PDA

View Full Version : Gijs's Kever 1200 1963 project


Gijs
31-07-2005, 10:50
Eindelijk dan een project pagina over mijn 1963'er Kever :D

Hier (http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=11750) is te lezen hoe ik aan deze auto kom. Tis allemaal nogal snel gegaan, donderdag terug van vakantie, vrijdag wezen kijken, zaterdag gekocht... :eek:

Maargoed, ik ben er super blij mee en er zijn een hoop mensen al komen kijken waar ik aan begonnen ben :p. Goed, genoeg gelul, meer info etc :D

Geschiedenis
De geschiedenis van deze Kever is ook wel leuk om te weten.
De Kever is nieuw gekocht door een boer uit Zeeland, op 11/09/1963. De auto heeft tot 1975 gereden, is daarna in een boerenschuur beland (bij dezelfde eigenaar). Ik ben dus de 2e eigenaar :D De Kever heeft droog gestaan, en heef dus op zich niet veel laswerk (voor mij genoeg, want het wordt de eerste keer dat ik ga lassen...)
Heel de auto is origineel en compleet; gereedschapsetje, krik, sleutels, anwb boekjes etc etc.

Het plan
Het plan is om de auto compleet eruit te halen, en ik denk zelfs dat de carroserie van het chassies (is dat goed geschreven :p) te halen omdat het dan allemaal beter te lassen is.
Ik zit nog te overwegen om de auto te laten zand/glas-stralen, of gewoon met een staalborstel te bewerken.
Het is de bedoeling om de auto te laten spuiten in een of de originele kleur. Verder moet al het chroom opnieuw verchroomt worden, of op beursen en vw-leden redelijk goede bumpers zien te vinden en op te poetsen.

Het electrische circuit is 6volt. Ik zit nog te twijfelen om dit om te bouwen naar 12volt, maar dan is het niet meer origineel. Er komt toch geen radio in, tenzij ik een originele kan vinden.

Vorderingen
Nadat de auto dinsdag is gebracht, ben ik donderdagavond begonnen met het eraf halen van Zeeuws klei dat om en rond de wielophanging zat.
De volgende dag ben ik samen met een vriend begonnen de achterspatborden, bumpers, koplampen etc. te demonteren. Nu is ook goed te zien hoeveel het plaatwerk is aangetast door roest.

Website
Op www.sjig.nl/kever staan alle foto's die ik van de Kever heb die voor jullie interesant zijn (denk ik ;))

Hier op volksforum maar een paar foto's geupload:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5161&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5162&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5163&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5164&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5165&stc=1

Binnenkort weer een update :cool:

Mzzl
Gijs
www.sjig.nl/kever ;)

Jurgen Santana
31-07-2005, 11:13
Het plan
Het plan is om de auto compleet eruit te halen, en ik denk zelfs dat de carroserie van het chassies (is dat goed geschreven :p) te halen omdat het dan allemaal beter te lassen is.
Ik zit nog te overwegen om de auto te laten zand/glas-stralen, of gewoon met een staalborstel te bewerken.
Het is de bedoeling om de auto te laten spuiten in een of de originele kleur. Verder moet al het chroom opnieuw verchroomt worden, of op beursen en vw-leden redelijk goede bumpers zien te vinden en op te poetsen.

Het electrische circuit is 6volt. Ik zit nog te twijfelen om dit om te bouwen naar 12volt, maar dan is het niet meer origineel. Er komt toch geen radio in, tenzij ik een originele kan vinden.


Vergis je niet! Een 63-er Kever is heel wat anders dan een Golf 2. Hier zal een boel tijd en geld in gaan zitten. Ik zou eerst een ruime berekening van de kosten maken voor ik ging demonteren. Eerst sparen dan opknappen. Sommigen komen er pas later achter dat het allemaal erg veel werk is en erg veel geld kost. En soms betekent dat gelijk het einde van de auto. En dat zou wel zonde zijn.

Veel succes in ieder geval! :)

evilnyntje
31-07-2005, 11:17
Suc6 met lassen!

Gijs
31-07-2005, 11:17
Daar heb ik al veel over na gedacht, samen met m'n pa. Ik ben al een tijd aan het sparen, en ik weet dat stralen, spuiten en verchromen niet goedkoop zal zijn. Ook moeten er rondom nieuwe banden, remmen reviseren etc etc. Het is ook niet in de planning dat de auto over 6maanden tip top in orde is.
Ik denk dat het ongeveer tegen de 2500/3000 euro gaat kosten (inclusief auto) en dat volgende zomer misschien de auto zal rijden, en dan naar de spuiter zal gaan.

Over het lassen gesproken, ziet de plek er heel slecht uit, of kan het nog slechter? :p Heb gisteren namelijk zitten krijgen, maar d'r zijn zeker geen inzetstukken te verkrijgen? Dus dat wordt zelf een stuk metaal in model slaan denk ik.... Hoe doen jullie dat?

René
31-07-2005, 11:22
heb net ff je foto`s bekeken!
leuk ding man!

niet over nagedacht om `m als rat te houden? hoef je `m alleen maar een beetje te lassen en verlagen :rolleyes:

stukkie goedkoper ;)
maar zo`n complete resto is natuurlijk ook super!!

succes ermee!

Jurgen Santana
31-07-2005, 11:28
Ik denk dat dat bedrag een beetje aan de lage kant is als je echt een goede Kever wilt neerzetten.

G.I._BOB
31-07-2005, 11:42
Leuke kevah man goed bezig zo ben benieuwt naar het resultaat.

evilnyntje
31-07-2005, 13:55
Ik denk dat dat bedrag een beetje aan de lage kant is als je echt een goede Kever wilt neerzetten.
True, zeker met redelijk wat laswerk en spuiten, tenzij je alles zelf kan lassen uiteraard.

Gijs
31-07-2005, 14:21
Ik kan van iemand een las apparaat lenen, en m'n pa kan lassen. Is wel wat langer geleden, maar we zullen wel ff oefenen ;)

Het voorbewerken van de kever voor de spuiter doe ik zelf (tenminste, poging tot :p) Schuren, plamuren en gronden ga ik denk ik zelf doen.

/edit, volgens mij stonden er toen straks meer berichten, zijn die misschien verwijderd door mods? :) niet dat ik dat erg vind, maar het viel me op.

Marcski
31-07-2005, 14:42
nee, hoor, er is niks verwijderd

martin
31-07-2005, 15:21
Hij heeft sproeten.
Leuk ding hoor.
Ik zou de kever Ratlook houden.
Juist omdat hij van origine zo er uit ziet.
Wel het nodige aanpakken, maar de buitenkant zo laten.

grtzz Martin

Volkswagenaar
31-07-2005, 15:58
Super, veel plezier en succes ermee.
Ik wil ooit ook een luchtgekoelde VW rijden, maar dat gaat het voorlopig niet worden.

Leuk ding!

frank77
31-07-2005, 16:51
Cool man,

Ik zou hem Ratlook houden.

verlagen en gaan.

Gijs
31-07-2005, 19:50
Ratl00k of niet, eerst gaat ie uit elkaar en wordt ie gelast :) We zien dan wel weer verder.

Heb ook zitten denken om zelf een cabine te maken met afzuiging en daar de auto in de stralen en in de grondlak te zetten. Als de grondlak goed gaat, misschien zelf een poging doen om te spuiten :) Heb al vaker gespoten (een Citroen 2CV, eend) en is niet zo slecht gegaan, maar het kon beter. Kwam mede doordat er weinig tijd was en het snel gedaan moest worden. Dus de complete eend is toen in een avond gespoten.

Ook heb ik 4 weken terug de achterkant van m'n golf opnieuw gespoten; de strook waar de VW en Golf logos op zitten. Dat is perfect geworden! Is met een spuitbus gedaan welliswaar, maar wel met een temperatuur van 35 graden vol in de zon. Was na 5 min stofdroog, en na 15 min met commandant opgepoest. Het enige verschil is dat de kleur weer vers is zeg maar ;)

Maargoed, sommige verklaren me misschien voor gek, maar ik hou het wel in m'n achterhoofd om zelf te spuiten. Blijf namelijk nog steeds student de komende 5 jaar =)

René
31-07-2005, 19:55
ik verklaar je niet voor gek hoor, integendeel! ik vind het een strak plan!
scheelt een heleboel geld

Gijs
31-07-2005, 23:04
Denk ook dat het wel geld scheelt :) En het is weer een ervaring rijker :rolleyes:

Tevens hier weer een update. Vandaag met Ivo weer wat gesleutelt. Voorspatborden eraf gehaald, en nog meer meuk en klei eraf gebikt. De treeplank aan de rechterkant gaat er van de week af, de kop van 1 bout is dol :mad: Maar dat komt goed.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5166&stc=1

Druk bezig ;)
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5167&stc=1

Veel zand/klei
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5168&stc=1

Toen er de grootste stukken onderuit waren ontstond dit:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5169&stc=1

Einde van de dag:
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5170&stc=1

Morgen misschien nog wat kleine dingen doen. Op m'n site kun je meer foto's vinden van vandaag.

Dat was het weer :rolleyes:

Volkswagenaar
31-07-2005, 23:38
goed bezig!
is alles nog een beetje hard, of valt dat tegen?

Gijs
31-07-2005, 23:44
Het laswerk valt op zich mee, maar voor m'n eerste project vind ik het wel genoeg ;)

Linker wielkast achteraan
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5171&stc=1

Linker wielkast vooraan
http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5172&stc=1

Dit zijn wel de 2 ergste plekken. Aan de rechterzijde zit op die plekken ook roest, maar iets minder. Verder zit er linksvoor onder de voorruit een plek, en aan de rechterkant bij het schuifdak net achter de ophanging voor de zonneklep. :)

Kga nu slapen, morgen genoeg te doen ;)

Split52
31-07-2005, 23:56
Erg goede kever dit zeg!!!!

Leuke luxe bak zo met schuifdak. Benzinetank is ook een aparte! zie je zelden zo!

Gijs
01-08-2005, 15:21
Erg goede kever dit zeg!!!!

Leuke luxe bak zo met schuifdak. Benzinetank is ook een aparte! zie je zelden zo!

Wat is er zo apart aan die benzine tank dan? :)

aircooled
02-08-2005, 12:17
:p top ding Gijs!mooie originele staat.
maar hij moet wel met de bek op straat natuurlijk he!
en volgens mij heb je er ook niet al te veel voor betaald!hahahaa.
maar het woord eend spuiten wil ik hier niet horen hoor!bah bah,die horen in het water! :D
cheers martijn

Gijs
03-08-2005, 20:12
Haha, sorry; 2CV :p
Zit ook te denken aan verlagen, maar dat is nog niet m'n eerste prioriteit :)

Bij het lassen zit ik te denken om de hoeken van een goede kever uit te slijpen. Het enige probleem zal zijn dat dat moeilijk vinden zal zijn :p
Is het anders metaal in model staan? Heeft iemand een afbeelding van hoe dat eruit moet komen te zien?

martin
03-08-2005, 20:26
Ik heb de foto's op je keversite eens bekeken.
Kwam meteen de volgende vraag naar boven:
Heb je de kever soms uit de woestijn gehaald? :D
Is aardig wat zand uit gekomen.

grtzz Martin

volksfahrer.nl
03-08-2005, 21:26
Haha, sorry; 2CV :p
Zit ook te denken aan verlagen, maar dat is nog niet m'n eerste prioriteit :)

Bij het lassen zit ik te denken om de hoeken van een goede kever uit te slijpen. Het enige probleem zal zijn dat dat moeilijk vinden zal zijn :p
Is het anders metaal in model staan? Heeft iemand een afbeelding van hoe dat eruit moet komen te zien?

Mmm, ik weet niet zeker of ik je bericht juist lees hoor...

Maar er zij enorm veel reparatie-plaatwerkdelen te koop voor kevers.
Vrijwel ieder deel wat bekend staat als roestgevoelig is te koop.

Kijk eens op www.volksrepairs.nl o.i.d.!

Gijs
03-08-2005, 23:29
Nee, kever komt van een boer uit zeeland ;) Is denk wel 10kg klei onder vandaan gekomen :p

Mmm, ik weet niet zeker of ik je bericht juist lees hoor...

Maar er zij enorm veel reparatie-plaatwerkdelen te koop voor kevers.
Vrijwel ieder deel wat bekend staat als roestgevoelig is te koop.

Kijk eens op www.volksrepairs.nl o.i.d.!

JUIST :D Hier was ik naar opzoek :D Ik denk dat ik hier binnenkort een keer heen ga. Hartelijk bedankt iig :cool:

Gijs
07-08-2005, 16:10
Zo hee, vandaag weer lekker bezig geweest :)

Samen met een vriend de stoelen en bank eruit gehaald, voorruit, motorkap, laadklep, benzinetank en balken gehaald om binnenkort een framepje te bouwen met zwenkwielen eronder voor onder de kever.

Hier wat foto's van vandaag :) Er zijn meer foto's te vinden op kever.sjig.nl.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5274&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5275&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5276&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5277&stc=1

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5278&stc=1

Al met al best veel gedaan vandaag :cool:

Gijs
09-10-2005, 23:09
Zo, een updateje is wel weer eens op z'n plaats :)

De kever is (zoals sommige misschien al gemerkt hebben) helemaal uit elkaar. Dat wil zeggen dat de moter en alles eruit ligt, carroserie eraf ligt, en de bodem helemaal kaal is.

Wat foto's van het splitsen:
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/005Kever_140805/photos/Dag%205%20en%206%2014-150805%20010.jpg

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/005Kever_140805/photos/Dag%205%20en%206%2014-150805%20017.jpg

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/005Kever_140805/photos/Dag%205%20en%206%2014-150805%20022.jpg

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/005Kever_140805/photos/Dag%205%20en%206%2014-150805%20028.jpg

De motor hadden we nagekeken nadat we die eruit gelepeld hadden. Deze zag vast, dus ging uit elkaar.

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%204%2029Aug%20004.jpg

Toen ook maar aan de bodem begonnen met kaal schuren

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20001.jpg

Ff stof wegwerken, en ik krijg veel hulp van buitenaf :)
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20006.jpg

Onderdelen voor de motor gekocht zoals lagerschalen, zuigerveren etc.
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20007.jpg

http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20011.jpg

Cilinders zitten er alweer op.
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20013.jpg

Toen wilde we aan de kop beginnen, maar toen zagen we dat het tapend waar de kleppenstooters mee vast zitten gaar was. Zat los, dus kan/kon er niks aan doen :tongue: Had bij de VW Specialist hier in Vught een kop gevonden van een 1200, maar die bleek net wat anders. Kortom, wordt aan gewerkt :)

Intussen ook maar weer wat aan de bodem gedaan. Accuplaat was dun, dus hakken en bakken. Is de eerste keer dat ik gelast heb. In het begin ging het gewoon klote, maar na wat uitleg en oefening bak ik ze nu best bruin :cool: (nog niet als een pro, maar toch ;))

Stuk dat vervangen is:
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20016.jpg

Hier aan het hakken
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20018.jpg
Het resultaat:
http://www.sjig.nl/kever/Fotos/006Kever_290805/photos/Week%206%2012Sep%20020.jpg

Laswerk aan de bodem is nu bijna klaar, en zal er binnenkort foto's van maken.

Wat staat er verder op de planning
Een staalstraler hier in de buurt vinden, die tevens de bodem in de epoxy primer kan zetten, en eventueel de bodem, assen, stangen, benzinetank, velgen en nog wat dingen in zwarte lak kan zetten....

Genoeg te doen dus. Over een week herfstvakantie, dus dan heb ik wat meer tijd :)

Hoop dat jullie weer ff up-to-date zijn ;) Voor meer foto's: http://kever.sjig.nl/

Mzzl

Split52
09-10-2005, 23:50
Werkt een vw liefhebber, dus mss eens het nemen van een kijkje waard!
www.vdkerkhofcv.nl

chrisjuh
10-10-2005, 00:19
Leuk report zo, keep posting, btw heb je het blok laten lijn boren of alles er zo weer ingezet?

vwjopie
10-10-2005, 06:47
gaat de goedekant op hey...
ik liet het effe zien op de zaak en spijt dat we hem zelf niet hebben gekocht...
heel veel succes met je project het gaat de goede kant op...

Gijs
10-10-2005, 07:39
Zal binnenkort eens even contact opnemen met die straler, bedankt Split :)

@ Chris; blok is zo weer in elkaar gezet. Wat houdt het lijnboren precies in?

@ VWJoppie; ook al heb je hem niet gekocht, je ziet toch hoe die opnieuw opgebouwd word ;) Nog bedankt voor de tip :D

chrisjuh
10-10-2005, 09:08
Hallo Gijs

Bij lijnboren worden de loopbanen waar de lagerschalen voor de krukas in liggen gehoond, bij een kever bijna altijd noodzakelijk, als dit gebeurd is moet je ook een overmaat lagerschaal gebruiken dan loopt het hele spulletje weer als nieuw! :)

Tim Spijlbus `61
10-10-2005, 09:27
zo ziet er netjes uit, alles lekekr hard maken, en de buitenkant lekekr zo laten, succes

Gijs
10-10-2005, 10:00
Lijnboren heb ik niet laten doen nee... Heb wel nieuwe lagerschalen erin gezet, uiteraard geen overmaat. Denk zelf ook niet dat lijnboren niet echt nodig is, omdat het hele blok maar 36000 gelopen heeft...

@ tim; aan de buitenkant moet nog wel gelast worden, en dat ziet er niet mooi uit als rat lijkt me ;)
Buitenkant duurt iig nog ff, wil komende week de motor klaar maken, en een afspraak zien te regelen bij een straler :)

Als dat klaar is, alles netjes opbouwen e.d. Ik weet alleen nog niet wat ik met de versnellingsbak ga doen, want die werkt verder gewoon goed. Maar als ik hem open maak, denk ik dat ik er niet vrolijk van wordt.. Misschien paar keer met olie spoelen ofzo?

Tim Spijlbus `61
10-10-2005, 10:08
beetje een mooie lasnaad vind ik niet vervelend aan de buitenkant!!!

Maar ff helemaal netjes maken heeft tie ook zeker verdiend succes iig!!!

Brammutjuh
10-10-2005, 10:11
Mooi projectje joh, zie het nu pas :) Transport naar HELvoirt trouwens?? (zag ik kop je site) Staat de Kever daar? Lache man, daar wonen m'n ouders en kom ik ook nog regelmatig :)

Nog ff over die tank: volgens mij is die niet zo speciaal volgens mij, gewoon de tank die er volgens bouwjaar in moet liggen.

Bij dat straalbedrijf in Veghel werkt idd een VW-liefhebber. Daar is je oldie in goede handen, lijkt me.

Succes verder!
Grtz,
Bram.

Split52
10-10-2005, 10:16
Nog ff over die tank: volgens mij is die niet zo speciaal volgens mij, gewoon de tank die er volgens bouwjaar in moet liggen.


Als je goed kijkt zie je dat hij een tankmeter heeft... Dát icm de hoge tank zie je zeer zeker niet vaak.

Brammutjuh
10-10-2005, 10:22
Hoezo? Een tankmeter was standaard vanaf 1962... of mis ik iets?

Grtz,
Bram.

SplitBien
10-10-2005, 10:23
NICE! :cool: Erg goed bezig hoor, petje af!

Split52
10-10-2005, 10:25
Hoezo? Een tankmeter was standaard vanaf 1962... of mis ik iets?

Grtz,
Bram.

Shit haha je hebt gelijk. kijk er wat raar tegenaan, en er even niet bij stil gestaan dat het een 63er is.. lijkt net op zo'n hoge tank van een voor 60 zegmaar...

Brammutjuh
10-10-2005, 10:31
Shit haha je hebt gelijk. kijk er wat raar tegenaan, en er even niet bij stil gestaan dat het een 63er is.. lijkt net op zo'n hoge tank van een voor 60 zegmaar...

Kan gebeuren :) Ik heb zelf een model '60, die hebben idd een hogere tank zonder benzinemeter (en de vulopening aan de andere kant óp de tank).

Grtz,
Bram.

Melvin
10-10-2005, 10:33
ik zou hem niet opknappen man... rijdbaar maken en gaan!! zou je niet beter met een kever kunnen beginnen die minder roest heeft?

maaaaar, wel goed bezig!! :)

Gijs
10-10-2005, 20:20
Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik ga van de kever toch geen Rat maken, vindt ratjes wel cool, maar voor deze kever zonde opdat hij zo overcompleet e.d. is..

@ Bram, de carroserie van de kever staat in helvoirt, de rest staat hier in vught in de garage :) Bodem en motor fixxen, als dat klaar is, bodem naar helvoirt, carroserie naar vught, fixxen, en compleet weer opbouwen... tis sneller getypt dan gedaan ;)

Matheo
10-10-2005, 20:33
Bedankt voor de leuke reacties :D

Ik ga van de kever toch geen Rat maken, vindt ratjes wel cool, maar voor deze kever zonde opdat hij zo overcompleet e.d. is..


groot gelijk hoor, gewoon helemaal netjes maken! :rock:
echt goed bezig!

vwjopie
11-10-2005, 06:49
@goosgolf, het is zeker leuk om te zien hoe hij weer mooi word...
had het liever zelf gedaan uiteraard...
heel veel succes er nog mee en ik kom van de winter opzeker een keer buurten...

Brammutjuh
11-10-2005, 07:35
@ Bram, de carroserie van de kever staat in helvoirt, de rest staat hier in vught in de garage :) Bodem en motor fixxen, als dat klaar is, bodem naar helvoirt, carroserie naar vught, fixxen, en compleet weer opbouwen... tis sneller getypt dan gedaan ;)

Dat is zeker sneller getypt dan gedaan :D Ben benieuwd of ik e.e.a. nog een keertje zie rijden :) Als je een zwart kevertje met vouwdak ziet moet je maar een keertje toeteren :) Hoewel die komende winter ff niet veel op de weg zal zijn vwg de pekel...

Grtz,
Bram.

Neill_s
11-10-2005, 08:27
Mooie kever! Zeker goed bezig zo, als ik de plek had reed ik ook geen rat... Dit project is zeker een volger!

Rens
11-10-2005, 15:36
Mooie wagen Gijs! Leuk dat je hem weer rijdend gaat maken, en erg gaaf hoe je hem gevonden hebt! Zo zie je maar, ze zijn er nog steeds in de schuren! :)
Ik heb hem ook maar bij de 'liggendekoplampen' gezet!

Volgens mij is de tank hele normaal voor dat bouwjaar hoor! :)

Grtz,
Rens

Gijs
14-10-2005, 23:57
Zo, kleine update voor de plannen :)

Wil maandag proberen de bus op m'n werk te lenen zodat ik de bodem, vooras, aandrijfassen, benzinetank, koelkap en nog wat dingen naar de staalstraler en spuiter kan brengen in Veghel.

Heb die mensen in Veghel gebeld wat het zal kosten om de bodem te laten stralen, epoxy primer en zwarte te laten spuiten. Zal rond de 300 euri komen.. niet goedkoop, maar wel perfect gedaan en geen geklooi met plastic, verf, compressor e.d.

Ben de spullen dan 1 week ongeveer kwijt en dan heb ik gelijk ruimte om de motor uit m'n jetta te lepelen, netjes te maken en weer terug te zetten voordat alles terug komt :)

Wat een geregel.. maarja, ieder z'n hobby :D
Maandag dus ff wat regelen kwa vervoer e.d, anders wordt het aanhangertje lenen...

Gijs
18-10-2005, 18:13
w000000t!!!

Vandaag de bus kunnen krijgen en alles naar Veghel gebracht bij vd Kerkhof. Volgende week vrijdag is het klaar, tenminste dan heb ik pas tijd om het op te halen :D
Hij zou iig z'n best doen, en ja, meer kun je niet doen he :)

Ben benieuwd! :cool:

Split52
18-10-2005, 18:15
Mooi man! leuk dat het zo heeft uitgepakt! Wachten met spanning de resultaten af!!

Gijs
24-10-2005, 19:19
Nog één nachtje slapen, en dan is alles weer terug in Vught :cool: Kan dan nog niet gaan opbouwen, omdat ik geen tijd heb... Volgende week toetsweek op school, dus ff leren maar... ook moet ik de motor van de Jetta nog terug lepelen.. Maar ik heb de tijd :D

Ben benieuwd naar het spuitwerk iig :D :cool:

Gijs
25-10-2005, 21:28
Alle spullen zijn terug van de spuiter, met een goed resultaat :D

Het wegbrengen met de bus van m'n werk:
http://kever.sjig.nl/Fotos/007Kever_wegbrengenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20wegbrengen%20001.jpg

Bij de spuiter op een pallet;
http://kever.sjig.nl/Fotos/007Kever_wegbrengenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20wegbrengen%20005.jpg

Uiteindelijk resultaat!:
http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20001.jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20002.jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20003.jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20004.jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20005.jpg

De twee voorste remtrommels heb ik zelf gespoten met hittebestendige lak:
http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20010.jpg

Motor staat op zolder te wachten op de cilinderkoppen...
http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20012.jpg

Hoop onderdelen op zolder:
http://kever.sjig.nl/Fotos/008Kever_ophalenbodem/photos/Kever%20bodem%20spuiten%20opgehaald%20013.jpg

Dat was het weer voor vandaag :D Ben zeer blij met het resultaat iig. Meer foto's zijn te vinden op http://kever.sjig.nl

René
25-10-2005, 21:30
ziet er goed uit kerel!

-Jens!-
25-10-2005, 21:36
goed bezig goos! another one saved!! bodem ziet er top uit!! heb je daar niks aan hoeven lassen ofzo? zoniet dan heb je wel een wereldvonst gedaan man!
het vuile werk is nu ver gedaan zeker?, veel succes met opbouwen (das de leuke kant van restaureren)

ps, accu staat me in de weg, nog belang bij voor klein prijsje? anders breng ik hem weg...

gr!!

Rens
26-10-2005, 15:19
Ziet er super uit! Ben erg benieuwd naar het resultaat! :D

Gijs
06-11-2005, 13:11
Afgelopen week een "nieuwe" goede cilinderkop gevonden :D Moet ze allebei nog even netjes maken :)

De Jetta is binnenkort klaar hoop ik, en is de garage weer compleet beschikbaar voor de Kever, en kan ik beginnen met opbouwen :cool:

Volkswagenaar
06-11-2005, 13:42
mooi gespoten, succes met het opbouwen.
en vooral foto's blijven plaatsen he :)

feto
07-11-2005, 19:03
Moet er op een 63-er niet een smalle kentekenplaatverlichting zitten i.p.v die brede?

Brammutjuh
07-11-2005, 19:14
Moet er op een 63-er niet een smalle kentekenplaatverlichting zitten i.p.v die brede?

Nope, in modeljaar '63 is de brede kentekenplaat geintroduceerd (nog met T-greep). In modeljaar '64 is de T-greep vervolgens vervangen door een drukknop.

Grtz,
Bram.

Neill_s
07-11-2005, 19:30
Alles staat weer netjes in delak! Vooral doorgaan en veel foto's posten! (ken ik mooi afkijken ;) )

vwfreaks.nl
19-01-2006, 15:55
Hoe is 't met de keverrestauratie Gijs? Ben benieuwd wanneer ik em hier in de buurt (woon zelf nl. in Schijndel) kan spotten... :cool:

Gijs
19-01-2006, 17:57
Hihi, topic eens onder het stof vandaan zie ik ;)

Dit project ligt jammergenoeg alweer 2.5 mnd stil :( Heb wel wat hele kleine dingen gedaan, maar dat stelt niks voor.

Jammergenoeg ben ik nog wel even bezig met m'n andere (tegengevallen) "project" de jetta :shake:

Waarschijnlijk ga ik de 14e feb een 1daagse lascursus volgen zodat ik zelf wat kan lassen omdat het nogal wat werk is... aan beide auto's :) Lekker "oefenen" op de jetta zodat de kever perfect wordt.

Nadat ik dit (http://restowagenuk.com/bb/viewtopic.php?t=2319&postdays=0&postorder=asc&start=0) project gezien heb, ben ik toch weer gaan twijfelen over rat/resto :tongue: maar dat kan ik nog zien :rolleyes:

airy
19-01-2006, 18:00
Leuke kever effe verlagen, wel zo laten met die vliegroest van de buitenkant dat staat kicke, succes met je projekt

Melvin
19-01-2006, 18:30
kever moet je idd gewoon zo laten! ;)

vwfreaks.nl
19-01-2006, 18:40
Hihi, topic eens onder het stof vandaan zie ik ;)

Dit project ligt jammergenoeg alweer 2.5 mnd stil :( Heb wel wat hele kleine dingen gedaan, maar dat stelt niks voor.

Ja ik was benieuwd hoe 't ermee was. Jammer dat er niks aan gedaan is... 't leek zo lekker te gaan...

Waarschijnlijk ga ik de 14e feb een 1daagse lascursus volgen zodat ik zelf wat kan lassen omdat het nogal wat werk is... aan beide auto's :) Lekker "oefenen" op de jetta zodat de kever perfect wordt.

Ik heb laatst bij rustbuster een lasapparaat gehaald en toen heb ik ook eens geïnformeerd naar die cursus. Je leert tijdens die cursus alleen plaatwerk proplassen mbv. verzetrandjes enzo. Dat is gewoon een kwestie van lasapparaat goed instellen en 3sec. branden...
Als je stuik wilt lassen heb je aan die cursus dus volgens mij niet veel. (ik weet trouwens niet of ze je ook leren om zelf plaatwerk te maken, maar dat kun je met een beetje oefenen zelf ook wel...)

Nadat ik dit (http://restowagenuk.com/bb/viewtopic.php?t=2319&postdays=0&postorder=asc&start=0) project gezien heb, ben ik toch weer gaan twijfelen over rat/resto :tongue: maar dat kan ik nog zien :rolleyes:

Haha.. inderdaad... ik ook... Die vent is goed bezig! Na het lezen van dat topic heb ik dus ook maar een lasapparaatje gekocht. Over een ongeveer maandje staat onze nieuwe garage er denk ik ondertussen wel en dan kan ik ook eindelijk beginnen met bakken. Ik zit ook te twijfelen of ik dat oude brikkie van mij als rat zal rijden of dat ik em meteen helemaal opknap. Ben nog student dus ik denk niet dat gaat lukken qua :twocents: ...

Die van jou is in ieder geval een stuk mooier oud geworden dan die van mij. Die van jou kan 't echt wel hebben om als rat gereden te worden. Al doe je 't maar een jaar of twee om ff wat bij te sparen voor een spuitbeurt... :cool:

Succes ermee iig... ;)

Racelook
19-01-2006, 23:48
Ik zit ook te twijfelen of ik dat oude brikkie van mij als rat zal rijden of dat ik em meteen helemaal opknap. Ben nog student dus ik denk niet dat gaat lukken qua :twocents: ...

Rat!!

Kost echt knaken!!! Of anders opknappen en later spuiten.

Wiebrand

Gijs
27-04-2006, 18:09
Tis bijna zover :cool: de jetta begint steeds meer vorm te krijgen. En dat is mooi, want dan kan dit project eindelijk weer vooruit!

Ga binnenkort een onderstel maken om de kever op te zetten en zo opnieuw op te bouwen. Wat ik met de versnellingsbak doe weet ik nog niet. Hij schakelt helemaal perfect eigenlijk, alleen hij ligt er nu toch onderuit. Heb zelf zoiets van netjes maken en erop schroeven.
Ben benieuwd hoe snel ik de motor aan de gang krijg :rolleyes:

Soon to be continue :)

vwfreaks.nl
21-10-2006, 14:42
Soon to be continue :)

Hoe "soon"? ;)

Hoe's 't met de Jetta trouwens? (lees: Wanneer ga je weer aan je kever beginnen?... :tongue: :D ;) )

Gijs
21-10-2006, 16:59
"soon" idd ;)

Jetta moeten nog wat kleine dingen aan gedaan worden; piep klein beetje laswerk, rechter-handrem en de stuurhoezen moeten nog vervangen worden. Verder klaar in principe... Het zat een beetje in de planning om dat morgen te gaan doen omdat ik dan weer een brug toto m'n beschikking heb :)

Hierna ga ik als een dolle aan de gang aan dit project! :cool: :D

Gijs
24-11-2006, 17:42
Jetta door de keuring, eindelijk verder met de Kever :D:D:D

Ga komende weer 2 extra wielen (van een bril) bij kopen voor de kever. Die wil ik waarschijnlijk laten verbreden. Kenners weten wat je qua maten dan gaan krijgen;

Voorkant: 4Jx15"
Achterkant: 5 of 6Jx16"
Ook heb ik nieuwe chrome originele wieldoppen gevonden :cool:

Gert
24-11-2006, 17:49
Als ik jou was zou ik die 16 inch in tact laten en er 2 bijzoeken .
Ze zijn een klein vermogen waard .

Split52
24-11-2006, 18:12
Heb ook nog wel 2 extra wielen over... 3.0Jx16" (dat zijn de maten, niet 5 of 6J barndoor is 3,5J) je zult dus moeten verbreden. Hangt er vanaf wat voor velgen je hebt, gelast hart of een geklonken scheelt nogal bij het verbreden..

Gijs
24-11-2006, 21:36
De velgen die ik kan kopen zijn idd 3Jx16". Dat ik ze moet laten verbreden weet ik :)
Bij deze wielen is het hart geklonken. Is verbreden dan mogelijk?

@ Gert, wat is een klein vermogen dan?

vwfreaks.nl
24-11-2006, 21:59
Eindelijk... :thumbup:
Ben benieuwd wat het gaat worden...

Over die velgjes...
Waarom zou je 16" s gaan verbreden? Zonde van je geld...
Ik denk dat 99 op de 100 't verschil niet eens zullen zien met een 15"...

Voor 't geld dat je bespaart zijn er m.i. leukere dingen/velgen te koop...

Gijs
24-11-2006, 22:35
Ik wilde eerst twee extra velgen bijkopen om te laten verbreden, maar nu liep ik tegen deze 16ers aan.
Weet iemand wie _goed_ stalen velgen kan verbreden? :)

Gijs
26-08-2007, 18:39
Een update (jazeker);

- Spindels laten reviseren
- Andere koppeling (geen nieuwe, deze kon ik voor weinig overnemen én komt uit een 356 :rock: :tongue: )
- Nieuwe oliekoeler
- Nieuwe schokbrekers rondom
- Nieuwe stootrubbers en stabilisator rubbers op de vooras
Tsja, vast nog wel meer... foto's zeggen meer :)

Het grootste gedeelte gestraald (bedankt pa :D)
http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Bouten%20voor%20verzinken.jpg

Alles goud/geel laten verzinken;
http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Bouten%20na%20verzinken.jpg

Begonnen met opbouwen;
http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(8).jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(5).jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(7).jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(3).jpg

http://kever.sjig.nl/Fotos/009Kever_bodemopbouw/images/Chassis%20opbouwen%20(1).jpg

Het zal nu zeker weer een maand stil blijven ivm vakantie.. Daarna staan de cilinderkoppen en remmen bovenaan de lijst :)

René
26-08-2007, 18:50
tering gijs, dat ziet er gelikt uit

remko
28-08-2007, 09:43
http://www.develgendokter.nl/

Menace
28-08-2007, 15:20
Das very NAIS GAIS! wel om denken dat je niet de hele kever op dat karretje opbouwt he? Anders krijg je um der niet weer fatsoenlijk af :D

Gijs
12-06-2011, 23:44
We gaan er weer mee verder! Vandaag heb ik het kevertje uit z'n 5 jarige slaap gehaald en staat nu in de stalling, zodat ik er "makkelijk" aan kan beginnen :)

Zal zsm de foto's in orde maken ;)

René
13-06-2011, 00:00
5 jaar......is hij in die tijd nog veel slechter geworden? :)

Gijs
13-06-2011, 09:41
Mwoa, nee niet echt. Er zat een wespennest in het dak (schuifdak). Die hebben we de dag ervoor ff bewerkt en daar was het leven toen ook uit.
Her en der wel wat vliegroest op het chassis, remcilinders enzo. Ik ben benieuwd hoe de conditie is van de 5 jaar geleden vervangen delen :rolleyes:

Gijs
23-11-2011, 19:03
En nu, ruim 6 jaar na aanschaf, definitief terug in m'n werkhok :)

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1055&g2_serialNumber=2

http://album.sjig.nl/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1060&g2_serialNumber=2

Fahrvergnugen
23-11-2011, 20:18
DAMN Gijs,

Das weer een lekker karretje, maar was de volgorde van projecten niet anders geplant?

René
23-11-2011, 20:43
beter!

check dit filmpje eens:

http://www.youtube.com/watch?v=5WCC7YthuWc

;)

Gijs
23-11-2011, 23:22
René; had 'm laatst gezien ja. Grappig om jezelf zo terug te zien ;)

Paultje; de T3 wordt tegelijkertijd aangepakt en de GTI rijdt en staat nu in de stalling om later 'n keer verder mee te gaan. De T3 wordt overigens tijd, want het pijpje waar de peilstok door gaat komt eruit. Ik denk veel carterdruk :rolleyes: