PDA

View Full Version : ASD versnellingsdak op een golf 2 GTD.

tdibertje
29-01-2014, 18:32
Hallo.
Kan iemand mij vertellen of een ASD-versnellingbak 1op1 op een JR blok past?
Ik ben van plan om mijn oude 4T versnellingsbak te vervangen door een ASD versnellingsbak
Ik snap dat ik dan ook om moet bouwen naar kabelschakeling en hydraulische koppeling.
Kabelschakelpook en pedalerij met hydraulische koppelingcilinders heb ik al gekocht.
En een 2-massavliegwiel met koppeling heb ik ook al.
Maar net realiseerde ik me dat ik niet zeker weet of de bak en mijn dieselmotor op elkaar passen.
Ik hoop dat er hier iemand mij kan vertellen of dat past of niet?

Mvg. tdibertje

ewcaddymk1
29-01-2014, 20:40
het zal vast gaan passen alleen weet ik niet of de vertanding van de price-as hetzelfde is

tdibertje
30-01-2014, 15:53
Als ik het goed heb is de price-as anders.
Deze zou bij de ASD-bak dikker zijn.

Mvg. tdibertje

Turbo-Variant
01-02-2014, 19:59
Past op de motor.

Wel alle andere zaken die je noemt even in de gaten houden. (koppeling, vliegwiel, startmotor, ophanging, schakelsysteem en koppelingbediening)

Gertjan
02-02-2014, 11:10
Ik heb nog wel een compleet ombouwsetje liggen, die wilde ik in mijn Jetta met 1.9td bouwen maar is er niet meer van gekomen.
Bestaat uit een ASD bak, vliegwiel, goeie koppeling, drukgroep, startmotor en afdekplaatje van de bak/motor.
Als je de koppeling en vliegwiel overzet, past je prise-as automatisch :)

tdibertje
02-02-2014, 15:21
Ik heb nog wel een compleet ombouwsetje liggen, die wilde ik in mijn Jetta met 1.9td bouwen maar is er niet meer van gekomen.
Bestaat uit een ASD bak, vliegwiel, goeie koppeling, drukgroep, startmotor en afdekplaatje van de bak/motor.

Dit hed ik eerder moeten weten. Ik heb nu bijna alles ingekocht. Alleen heb ik de startmotor en het afdekplaatje nog niet gevonden. Weet toevallig iemand een vw-nummer van dat afdekplaatje?

Mvg. tdibertje.