Log in

View Full Version : trilling in auto waar vandaan???

vwmk2driver
24-07-2005, 20:42
hallo mensen.

ik kan een 1600 gti motor kopen voor in mijn mk1 acoord is eigenlijk ook al gegeven.
maar wil even jullie ingaven weten.
is zo als je rijd en je geeft gas dan begint heel de auto te trillen en te scheken.
de trilling begint bij een snelheid van 50 km/u en heeft het daar na in vrijwel elke snelheid.

stand van versnelling heeft geen invloed.
toerental motor ook niet

wat zou dit kunnen zijn ?
dacht zelf misschien een aandrijfas ofzo

evilnyntje
24-07-2005, 20:44
Aandrijf as denk ik niet, ik heb er inmiddels al een aantal homokyneten gesloopt maar dat is pats boem klaar en niet meer rijden. Zal vast wel iets anders zijn.

vwmk2driver
24-07-2005, 20:48
nou ik dacht niet echt een homokineet maar meer een onbelans ergens in dus bijvoorbeeld een centrifugaal efeect van de as zelf ofzo.
hoop dat iemand mij kan vertellen wat dit kan zijn door middel van eigen ervaring ofzo.
niet dat ik straks alles heb staan en ga rijden over 1 of 2 jaar en dat dan de bak springt ofzo..

golf1 78
24-07-2005, 22:21
VLIEGWIEL , begin eens te kijken als je velgen nog vast staan ?

geloof me trillingen kunnen soms ergens van komen waar je het nooit van verwacht had !

of ergens ne lager ofzo ???

greetz

VeeDubber
24-07-2005, 22:53
Zit het balanceerrubber nog op je aandrijfas?

Johan-dtc
24-07-2005, 22:54
wiellager?

of motorsteun?

Cabby 82 TDi
25-07-2005, 06:03
Kromme band ?

sjampoo
25-07-2005, 07:32
Als het onafhankelijk van motortoerental optreed, en onafhankelijk van de ingelegde versnelling..

Zoek t dan in Banden/Velgen/Aandrijflijn/Wiellagers/Bak

Vliegwiel of motorsteun zal het niet zijn: Hierbij speelt motortoerental een rol, en snelheid van de auto zelf niet.

Begin bij 't contact met de weg:
Alle wieltjes even van de grond en slinger er maar eens goed aan: Bulten op de band, onbalans, scheuren, deuken etc. Misschien is er een velg krom, zit er een velg niet goed vast of whatever.
Ook de achterwielen niet vergeten: Een trilling in een voorwiel voel je vaak vooral in 't stuur (en als 't erger word in heel de auto), een trilling in je achterwiel voel je vrijwel door de hele auto heen, en 'ts daarom vaak moeilijk aan te wijzen waar 't gevoel vandaan komt.

vwmk2driver
25-07-2005, 11:43
Als het onafhankelijk van motortoerental optreed, en onafhankelijk van de ingelegde versnelling..

Zoek t dan in Banden/Velgen/Aandrijflijn/Wiellagers/Bak

Vliegwiel of motorsteun zal het niet zijn: Hierbij speelt motortoerental een rol, en snelheid van de auto zelf niet.

Begin bij 't contact met de weg:
Alle wieltjes even van de grond en slinger er maar eens goed aan: Bulten op de band, onbalans, scheuren, deuken etc. Misschien is er een velg krom, zit er een velg niet goed vast of whatever.
Ook de achterwielen niet vergeten: Een trilling in een voorwiel voel je vaak vooral in 't stuur (en als 't erger word in heel de auto), een trilling in je achterwiel voel je vrijwel door de hele auto heen, en 'ts daarom vaak moeilijk aan te wijzen waar 't gevoel vandaan komt.

hee.

hetis wel zo als je gas geeft dat het erger word.
dacht zelf ook al aan as of banden zijn ok 16 inch wielen die er onder zitten enzo.

maar het betreft dus niet mijn eigenauto .
gata er dus om dat ik die motor kan kopen enzo.
maar dacht misschien hebben meer mensen hier ervaring mee ofzo.

sjampoo
25-07-2005, 12:12
hee.

hetis wel zo als je gas geeft dat het erger word.
dacht zelf ook al aan as of banden zijn ok 16 inch wielen die er onder zitten enzo.

maar het betreft dus niet mijn eigenauto .
gata er dus om dat ik die motor kan kopen enzo.
maar dacht misschien hebben meer mensen hier ervaring mee ofzo.

En je tikte dit bericht op de laptop toen je in die auto zat?

Je wilt de motor uit die auto kopen,.. maar je vraagt jezelf af of dat gehobbel door de auto of door de motor komt? Of neem je de hele aandrijflijn ook over?

Maakt nogal uit. Geef eens wat meer informatie, anders word t lastig. Alleen de motor, of ook de bak/assen/ophanging?

Maar goed: Je akkoord is al gegeven zeg je: Wat wil je precies weten dan?

vwmk2driver
25-07-2005, 17:21
En je tikte dit bericht op de laptop toen je in die auto zat?

Je wilt de motor uit die auto kopen,.. maar je vraagt jezelf af of dat gehobbel door de auto of door de motor komt? Of neem je de hele aandrijflijn ook over?

Maakt nogal uit. Geef eens wat meer informatie, anders word t lastig. Alleen de motor, of ook de bak/assen/ophanging?

Maar goed: Je akkoord is al gegeven zeg je: Wat wil je precies weten dan?

hee ja accoord is gegeven idd najah de motor mag zeg maar weg hij moet niet weg..
maar ben gewoon benieuwd wat of dat kan zijn.
koop over. de complete motor met k boom uitlaat.
bak ,assen,fusee's met wielophanging en remmen.