Log in

View Full Version : golf 2 1.6 gtd zwarte rook


golfman
20-03-2014, 20:23
heb een probleem met mijn golf 2 gtd motor pas laten reviseren de motor heb een dieselpomp van een AAZ 1.9 motor een vertsuivers gezet draait goed alleen alles ik op de gas duw zwarte kwaalem wat moet ik doen is mijn vraag .. :shake:

Barn171
20-03-2014, 20:34
Afstelling schat ik zo. Is het pikzwart of wat blauwig? Zwarte rook is in principe brandstof probleem.

Mijn 1.6 diesel (golf 1) pluimt ook steeds erger, maar dat heeft iets met de km-stand te maken. :rolleyes: Die dingen verslijten gewoon. Verstuivers lekken wat en dat soort.

golfman
20-03-2014, 21:13
zwart rook is het ik denk teveel open de dieselpomp andere afstelling of moet ik andere verstuivers zetten ..

jasonnl
20-03-2014, 21:46
pomptiming goed afstelt?

Barn171
20-03-2014, 21:51
Precies, timing kan al fout zijn. Als je de pomp een fractie vroeger zet, heb je net wat feller vermogen, maar pluimt hij gelijk een dieseltrein. Bij mijn golf zijn de verstuivers wat lek en komt er dus ook teveel diesel in. Dat kan het dus ook zijn, maar gezien het blok is gereviseerd, zou ik eerste de timing maar eens checken (zou ik sowieso doen :tongue: )

Gijs
20-03-2014, 23:44
Pomptiming checken. Waarom zijn bij de revisie de verstuivers niet gecontroleerd? Bij een goede revisie hoord dat er ook bij :)

Trouwens, roet is goed! Hybride compensatie ;)

Ilker
21-03-2014, 21:15
Roet is indd goed, een VW oude turbodiesel hoort te roken.
mijn rookt ook een beetje veel zwart, maar is geen stoomboot.
En op de apk? No problem roetschroefje heel arm zette dat em precies 20pk verlies heeft en geen tikje meer rookt, komt em zo door de roetmeting uit. :D

golfman
22-03-2014, 12:41
heb ik gedaan de roetschroefjes armer gezet maar kwalm nog gelijk een gek zijn de verstuivers die van 1.9 aaz td denk dat ik van een 1.6 td moet zetten ..

Barn171
22-03-2014, 13:12
Als je je originele blok hebt gehouden, zou ik daar inderdaad de originele verstuivers, en persoonlijk ook de originele pomp bij houden. Is allemaal op elkaar afgestemd. 1.9 verstuivers in een 1.6, tja, dan heb je een overschot aan diesel natuurlijk...

golfman
22-03-2014, 14:02
heb de pomp laten aanpassen op 1.6 td maar de verstuivers niet nou kijken in de week andere verstuivers zetten .

bugs
22-03-2014, 20:19
Als je gaat afstellen, eerst de pomptiming goed, dan pas de rest afstellen, anders komt het niet goed. Mijne (GTD 80pk) roet ook tijdens het optrekken, maar dat hoort bij deze motoren is mij verteld. Het is een voorkamermotor dus de motor bepaalt zo ongeveer zelf wat er in tussentijd met de brandstof gebeurd.

Polo1w
23-03-2014, 00:18
Ik zou in ieder geval zorgen voor de juiste verstuivers, en daarna ook de pomp (laten) afstellen. Dan moet t vast goedkomen!
Nog een tip: als je wat leestekens gebruikt, dan wordt je tekst een stuk meer leesbaar.
Succes!

Ilker
23-03-2014, 13:41
Ik dacht dat het zo was : hoe later de pomptiming hoe meer koppel oftewel pk's je ermee kan winnen.
Een vroegere timing start de Golf wel sneller. Maar dan kan je met de roetschroef spelen en eventueel met de LDA Kegel. Correct me if i'm wrong.

golfman
23-03-2014, 15:44
denk dat het aan de verstuivers ligt die zijn van een 1.9 td dus ga die van een 1.6 zetten td denk ik