PDA

View Full Version : Electra probleempje

TomD2
05-03-2014, 21:05
Hallo,

Ik heb een VW Golf II Jetta 1.6 D in mijn zeilboot gezet. DWZ ik heb de oude 1.5 vervangen voor een 1.6. Nu zit alles weer netjes in elkaar en ik dacht dat ik alle electra had aangesloten zoals het zat, maar een paar dingen werken niet. Het oliedrukmetertje en de temperatuurmeter lezen niet uit. Nu is mijn vraag, waar bevinden deze twee zich fysiek op de motor? Ik heb het electrisch schema wel maar dat helpt me niet zo veel verder.
Ook brandt het voorgloeilampje aan de zwakke kant. Enig idee waardoor dit kan komen?

Dank, Tom.

Dokter D
05-03-2014, 21:28
Is je massa goed in orde? Vooral die van de kabelboom/klokken.

TomD2
05-03-2014, 21:42
Is je massa goed in orde? Vooral die van de kabelboom/klokken.

Kijk daar gaan we. Ik heb diverse massadraden aangesloten maar wist niet dat de kabelboom er ook een heeft. Dank voor de tip!

Grt Tom.

Marcski
06-03-2014, 15:21
de sensoren zullen bovenop je oliefilter behuizing zitten

Zollie
06-03-2014, 17:59
Olietemperatuurmeter is niet standaard op een 1600D, olietemp ook niet. Inderdaad grote kans dat ze op je filterbehuizing zitten, of misschien aan de vliegwielkant in de kop?

Ze zijn niet standaard, dus je moet ze van de oude 1500D overzetten!

TomD2
06-03-2014, 19:13
Dank voor de tips. Ik zal degene die de motor omgebouwd heeft even vragen. Er zit in elk geval een stekkertje op de kop aan de vliegwielkant dus dat zou er een kunnen zijn.

Grt Tom.

TomD2
10-04-2014, 11:37
Hallo,

Een paar vragen n.a.v. het bovenstaande. Er zit op de cilinderkop nog op de oliefilter een aansluiting voor een meter. Nu zit er wel een lipje op/aan de injectiepomp wat eruit ziet als een aansluiting voor een meter. Wat zou dit kunnen zijn? Verder zit er aan de zijkant van de motor (wel in mijn geval de achterkant gezien hij in een boot staat, dus de kant waar de koppeling aan zit) een cilinder met twee snoeren eraan, een is geaard op de motor en een is verbonden met de voorgloeibougies. Wat kan dit zijn?

Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet zetten, ga dat nog even uitzoeken.

Grt Tom.

fcapri
10-04-2014, 14:28
aan de injectiepomp zit een lipje waar 12v moet opstaan of de pomp geeft geen brandstof door. krijg je rare klachten mee als dit geoxideerd geraakt en slecht contact geeft

Erik Baas
10-04-2014, 14:34
Ik ben er nog niet achter hoe ik hier foto's moet zetten, ga dat nog even uitzoeken.http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486

TomD2
20-04-2014, 13:18
Dank voor alle antwoorden. E.e.a. wordt duidelijker. De cylinder waar ik over sprak is een temperatuur/oliedrukmeter. Ik kom erachter dat de bestaande bedrading niet zo goed is gedaan. Het geheel is bijvoorbeeld niet eens gezekerd. Ik ga de bedrading daarom maar helemaal vervangen.
Een vraag over het contactslot en de bedrading. Ik heb een simpel slot met aansluitingen genummerd 15, 17, 19, 30 en 50a. Ik geloof dat:

30 de aanvoer van de plus is
15 de stroom op de motor naar de diverse meters, pompjes etc is
19 de stroom naar de gloeirelais is

Klopt dit? 17 en 50 a hebben met de startmotor te maken maar hoe zit dit?

Grt Tom

Erik Baas
20-04-2014, 19:00
15: geschakelde +12V
30: volle +12V
50: gaat naar het startrelais (op de startmotor)

17 en 19 weet ik niet, waar zie je die nummers?