Gijs
16-03-2014, 11:28
Momenteel ben ik bezig om m'n '95 Golf 3 2.0 16v ABF klaar te maken voor vrijrijden dagen. Probleempje, waar ik de auto mee heb gekocht, is dat deze niet stationair loopt.
Standaard ABF met;
- JB chip voor 164Pk
- Pipercross luchtfilter
Wat ik al geprobeert heb;
- Uitgelezen, gaf storing op de immobilizer, deze startonderbreker/alarm eruit geknipt en alles weer origineel gemaakt. Verder geen passende foutmeldingen aanwezig.
- Vacuum slangen gecontroleerd, in orde
- Spanning op de nodige stekkers gemeten, is ook in orde.
Luchtmassa meter zit er niet op, dus die is goed :tongue:
Verder loopt de auto als een zonnetje, goede gasreactie etc. Wel vind ik dat ie behoorlijk rookt (grijze rook), maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ie al even stil staat en zolang ik 'm heb, alleen maar ff loopt om te verplaatsen oid.
Waar ik m'n twijfels bij heb is de microswitch op het gasklephuis. Ik krijg spanning op de stekker, maar er is geen weerstand op de microswitch (zowel in ontspannen toestand als ingedrukt). En dat lijkt me vreemd.
Op VAGcat wordt deze switch niet los benoemd, maar ik denk (na enig gegoogle) dat deze voor de stationair zorgt. Kan iemand dit bevestigen? :)
Standaard ABF met;
- JB chip voor 164Pk
- Pipercross luchtfilter
Wat ik al geprobeert heb;
- Uitgelezen, gaf storing op de immobilizer, deze startonderbreker/alarm eruit geknipt en alles weer origineel gemaakt. Verder geen passende foutmeldingen aanwezig.
- Vacuum slangen gecontroleerd, in orde
- Spanning op de nodige stekkers gemeten, is ook in orde.
Luchtmassa meter zit er niet op, dus die is goed :tongue:
Verder loopt de auto als een zonnetje, goede gasreactie etc. Wel vind ik dat ie behoorlijk rookt (grijze rook), maar dat komt waarschijnlijk gewoon omdat ie al even stil staat en zolang ik 'm heb, alleen maar ff loopt om te verplaatsen oid.
Waar ik m'n twijfels bij heb is de microswitch op het gasklephuis. Ik krijg spanning op de stekker, maar er is geen weerstand op de microswitch (zowel in ontspannen toestand als ingedrukt). En dat lijkt me vreemd.
Op VAGcat wordt deze switch niet los benoemd, maar ik denk (na enig gegoogle) dat deze voor de stationair zorgt. Kan iemand dit bevestigen? :)