View Full Version : Pedrini's
Haaaalooo,
Wie kan mij wat vertellen over Pedrini velgen.
http://www.volksforum.com/albums/files/1/3/1/1/10.03.05peds.jpg
Van welke auto komen zij origineel?
Zijn het stalen velgen of lichtmetalen?
Welke maten zijn er?
Vind ze wel heel apart en niet te duur.
Alvast bedankt
Pedrini's werden tussen '70 en '72 geleverd voor de Porsche 914.
Er zijn 2 types, de vroegere waren voor trommels en de latere kon je ook monteren als je schijven hebt.
Als je bijzondere 4 gaats velgen zoekt. Ik heb een set 4 gaats cosmics die ik wel weg wil doen.
Peter,dan moet je wel je onderstel terugbouwen naar 4x130,
want er steken nu Koekies onder je variant,en die zijn 5x130.
Waarom geen leuke velgen zoeken in 5x130 ??
En ander die Cosmics van Oskar ... die zijn 5,5x15, maar ook wel 4x130.
Dat betekent dus rondom nieuwe schijven / trommels of kan ik dat ook oplossen met adapters.
Zit namelijk ook te denken over nwe Ra(n)dars, zijn 5/205.
Fuchsen vind ik ook wel mooi maar zeer prijzig (rond de 1000 voor een set!). Heb wel een set op het oog maar die zijn gepoedercoat. Kan je dit weer makkelijk verwijderen? Ik vind ze namelijk origineel, dus zwart/gepolijst het mooist.
Gaat om een set 6x16 en 7x16. Ik heb begrepen dat dit goed moet passen onder de vari.
Pedrini's werden tussen '70 en '72 geleverd voor de Porsche 914.
Er zijn 2 types, de vroegere waren voor trommels en de latere kon je ook monteren als je schijven hebt.
Als je bijzondere 4 gaats velgen zoekt. Ik heb een set 4 gaats cosmics die ik wel weg wil doen.
Oskar, zijn dat die velgen die voor 2000 euro worden verkocht?
Dat zijn GasBurners :) (Die doen 2000 pleuri's de set)
Cosmics zullen wel wat goedkoper zijn (want die zie je niet zoveel op meetings :) )
He Oskar, heb je ergens een plaatje van die dingen? Weet ff niet welke je bedoelt. Met de zoekfunctie heb ik al 3 verschillende types gevonden...
Kijk! Cosmics:
http://68.32.161.129/vw/Rims/4cosmic.jpg
:cool:
Die van Oskar zijn alleen een andere kleur dacht ik.
Yep, ff gezocht en.....
http://www.keverpech.nl/DSCF4823.JPG
Die rechter 2 stapeltjes (1 blauwe velg, rest zilver) zijn het.
OK, dank je.
Oskar, stuur mij even een pm met de vraagprijs aub.
Ga nu bij moeders eten, nooit laten schieten, gratis :D
is er ook info voer die "4 spaak" cosmic achtige wielen? erg vet!
*schrikt nu pas wakker :redface: *
Nooit geweten dat de Porsche 914 ook geleverd is met remtrommels ;)
Kruk, ik bedoelde dat je de latere op auto's met schijven kon monteren. Er zal wel verschil in de binnenkant van het wiel zitten. Naar mijn weten is de 356 de enige porker met trommels geweest.
is er ook info voer die "4 spaak" cosmic achtige wielen? erg vet!
De maat is 13"x 5,5J steek 4x100. Het zijn geen Cosmics. Wat het wel is, weet ik helaas nog steeds niet. Zijn wel wijze wielen voor onder een retro Golf type I. De kapjes heb ik er overigens nu wel bij. De wielen zijn recht, niet bijzonder beschadigd, maar wel aan een opknapbeurt toe.
Mocht iemand interesse hebben, stuur me ff een pm voor de prijs.
evilnyntje
05-08-2005, 08:10
http://www.volksforum.com/albums/files/1/5/118-1811_IMG.JPG
Zo kan ook, alleen zmet zwart zijn ze net iets leuker!
Zijn de cosmics geworden :biggrin: Nu nog een adres zoeken die ze voor Spa nog kan polijsten / spuiten.
Iemand?
Kruk, ik bedoelde dat je de latere op auto's met schijven kon monteren. Er zal wel verschil in de binnenkant van het wiel zitten. Naar mijn weten is de 356 de enige porker met trommels geweest.
Eerste 356 's hadden ook trommelkes als ik me niet vergis ..
Eerste 356 's hadden ook trommelkes als ik me niet vergis ..
En de 924 had ze achter ook toch? Volgens mij met dezelfde remvoerings als de 'late' Kevers.
Jens
En de 924 had ze achter ook toch? Volgens mij met dezelfde remvoerings als de 'late' Kevers.
De 924 leunt grotendeels op onderdelen uit het Audi magazijn, dus steek 4x108, en weinig "VW compatible" :frown:
Remvoering achter is hetzelfde als de latere 1302 en 1303 kever, en vorig jaar heb ik bij Volksrepairs nog een
doos met ongeveer 30 NOS "aan te klinken" achterremvoeringen achtergelaten.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.