PDA

View Full Version : How To: Verwijderen resten tape van plaklood


Burp
17-01-2014, 14:49
Een zeer vervelende klus is het verwijderen van de resten van de plakloodjes op je velgen. Schrapen, borstelen, agressieve producten, rollen met je vingers. Niets lijkt echt goed te helpen. Ik ben eens op zoek gegaan en een product gekocht en was met vier wielen die echt vol zaten met enorm veel resten van het plaklood binnen 15 helemaal klaar. Ik heb een filmpje gemaakt hoe je het gebruikt.

zHkk4q8xPQA

VzXAc06XVp0

Later kwam ik er achter dat het nog sneller gaat als je het toerental verder omhoog schroeft.

Mijn velgen zijn weer netjes, nu nog even opnieuw laten balanceren.

joossie
17-01-2014, 16:43
Sorry hoor... maar dat weet toch bijna iedereen dat dat zo moet met een caramelschijf.Werkt idd perfect. En met een accu boormachine gaat het nog iets handiger gaat en als je het met een te hoog toerenatl doet dan wordt de schijf te snel warm en krult je de lak omhoog.

Maat goed dat je het laat zien voordegene die het nog niet wisten. :thumbup:

Burp
17-01-2014, 17:13
Iedereen kan het roepen maar als je het ziet dan is het pas echt. Simpel en doeltreffend

Sven-GTI
01-02-2014, 00:31
Ik wist dit nog niet.

Meestal als mijn banden vervangen moeten worden is er al zoveel remstof ingevreten dat ik m'n velgen weer schuur en opnieuw spuit :D

Korhanovic
10-07-2014, 12:39
hey,

ja deze methode kan je idd gebruiken, maar ik gebruik veel liever een plamuurmesje die je dan van de ene kant naar de andere kant schuift, eigenlijk gewoon zo gebruikt waarvoor die bedoelt is, daarna ga ik er met een staalsponsje overheen om de stofresten erom heen ook weg te halen, dan met een doekje de stof weghalen en opnieuw balanceren.

mvg

Crosne
10-07-2014, 15:45
dan beschadig je de lak, met een caramelschijf niet. Mijn velgen moeten ook van de binnenkant redelijk netjes blijven, met een plamuurmes gaat dat niet werken.

2H-2H
10-07-2014, 19:54
Zo als al gezegd, je moet even een accu b
oor gebruiken.
Met dit toerental hou je geen lak over als je bv de logos van je achterklep wil verwijderen, en je borstel gaat een stuk langer mee, voel het materiaal maar eens als je een stukje hebt gedaan, zal goed warm zijn