PDA

View Full Version : Voor de hele snelle beslisser (nog 4 minuten)


Barn171
30-01-2014, 19:06
Een hele harde en zeldzame passat (http://www.ebay.de/itm/271378541602?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648), zeker de moeite!

Scirocco_1600
30-01-2014, 19:31
koopje van de eeuw :)

Tjaap
30-01-2014, 19:51
Vind je?

The Skinnmeister
30-01-2014, 19:54
Vind je?

;)

Barn171
30-01-2014, 19:54
nou, duur is 'ie toch zeker niet?!

Tjaap
30-01-2014, 20:03
Dit zijn normaal van die auto's die je gratis krijgt, die je daarom toch bewaart en vijf jaar later alsnog opknijpt. Is geen eer aan te behalen.

Barn171
30-01-2014, 20:10
Vind je het niks nee? Ik kan me er wel in vinden.

Scirocco_1600
30-01-2014, 20:13
de dag van vandaag zijn de prijzen van een vw serieus wat anders dan dit ... als dit in belgië te koop komt dan moet je zeker 2000€ neer tellen

Tjaap
30-01-2014, 20:14
Heeft in NL een super nette rood/oranje te koop gestaan voor rond de 1000 euro geloof ik. Als je bovenstaande en een NOS voorscherm koopt ben je hetzelfde kwijt.

Oudelut
30-01-2014, 20:25
Maar die orange was geen originele TS, Jaap...
Dit is echter ook minder een koopje dan je denkt, tel er nog maar een duizendje of 3 en 500 manuren bij, €5000 en 1000 manuren als je 'm in concours staat wil brengen.

Barn171
30-01-2014, 20:39
Wie had het over een concoursstaat? Nee, dit ding is echt wel werk aan, maar de motor draait, kas is echt niet rot. Kijk de wielranden, de onderste achterpanelen, de onderkanten van de deuren, schermen, de waterbakken. Dat rechter scherm ziet niet uit, maar dat is met een koevoet behandeld, net als die kap. Het dak is op gestaan, krijg je waarschijnlijk niet eens meer strak. Maar als je de wagen helemaal polijst, dat dak en de kap zo recht mogelijk terug in model drukt en een vervangend scherm laat spuiten, zou hij voor mij echt wel oké zijn. De uitvoering met de kleurstelling in deze originaliteit doet het hem voor mij. Dat hij niet perfect is, ach, het is een auto van op een paar maand na 40 jaar!

arnus71
30-01-2014, 20:54
Je moet echt van het model houden om hier aan te beginnen. Je wil niet weten wat je tegenkomt als je alleen al die voorschermen eraf haalt. Trust me, I know! Ik vind die 500+ euro die ervoor gevangen is al heel wat voor deze wagen, maar cool is ie wel.

CAR-POOL
30-01-2014, 23:13
Dit zijn normaal van die auto's die je gratis krijgt, die je daarom toch bewaart en vijf jaar later alsnog opknijpt. Is geen eer aan te behalen. Maakt dat voor een echte liefhebber wat uit? Het gaat hier toch niet om een auto op te knappen en met winst door te verkopen? Nee zoiets doe je voor jezelf en niet voor een ander! En dat iemand anders er geen waarde in ziet , ziet een echte liefhebber er wel de waarde in!

Tjaap
30-01-2014, 23:28
Eer is iets anders dan waarde.
Er zijn betere basis' te vinden dan deze.
Die ook de hoofdprijs niet kosten.

Der Typ Siebzehn
30-01-2014, 23:36
Datum der Erstzulassung:
06.04.1974

Produktion: 10.06.1974

Auslieferung: 13.06.1974 (onderste is van de "Historische Kommunikation" van VW)

Geproduceerd en geleverd in juni '74 maar al 2 maanden eerder was de datum 1e toelating...:wow:

Oudelut
31-01-2014, 10:15
Barn171: laat je het weten als je 'm door de keuring hebt? Je hebt 'm neem ik aan gekocht nl, gezien je reacties?
Je krijgt opmerkingen van mensen die zelf met hun vingers (en slijptol en lasapparaat) ervaring hebben met de typ32/33, maar je blijft eigenwijs beweren dat het anders is op basis van een paar foto's in een Ebay-advertentie?
Daarnaast: zelfs al zou de staat meevallen: de auto heeft geen 'Brief', en zonder krijg je 'm hier niet op kenteken, alleen al de moeite die je daarvoor moet doen (zonder garanties) kunnen al aardig in de papieren lopen. Tijd is ook geld, immers?!

Barn171
31-01-2014, 10:22
Ik heb niet gekocht nee, was het maar... Je kunt aan bepaalde punten heel goed afleiden hoe de rest van de kas is. Neem een golf bijvoorbeeld. Zijn de wielkastranden nog helemaal hard, zijn er in de hoeken van de schermen geen rotte plekken of roestpuntjes, dan kun je er vanuit gaan dat hij gewoon hard is. Natuurlijk kun je altijd een gaatje tegenkomen ergens, maar er zullen dan geen onoverkomelijke roestgaten in vallen. Zie het als rijden, als je je wielen remt, weet je dat je wagen stil zal komen. Als je wielrand weg gerot is, zul je veel meer roest vinden. En op kenteken krijgen is in Nederland geen probleem, zolang jij maar kunt aantonen met een contract dat je de wagen niet gestolen hebt.

richard-polo
31-01-2014, 10:26
Ik heb niet gekocht nee, was het maar... Je kunt aan bepaalde punten heel goed afleiden hoe de rest van de kas is. Neem een golf bijvoorbeeld. Zijn de wielkastranden nog helemaal hard, zijn er in de hoeken van de schermen geen rotte plekken of roestpuntjes, dan kun je er vanuit gaan dat hij gewoon hard is. Natuurlijk kun je altijd een gaatje tegenkomen ergens, maar er zullen dan geen onoverkomelijke roestgaten in vallen. Zie het als rijden, als je je wielen remt, weet je dat je wagen stil zal komen. Als je wielrand weg gerot is, zul je veel meer roest vinden. En op kenteken krijgen is in Nederland geen probleem, zolang jij maar kunt aantonen met een contract dat je de wagen niet gestolen hebt.


Juist :thumbup: