View Full Version : welke kop
Welke koppen kan er op een 1,5 JB blok ?
Scirocco_1600
27-01-2014, 20:54
Beetje van alles van 1.5 tot 2.0 (16v moeten andere zuiger er in )
dus ook een dx kop ?
Want die zou ik graag willen als dat kan
Waarom zou je dat willen? Voor de injectie? Dan zou ik die van een EG nemen.
sciroccoGTII
27-01-2014, 21:56
Jullie vergeten iets, oliekanalen wel eens vergeleken? Juist.. enkelt 1.6 vroege dus of het wordt proppen en lassen en vlakken
Ja, maar dan de 1.6, ik zou het niet met zekerheid kunnen zeggen, maar verwacht dat je die er zo op schroeft.
Past het wel of niet DX ?
golfcabriolet
27-01-2014, 22:06
EG kop bij 1.6 motor
1.8 DX kop heeft een oliekanaal meer volgens mij.
Het gaat me erom wat er op mijn onder blok kan 1,5
Liefst een dx maar als alleen een EG kan in verband met oliekanalen dan is dat de enige optie
Kwa vermogen maakt het niet zo veel uit
Maar kwa rijden wel
Dus een EG kop is plug and play ?
sciroccoGTII
27-01-2014, 22:31
Nee, eg heeft vlakke kop (heron), jb zuigers zijn te vlak. Fr kop oid past die heeft de verbrandingsruimte in de kop. Maar waarom? Fr is in principe zelfde kop als jb wat wil je ermee bereiken??
sciroccoGTII
27-01-2014, 22:32
Dx past dus niet zonder aanpassen.
Mmmm wil wat pittiger motortje
Op zich is het motortje goed
Wil niet heel veel kosten maken
Of evt carbs erop
Maar wat is me winst ?
sciroccoGTII
27-01-2014, 22:42
Heel snel die 1.5 weg mikken..zonde van je geld en moeite, en er al helemaal een std kop op monteren. Pak dan gewoon een 1.8 of 2.0 ben je voor minder klaar en veel meer vermogen en koppel. Heb er al genoeg mee uitgevonden, had in ook een vroege 1.6 dus zelfde als jb audi 80gte zuigers, 11:1 en een dikke kop en volledig verlicht en gebalanceerd maar 140pk en geen super koppel, tsja het voelt snel maar is het niet..
Ben al blij met 140 pk
Was die niet te vergelijken met de 1,8 van 112 PK
sciroccoGTII
27-01-2014, 23:18
Zeker niet, was echt een toerenmotor maar geen koppel onderin. Als jr weet wat het gekost heeft daar heb je 10 1.8 of 2.0 blokken voor. Waren wel echte eerlijke pk,s. Zou dit maar snel uit jr hoofd zetten en gewoon een 1.8/2.0 pakken easy does it.
Scirocco_1600
28-01-2014, 12:34
idd ;) om een 1.5 /1.6 / 1.8 naar 140pk te brengen mag je rekenen op een kleine 5000€ ;) terwijl je een 2.0 16v/VR6/G60/20VT neemt ( deze zijn te koop rond de 750€ ) en daar start je met 150pk/174pk/160pk/150pk en met een klein budget +-1000€ er in te stoppen ga je mooi over/rond de 200pk
Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .
ik volg SciroccoGTII zijn mening ;)
Tunen van Atmosferische motoren ( 1.5/1.6/1.8/2.0 8v ) heeft eigenlijk geen zin het komt veel te duur uit .
Maar wel leuk :D , nee inderdaad, wil je iets pittiger, kun je beter een ander blok zoeken dan aan dit gaan hobbyen.
Ik deel de mening over een net wat zwaarder blok te nemen.
Ben zelf een vr6 in een golf mk1 aan het bouwen is goed te doen.
Een 2.0 uit een Golf 3 geeft al zoveel fun in een lichte mk1. Daar krijg je absoluut geen spijt van.
ligt wel aan de wagen natuurlijk, in een swallowtail of '76er GTI moet je geen half-om-half golf 3 blok hebben. In een '83er is het prima!
Scirocco_1600
28-01-2014, 18:24
Maar wel leuk :D , nee inderdaad, wil je iets pittiger, kun je beter een ander blok zoeken dan aan dit gaan hobbyen.
hoh rik het valt te zien wat je leuk noemt :p als je kan kiezen tussen een Full tuned 1.8 8v DX met van 185pk of een full tuned 1.8 16v Turbo met 1085 pk :p mij keuze zou snel gemaakt zijn :)
Een 2.0 uit een Golf 3 geeft al zoveel fun in een lichte mk1. Daar krijg je absoluut geen spijt van.
:thumbup:
Helemaal mee eens ;) en voor een paar 100 euro meer krijg je deze ook wat pittiger.
140PK voor een paar tientjes gaat hem niet worden :D
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.