PDA

View Full Version : Radio tegelijk aan met contact?

markhietbrink
06-03-2014, 09:01
Bij deze nog een vraag van mijn kant, aangezien ik op me telefoon zit is het zoeken wat lastiger.

Ik ga vandaag een andere geluidsinstallatie in de golf zetten, maar nu wil ik dat de radio aangaat op het moment dat de auto op contact staat, dit is vast wel mogelijk maar hoe?

Alvast bedankt!

Mark

Pingwin
06-03-2014, 09:19
het minste werk is, contactdraad aftappen van de standenschakelaar verwarming.

Zollie
06-03-2014, 11:49
Of van de contactdraad achterruitverwarming, doe ik altijd :)

LRR
06-03-2014, 14:30
Je hebt vaak achter de radio een gele en een rode draad. De één is vaak geschakelde stroom (geel) de ander constant (rood).

Stroom van de gele aftappen !!

The Skinnmeister
06-03-2014, 19:28
Je hebt vaak achter de radio een gele en een rode draad. De één is vaak geschakelde stroom (geel) de ander constant (rood).

Stroom van de gele aftappen !!

Zo doe ik het ook altijd :thumbup:

RamonR
06-03-2014, 21:11
Ik heb een oud type golf 2 maar daar zit geen contact functie op de radioaansluiting, wel een blauw/wit draad om je radio licht mee te dempen met de rest van je instrumenten paneel.

markhietbrink
06-03-2014, 23:50
Zo doe ik het ook altijd :thumbup:

Ik kan me enigszins goed redden daarin, maar het is me een beetje onduidelijk. Komt het vaker voor dat de radio te diep is? Steekt 1 cm uit, al netjes opgevuld en niet hinderlijk maar toch. En ojah versterker gaat uit zodra de radio uit gaat?

sinan
09-03-2014, 00:46
Ik kan me enigszins goed redden daarin, maar het is me een beetje onduidelijk. Komt het vaker voor dat de radio te diep is? Steekt 1 cm uit, al netjes opgevuld en niet hinderlijk maar toch. En ojah versterker gaat uit zodra de radio uit gaat?

als je de remote van de radio aan de versterker hebt aangesloten gaat die uit zodra de contact uit is

markhietbrink
09-03-2014, 10:03
als je de remote van de radio aan de versterker hebt aangesloten gaat die uit zodra de contact uit is

Radio zit nog niet aan contact, probeer wel eerst
even wat