PDA

View Full Version : dynamo probleem t2


Dienjo
03-08-2005, 17:24
Probleem...
Om te beginnen was het koolborstelveertje van mn dynamo afgebroken.
Om dat je deze niet kan vervangen zonder je blok eruit te halen,
heb ik tijdelijk met een stukje hard rubber en 2 tie rips ondervangen.
Dit werkte perfect.
Het rubbertje drukte het koolborsteltje netjes tegen de dynamo aan.
Zo heb ik bijna 2 maanden rond gereden.
Todat gisteren het acculampje opeens weer begon te branden.
Dus ik weer kijken... was het koolborsteltje boven op de dynamo versleten.
(ja ik weet het... deze had ik beter de eerste keer ook gelijk kunnen vervangen.)
Nou... nieuw koolborsteltje erin, en ja hoor... het lampje ging weer netjes uit.
TODAT... ik vanmorgen zag dat het lampje tijdens het rijden opeens weer ging branden.
Dus ik denk nou misschien heb ik hem niet goed vast gezet ofzo.
Maar tot mijn grote verbazing zat alles nog netjes zoals het hoort.

Wat nou het vreemde van het verhaal is, is dat als ik contact maak dat het lampje dan niet gaat branden. (wat ie normaal dus wel doet.)
Start ik hem door, dan gaat het lampje wel branden.

Dus eigenlijk net andersom van wat het normaal zou moeten doen.

Ik zou de boel graag even doormeten maar mijn oom. (die die spullen heeft) is 3 weken op vakantie.
En zou met dit mooie weer nog wel even in mn bus willen cruisen.

Hebben jullie wel eens vaker van dit probleem gehoord?
Of weet iemand waar ik nog even naar kan kijken?

Thnx!

P.s. Ik weet met een zeker aangrenzende waarschijnelijkheid dat het niet aan mijn geiprofiseerde tie rip constructie ligt.
Dit heeft namelijk wel een eerder wat te los gezeten en na wat aantrekken van de tie rips werkte dit weer perfect.
Bovendien heeft dit nix te maken met de rare volgorde van de lampjes.

lowrider
03-08-2005, 22:28
bij een typ 4 kun je wel degelijk je dynamo vervangen cq eruit halen ZONDER je blok eruit te halen.
Ik henb zelfs mn oliekoeler eruitgehaalt zonder het blok eruit te schroeven.

Dienjo
03-08-2005, 22:34
ehm... hoe dan?

lowrider
03-08-2005, 22:43
Dit is voor een 2 liter typ 4 ! okee motorklep open , dan de beplating verwijderen tussen koelhuis en chassis, ( zijn geloof ik 3 of 4 stukken ) dan je v snaar eraf halen en je ventilator eraf halen.
Bouten van de dynamo losmaken ( peilstok buis laten zitten) Verder bobine van koelhuis halen en alle bouten en schrouven uit je koelhuis halen . Je koelhuis opdelen in 2 stukken en je kunt de beide delen weghalen.
Zover hoef je volgens mij niet te gaan je dyno kan er zo ook af Kijk gewoon goed wat je los moet halenhttp://www.volksforum.com/albums/files/1/8/0/3/P7190026.JPG