Joan
07-03-2014, 22:49
Graag jullie advies:
Heb een Golf MK2 GTI van 1990 een 1.8 8V PF motor.
De auto heeft weer een paar maanden stil gestaan en vandaag uit de stalling gehaald. Liep gewoon goed, maar hield af en toe in bij vollast.
Bij koude motor direct aanslaan en lopen, bij warme motor duurde het een stuk langer. Nu een paar kilometer mee gereden, uitgezet en toen weer gestart. Ineens liep ie op 3 poten. Bougiekabels vervangen en hij liep na even stationair draaien weer op 4 poten.
Na 1 kilometer te hebben gereden ineens slecht lopen, inhouden het leek erop dat ie verzoop. Ineens helemaal niet meer reageren op het gaspedaal en de motor viel uit. Niet meer aan de praat te krijgen. Verdelerkap vonkte zichtbaar dus deze samen met de rotor vervangen. Accu was ook leeg dus die ook maar vernieuwd.
Auto start wel maar slaat niet aan en stinkt naar benzine. Bougie cilinder 1 eruit gehaald, aan
massa gelegd en vonkt niet. Ik gok op de bobine??? Brandstofpomp hoor je lopen bij aanzetten contact.
Iedere tip is welkom!
Heb een Golf MK2 GTI van 1990 een 1.8 8V PF motor.
De auto heeft weer een paar maanden stil gestaan en vandaag uit de stalling gehaald. Liep gewoon goed, maar hield af en toe in bij vollast.
Bij koude motor direct aanslaan en lopen, bij warme motor duurde het een stuk langer. Nu een paar kilometer mee gereden, uitgezet en toen weer gestart. Ineens liep ie op 3 poten. Bougiekabels vervangen en hij liep na even stationair draaien weer op 4 poten.
Na 1 kilometer te hebben gereden ineens slecht lopen, inhouden het leek erop dat ie verzoop. Ineens helemaal niet meer reageren op het gaspedaal en de motor viel uit. Niet meer aan de praat te krijgen. Verdelerkap vonkte zichtbaar dus deze samen met de rotor vervangen. Accu was ook leeg dus die ook maar vernieuwd.
Auto start wel maar slaat niet aan en stinkt naar benzine. Bougie cilinder 1 eruit gehaald, aan
massa gelegd en vonkt niet. Ik gok op de bobine??? Brandstofpomp hoor je lopen bij aanzetten contact.
Iedere tip is welkom!