Log in

View Full Version : steenslagkapjes?

vwmenneke
01-08-2005, 15:40
Hallo mensen ik heb een vraagje, misschien dom van me maar ik weet niet hoe ik de steenslagkapjes van de auto moet krijgen.
Er zitten aan de achterkant in de wielkast 2 vierkante blokjes maar daar is geen beweging in te krijgen :confused: ,ik wil de boel niet kapot breken vandaar.
Bij een maat van me zaten ze met popnagels vast, maar bij die van mij is aan de buitenkant niets te zien.
Iemand een idee?

Ps, onder het dashboardkastje in het opbergvak zit een rechthoekig gat van +/- 5x8 cm, hoort hier een lampje te zitten? bij die maat van zit er ook niks.

alvast bedankt.

Marcski
01-08-2005, 18:17
bedoel je die kapjes voor je achterwiel? gewoon trekken, kapot gaan ze toch wel.. wil je ze terug hebben, dan zal het kitten worden.

yup

Dennis@polo86c.nl
01-08-2005, 18:48
Als ze op dezelfde manier vastzitten als bij een Polo 1, dan moet je plastic pennen door het kapje heenslaan.
Op dezelfde manier als bij klipjes voor sierlijsten.
Het vierkantje hoef je verder niks mee te doen, die wordt dus uiteen gedrukt door de pen.
Goed kijken en je ziet wel wat ik bedoel.

vwmenneke
01-08-2005, 19:46
Thanks voor de replies.
Het bleek dat ze met een soort kit waren vastgezet, en toen ik ze eraf haalde bleek ook waarom...roest!
Schade viel mee, het roestte maar aan 1 kant, ik heb er owatrol op gesmeerd dan roest het tenminste niet verder.
1 groot gat (3cm) en 2 kleintjes, eigenlijk moet er een nieuw stuk ingelast worden want plamuren zal wel niet helpen.