PDA

View Full Version : Welke bandenkeuze?


JR
12-02-2004, 14:50
Welke bandenkeuze?

Ook mijn banden slijten :? dus ben ik over een tijdje toe aan nieuwe banden onder mijn auto.
Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende banden.
En misschien is het makkelijk als we gelijk een banden topic van maken.
Waar iedereen zijn mening en ervaringen kwijt kan. En een poll mag natuurlijk ook niet ontbreken.

Mijn voorkeur gaat uit naar een set Dunlop SP SPORT 9000, Pirelli P Zero Nero of Continental SportContact 2.
Iemand ervaring met 1 van deze sets zomerbanden?

FMA
12-02-2004, 14:52
ik heb dunlop sp 9000. rij er nog niet zo lang mee, maar zijn goeie banden naar mijn mening

TomKraft
12-02-2004, 15:07
ik ben aan m'n 3e set continentals bezig (eerste 2 waren niet versleten, gewoon van maat gewisseld), zou niets anders meer willen, heb zowel sportcontact als ecocontact gehad, super banden !!

niels_g60-power
12-02-2004, 19:32
een maatje van me rijdt met de dunlops sp 9000 zijn echt goede banden. De pirelli p zero zijn ook hele goed banden net zo als de p7000. Ik zou voor de pirelli's gaan zijn hele goede banden maar dat zijn de dunlops ook. Conti vind ik niet echt vind ze lawaai maken.
Michelin pilot sport zijn ook hele goed banden.
Het voordeel van automonteur is dat je met heeeel veel verschilende auto's rijdt op je werk en de dus ook met verschilende banden zo kan ik ze mooi uitproberen voor mijn eigen banden keuze en jullie mijn ervaringen vertellen. ;)

CPP
15-02-2004, 00:19
Hey Niels alles goed. Als je puur voor grip gaat pak dan de P7000. Hebben een stuk meer grip op de lemiet in bochten, als je voor de looks gaat pak de SP 9000, heeft ook goede grip maar ik vind ze wat meer afrol geluid produceren. Hebben banden met V profiel zowiezo meer. Als je de ultieme band wilt, kies dan de Michelin Pilot Sport. Maar daar betaal je dan wel een Hollywood prijs voor. Om Mijn BBS RS001 trek ik trouwens ook weer de Dunlops, bevalt me goed genoeg en ziet er veruit het wreedste uit.

http://img23.photobucket.com/albums/v69/polman/sdgedv.jpg

Jeroentjuh
15-02-2004, 12:39
Ik rijdt nu op GoodYear Eagle F1 GS-D3, vind het echt super bandjuhs..

Zestienkleppen
16-02-2004, 11:47
Ik vind het wel een idee dat je bij een mening over je banden ook de prijs vermeld, dat geeft een beter overzicht. Onlosmakelijk daarmee verbonden is ook de bandenmaat. Stel jij bent erg tevreden met de grip van je Pirelli's maar je verteld er niet bij dat ze 295 mm breed zijn... Zelf vind ik namelijk de Toyo's een goede prijs kwaliteit verhouding hebben, zeker in de 195/50/15 maat. De prijs per band ligt dan rond de 90 euro incl. monteren balanceren en ventiel.

Edward
16-02-2004, 17:55
Dunlop SP9000 en Pirelli Drago's

Zestienkleppen
01-03-2004, 19:52
Ik vind het wel een idee dat je bij een mening over je banden ook de prijs vermeld, dat geeft een beter overzicht. Onlosmakelijk daarmee verbonden is ook de bandenmaat. Stel jij bent erg tevreden met de grip van je Pirelli's maar je verteld er niet bij dat ze 295 mm breed zijn... Zelf vind ik namelijk de Toyo's een goede prijs kwaliteit verhouding hebben, zeker in de 195/50/15 maat. De prijs per band ligt dan rond de 90 euro incl. monteren balanceren en ventiel.

update, de Toyo's kosten 71.50 inclusief btw, ventieldopje, balanceren en monteren.

Marco
01-03-2004, 20:32
Vind ik ook zestienkleppen, want ik kan me ook best voorstellen dat een smalle band van het ene merk beter uit de bus komt als van een ander merk.

JR, laten we dan als voorbeeld een veel gebruikte maat nemen, bijv 195/50 R15 of iets wat daarbij in de buurt ligt, geen exotische maten want die zijn zowieso stukken duurder. 195/40 bijv. daar de prijs van dan kan iedereen die met zo'n band rijd zijn mening daarover geven.