PDA

View Full Version : Seat ibiza 6k1 1.4i motorprobleem


Mobsine
29-01-2014, 12:07
Hallo,

Ik zal mij even kort voorstellen en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn naam is Marc en kom uit Sneek (friesland)
Ik ben 22 jaar en hobbel nu een jaar rond in mijn seat ibiza.
Er ligt een 1.4i 8klepper onder de kap en is gigantisch zuinig!
Ik rijd met deze benzine auto doordeweeks dagelijks van Sneek naar Drachten ivm school.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/199/c8o.JPG

Momenteel kamp ik met het probleem dat mijn motor met geen mogelijkheid wil starten.. Het gaat om een 1.4i AEX.
Eerst begon het met een laag oliepijl en stotteren van de motor, later viel de motor ook telkens uit.. Toen heb ik er wat olie bij gevuld en dit heeft 1 dag goed gewerkt..

De volgende dag was alles gereset in m'n auto, radio naar fabrieksinstellingen, meters en tellers op nul in het dashboard.. En vervolgens wou de auto ook niet meer starten.. Ik dacht dus dat de accu leeg zou zijn.

Ik heb al geprobeert met startkabels.. Dit ging met moeite en binnen 5 minuten viel deze weer uit..
Nu lag er ook een plasje onder de auto gemixt van olie en kvs.
Nu vermoed ik dat mijn waterpomp weer lekt, al zit deze er net 3 a 4 maandjes NIEUW in!

Dus buiten de waterpomp moet er ook meer aan de hand zijn. Al kan ik er niet achter komen wat..
Heeft iemand een idee en wat ik er aan kan doen?

Nogmaals, het gaat hier om een seat ibiza 1.4i AEX 8v uit 1997.


Ik hoop snel hulp hierbij te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Marc

jsmeets2311
14-04-2015, 12:19
Marc,

Ik zal als ik jou was eens naar een bevriende monteur/garage gaan die je auto kan uitlezen. Zonder echte aanwijzingen is het lastig om via het forum je probleem te analyseren.

Groetjes