerverlichting besteld