View Full Version : versnelings bak
fre-golf1-16v
27-07-2005, 20:25
kan iemand mij het verschil vertellen tussen een versnbak van een golf1 gti
en een kr 2y versnbak.
dan wil ik graag weten wat het verschil is in overbrenging en het verschil dat je echt verneemt met het rijden
groeten fre golf1 16v
steven16v
01-08-2005, 11:09
De versnellingen van een 2y bak zijn langers als die van een golf 1 gti bak. Heb het zelf nog niet ondervonden, maar men zegt dat je het verschil duidelijk merk.
Als de verhoudingen langer zijn, betekend dat in de praktijk dat je acceleratie omlaag gaat....je trekt dus langzamer op..
Bovendien draait de motor in de meeste versnellingen dan minder toeren...gevolg is dat je soms je topsnelheid niet meer haalt..
Om je een voorbeeld te geven: ik heb op mijn Gti een dieselbak zitten met langere versnellingen, de top haal ik nagenoeg in zijn 4...terwijl ik in zijn 5 amper sneller ga, maar wel minder toeren maak...
Het is dus maar net wat je wil...langere versnellingen: minder toeren, langzamer optrekken...korte versnellingen: meer toeren, pittiger op trekken
De standaard bak is meestal zo gemaakt dat je de topsnelheid ongeveer haalt bij het toerental waarbij de motor het maximale vermogen levert (meestal in de hoogste versnelling)
Dennis@polo86c.nl
01-08-2005, 21:20
overbrengingsverhoudingen vindt je www.doppel-wobber.de
dubster.be
02-08-2005, 19:29
het gaat hier dan wel om een 16V in een golfje I, maar wat zijn jullie ervaringen met een G60 en stangengeschakelde boiten in een golf I?
Welke zijn daar goed voor om zeker geen trekvermogen te verliezen, maar die toch nog aangenaam rijden op een 400km durende autostraderit?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.