View Full Version : Mijn Hobby/familie bak
Agh , laten we maar eens wat gaan posten hier .
Het is geen race monster en ook geen 10.000 euro project , maar ik ben er blij mee.
:D
Het verhaal hoe ik aan mijn auto kom :
Een collega autobedrijf kwam bijna een jaar geleden met het verhaal dat hij een b5 avant had staan met de turbo stuk .
Alle optie`s van fabriek af bijna erop .
1.8T
Quattro
volleder interieur
clima
cruise
etc
Kleur : Geel
Hij heeft toen een gebruikte turbo erop gezet , welke na een uur rijden alweer stuk was ivm een verstopte aanvoerleiding van de olie .
Heb hem toen een voorstel gedaan om hem te ruilen tegen mijn auto die ik op dat moment reed .... Dat zag hij natuurlijk niet zitten ( had ik ook niet verwacht)
Zo gaat er bijna een jaar voorbij , waarin ik hem dat voorstel een aantal keer heb gedaan en hij het telkens met een glimlach af wees.
:screwy: :D
Ruim een maand geleden was hij bij ons op de zaak en met zijn hoofd naar beneden gericht vroeg hij of mijn aanbod nog stond?!
Agh , waarom ook niet zei ik .. :rolleyes:
De auto reed goed , op de defecte turbo na ..
Deze zoop zoveel olie op dat je op een ritje van 10 km al een kwart liter olie kwijt was .
Bij C&E turbo chargers , waar we zakelijk onze turbo`s altijd bestellen een leuke prijs gekregen voor een revisie turbo .
Deze gemonteerd in combinatie met een nieuwe olie leiding was genoeg om de auto weer als nieuw te laten rijden .
( intercooler en alle slangen natuurlijk schoongemaakt en voor zien van nieuwe olie .
Tijdens het sleutellen zag ik dat er een forge intake slang op zat met een forge dumpvalve . :thumbup:
Deze doet natuurlijk niets , omdat hij niet gechipt is dus maar 0,6 bar druk heeft.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_737505.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto2_532904.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto4_533193.JPG
Nadat ik een week lekker gereden heb met de auto ben ik er wat kleine dingen aan gaan doen .
Eerst maar eens een apk erop aangezien hij al een half jaar niet gekeurd was .
Mankeerde niks dus kon hem zo afmelden .
Daarna de voorzijde voorzien van een metalen gaasgril ( gewoon met chrome audi logo )
De achterzijde alle logo`s verwijderd , en de vieze tunings achterlichten vervangen voor een setje standaard rood/wit .
Binnenzijde voorzien van parrot carkit en een brodit iphone houder .
Daarna maar eens een radio erin geknoopt , wat trouwens super is qua geluid .
Originele speakers zijn echt geweldig .
Nu dit allemaal gedaan is kan ik me een beetje gaan richten op het uiterlijk .
Hij is al verlaagd , maar om de 1 of andere reden staat hij achter lager dan voor . Dat terwijl de verlagings set niet oud is , dus daar moet ik nog wat aan gaan doen .
De 17 inch velgen die er nu onder zitten hebben de verkeerde ET waarde dus staan veels te ver naar binnen .
Bas van weber autoschade sprak ik en die had nog een setje RH turbo velgen liggen . Helaas 17 inch , maar voor nu ben ik daar erg blij mee. :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto5_684744.JPG
Bas gaat deze week ook mijn spiegelkappen spuiten ala RS4 stijl .
Had nog een rechter grote buitenspiegel liggen hier , dus straks klopt het qua aanzicht ook allemaal weer.
De auto is voorzien vanaf de voorpijp van een uitlaat systeem in de stijl van een s4 . Deze is alleen heeeel erg stil dus ik zit erover te denken om de midden demper te verwijderen om toch nog iets van geluid eruit te krijgen .
Om terug te komen op het chippen:
1.8turbo klinkt natuurlijk leuk , maar een auto van 1300 kg 4 wiel aangedreven en 150 pk is echt niet om over naar huis te schrijven zeg maar :screwy:
Dus , volgende maand krijgt hij een behandeling bij B&B Autotechniek in Hem .
Hans Bakker gaat een chip op maat schrijven waardoor hij rond de 195 pk uit gaat komen .
Helaas kan hij dat niet meten , wat zijn vermogensbank is niet gebouwd voor een quattro .
Ik zal van de week eens wat foto`s maken van de auto , het was nog niet echt weer om dat te doen zeg maar.
Dus nog ff geduld :D
Plannen die ik tot nu toe nog heb:
Turbo druk meter installeren
Op zoek naar S4/RS4 bumpers en side skirts ( ik weet RS4 is breder )
Upgrade naar 312mm schijven aan de voorzijde en geventileerd achter
knarfmk1
13-01-2014, 08:48
Lekker Ron weer een leuke auto, plannen klinken goed, ben benieuwd naar de fotos!
Klinkt goed Ron :thumbup:
Ben benieuwd naar foto's van de wagen!
Thanks heren , vanavond waarschijnlijk de velgen er even op gooien als ik lange bouten kan vinden :)
Johan1982MK1
13-01-2014, 14:49
klinkt goed! ben benieuwd naar de plaatjes :thumbup:
FalleNk810i
13-01-2014, 15:14
Gaaf project Ron!
Ben erg benieuwd naar foto's van het interieur en van de buitenkant. Ik neem aan dat het hier over Imola geel gaat?
Succes met het zoeken naar S4 bumpers en skirts, althans voor een normale prijs.
Heb je een turbodruk meter omdat je weet dat deze 0,6bar draait. Mijne komt maar net tot de 0,5?
Mocht je nog vragen hebben over de b5 dan kan ik je wellicht helpen, heb al aardig wat ervaring met de mijne.
Overigens denk ik dat er enkel verlagingsveren op zitten, dan staat de voorkant inderdaad nog steeds hoger dan de achterkant. Net zoals origineel alleen dan lager.
Schroefset zou ideaal zijn.
Vermogen is ook prima te bepalen door tuners zonder een rollerbank geloof ik, ik ga 8 februari naar Hartog tuning voor een chip op maat.
Geel is altijd mijn favoriete kleur op een B5 A4 geweest :thumbup:
Goed project !! Zo loop je nog eens ergens tegenaan.
Kom maar op met die foto's.
Gaaf project Ron!
Ben erg benieuwd naar foto's van het interieur en van de buitenkant. Ik neem aan dat het hier over Imola geel gaat?
Succes met het zoeken naar S4 bumpers en skirts, althans voor een normale prijs.
Heb je een turbodruk meter omdat je weet dat deze 0,6bar draait. Mijne komt maar net tot de 0,5?
Mocht je nog vragen hebben over de b5 dan kan ik je wellicht helpen, heb al aardig wat ervaring met de mijne.
Overigens denk ik dat er enkel verlagingsveren op zitten, dan staat de voorkant inderdaad nog steeds hoger dan de achterkant. Net zoals origineel alleen dan lager.
Schroefset zou ideaal zijn.
Vermogen is ook prima te bepalen door tuners zonder een rollerbank geloof ik, ik ga 8 februari naar Hartog tuning voor een chip op maat.
Het is echt een kompleet set van dempers en veren , heb net als nood oplossing even van die bumpstops gemonteerd die ze ook gebruiken in de lpg wereld . Nu staat hij weer redelijk recht op zijn poten .
Hartog tuning is bij mij om de hoek , werk er hemelsbreed 500m vandaan :D
Maar toch laat ik hem bij B&B doen , vooral prijs technisch ( klant van ons) en omdat ik hem echt vertrouw hiermee ...
De mijne piekt even op 0,6 bar en loopt dan naar 0,55 .
Heb zelf geen meter nog , maar heb er even 1 geleend van een maatje .
Was trouwens gewoon een vdo meter dus wel betrouwbaar.
Zelf werk ik al 18 jaar in een garage ( apk keurmeester) wij hebben ook een demontage bedrijf gespecialiseerd in VAG . Als ik er echt niet uit kom dan vraag ik het wel even aan jou ;)
Evengoed bedankt voor je aanbod natuurlijk , ook ik weet niet alles ( gelukkig niet :D )
Nu ga ik weer even verder met de wielen erom leggen . :thumbup:
@de rest : bedankt voor de reactie`s , als ik zo nog zin heb schiet ik wel even wat vlugge phone pics en post ze .
riendert
13-01-2014, 20:29
Ben benieuwd naar de foto's. Hans een chip laten maken komt dik voor mekaar, vakman!
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_559424.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto2_146423.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto4_942861.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto5_332927.JPG
slechte kwaliteit , i know .. :cool:
jettaracing
13-01-2014, 23:10
leuk kleurtje Ron !
stoer ding,maar je achterplaat hangt scheef ;)
klein puntje ik weet het ,maar het valt zo op...........
knarfmk1
14-01-2014, 08:40
Heerlijk kleurtje
stoer ding,maar je achterplaat hangt scheef ;)
klein puntje ik weet het ,maar het valt zo op...........
:thumbup:
Mooie bak !!
FalleNk810i
14-01-2014, 11:39
Het is echt een kompleet set van dempers en veren , heb net als nood oplossing even van die bumpstops gemonteerd die ze ook gebruiken in de lpg wereld . Nu staat hij weer redelijk recht op zijn poten .
Hartog tuning is bij mij om de hoek , werk er hemelsbreed 500m vandaan :D
Maar toch laat ik hem bij B&B doen , vooral prijs technisch ( klant van ons) en omdat ik hem echt vertrouw hiermee ...
De mijne piekt even op 0,6 bar en loopt dan naar 0,55 .
Heb zelf geen meter nog , maar heb er even 1 geleend van een maatje .
Was trouwens gewoon een vdo meter dus wel betrouwbaar.
Zelf werk ik al 18 jaar in een garage ( apk keurmeester) wij hebben ook een demontage bedrijf gespecialiseerd in VAG . Als ik er echt niet uit kom dan vraag ik het wel even aan jou ;)
Evengoed bedankt voor je aanbod natuurlijk , ook ik weet niet alles ( gelukkig niet :D )
Nu ga ik weer even verder met de wielen erom leggen . :thumbup:
@de rest : bedankt voor de reactie`s , als ik zo nog zin heb schiet ik wel even wat vlugge phone pics en post ze .
Als het een complete op elkaar afgestemde verlagingsset is vind ik het inderdaad ook apart.
Ja, connecties zijn altijd goed! Maar van wat ik gehoord heb ik Hartog erg goed in zijn werk en er was een tijdje geleden een chiptuning groepsbuy op het Audiforum dus uiteindelijk krijg ik ook een erg aantrekkelijke prijs.
Ik heb ook een VDO ingebouwd en ik mis blijkbaar nog wat druk, ga binnenkort maar eens meten.
Ervaring genoeg hoor ik al ;) ik bedoelde eigenlijk ook meer op b5 gebied wellicht!
Zal vanavond ff de kentekenplaathouder vervangen en recht hangen voor jullie :)
Stel dat ik hier mijn mede forum vrienden verlies straks ;)
Zal vanavond ff de kentekenplaathouder vervangen en recht hangen voor jullie :)
Stel dat ik hier mijn mede forum vrienden verlies straks ;)
Lief :D
Gedaan , net op tijd .... :)
Ben nu eigenlijk benieuwd of de dakrailing hetzelfde is als die van de B6 .
Kan niet aan een setje komen voor de b5 avant maar wel de b6.
B6 dakdragers zijn dus anderes ( voor degene die het willen weten :D )
Nu dus op zoek naar b5 allu look dragers... :thumbup:
Vanavond me bezig gehouden met het ombouwen van mijn engelse a3 rechterspiegel naar a4 bevestiging.
Het is te doen maar het is geen hobby :screwy:
Ik heb de kappen laten spuiten in s4 look , dus mat ...
Die glimmende MP dingen vind ik gewoon niet mooi :shake:
Meteen phillips led stadslichten en kentekenverlichting geplaatst , dat is nog best fel ook zeg ...
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_438364.JPG
Druk meter heb ik vorige week al ingebouwd , maar toch maar eens een foto bij plaatsen .
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto2_321463.JPG
Plannen voor deze week ( mits er tijd voor is ):
Middendemper verwijderen , ik mis nu gewoon echt wat geluid ...
Voor terrein vervangen voor nieuwe draagarmen onder en boven , en misschien ombouwen naar 312 mm schijfen van een a8 .
Dit word vaak gedaan in engeland , dus ben nu even aan het kijken naar de onderdelen die ik nodig heb .
Oja , bak en diff olie wil ik ook nog even verversen deze week ....
Hmm, waarom zit er niet meer vrije tijd in een week?! :rolleyes:
knarfmk1
20-01-2014, 20:41
Goed bezig ron zag m al staan vanmiddag niet te missen :thumbup:
Haha, kleurtje valt idd wel op ja...
Ben je in de buurt , kom je niet eens ff bakkie doen?! ;)
Volgens Peter stonden er bij Donkers een aantal B5 S4's, wellicht dat je daar een setje dakdragers vandaan kan halen?
Thanks, ga ik die ff bellen
gaaf ding! en lekker opvallend kleurtje :cool:
FalleNk810i
21-01-2014, 10:46
Netjes! Mooie mods zo.
Dinsdag ga ik een setje 18 inch oettinger velgen ophalen.
Zijn opnieuw lakzwart gecoat .
Ze gaan er eerst zoals ze zijn eronder.
Zit nog te twijfellen om er wat mee te gaan doen, maar dat kan je pas goed bepalen zodra je het plaatje kompleet ziet ip de auto.
Zal in ieder geval een stuk dikker staan dan de huidige 17 inch nu.
Vind 17 toch echt te klein , het liefst ga ik voor 19 inch. Ben alleen zo bang dat ik dan teveel comfort ga inleveren of dat het gaat aanlopen...
Volgende week dus weer wat update's van deze kant.
Misschien nog wat extra's maar dat hang er nog even om.
Heb hier wel al een aardige TO Do List liggen die ik wil afwerken.
;)
Zoals beloofd wat foto`s van de velgen .
Ben er zelf erg tevreden mee , het is alleen heel slecht op de foto te krijgen . Zeker met een telefoon camera .. :D
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_448130.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto2_971738.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto3_769472.JPG
Moeten alleen nog centreer ringen tussen , dan is het helemaal af .
EDIT: je ziet er op de foto echt niks van , :rolleyes:
FalleNk810i
30-01-2014, 09:48
Ziet er dik uit zo!
Weet alleen nog niet wat ik zo van die mat alu look spiegels moet vinden nu de rest volledig zwart/geel is.
Straks als de roofrails ook allu look zijn dan is het plaatje wel kompleet ( in mijn ogen )
Ben nu op dit moment bezig om mijn tussendemper er tussen uit te halen .
Er zit een 63mm systeem onder vanaf de downpipe , maar hij is totaal geluidloos.
Dus zet er nu even tijdelijk een pijpvervanger tussen om te kijken of dat naar mijn zin is.
Mocht dit zo zijn dan laat ik het nog een keer door een prof. over doen :)
Net klaar met de pijp , het klinkt al een stuk zwaarder..
Niet te , maar er zit nu een diepe roffel in .
Het moet ook niet te gek worden qua geluid , als de kids erin zitten moet je nog wel normaal kunnen praten met elkaar :)
FalleNk810i
31-01-2014, 10:11
Netjes!
2,5'' vanaf de downpipe zeg je, en de downpipe zelf dan? origineel?
Die is nog origineel ja , die moet ook nog een keer net als bij jou zeg maar.
zonder kat
heerlijk zo'n A4 in't geel, super!
Vandaag maar weer eens lekker aan de auto knutselen. :D
Van FalleNK810I heb ik het idee gestolen om een openluchtfilter te plaatsen en daar een hitteschild voor te maken . Dus vandaag was dan maar de dag om dat te doen .
Valt verder weinig over te vertellen , foto`s zeggen genoeg :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto2_426248.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_652031.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto3_884759.JPG
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto4_157333.JPG
Het metalen deel is in hittebestendig rood gespoten , de kap erboven is nu ook rood gemaakt . Hier twijfel ik alleen nog een beetje over of ik dat mooi vind.
Misschien dat die weer gewoon mat zwart gaat worden :rolleyes:
De Centreerringen voor mijn velgen zijn ook binnen gekomen , dus die ga ik nu maar eens monteren samen met nieuwe wielbouten .
:cool:
FalleNk810i
02-02-2014, 21:50
Gaaf man! Ziet er goed uit, ben alleen niet kapot van de kleur haha.
Je hebt nu hittebestendig gekozen, enkel zou ik ook nog iets hitte reflecterends aan de turbo zijde aanbrengen.
Bovenkap gaat ook weer zwart worden, en er komt idd nog wat aan de turbo zijde om de hitte te reflecteren.
Maar had op dit moment niks voorhanden .
Er komen wel nog meer rode accenten onder de kap, dan is het ook meer 1 geheel.
Geluid bevalt me wel erg goed moet ik zeggen :)
Ondertussen bezig met een rem upgrade voor de audi , spullen aan het verzamellen om voor en achter te verbeteren.
Achter komen geventileerde schijven , voor komen brembo klauwen incombinatie met grotere schijven . Zit nog in twijfel of ik voor de "standaard" 312 mm ga of voor 320 .
Zag in mijn grossier dat de vag groep ook 340mm schijven heeft ( passat 2013).
Ga hier van de week verder mee om te kijken in hoever ik wat kwijt kan ivm 18 inch velgen die ik nu heb.
Beugels voor de klauwen voor moet ik nog maken/bedenken . Dus kan qua grote nog alle kanten op .
Als alles erop zit en het naar mijn zin is , dan wil ik met de tijd geperforeerde schijven erop hebben . Maar dan moet ik wel zeker weten dat het precies zo zit als dat ik wil natuurlijk .
Dus eerst maar eens klaar maken , mee rijden en dan pas erachter aan gaan . :D
renshoff
10-02-2014, 18:02
Dikke audi :thumbup: Gaaf kleurtje ook !
Thanks, ben er zelf ook zeer blij mee.
Na een lange tijd weer echt een hobby voor mij waar ik mijn " ei" in kwijt kan .
:)
variant110
10-02-2014, 20:40
weer een nette fam. strijder kerel
FalleNk810i
12-02-2014, 10:04
Ben benieuwd waar je mee komt. Ik moet ook nog mijn remmen aanpakken en zit zelf aan een setje Porsche Boxster klauwen te denken. Nadeel van al die klauwen is dat je adapters nodig hebt en die niet verkrijgbaar zijn in europa, ik heb ze nog niet gevonden.
in de US worden ze genoeg aangeboden, maar dan zit je weer met de verzendkosten enzo.
boxter beetje gedateerd niet.. gewoon cayenne klauwen met adapters van epytec
je kan oook rs4 B5 remmen monteren voor.
Deze zijn 360, lijkt me groot zat.
Passen zo op je fusee alleen moet je dan minimaal 18 inch rijden
FalleNk810i
12-02-2014, 13:04
je kan oook rs4 B5 remmen monteren voor.
Deze zijn 360, lijkt me groot zat.
Passen zo op je fusee alleen moet je dan minimaal 18 inch rijden
Nee dat kan niet zomaar, de S4 en RS4 hebben andere fusee's.
Boutafstand is anders.
FalleNk810i
12-02-2014, 13:09
boxter beetje gedateerd niet.. gewoon cayenne klauwen met adapters van epytec
Epytec heeft die dus niet voor de A4 B5. Ik kan ze althans niet vinden.
Deze heb je nodig voor de boxsters:
http://www.apikol.com/index.php/products/audi/a4-4/b5-a4-96-01/b5-a4-boxster-brake-brackets.html.
Boxster klauwen zijn groot genoeg voor een 1.8t icm met GOEDE blokken en schijven.
Cayenne's zijn al snel overkill geloof ik, zeker voor je rembekrachtiger.
boxters persoonlijk te klein en voegt weinig toe. heb er wel eens mee geremd, ben toen zelf naar de big reds gegaan. persoonlijk vond ik die ook niet echt spannend. de 18z remmen iig zoals te hoort. ipv epytec bedoelde ik ultimot.. die hebben de setjes voor de b5 wel ( binnen 1 minuut googlen gevonden :rolleyes: )
http://www.ultimot.de/Komponente.php?id=BAXXX&TypWahl=023
hier een setje cayenne
http://www.ultimot.de/Komponente.php?id=BK451&TypWahl=023
daarnaast is een adapter echt zo gemaakt. hoef je niet eentje voor aan te schaffen.
FalleNk810i
12-02-2014, 15:15
boxters persoonlijk te klein en voegt weinig toe. heb er wel eens mee geremd, ben toen zelf naar de big reds gegaan. persoonlijk vond ik die ook niet echt spannend. de 18z remmen iig zoals te hoort. ipv epytec bedoelde ik ultimot.. die hebben de setjes voor de b5 wel ( binnen 1 minuut googlen gevonden :rolleyes: )
http://www.ultimot.de/Komponente.php?id=BAXXX&TypWahl=023
hier een setje cayenne
http://www.ultimot.de/Komponente.php?id=BK451&TypWahl=023
daarnaast is een adapter echt zo gemaakt. hoef je niet eentje voor aan te schaffen.
Hmm ook in een B5 1.8t of had jij een S4 of RS?
De adapters voor boxster klauwen zijn lastiger omdat deze niet vlak zijn. Die vlakke kan ik zelf ook maken, maar ik kan niet cnc vresen, ook heb ik daar het model niet van.
Hmm ook in een B5 1.8t of had jij een S4 of RS?
De adapters voor boxster klauwen zijn lastiger omdat deze niet vlak zijn. Die vlakke kan ik zelf ook maken, maar ik kan niet cnc vresen, ook heb ik daar het model niet van.
elke cncer kan dit zo regelen :thumbup:
Probeer eens een agressief blokje op je originele remmen....ipv altijd die lomp grote remklauwen..
Probeer eens een agressief blokje op je originele remmen....ipv altijd die lomp grote remklauwen..
Lompe grote klauwen doe je voor het aanzicht rene!
Grote wielkasten in combinatie met 18 inch velgen en dan 288 schijven is geen smoel.
Het is bij een audi allemaal net even wat groter dan bij een lupo ;)
Voor gebruik ik 4 pots klauwen van een alfa ( brembo).
Daar kan je redelijk makkelijk een adaptor voor maken.
Is voor het oog ongeveer hetzelfde wat Richard net poste ( de adaptor).
Als remschijf zit ik nog steeds in twijffel .
Heb een setje 312 mm liggen van een passat maar in combi met de klauwen vallen die weet in het niet..
Ben nu aan het zoeken naar een setje schijfen van een s4 b5.
Deze zijn 321 mm en dat lijkt qua meet werk net allemaal ff beter uit te komen.
Wil deze eerst gebruikt zoeken omdat het nog een proef opstelling is .
Ga later toch over op geperforeerd !
Aan de achterkant ben ik bezig met een setje geventileerd van een passat v6 4-motion. Deze zijn zo uit mijn hoofd 256 mm doorsnee.
Ik ga dat zondag even proef monteren. Zoals het er nu naar uit ziet past dat 1 op 1 als je alles van de passat gebruikt. Dus schijven blokken rem anker en de klauwen. Moet dan waarschijnlijk alleen remslangen laten maken.
Heel misschien passen die van de passat ook maar kan daar nu nog geen antwoord op geven .
Nee dat kan niet zomaar, de S4 en RS4 hebben andere fusee's.
Boutafstand is anders.
Heb je op deze a4 dan niet de grote wiellager variant?
Daar ging ik namelijk van uit.
(Je hebt de 75 en de 82mm wiellagers.
Als je de 82mm variant hebt dan passen ze wel.
Dat heb ik namelijk op mijn b6!)
FalleNk810i
14-02-2014, 14:55
Heb je op deze a4 dan niet de grote wiellager variant?
Daar ging ik namelijk van uit.
(Je hebt de 75 en de 82mm wiellagers.
Als je de 82mm variant hebt dan passen ze wel.
Dat heb ik namelijk op mijn b6!)
Klopt, de S4 en RS4 hebben die variant, zijn gelijk aan de B6.
Voor veel B6 rijders zijn S4 b5 remklauwen een ideale en relatief goedkope remupgrade.
Wil je dat op een A4 B5 dan moet je de fussee's, aandrijfassen en 1 van de 2 onderste draagarmen overzetten.
Vandaag even lekker bezig geweest met de remmen aan de voorkant .
De keuze is toch gevallen op de 312mm schijfen van een passat b5 of audi a4 b5
Je kan deze ook monteren in combinatie met de originele bracket van de auto met 312mm schijfen en je eigen klauwen .
Maar om het plaatje kompleet te maken voor het oog qua vulling van de velg ben ik toch gegaan voor de brembo klauwen .
Deze heb ik nu pas gemaakt voor op het fusee van de audi .
Daarna ben ik bezig gegaan met een proef bracket te maken van karton en daarna over getekend op een dun plaatje metaal .
Dit is dan het voorbeeld voor de metaal bewerker om als sjabloon te gebruiken.
Hier een foto zoals het er uiteindelijk uit komt te zien , gelukkig heb ik een proef lagerhuis zodat ik alles op de werkbank kan passen en meten :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto.JPG
( ja de klauw zit nu op zijn kop , ik weet het :D )
Dat zou ik trouwens ook nog posten bedacht ik me net. :)
De achterremmen van een passat v6 4-motion passen zonder aanpassingen op een audi a4 quattro ....
Dus klauwen , brackets en de schijfen gebruiken . Dan ga je van massief naar geventileerd.
Nu alleen nog even kijken voor de remslangen of die te gebruiken zijn .
opa-hans
18-02-2014, 11:44
Hele mooie auto Ron , zeker die kleur !!!!
Weer een lekkere "hobby - bak" voor je :thumbup:
FalleNk810i
18-02-2014, 19:21
Super bezig Ron met die remmen!
Heb je nog meer foto's van het bracket en je proefopstelling?
Super bezig Ron met die remmen!
Heb je nog meer foto's van het bracket en je proefopstelling?
Zal morgen ff wat foto's maken.
De klauwen zijn nu rood gespoten .
Heb vannavond ff 2 brackets gemaakt, morgen ff gaten laten boren.
Normale machine komt er niet fijn doorheen .:)
Heb ze uit 5mm staal geslepen. Voldoet prima ...
FalleNk810i
21-02-2014, 10:00
en? :D
Brackets zijn niet naar me zin , dus ga komende week even een ander setje maken .
Kreeg trouwens nog een zelfde setje remklauwen aangeboden , iets voor jou misschien?
FalleNk810i
22-02-2014, 19:05
Brackets zijn niet naar me zin , dus ga komende week even een ander setje maken .
Kreeg trouwens nog een zelfde setje remklauwen aangeboden , iets voor jou misschien?
Ligt eraan, wat is de staat ervan en wat moeten ze kosten?
Zijn t gewoon platte brackets of moeten ze echt gedraaid worden uit staal.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto_864942.JPG
Ze zitten , had wat voeten in de aarde maar toch op zijn plek gekregen. :D
Zondag waarschijnlijk de achterzijde vervangen voor geventileerde schijven en klauwen . :thumbup:
Als alles naar zin is dan stappen we over op geperforeerd , helaas alleen leverbaar voor de voorzijde .
Je kan ze achter laten boren , maar kost 70 euro ex per schijf . Daar moeten we nog even over denken . :rolleyes:
Morgen maar even zwarte brembo stickers laten maken , of zijn er nog mensen met een ander leuk idee voor op de klauw? :D
opa-hans
27-02-2014, 21:38
Ik vind het knap dat het je gelukt is ze
zelf helemaal "pas te maken" :thumbup:
Ik vind dat rood niet mooi, maar dat is
geheel persoonlijk ;)
------------------
Johan1982MK1
27-02-2014, 22:22
Goed gelukt zo te zien :thumbup:
Ik vind het super deze kleurencombi :D :thumbup:
Thanks Johan :thumbup:
Hier nog even wat meer duidelijkheid over de bevestiging :cool:
Gaten laten boren ( na heel veel meet werk , en uitlijnen)
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto1_689485.JPG
Hier een foto van de bracket tijdens het maken
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto3_676851.JPG
En zo zit het dan bevestigd , de bouten op de originele plek van het fusee huis zijn aan de achterkant opgevuld met een afstandsbus die ik heb laten draaien bij een bedrijf.
Ze zitten nu mooi in het midden en het remt prima :thumbup:
Ik kan altijd later nog over stappen op grotere schijven , het is gewoon een kwestie van de brackets na maken en dan de bevestiging van de klauwen meer naar buiten brengen . Dus de keuze voor s4 schijvewn van 321 mm kan ik altijd nog maken .
http://www.volksforum.com/albums/files/1/1/7/foto4_720590.JPG
Zondag ga ik dan eindelijk aan de achterzijde beginnen , als het mee zit dan kan ik achter de remslangen gebruiken van een golf mk4 voorzijde. Dit ga ik zondag even bekijken . :D
Dokter D
01-03-2014, 09:12
Top werk! Knap hoor!
Thanks , altijd leuk om te horen
riendert
22-12-2014, 22:28
Hoe staat het met deze ?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.