View Full Version : ontsteking golf 2 1.8 gu
Hallo,
Laats van de golf van mn vriendin de distributie gedaan op de originele afstel punten.
Nu wou ik de ontsteking controleren aangezien hij niet aansprong.
Als ik de verdelerkap er afhaal dan staat hij precies 180 graden andersom.
Het kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd zie, maar de onsteking 180 graden draaien word hem niet denk ik zelf.
Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen.
gr ron
Erik Baas
17-02-2014, 15:23
Toch zit daar wel de oplossing, ik weet alleen niet of je dat met de ontsteking moet doen, of met de distributieriem op de hulpas. Klopt deze tekening (http://www.easycarparts.nl/Controls/Custom/ECP/ProductImage.ashx?type=a&path=00036%2fCT637.jpg) met jouw motor?
PS.: Deze fout wordt wel vaker gemaakt bij het vervangen van de distributieriem; het komt doordat de hulpas en de nokkenas de helft van het toerental van de krukas draaien.
Ja dat komt wel overeen. heb ook dat die merktekens van de krukas poulie samen komt met die op het tandwiel.
als de krukas 180 verkeerd staat (wat ik niet verwacht) dan zou hij toch helemaal niet willen draaien?
Heb al veel vaker een distributie bij nieuwere auto's gedaan en dan moet het uitgerekend bij zo'n oudere tegen zitten :screwy: .
Erik Baas
17-02-2014, 18:29
Nee, de krukas zit ahw. 360 graden verkeerd! PS.: Ik ga er maar vanuit dat de timing van je nokkenas wel goed is.
Spierings
17-02-2014, 21:17
Nee, de krukas zit ahw. 360 graden verkeerd! PS.: Ik ga er maar vanuit dat de timing van je nokkenas wel goed is.
Inderdaad, Als de krukas 360 graden draaien heeft de nokkenas en tussenas maar 180 graden gedraait
Daar zat ik eerst ook aan te denken, maar als ik de krukas 2 keer rond draai komt alles wel weer bij mekaar.
als die verkeerd stond zou dat ook niet moeten gebeuren toch?
Ik had het bdp op linker cilinder afgekeken en zodat het vliegwiel markering goed stond.
Achter de plastic kap zit nog een tandwiel , de tussenas die je onsteking aandrijft en die kun je 180 graden verdraaien zodat je niet de ontsteking zelf hoeft te draaien.
Dus de distributie riem even los en de merktekens even goed zetten.
Ik had met de eerste keer ook dat tandwiel vergeten, dan heb je precies bij een ontbranding de inlaatklep open staan en krijg je een knal vanuit de inlaat.
Nokkenas heeft een streep die gelijk moet staan met je kleppendeksel naar voor gericht , de tussenas poelie heeft een kerfje dacht ik en de krukas een punt in het tandwiel, die moeten naar elkaar toe wijzen naar het midden van het blok en dan moet het kloppen.
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit naar het vliegwiel gekeken , kwam altijd goed uit eigenlijk.
Wat jij zegt van uit de inlaat had ik eerst. Toen originele punten opgezocht wat jij ook zegt en nu ploft hij uit de uitlaat, maar de rotor staat wel 180 graden verkeerd om.
Het punt wat bij de 1e bougiekabel moet staan staat er recht tegenover.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.