Log in

View Full Version : Benzine meter dood Golf 4 (3) Cabrio


Style
22-01-2014, 18:32
Vandaag kwam het meisje thuis met de mededeling dat de brandstof meter dood in de hoek ligt.
Terwijl ze gisteren getankt had :rolleyes: dus het zal wel iets met de vlotter te maken hebben.
Zit deze gewoon onder de achterbank net als bij de MK1 :confused:
En mocht hij stuk zijn kan je dit los halen of wordt dat gewoon een compleet verhaal pomp enz wordt er in ETK niet echt wijzer van.
Gaat trouwens om een 2.0 8V motor 1999.

GeeX
23-01-2014, 11:30
Toen mijn benzine meter dood was heb ik eerst de tellerbak vervangen, hiermee was het probleem opgelost. De vlotter zit onder de achterbank indd.

Style
23-01-2014, 17:08
Gisteren nog even gekeken bij de cabrio zit hij achter de achterbank in de kofferbak.
Vlotter zat niet vast :mad: zou te makkelijk zijn nu heb ik gehoord/gelezen dat je hem door kan meten.
Maar hoe doe je dit dan ???? voor dat ik weer een vlotter ga halen :rolleyes:
Teller bak zou echt zuur zijn :(

GeeX
23-01-2014, 19:23
Heb je tellerbak met MFA? Heb er nog een thuis liggen die weg kan ;)

Hoe het door te meten is durf ik je zo niet te zeggen hehe.

MK2-VRT
25-01-2014, 13:56
Kabel van de vlotter aan de massa leggen, dan moet de meter vol uit slaan, zo nee, teller kapot of kabelbreuk, doet hij het wel, dan kan de vlotter kapot zijn.

Vlotter eruit halen en de weestand meten, deze zit +/- tussen de 40 en 400 ohm, dus kijk wat hij aangeeft, beweeg hem naar boven, de weerstand moet nu mooi vloeiend oplopen..

Kan ook zijn dat het kabeltje gebroken is, dus pomp uit de tank halen en soldeercontact bekijken.

Style
02-02-2014, 12:38
Hij doet het weer ,had voor de zekerheid een donor vlotter gehaald.
Deze had ik ik uiteraard tijdens de demontage niet goed bekeken want ik kwam voor een bekrachtiger voor de MK1 :rolleyes:

Maar goed ik had ook het probleem bekeken op een koude donkere avond.
En idd het veertje was gebroken wat het signaal door moet geven aan de vlotter.

Nu was het drijvende bakje van de bij gehaalde vlotter niet helemaal betrouwbaar meer.
Dus ik heb gewoon een draadje er bij gesoldeerd zo dat de oude vlotter gewoon kon blijven zitten.

http://s27.postimg.org/itaes48xv/DSC_2001.jpg (http://postimg.org/image/ohgpj0da7/full/)

http://s12.postimg.org/pqhvwgwal/DSC_2003.jpg (http://postimg.org/image/68n8gizcp/full/)

Zo zag het drijvende bakje er uit van de bij gehaalde vlotter :shake:

http://s11.postimg.org/jtros79o3/DSC_2005.jpg (http://postimg.org/image/a9825bkbz/full/)

http://s30.postimg.org/672c7ovoh/DSC_2008.jpg (http://postimg.org/image/unki25wf1/full/)

http://s7.postimg.org/hi1pgyp8b/DSC_2010.jpg (http://postimg.org/image/414qy3ewn/full/)

:thumbup:

Meisje ook weer blij ;)