View Full Version : motorkeuze V5, 1.8 20VT of.....
Omdat Weekers heeft besloten dat ik volgend jaar belasting mag gaan betalen voor mijn Audi 100 TD, ga ik hem ombouwen naar benzine.
Nu de motorkeuze, ik wil graag en een beetje power en een redelijk zuinige motor. Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 in lijn. Een andere eis is een moderne motor. Ik nijg naar een 170PK v5 uit een Passat. Andere optie is de 20VT of....
Als jullie andere ideeën of tips hebben hoor ik het graag.
Is ook een kwestie van je budgeg. 1.8 turbo is redelijk goedkoop met veel potentis. 5cil klinkt wel gaaf!
Toch zou ik 20vt doen. Veel van te vinden en je kan er een mooi vermogen uit halen! :thumbup:
Hmmmm, je spreekt jezelf een beetje tegen...
"Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 in lijn" en ietsje verderop; "Ik nijg naar een 170PK v5 uit een Passat"
Een 5 in lijn is geen V5 :tongue:
Ik zou iets pakken (om de RDW niet helemaal op de kast te jagen) wat ook orgineel in een Audi 100 geleverd is geweest en een V5 is dat natuurlijk niet.
Een 5 in lijn wel en als je zo'n latere 2300 20V uit een B3 Audi90 pakt zit je met 170pk precies goed :thumbup:
Klopt helemaal, maar dat blok komt wel het meest in de buurt van een 5 in lijn.
Hmmmm, je spreekt jezelf een beetje tegen...
"Mijn voorkeur gaat uit naar een 5 in lijn" en ietsje verderop; "Ik nijg naar een 170PK v5 uit een Passat"
Een 5 in lijn is geen V5 :tongue:
Ik zou iets pakken (om de RDW niet helemaal op de kast te jagen) wat ook orgineel in een Audi 100 geleverd is geweest en een V5 is dat natuurlijk niet.
Een 5 in lijn wel en als je zo'n latere 2300 20V uit een B3 Audi90 pakt zit je met 170pk precies goed :thumbup:
Is ook een kwestie van je budgeg. 1.8 turbo is redelijk goedkoop met veel potentis. 5cil klinkt wel gaaf!
Toch zou ik 20vt doen. Veel van te vinden en je kan er een mooi vermogen uit halen! :thumbup:
170 PK uit die 5 cilinder is meer dan genoeg voor mij. Geluid is idd geweldig!
http://youtu.be/hUKsnIuSJtw
Mooi geluidje!
Jeroen64
19-12-2013, 10:14
Ik zou iets pakken (om de RDW niet helemaal op de kast te jagen) wat ook orgineel in een Audi 100 geleverd is geweest en een V5 is dat natuurlijk niet.
Een 5 in lijn wel en als je zo'n latere 2300 20V uit een B3 Audi90 pakt zit je met 170pk precies goed :thumbup:
+1
Bovendien waren er ook 2.2 geblazen 5 in lijn blokken bij Audi, ook erg leuk :D
Bij de C3 (Typ44) als 10 klepper met 165pk en bij de C4 (100 en A6) zijn het 20 kleppers met 230pk.
Nu de motorkeuze, ik wil graag en een beetje power en een redelijk zuinige motor.De combinatie Audi 100 en zuinig bestaat geloof ik niet ;)
Die oude blokken zijn leuk idd, maar niet echt zuinig. Het is een van onze dagelijkse auto's en 1 op 10/11 zou wel prettig zijn.
Die oude blokken zijn leuk idd, maar niet echt zuinig. Het is een van onze dagelijkse auto's en 1 op 10/11 zou wel prettig zijn.
Als je zuinig wil zijn, kan je denk ik beter je auto laten zoals die is. Een ombouw kost al snel 2000 Euro. Je rijdt nu diesel en straks benzine. Ik weet niet hoeveel de belasting is voor jou straks, maar voor 2000 Euro kan je heel wat maanden belasting betalen plus wat je dan uitspaart door diesel te blijven rijden ipv benzine.
Met de afstanden die ik rij en het verbruik van de oude diesel, is benzine ongeveer €80,- per maand voordeliger. Voor €1000,- heb ik de ombouw wel rond denk ik.
Alleen al een blok kost je al om en nabij 1000 eu denk ik?
Er komt nog veel meer bij voor je er bent dus kost zoiezo meer of je moet ergens echt goedkoop een blok kunnen scoren?
jellehier
19-12-2013, 17:45
Een V5 zou ik niet direct aanraden, schijnen niet de beste blokken te zijn uit de vw stal
En met een budget van €1000 zou ik al helemaal niet naar die blokken kijken, denk dat je dan namelijk weinig over houd
Een V5 zou ik niet direct aanraden, schijnen niet de beste blokken te zijn uit de vw stal
Dit hoor je vaker, maar om nou te zeggen dat het slechte motoren zijn... nee. Het is meer een ondergewaardeerde motor. Het rijdt als een trein! Doe mij maar een V5 ipv een 20vt 4cilinder bijvoorbeeld. Goed onderhoud is uiteraard wel een must, maar bij welke (nieuwere) motor is dat tegenwoordig niet? :)
2.2 20v turbo motorcode aan.. Kun je met de 100 koets ruim 1 op 11 mee rijden. 230 pk is meer dan vlot.
De oude zijn 2.2 10v en inderdaad dorstiger
Een V5 zou ik ook niet doen. Met name de eerste types met 150pk zijn niet best. De distributieketting is een heel zwak punt. En deze tussen het blok en de bak.
De 170 pk versie is wel beter, maar ze lusten een aardig slokje benzine. Mijn keuze zou de 1.8T zijn omdat daar ook veel meer uit te halen is tegen een lager verbruik.
Ik hoef geen 200 PK. zou ik trouwens mijn eigen bak kunnen gebruiken ivm de mechanische km teller? Of heeft de ECU van een dergelijk blok het snelheidssignaal van de bak nodig....
2.2 20v turbo motorcode aan.. Kun je met de 100 koets ruim 1 op 11 mee rijden. 230 pk is meer dan vlot.
De oude zijn 2.2 10v en inderdaad dorstiger
FF op gegoogled, maar verbruik ligt eerder op 1:8.
Andres wel erg intressant :thumbup:
Ben er al wel uit dat het een 5 cilinder moet worden. Zo'n 1.8T heeft iedereen al..
Ben er al wel uit dat het een 5 cilinder moet worden. Zo'n 1.8T heeft iedereen al..
dan ben ik wel heel benieuwd naar wat voor moderne zuinige 5cil jij er in gaat leggen voor 1000e incl inbouw.......
Dokter D
23-12-2013, 20:54
TTRS blokkie :thumbup:
vento tdi
23-12-2013, 20:56
v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know
Er staan op MP al twee V5's te koop voor dik onder de €1000,- maar koop liever een complete donor auto.
v5 zuipt ook in een 100 geloof me, i know
Vertel....
niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?
[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ;) ]
niet om het een of ander,maar je bent je ervan bewust dat de v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6?
[nog een hint,audi 100>motor in lengterichting ;) ]
Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte :thumbup:
Uhhh is die aansluiting anders dan normaal? Wou mijn Audi bak er achter hangen?
Blok is ook in de Passat geleverd en daar zit hij ook in de lengte :thumbup:
mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap :D
mooi,dan weet je iig dat je die bak moet hebben.die rug word nog krap :DWaarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?
Waarom zou de originele bak van mijn Audi niet passen?
omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.
omdat een v5 dezelfde bakaansluiting heeft als een vr6.
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...
ik weet zeker dat het niet past.maja mij is het ook nog nooit gelukt om voor onder de 1000e een motorombouw te doen dus wie weet.......
Haha ik geloof je wel hoor, maar wil graag weten wat er anders is.
Heb voor €1500,- een BMW 4.0l V8 twin turbo diesel in een Ford F100 gezet en voor €65,- een 1600 uit een Ibiza in een Polo 2C :-)
DutchWilco
24-12-2013, 19:37
De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.
Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben ;)
Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.
FF op gegoogled, maar verbruik ligt eerder op 1:8.
Andres wel erg intressant :thumbup:
2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11
2 jaar mee gereden... In een 100 doet ie echt met gemak 1.11
Nice :thumbup:
Motorsteunen kan ik zelf maken. Lijkt me dat als ik een bak van een Passat gebruik, dat het gewoon past. Blok wordt immers in de lengte in de Passat geleverd.
De VR5 is kwa aansluiting en steunen gelijk aan de VR6, R32 en de R36 en past alleen in de Audi over lang, met een adaptor, custom steunen, andere startmotor met tussenplaat, ander carter enz enz. Alleen de ombouwdelen kosten je al het dubbele van wat je zou willen besteden.
Het mooiste pakketje is de 1.8T uit de A4 omdat deze er wel goed in past, goed loopt en relatief zuinig is. Als dit vaker of juist als er iets nooit word ingebouwd zou dit ook een reden kunnen hebben ;)
Benzine 5-cil. lijnmotor past alleen van een oude Audi of je zou misschien de 5-inline van de T4 bus kunnen gebruiken omdat deze ook in 5-cil lijn motor is geleverd en vooral vindbaar is in Duitsland. carter en steunen passen misschien van de audi Audi motoren, maar zal je eerst uit moeten zoeken.
De nieuw 2.5 5-inline motoren zoals die in de USA Jetta en Golf zit of als de TTRS gaat er al helemaal niet zo makkelijk inpassen. Zijn wij al druk mee bezig geweest, is mogelijk, maar kost minimaal 5x het budget aan aanpassingen van wat jij zou willen besteden.
Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..
Alleen als je hem goed gebruikt wil de 1 op 6 wel halen, maar dan is de fun factor er ook naar.. Met gewoon normaal snelweg rijden is 1 op 11 in een 1750 kilo zware 4 wiel aangedreven s6 geen punt..
Mijn 100 is tweewiel aangedreven en weegt net 1200 kg.... :D
DutchWilco
24-12-2013, 19:47
En is die anders dan mijn Audi? Als je de afbeeldingen van de Passat bak naast die van de Audi legt, zijn ze exact gelijk. Overbrengingen zullen wel anders zijn, maar volgens mij gaat het gewoon passen...
Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.
Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.
Je zou nog bij de V6-en kunnen gaan kijken, maar zuipen meer dan dat je lief is :)
Je kan de V5 motor aan de 4-cilinder Audi bak schroeven, maar dan ligt het blok zo'n 60gr de verkeerde kant op.
Als ik dit allemaal lees vraag ik mij af of het ooit goed gaat komen. Voor 1000 kan je wel een 1.8T kopen uit een A4, maar dan is er nog niks gebeurd en gaande weg moet er nog van alles worden vervangen, maar zal je dan vanzelf achter moeten komen.
Je vraagt hier advies, maar komt steeds terug met dat het wel moet passen terwijl dat niet het geval is.
Het komt er op naar dat je en geen advies na wilt komen, en het zelf ook niet weet. Dit is niet de juiste instelling als je een project als deze wilt gaan doen.
Ik wil graag leren, maar ben zelf ook niet gek. Als die in de Passat in de lengte ligt, kan hij in de Audi ook in de lengte, evt. met Passat bak. Mijn Audi is ook een 5 cilinder BTW. Dat de motor en baksteunen niet overeenkomen, lijkt me logisch, maar dat is het probleem niet. Grootste probleem is denk ik de elektro, maar dat gaat wel goedkomen. Mijn vorige project was met can bussen en 3 ecu's :eek:
ff twee linkjes naar een bak van een oude Audi http://www.ebay.de/itm/5-Gang-Schaltgetriebe-Getriebe-CDX-Audi-80-100-Cabrio-Coupe-Typ89-B4-A6-A4-/261294728742?pt=DE_Autoteile&hash=item3cd6612626
En een van de Passat V5 http://www.ebay.de/itm/Getriebe-Schaltgetriebe-EEN-DHF-37-10-5Gang-Passat-3B-3BG-Audi-A4-Skoda-Superb-/360623012628?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APassat%7CType%3A2.3+V5&hash=item53f6ce7b14
Zien er hetzelfde uit. Wordt zelfs aangegeven dat de Passat bak ook gebruikt wordt in Audi's en Skoda's.
ff twee linkjes naar een bak van een oude Audi http://www.ebay.de/itm/5-Gang-Schaltgetriebe-Getriebe-CDX-Audi-80-100-Cabrio-Coupe-Typ89-B4-A6-A4-/261294728742?pt=DE_Autoteile&hash=item3cd6612626
En een van de Passat V5 http://www.ebay.de/itm/Getriebe-Schaltgetriebe-EEN-DHF-37-10-5Gang-Passat-3B-3BG-Audi-A4-Skoda-Superb-/360623012628?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APassat%7CType%3A2.3+V5&hash=item53f6ce7b14
Zien er hetzelfde uit. Wordt zelfs aangegeven dat de Passat bak ook gebruikt wordt in Audi's en Skoda's.
die bak die je post staat motorcode afn bij dat is een tdi blok.dus geen v5.
DutchWilco
24-12-2013, 20:35
ff twee linkjes naar een bak van een oude Audi http://www.ebay.de/itm/5-Gang-Schaltgetriebe-Getriebe-CDX-Audi-80-100-Cabrio-Coupe-Typ89-B4-A6-A4-/261294728742?pt=DE_Autoteile&hash=item3cd6612626
En een van de Passat V5 http://www.ebay.de/itm/Getriebe-Schaltgetriebe-EEN-DHF-37-10-5Gang-Passat-3B-3BG-Audi-A4-Skoda-Superb-/360623012628?pt=DE_Autoteile&fits=Model%3APassat%7CType%3A2.3+V5&hash=item53f6ce7b14
Zien er hetzelfde uit. Wordt zelfs aangegeven dat de Passat bak ook gebruikt wordt in Audi's en Skoda's.
Toch klopt er iets niet. De bak uit het bovenste linkje waarvan je zegt dat het de geen van de oude audi 5-inline is, klopt niet. Deze is gebruikt vanaf de B4 en staat op een ander platvorm, zoals hier boven ook al gezegd is.
Als je dit er perse in wilt bouwen zou ik voor een compleet pakket gaan, maar de bak heeft een elektronische km-sensor en ik weet niet of de oude 10 dit ook al elektronisch heeft of dat deze nog met kabel is. In elk geval zijn de beide linkjes, bakken die niet zo maar even in jouw auto passen.
heb even plaatjes naast elkaar gezet voor de duidelijkheid.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/getr-3-6488.jpg
wilco,ik zie dat je je reactie hebt aangepast,maar het zal toch ook niet zo zijn dat een wb-vrije audi een bak fabrieksaf heeft zitten met een boutpatroon voor blokken vanaf 1991?
DutchWilco
24-12-2013, 20:56
heb even plaatjes naast elkaar gezet voor de duidelijkheid.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/9/4/3/5/getr-3-6488.jpg
wilco,ik zie dat je je reactie hebt aangepast,maar het zal toch ook niet zo zijn dat een wb-vrije audi een bak fabrieksaf heeft zitten met een boutpatroon voor blokken vanaf 1991?
Ik heb hier een Ibiza waar ik een R36 in bouw en de bak van een mk4 V5 voor gebruik :)
Bij een V5 motor over dwars hangt de motor voor-over en die over lang zit gemonteerd, staat recht op.
Ik ben al eens bezig geweest om een R36 in een B3 te kunnen bouwen. Er kwamen zo veel problemen om de hoek, dat we het daarbij gelaten hebben.
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik weet dat de Passat B3 ook een V5 heeft gehad en in lengte-richting is geplaatst. De assen van de B3 zijn anders dan die van Audi, maar misschien als hij alles over zet van de B3 V5 dat het wel zou gaan. Er komen wel problemen met de steunen van de bak en motor, km-kabel radiateur en E-gas enz voor terug.
Ik heb hier een Ibiza waar ik een R36 in bouw en de bak van een mk4 V5 voor gebruik :)
Bij een V5 motor over dwars hangt de motor voor-over en die over lang zit gemonteerd, staat recht op.
Ik ben al eens bezig geweest om een R36 in een B3 te kunnen bouwen. Er kwamen zo veel problemen om de hoek, dat we het daarbij gelaten hebben.
Het is voor mij ook voor het eerst dat ik weet dat de Passat B3 ook een V5 heeft gehad en in lengte-richting is geplaatst. De assen van de B3 zijn anders dan die van Audi, maar misschien als hij alles over zet van de B3 V5 dat het wel zou gaan. Er komen wel problemen met de steunen van de bak en motor, km-kabel radiateur en E-gas enz voor terug.
ik volg je wel wilco [en alles wat je zegt klopt],maar we zijn nu inmiddels een pagina verder,en nog niets verder dan dat ik op de vorige pagina al zei dat die dan idd een bak van een 3b v5 moest pakken.de linkjes e.d. zijn leuk maar daar klopt al niets van.het feit blijft overeind dat het verlazerd is dat zijn audi 100 bak een vr patroon heeft,a] is het duidelijk te zien op de foto die ik post en b] vw gaat in 1985 echt geen bak uitbrengen voor een motor die ze 6 jaar later lanceren,en nooit in die wagen leverbaar is.
DutchWilco
24-12-2013, 21:28
ik volg je wel wilco [en alles wat je zegt klopt],maar we zijn nu inmiddels een pagina verder,en nog niets verder dan dat ik op de vorige pagina al zei dat die dan idd een bak van een 3b v5 moest pakken.de linkjes e.d. zijn leuk maar daar klopt al niets van.het feit blijft overeind dat het verlazerd is dat zijn audi 100 bak een vr patroon heeft,a] is het duidelijk te zien op de foto die ik post en b] vw gaat in 1985 echt geen bak uitbrengen voor een motor die ze 6 jaar later lanceren,en nooit in die wagen leverbaar is.
Je hebt helemaal gelijk, en wij zitten op 1-lijn :thumbup:
Ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze word en hoe dit project zal verlopen :)
Je hebt helemaal gelijk, en wij zitten op 1-lijn :thumbup:
Ben benieuwd wat de uiteindelijke keuze word en hoe dit project zal verlopen :)
;) :thumbup:
het topic staat al in watergekoelde projecten,dus hij kan hier zo verder :giggle:
Kijk nu is het duidelijk. Zal dus de Passat bak moeten gebruiken. Km teller wordt dan een probleem. :mad:
Ga er nog maar eens goed over nadenken.
Mss toch een RS2 motor? Is wel moelijk aan te komen.
DutchWilco
24-12-2013, 21:46
Kijk nu is het duidelijk. Zal dus de Passat bak moeten gebruiken. Km teller wordt dan een probleem. :mad:
Ga er nog maar eens goed over nadenken.
Mss toch een RS2 motor? Is wel moelijk aan te komen.
Je zou ook een 7A (2.3 20V) motor in kunnen bouwen. Deze is niet echt snel of zo, maar rijd goed :)
De S2 motor is natuurlijk wel de betere keuze, maar realiseer je wel dat de onderdelen van deze oudere Audi-motoren erg duur zijn en de motoren er al veel kilometers op hebben zitten.
Beter een aan motor... S2 3b is niet de beste motor en een aby is lastig te vinden.
Beter een aan motor... S2 3b is niet de beste motor en een aby is lastig te vinden.
Weet je nog iets te staan toevallig?
Rallyegolf20vt
25-12-2013, 10:50
Ik wil niet veel zeggen , maar als ik deze opmerking zo lees :shake: :
Heb voor €1500,- een BMW 4.0l V8 twin turbo diesel in een Ford F100 gezet en voor €65,- een 1600 uit een Ibiza in een Polo 2C :En deze :
Grootste probleem is denk ik de elektro, maar dat gaat wel goedkomen. Mijn vorige project was met can bussen en 3 ecu's
Dan vraag ik mij af of je wel weet waar je mee bezig bent of gaat :confused:
Je bedoeld zeker dat je de mensen de genoemde bedragen betaald om aan hun auto te mogen knutselen :lmao:
De jongens die op jou vragen reageren (Dutchbuild en DePul )zijn zeker geen prutsers en weten heel goed waar ze het over hebben .
Je kunt gerust advies van hun aannemen .
Nee, dat zijn de bedragen waar IK de ombouw van gedaan heb.
Kijk hier maar eens :http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=17530
Ik wil niet veel zeggen , maar als ik deze opmerking zo lees :shake: :
En deze :
Dan vraag ik mij af of je wel weet waar je mee bezig bent of gaat :confused:
Je bedoeld zeker dat je de mensen de genoemde bedragen betaald om aan hun auto te mogen knutselen :lmao:
De jongens die op jou vragen reageren (Dutchbuild en DePul )zijn zeker geen prutsers en weten heel goed waar ze het over hebben .
Je kunt gerust advies van hun aannemen .
giuliettaevo
25-12-2013, 12:52
Vriend van mij heeft zo'n 740d motor in een e30 cabrio gehangen met een handbak. Die is ook bij de rdw omgekeurd naar v8 diesel bij de rdw. Heeft alleen nog wat elektronische problemen doordat de automaatbak verwijderd is en de ecu daar nog niet 100% mee om kan gaan. Overigens is dit wel een van de slechtere bmw diesels, lopen vaak al kapot als je ze chipped...
Als je de ombouw voor 1500 euro gedaan hebt is dat erg goedkoop, vooral omdat alleen de motor al meer kost normaalgesproken. Motor is ook vrij zeldzaam doordat hij enkel in de 7 serie geleverd is.
Voor de audi zou ik maar niet zoeken naar een S2 motor, die is al meer als 1000 euro.
Simpele 20vt uit een a4 lijkt mij een goede keuze, ook makkelijk te vinden.
Had de motor met alle aanbouwdelen voor €1000,-. Was een koopje. Blok hoeft niet gechipt te worden heeft vermogen/koppel zat.
Vriend van mij heeft zo'n 740d motor in een e30 cabrio gehangen met een handbak. Die is ook bij de rdw omgekeurd naar v8 diesel bij de rdw. Heeft alleen nog wat elektronische problemen doordat de automaatbak verwijderd is en de ecu daar nog niet 100% mee om kan gaan. Overigens is dit wel een van de slechtere bmw diesels, lopen vaak al kapot als je ze chipped...
Als je de ombouw voor 1500 euro gedaan hebt is dat erg goedkoop, vooral omdat alleen de motor al meer kost normaalgesproken. Motor is ook vrij zeldzaam doordat hij enkel in de 7 serie geleverd is.
Voor de audi zou ik maar niet zoeken naar een S2 motor, die is al meer als 1000 euro.
Simpele 20vt uit een a4 lijkt mij een goede keuze, ook makkelijk te vinden.
richard-polo
25-12-2013, 13:28
Ik wil niet veel zeggen , maar als ik deze opmerking zo lees :shake: :
En deze :
Dan vraag ik mij af of je wel weet waar je mee bezig bent of gaat :confused:
Je bedoeld zeker dat je de mensen de genoemde bedragen betaald om aan hun auto te mogen knutselen :lmao:
De jongens die op jou vragen reageren (Dutchbuild en DePul )zijn zeker geen prutsers en weten heel goed waar ze het over hebben .
Je kunt gerust advies van hun aannemen .
Waardeloze reaktie! En je wilde niet veel zeggen! ;)
Dokter D
25-12-2013, 14:26
Mooie ombouw met dat bmw blok!
Mooie ombouw met dat bmw blok!
Senk joe! Rijdt oiok erg fijn.
:thumbup: heb dat topic even gelezen,erg mooi gedaan die pick-up.
Ah aan de filmpjes te zien de buurman van oene popma?
Ah aan de filmpjes te zien de buurman van oene popma?
Dat is zelfs mijn zwager
Ah die lange darm zit bij mij op het skutsje.. Voordek dat wel..;)
Ah die lange darm zit bij mij op het skutsje.. Voordek dat wel..;)
Die wil je ook zo ver als mogelijk naar voren hebben! :screwy:
Rallyegolf20vt
26-12-2013, 09:52
Nee, dat zijn de bedragen waar IK de ombouw van gedaan heb.
Kijk hier maar eens :http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=17530
Ik heb het bekeken en heb blijkbaar voor mijn beurt gesproken.
Mooi gedaan die ombouw :thumbup:
Alleen kan ik het toch bijna niet geloven voor dat geld , zeker omdat er BMW op staat. ;)
Ik heb het bekeken en heb blijkbaar voor mijn beurt gesproken.
Mooi gedaan die ombouw :thumbup:
Alleen kan ik het toch bijna niet geloven voor dat geld , zeker omdat er BMW op staat. ;)
Heb de motor van een gast die hem in een oldtimer BMW gebouwd had. Gezien de belastingplannen verkocht hij hem in onderdelen...
Heb bij eerdere ombouw een complete donor auto gekocht. Na de overgebleven onderdelen verkocht te hebben, heeft de gehele ombouw €65,- gekost :D
Rallyegolf20vt
26-12-2013, 10:11
Heb de motor van een gast die hem in een oldtimer BMW gebouwd had. Gezien de belastingplannen verkocht hij hem in onderdelen...
Heb bij eerdere ombouw een complete donor auto gekocht. Na de overgebleven onderdelen verkocht te hebben, heeft de gehele ombouw €65,- gekost :D
Helemaal duidelijk :thumbup: En een complete donor te kopen is idd een hele goede methode om de kosten te drukken :cool:
Ik denk dus veel te moeilijk , had ook niet een echt goed cijfer voor wiskunde op school ;)
Nee, dat zijn de bedragen waar IK de ombouw van gedaan heb.
Kijk hier maar eens :http://www.usatrucks.nl/forum/viewtopic.php?f=25&t=17530
:thumbup:
Ga morgen bij een compleet 2.2 20 VT blok kijken :-)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.