View Full Version : Veiligheidsgordel
Aangezien mijn '83 GTI alleen een heupgordeltje heeft voor de bestuurder heb ik een paar gordels gekocht.
1 gordel is splinternieuw, en aan mij verkocht als gordel voor bestuurder Golf 1.
Het nummer is wat op de doos staat is 171 880 691 E, maar er zat een 161 880 705 A in. Het nummer 171 880 768 A staat er ook op. Wil iemand voor mij in de ETOS kijken wat wat is?
Het lukt bij geen van de vier gordels om ze uit te rollen (niet ingebouwd), ze blokkeren steeds. Wat doe ik verkeerd?
Jullie hulp wordt zoals altijd hooglijk gewaardeerd....
Ah..
Uitrollen gaat alleen als ze precies 'goed' hangen.
Normaal gezien dus alleen in ingebouwde toestand.
Let op: Als ze volledig in zitten, kon t nog wel eens moeilijk worden weer te ontgrendelen!
Houd de cassete zoals ie (qua zwaartekracht) ook in de auto zo hangen et voila: hij rolt goed uit.
Ik zal de nummers nog wel even voor je opzoeken in ome edgar
Humz,.. nummertjes kan ik zo niet thuis brengen: Misschien zijn de verzamelnummers (complete gordel) anders dan de losse onderdelen (rolautomaat, gesp, etc etc)..
171 880 691 E
2-punts veiligheidsgordel met
drukknopslot
ook in kleur verkrijgbaar
vervallen
161 880 705 A
onbekend
171 880 768 A
steun
vervallen
Hoop dat je er wat aan hebt!!
Heren, mijn dank.
Het blijkt dus dat ik mijn heupgordeltje wil vervangen door..... een nieuw heupgordeltje.
De andere gordels doen het inderdaad prima als je ze in de juiste positie houdt. Het zijn allemaal gordels voor de voorstoelen, dus mijn plan om twee gordels te gebruiker om driepuntsgordels op de achterbank te krijgen gaat dus niet door.
Wat een puinhoop. :mad: Al met al weer een wijze les ter waarde van twee tientjes......
Wat je ook nog wel eens ziet, is een statische heupgordel, maar dan bovenaan de a-stijl vast gemaakt: gaat ie niet meer over je heup, maar over je schouder..
1983'er met heupgordels: Is dat uberhaupt ooit zo geleverd geweest? In mijn Polo 1 van 1977 zitten ook heupgordeltjes (statisch), maar dat is dan ook een echt oud hok.
In m'n 1 en 2-en-80'ers (polo's) zitten gewoon 3 punts automaten.
Heupgordels zijn niet origineel voor '83. Mijn voorganger had de 3-punts bestuurdersgordel vervangen door een heupgordeltje "om door de APK te komen, want de 3-puntsgordel was niet meer goed". Lijkt me een kulverhaal, maar ik moest dus wel de gordel vervangen.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.