Log in

View Full Version : Golf Cabriolet 1985 perikelen.


vwzone
23-03-2014, 18:51
Hoi VW Forum,

Sinds afgelopen vrijdag mag ik me bezitter noemen van een Golf Cabriolet uit 1985. Er zijn echter wat probleempjes met de auto. (alle waar is naar zijn geld, want zeer goedkoop aangeschaft.) Maar toch wil ik het bijna afgedankte wagentje graag op de Nederlandse wegen houden. :)

Alvorens de wagen aan te schaffen heb ik even de RDW gegevens ingezien. De wagen bleek op LPG ingeschreven te staan. Maar alle LPG dingen waren verwijderd. Dus terug keuren bij de RDW naar benzine dan maar. Geen probleem. Maar CO2 was veel te hoog. 10% ipv de max toegestane 4% voor dit type auto. Oei... 8 weken de tijd om het probleem op te lossen en weer naar de RDW te gaan. Snel even naar m'n VW dealer gereden. De chef-monteur had hem binnen notime op een mooie 2%. Maar vertelde wel dat de carburateur niet goed was. Choke klep werkt niet goed.(afgebroken?) Volgens de monteur niet op te lossen. Beste optie was een andere carburateur. Het gaat om een Pierburg 2E:

http://i62.tinypic.com/99ez3l.jpg

Daarnaast is er nog een ander probleempje. De kachel ventilator werkt niet. (aanjager) Ook dit probleem moet verholpen worden de komende twee maanden wil ik de wagen APK waardig houden.

Een ander probleem is een laag budget. Graag advies hoe ik de zaken aan kan pakken zonder honderden Euro's kwijt te zijn.

Plaatje van de Golf:

http://i59.tinypic.com/10zyfdf.jpg

Komende week zal ik iig de zekeringen controleren. Moet alle doen want geen boekjes bij de auto. Dus welke is van de aanjager? Daarnaast hou ik rekening met een vervanging van de aanjager. Is dit eenvoudig te doen? Of moet je het hele dashboard dan uitbouwen? Of kan alles van boven. Plaatje:

http://i60.tinypic.com/2mrbek8.jpg

Iemand die een scan heeft van een instructieboekje voor wat betreft de zekeringen?

Ook is er een 1600 motor in de wagen. Origineel zou het een 1800 horen te zijn. Iemand die aan de hand van de foto kan zeggen om welk type motor het gaat, of waar ik de motorcode vinden kan?:

http://i57.tinypic.com/2ch4bow.jpg

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de status van de auto. ;)

Alle VWZone auto's:

http://i59.tinypic.com/2uqk7iq.jpg

Jeff
23-03-2014, 18:59
www.cabby-info.com

Style
23-03-2014, 19:15
Motorcode staat op een vlak stukje net onder de bougie.

http://s5.postimg.org/vc82gxjgn/2ch4bow.jpg (http://postimage.org/)

Om de aanjager te vervangen moet je toch echt onder je dashboard zijn.
De 4 schroefjes achter je schutboord zijn alleen om hem los te krijgen.
Kosten voor en gebruikte zij ook niet zo veel zeker niet als je het zelf gaat doen.
Desnoods een vraagbaak halen kost niet veel en is toch zeer handig om mee te beginnen.

arno2000
23-03-2014, 19:30
Om de aanjager te vervangen hoeft niet de hele unit eruit.

Je haal de witte kap eraf dmv de 2 schroeven. De andere laat je zitten anders donderd de hele unit naar beneden. Dan wip je de kachelweerstand er voorzichtig uit en daaronder zit een schroef waarmee de motor vast zit, Deze kan je er nu zo uitpakken. Wel even draden losmaken (geel en wit). Heb evt nog wel een goede motor liggen.

Succes Arno

vwzone
23-03-2014, 20:11
www.cabby-info.com

Thanks zal het doornemen. Cabrio al aangemeld. ;-)

vwzone
23-03-2014, 20:14
Motorcode staat op een vlak stukje net onder de bougie.

http://s5.postimg.org/vc82gxjgn/2ch4bow.jpg (http://postimage.org/)

Desnoods een vraagbaak halen kost niet veel en is toch zeer handig om mee te beginnen.

Vraagbraak zal ik naar op zoek gaan.
Morgen even kijken of ik de motorcode vinden kan bij daglicht.

vwzone
23-03-2014, 20:15
Om de aanjager te vervangen hoeft niet de hele unit eruit.

Je haal de witte kap eraf dmv de 2 schroeven. De andere laat je zitten anders donderd de hele unit naar beneden. Dan wip je de kachelweerstand er voorzichtig uit en daaronder zit een schroef waarmee de motor vast zit, Deze kan je er nu zo uitpakken. Wel even draden losmaken (geel en wit). Heb evt nog wel een goede motor liggen.

Succes Arno

Moet de doen zijn al ben ik niet zo technisch aangelegd voor wat betreft auto's. Stuur je een PB voor de motor.

Style
23-03-2014, 20:18
Motorcodes kan je dan hier terug zoeken:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=29405

;)

En kijk je knop ook even na van de aanjager zou jammer zijn als dit het probleem is :D

vwzone
23-03-2014, 20:21
Motorcodes kan je dan hier terug zoeken:

http://volksforum.com/forum/showthread.php?t=29405

;)

En kijk je knop ook even na van de aanjager zou jammer zijn als dit het probleem is :D

Thanks Check! ;-)

yuli
24-03-2014, 11:37
En al achter de motorcode?

Cabarateur zou ik vervangen met een weber vervaningscaburateur dus weg met die pierburg ellende.

Je mist wat zaken zie ik;
- de linkerportier deurhendel (zal je wel gemerkt hebben :) ).
- afdekking op je watergoot (is nieuw te krijgen)
- bedekking radiator (is nieuw te krijgen)

Verder snakt je blokje naar een goede dasty beurt.

Rinus66
24-03-2014, 12:39
http://www.cabby-info.com/images/Electrical/85-87FusePanel.png

vwzone
24-03-2014, 19:06
En al achter de motorcode?

Cabarateur zou ik vervangen met een weber vervaningscaburateur dus weg met die pierburg ellende.

Je mist wat zaken zie ik;
- de linkerportier deurhendel (zal je wel gemerkt hebben :) ).
- afdekking op je watergoot (is nieuw te krijgen)
- bedekking radiator (is nieuw te krijgen)

Verder snakt je blokje naar een goede dasty beurt.

Vanavond na het werk nog even gekeken. Motorcode staat helaas niet op de aangegeven plaats van een eerdere post.

Ik had inderdaad al iets gelezen over de Weber carb. Is wel een duurdere oplossing. Het moet echt lowbudget blijven.

Linker portierhendel klopt: Was een mooi verhaal de monteur bij de VW garage wilde de deur open doen. Ging niet zo best. Ik zij dat hij de deur wat moest liften. Aha hij hangt af... Heb ik zo opgelost zegt hij. Grote beugel erbij gehaald en de deur in hogere stand gezet. Aha de deur sluit weer netjes. Deurhendel terug gemonteerd. Deur dicht sluit als nieuw, aleen wilde niet meer open. Uhhh probleem want de andere zijde functioneerde ook al niet meer. ;-) Uiteindelijk de deur met wat vogelen weer los gekregen. Dus maar besloten de klink weg te laten. Het ijzer waar de schroef aan de binnenzijde (deursponning) mee vast zit is gebroken. Dus heeft speling. Aan de andere kant zal hetzelfde het geval zijn. Dus twee deurklinken ben ik ook naar op zoek.

Afdekking watergoot? Je bedoelt het plastic deel wat boven de kachelunit zit? Ja dat mist. Waar te koop? Ik ben bang dat als ik de kachelmotor vervangen heb hij direct weer stuk gaat als er water op komt.

Bedekking radiator? Geen idee. Plaatje?

Dastybeurt? Je bedoelt remmenreiniger/ontvetter/motorreiniger?

Door de week helaas geen tijd om veel aan de auto te doen. Ook nog een collega ziek ;-( Komend weekend verder.

vwzone
24-03-2014, 19:08
http://www.cabby-info.com/images/Electrical/85-87FusePanel.png

Dankje. Zal dit weekend fuse 14 checken. Of als ik 's avonds na het werk even tijd heb.

Style
24-03-2014, 19:12
Als het goed is zit op de aangegeven plek een vlak stukje op de boven zijde van je onderblok hier staat te motorcode.

http://s28.postimg.org/hpdm5kakd/DSC_0040.jpg (http://postimg.org/image/nqbb2mx6h/full/)

vwzone
24-03-2014, 20:40
Als het goed is zit op de aangegeven plek een vlak stukje op de boven zijde van je onderblok hier staat te motorcode.

http://s28.postimg.org/hpdm5kakd/DSC_0040.jpg (http://postimg.org/image/nqbb2mx6h/full/)

Ik moet een beetje meer links kijken dus dan wat ik gedaan heb. ;-)
Maar daar zit de verdeler voor .
Zal het weekend wel even kijken als ik d'r rustig de tijd voor kan nemen.
Beetje ontvetten kan dan ook geen kwaad ;-)

Nico45
24-03-2014, 20:56
Hallo welkom en zat te doen en even een vraagje over je aanjager is het niet de schakelaar die wil ook nog wel eens sneuvelen en die kost geen drol op de sloop :thumbup:

yuli
25-03-2014, 11:37
afdichting bij waterbak kun je bij Theo halen:
http://www.vw-wobshop.nl/index.php?item=originele-waterbak&action=article&group_id=10000003&aid=8577&lang=NL

Afdichting van radiator ook maar is niet zo nodig.

Setje klinken kost ook niet de wereld zet je slotjes over.

En dasty is de reden waarom mannelijk Nederland de Wibra durft in te gaan :) Even naar een garagebox, insprayen, afwasborteltje overheen halen en met lopende motor afspuiten (om de verdeler spuiten) is de oplossing voor het vinden van je motorcode.

vwzone
25-03-2014, 18:33
Thanks Yuli Link opgeslagen ;-)

Inmiddels denk ik vrij zeker te weten dat de motorcode met EF begint. Kan ook nog EE zijn. Met thinner en scotch brite aan de gang geweest. ;-) Dus het blok is al wat ouder dan de auto. 1976-1977. En als het een EF is komt hij dus uit een automaat. Blok loopt overigens goed. Alleen problemen met de carburateur zoals eerder vermeld.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/volkswagen-onderdelen/m785334425-deurklinken-chroom-golf-1-metaal-met-slot-prijs-45-00.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr Is dat wat? Lijkt me wel leuk bij zwart. ;-)

vwzone
25-03-2014, 18:59
Hallo welkom en zat te doen en even een vraagje over je aanjager is het niet de schakelaar die wil ook nog wel eens sneuvelen en die kost geen drol op de sloop :thumbup:

Is dat op 1 of andere manier te testen? Zodat ik het zeker weet. Draadjes doorverbinden ofzo?

Nico45
25-03-2014, 21:24
Ik heb al een paar keer gehad dat de schakelaar kapot was en heb je niet iemand ook met een golf het complete ding met de schuifjes zet je zo over :thumbup:

vwzone
25-03-2014, 21:33
Ik heb al een paar keer gehad dat de schakelaar kapot was en heb je niet iemand ook met een golf het complete ding met de schuifjes zet je zo over :thumbup:

Nee helaas.
Ik kijk wel even naar een andere schakelaar.

Nico45
25-03-2014, 22:19
Die schakelaar zit er volgens mij los op het vierkante dingetje achter de aan en uit knop die sneuvelen heel erg vaak maar misschien is het bij jouw toch de motor die vast zit maar de schakelaar komt wel vaak voor is het ook geen zekering die kapot is???

Mocht je het paneeltje er af willen hebben dan bij de verwarmingknop en die andere de twee penntjes er af trekken kun je hem er zo af halen ik hoop dat ik het duidelijk uit leg zo?? :shake:

vwzone
26-03-2014, 18:55
Die schakelaar zit er volgens mij los op het vierkante dingetje achter de aan en uit knop die sneuvelen heel erg vaak maar misschien is het bij jouw toch de motor die vast zit maar de schakelaar komt wel vaak voor is het ook geen zekering die kapot is???

Mocht je het paneeltje er af willen hebben dan bij de verwarmingknop en die andere de twee penntjes er af trekken kun je hem er zo af halen ik hoop dat ik het duidelijk uit leg zo?? :shake:

Zekering gecontroleerd. Deze was heel. Verder even wat geprobeerd. En guess what? De aanjager doet het weer. ;-) Zij het dan alleen in stand nul. En soms moet je een beetje met de draden bewegen. Misschien heb ik het verkeerd in elkaar gezet? Geen idee of de stekker in meerdere standen gemonteerd kan worden? Nou van het weekend maar eens goed kijken. iig was het niet de motor. Het is een beetje een rommeltje met de bedrading. Claxon loopt ook over een apart knopje omdat die in het stuur niet werkt. Kortom een uitdagend projekt. Binnenkort hoop ik bij een collega op de brug te kunnen om de onderkant eens goed te bestuderen. Minder dan twee maand te gaan voor de APK ;-) 'k moet opschieten! lol

Nico45
26-03-2014, 19:23
Het blokje wat achter de standen schakelaar zit kun je draaien volgens mij als ik het goed heb best kans dat dit blokje kapot is heb je het complete paneeltje er al uit kunnen krijgen???

vwzone
26-03-2014, 19:54
Het blokje wat achter de standen schakelaar zit kun je draaien volgens mij als ik het goed heb best kans dat dit blokje kapot is heb je het complete paneeltje er al uit kunnen krijgen???

Ja het hele gedeelte gedemonteerd. Was geen kunst overigens wan de helft ligt los en klemmetjes kapot en geen schroefjes erin. Niet opgelet bij de demontage, ervan uitgaande dat alles slechts op 1 manier gemonteerd kon worden. Maar toen ik de stekker weer op het schakelaartje monteerde ging de aanjager het zowaar weer doen. In stand 0 dus.

Zal dit weekend wat foto's maken.

Nico45
26-03-2014, 20:58
Dan zit of het blokje gedraaid volgens mij kan je hem zo draaien of hij is echt kapot het komt vaker voor dan dat de motor zelf kapot is.

Misschien toch eens rommelen met het blokje of rondje wat er achter zit?? ;)

vwzone
29-03-2014, 08:42
Hilfeee! :)

Wil met het mooie weer natuurlijk wel rijden.
Echter nu doet de richtingaanwijzer het niet meer. En ook de remlichten niet.:(

Wel de alarmlichten!! :screwy:

Zekering is dus goed. Gecontroleerd. Maar het lijkt me als de zekering stuk is dat ook de alarmlichten niet functioneren. Remlichten en richtingaanwijzer zijn op dezelfde zekering aangesloten.

Als ik de richtingaanwijzer aanzet brand wel het verklikkerlichtje op het instrumenten paneel maar blijft continu branden. (bij alarmlichten werkt alles netjes)

Heeft iemand enig idee waar ik het zoeken moet?

Jeff
29-03-2014, 09:27
Zekering 4 al bekeken?

http://members.ziggo.nl/jeff.vandenoort/Documenten/Knipperlichtschema.jpg

vwzone
29-03-2014, 09:40
Zekering 4 al bekeken?



Zojuist gedaan ook in orde. Maar alarmlichten functioneren oké. Alleen de richtingaanwijzer en de remlichten doen het niet.

Joris_MK1
29-03-2014, 11:00
Zekeringkast naar voren halen en alle stekkers eruit halen en weer er terug in steken. Een voor een is het makkelijkst! Kan best eens contact probleempje zijn...

Nico45
29-03-2014, 11:36
Het is vaak een kleinigheid ja dit is moeilijk zo achter de pc???

Is er geen forumlid in de buurt die even kan kijken ik weet niet waar je woont vul het anders even in bij je profiel :D

vwzone
29-03-2014, 13:33
Zekeringkast naar voren halen en alle stekkers eruit halen en weer er terug in steken. Een voor een is het makkelijkst! Kan best eens contact probleempje zijn...

Heb in ieder geval alle stekkers bewogen contact aan en richting aanwijzers aan. Geen resultaat. Die zekeringenkast zit op een rot plek. ;-) Dat vind m'n rug niet zo prettig. Wat ik wel nog opmerkte is dat het parkeerlicht ook gewoon werkt! Een erg vreemde storing dus. Weet niet waar ik het zoeken moet.

Het is vaak een kleinigheid ja dit is moeilijk zo achter de pc???

Is er geen forumlid in de buurt die even kan kijken ik weet niet waar je woont vul het anders even in bij je profiel :D

Ik woon in de Limburgse gemeente Peel en Maas. Dus als er iemand is in deze omgeving met verstand van zaken die eens wil komen kijken istie van harte welkom. (in de buurt van Venlo)

Nico45
29-03-2014, 14:50
Heb je niet zo n spanningszoeker met een lampje er in ik verslijt ze bij het leven en kosten maar een scheet en drie knikkers bij de Gamma.

Wat iemand al zei vaak kun je het beste bij de zekeringkast gaan meten en dan kijken waar de stroom op houd.

Het wil ook nog wel eens een zekering zijn die er zo goed uit ziet maar toch kapot is??? :thumbup:

Ik zou graag willen helpen toevallig gaan we over een week of 5 naar de Limburgse Peel naar Centerparcs als ik het goed heb maar ja daar heb je nu niks aan :shake:

vwzone
29-03-2014, 19:09
Omdat er op deze pagina nog geen plaatjes staan. ;-)
Plaatje van vanmiddag. Het is iig niet warm in de auto. Lekker om te werken:

http://i59.tinypic.com/eil4if.jpg

Nico45
29-03-2014, 19:12
Je hebt een mooie cabrio leuk om zo n auto verder op te knappen wil het al lukken met je rem en knipperlichten??

Ik heb het ook wel eens gehad dat de richtingaanwijzers (lampje) op dashbord bleef branden is het geen massa probleem ergens bij je achterlichten??

Style
29-03-2014, 19:29
Remlicht schakelaar zit bij je pedaal en hoe moet ik het zeggen deze kan je zelf afstellen door het pinnetje wat tegen je pedaal aankomt verder uit te trekken of verder in ;)

speedfreax
31-03-2014, 09:28
Ik heb het zelfde probleem. Bij mij werken alleen de remlichten niet!
zekeringen gecontroleerd, zit goed. Lampen.., in orde. Geen spanning op de draden bij de remlichten bij het intrappen van de rem..., probleem.

Een beetje aan de remschakelaar zitten rommelen (pinnetje in, pinnetje uit) maar er gebeurt niks. Heb de stekker van de sensor afgehaald en hier staat geen spanning op? Hoort hier geen 5V (of 1V of 2V) op te staan? Ik neem aan dat de stroomkring gesloten wordt zodra het contact sluit als het pinnetje uit de contactschakelaar komt?

oftewel.., HELP!

iig voor en na plaatje :)

http://i211.photobucket.com/albums/bb270/speedfreax/foto13_zps99eac5e0.jpg

http://i211.photobucket.com/albums/bb270/speedfreax/001_zps8fd0393d.jpg (http://s211.photobucket.com/user/speedfreax/media/001_zps8fd0393d.jpg.html)

http://i211.photobucket.com/albums/bb270/speedfreax/0015_zps5a03f2e0.jpg (http://s211.photobucket.com/user/speedfreax/media/0015_zps5a03f2e0.jpg.html)

Nico45
31-03-2014, 10:57
Het moet toch een kleinigheidje zijn gewoon zoeken naar de plek waar de stroom op houd om te beginnen bij de zekeringkast.

Misschien is er wel iets gebeurt waardoor nu de stroom onderbroken is???

Wel een leuke golf trouwens zo Mk1 :thumbup: :thumbup:

Jeff
31-03-2014, 11:24
Heb je wel 12V op aansluiting 15 en 30 van je alarmlichtschakelaar?

speedfreax
31-03-2014, 13:57
De alarmlichten doen het. Zekering 2 is in tact. (10 A)
Is er per ongeluk een gezamenlijke zekering/relais van de remlichten en achteruitrijlichten?

Jeff
31-03-2014, 14:21
Speedfreax je kan beter je eigen topic openen. Nu gaat het door elkaar heen.
Mijn reactie was voor de TS.

vwzone
03-04-2014, 15:42
Probleem met de richtingaanwijzers nog steeds niet opgelost. :-(
Echter weer een nieuwe aanwijzing:
Was me nog niet eerder opgevallen maar zo gauw ik de auto op contact zet en/of start blijft het lampje van het verklikkerlichtje in het dashboard zeer zwak branden. Zonder de richtingaanwijzer te bedienen dus in de neutrale stand.

Misschien weer een aanwijzing voor iemand die nu een lichtje gaat branden en weet waar ik het zoeken moet?

Nico45
03-04-2014, 17:58
Het lijkt mij toch iets van sluiting ergens zit er geen verkeerde lamp in die sluiting maakt kijk alle lampen eens na van je knipperlichten :thumbup:

vwzone
04-04-2014, 17:30
Het lijkt mij toch iets van sluiting ergens zit er geen verkeerde lamp in die sluiting maakt kijk alle lampen eens na van je knipperlichten :thumbup:

Zal ik dit weekend doen. Maar ik heb geen lampen vervangen. Het probleem is ineens opgetreden tijdens het rijden met de lichten aan. Ga iig alle lampen controleren en massa aansluitingen.

Erik Baas
04-04-2014, 22:00
Als je de alarmlichtenschakelaar aandoet, knipperen dan alle 4 knipperlichten even fel, en gaan ze allemaal even snel aan? Zoniet, dan zit daar een slechte massaverbinding.

Anders: wat gebeurt er met het indicatielampje als je:
* het knipperrelais verwijdert?
* de stekker van de alarmlichtenschakelaar loshaalt?

vwzone
06-04-2014, 07:24
Als je de alarmlichtenschakelaar aandoet, knipperen dan alle 4 knipperlichten even fel, en gaan ze allemaal even snel aan? Zoniet, dan zit daar een slechte massaverbinding.

Anders: wat gebeurt er met het indicatielampje als je:
* het knipperrelais verwijdert?
* de stekker van de alarmlichtenschakelaar loshaalt?

Alle vier branden even snel en fel.

Als ik het knipperrelais verwijderde ging het zwak brandende lampje uit.

Maar gelukkig toch het euvel gevonden!!
Kapotte zekering 19 bij eerdere visuele inspectie leek deze oké te zijn.
Toch maar eens een multimeter aanschaffen.
Richting aanwijzers werken weer naar behoren.

Erik Baas
06-04-2014, 14:52
Mooi dat het opgelost is! Door zo'n zekering raak je toch mooi op een dwaalspoor... :-( Kan iemand aub. even een zekering met indicatielampje uitvinden? ;-)

Joris_MK1
06-04-2014, 15:02
Geloof het of niet, maar die bestaan reeds!

Nico45
06-04-2014, 16:24
Bij sommige zekeringen is het moeilijk te zien en toch zijn ze soms kapot ik meet ze ook altijd even door :thumbup:

Barn171
06-04-2014, 16:52
Geloof het of niet, maar die bestaan reeds!
Wordt een mooi circus dan onder dat dash...

Erik Baas
06-04-2014, 18:24
Wordt een mooi circus dan onder dat dash...
Welnee! Als er een zekering stuk is gaat er één lampje branden, meer niet. Hoezo circus??

Barn171
06-04-2014, 18:35
Ow op die manier, dacht dat ieder zekering een lampje zou hebben dat uit gaat zodra de verbinding weg is. Als ik het nu zo schrijf is het ook nogal een domme gedachte trouwens... :redface: Whoops

Joris_MK1
06-04-2014, 19:04
Als het er in die vorm was zou ik ze al hebben, ik hou van lampjes :)

Nico45
06-04-2014, 21:13
:D :thumbup: ik zat eerlijk gezegd ook te denken aan 1 lampje per zekering.......... :screwy:

vwzone
07-04-2014, 18:54
Als het er in die vorm was zou ik ze al hebben, ik hou van lampjes :)

Hahaha ik ook! ;-)
Maar weinig "Paradise by the dashboardlight" Er brand werkelijk niets meer!
Wordt natuurlijk opgelost! Liefst in blauw en rood.
Is dat mogelijk op een golf 1? Misschien al eens door iemand gedaan?
Het moet wel low budget blijven.

In dat kader ben ik ook eens naar het nog hier aanwezige lichtmetaal gaan kijken. 'k Kan nog geen keuze maken. Maar dit heb ik nog liggen:

Foto1, Polo 6n2 14 inch
http://i60.tinypic.com/2ijsnye.jpg

Foto2, MSW velgjes 14 inch
http://i59.tinypic.com/33epo4k.jpg

Foto3, Lugaro 15 inch ET 25
http://i60.tinypic.com/125q0l4.jpg

Foto4, VW 15 inch lm zaten ooit onder een polo variant
http://i58.tinypic.com/1xz860.jpg

Ik kan nog geen keuze maken alhoewel er een kleine voorkeur is voor foto twee. De MSW velgen. Kan ik de huidige vrij goede banden over laten zetten, want die zijn 14 inch. Past dat trouwens 185 op een 6J velg?

Woensdag gaat de wagen voor een APK diagnose. 'k Ben benieuwd. ;-) Of misschien wil ik het wel niet weten. lol.

Joris_MK1
08-04-2014, 07:04
Sowieso de msw velgen :)

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/997452045_1/7000pc-lot-ATC-ATO-blade-font-b-fuse-b-font-font-b-30Amp-b-font-font.jpg
Is ie stuk dan gaat ie branden!

Nico45
08-04-2014, 07:08
Die had ik nog niet gezien wel makkelijk als er 1 kapot is :thumbup:

Erik Baas
08-04-2014, 12:49
Ja, ideaal! :) Kost $0,25 af fabriek (exclusief bija alles), en je moet er 1000 bestellen. Zou dat in Nederland nog niet te koop zijn?

Nico45
08-04-2014, 18:30
Ik heb ze nog nooit gezien maar we gaan zoeken :thumbup:

vwzone
08-04-2014, 19:19
Is inderdaad wel handig! Maar een multimeter kost de wereld ook niet bij "Dat zeg ik!" ;-) En dat had ik gewoon moeten doen! De zekeringen doormeten. lol

Nico45
09-04-2014, 11:12
Ze zeggen ook altijd" meten is weten" :thumbup:

vwzone
09-04-2014, 17:40
Vandaag was dan een belangrijke dag in het leven van de Cabrio.
De APK diagnose! Vanmorgen de wagen weggebracht naar de VW dealer.
Pijn in de buik want wat zal er allemaal mis zijn?
Maar het lijstje wat ik terug kreeg viel me alleszins mee.

To do list voor de APK:


Spiegel linker portier bevestiging niet goed. (repareren/vervangen)
CO% te hoog. (Carburateur repareren, Chokeklep ligt los, pulldowndoos defect, Washthermostaat werkt niet goed)
Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (Portiergrepen vervangen L+R)
Achterbankzitting zit los. (vastzetten)
Remlichten werken niet. (kabels repareren bij pedaalschakelaar)
Linksachter veerpoot is bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen)
Band links achter 1 MM (vervangen)
Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen/Afstellen?)
Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (Repareren)


Kortom het lijkt me kosten technisch wel mee te vallen.
Alleen kan ik waarschijnlijk niet alles zelf doen. ;-)
Wil wel het meeste proberen, hopende een beroep te kunnen doen op de technische expertise hier!

Tips zijn welkom en ik zal zeker de komende dagen nog wat prangende vragen hebben. ;-)

Nico45
09-04-2014, 19:31
Het valt op zich mee het is makkelijk zelf te doen de teller klok bij een vw ligt er zo uit en dan lampjes vervangen.

Thom_vw
09-04-2014, 20:57
Sowieso de msw velgen :)

http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/997452045_1/7000pc-lot-ATC-ATO-blade-font-b-fuse-b-font-font-b-30Amp-b-font-font.jpg
Is ie stuk dan gaat ie branden!
Heb ze wel eens vaker voorbij zien komen, zijn ook in Nederland te koop.

vwzone
13-04-2014, 14:33
Wat doe je op een niet zo'n mooie zondag? Juist! Je haalt het dashboard uitelkaar om het probleem van de niet werkende dashboard verlichting op te lossen. ;-)

Punt 1: Asbakverlichting werkt niet. Oké er zit geen lampje in dus kan het ook niet doen. Krijgt wel spanning! Dus nieuw lampje halen en klaar denk ik.

Punt 2: Verlichting van de verwarmingsregelaars. Niets aanwezig. Geen kabels geen houdertje met lampje no nothing! Maak wel een aftakking bij het lampje van de asbak. Zo te zien heeft dat er ook al eens gezeten. Kroonsteentje en afgetaped draad. Lampje en lamphoudertje scoren en klaar denk ik.

Punt 3: De km teller zelf. Maar demonteren. Met enig gepiel eruit gekregen. Maar Oh Hellup nu is ook de KM teller kabel los. Hoop dat ik die er weer fatsoenlijk op krijg. Maar da's niet het grootste probleem. Ik zie geen lampjes of houdertjes?? Moet ik het hele ding uitelkaar schroeven??

Erik Baas
13-04-2014, 15:15
Punt 3: De km teller zelf. Maar demonteren. Met enig gepiel eruit gekregen. Maar Oh Hellup nu is ook de KM teller kabel los. Hoop dat ik die er weer fatsoenlijk op krijg. Maar da's niet het grootste probleem. Ik zie geen lampjes of houdertjes?? Moet ik het hele ding uitelkaar schroeven??
De km.-tellerkabel duw je er zo weer in totdat 'ie klikt, geen probleem. De lampjes zijn die twee kleine zwarte blokjes bovenaan in de bovenste rand van de printplaat: met een kwartslag linksom gaan ze los.

vwzone
13-04-2014, 15:34
De km.-tellerkabel duw je er zo weer in totdat 'ie klikt, geen probleem. De lampjes zijn die twee kleine zwarte blokjes bovenaan in de bovenste rand van de printplaat: met een kwartslag linksom gaan ze los.

Ik dacht al dat deze het zouden zijn maar wist niet hoe te demonteren. Enfin, 1 lampje gedemonteerd en op 12 volt gezet en lampje brand. Dus daar zit het probleem niet. Zou ook raar zijn als alle drie de lampjes het niet meer deden. 1 stuk oké maar drie tegelijk... Maar hoe nu verder? Slecht contact? Ook onwaarschijnlijk bij drie lampjes tegelijk denk ik.

Nico45
13-04-2014, 19:30
Volgens mij als 1 lampje kapot is krijgen de andere te veel spanning en gaan ze ook snel kapot als ik het fout heb moet iemand mij maar verbeteren.

Het is toch wel slim om bij 1 kapot lampje ze allemaal te vervangen de kans is groot dat de andere ook aan de beurt zijn ;)

Joris_MK1
13-04-2014, 19:33
Het gebeurt ook weleens dat het plastic van de tellerbehuizing waar je de lampjes indraait vervormt of zelfs afbrokkelt. Draai je het lampje er dan in dan maakt deze niet goed contact met het folie met als gevolg dat het lampje niet gaat branden. Het is makkelijk om de banen op de folie te volgen en daar 12 volt op te zetten, de lampjes staan allemaal parallel en zouden dan moeten gaan branden.

Erik Baas
13-04-2014, 20:55
als 1 lampje kapot is krijgen de andere te veel spanning en gaan ze ook snel kapotEcht niet...

Het is toch wel slim om bij 1 kapot lampje ze allemaal te vervangen de kans is groot dat de andere ook aan de beurt zijn ;)Dat klopt wel.

Nico45
13-04-2014, 21:01
Oke bedankt weer wat geleerd dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt :shake:

wessel97
13-04-2014, 21:07
Oke bedankt weer wat geleerd dat hebben ze mij altijd wijs gemaakt :shake:

het is geen serie schakeling he haha

edit: dat is het soms wel, alleen dan gaan de lampen die over zijn nog wel eens feller branden

Erik Baas
13-04-2014, 21:17
het is geen serie schakeling he haha

edit: dat is het soms wel, alleen dan gaan de lampen die over zijn nog wel eens feller brandenNee, de lampjes staan altijd parallel. Dat ze feller gaan branden als er een stuk is komt doordat er, door de geringere stroom, minder spanning wegvalt over de dimmer.

vwzone
14-04-2014, 16:09
Probleem van niet werkende teller verlichting is opgelost. ;-)
Spanning gemeten op de stekker ja stroom! Maar niet op de printplaat.
Print nagemeten, geen breuk! Hmm, slecht contact dus. Opgelost door een stukje dubbelzijdig klevend tape onder de contacten van de verlichting te plakken. En dat hielp. Zie rode pijl op foto.

http://i58.tinypic.com/a2dc89.jpg

That will do the job for te time being. ;-) Sorry wazige foto.

Op naar het volgende probleem ;-)

To do list voor de APK:


Spiegel linker portier bevestiging niet goed. (repareren/vervangen) Gezocht linker spiegel
CO% te hoog. (Carburateur repareren, Chokeklep ligt los, pulldowndoos defect, Washthermostaat werkt niet goed) Gezocht Pierburg 2e carburateur of iets wat past
Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (Portiergrepen vervangen L+R) (in bestelling)
Achterbankzitting zit los. (vastzetten) Done!
Remlichten werken niet. (kabels repareren bij pedaalschakelaar) Done!
Linksachter veerpoot is bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen) Gezocht veerschotel links achter
Band links achter 1 MM (vervangen)
Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen/Afstellen?)
Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (Repareren) Done!

vwzone
17-04-2014, 19:09
Vandaag de deurklinken binnen gekregen.
Dus maar snel monteren. ;-)
Er is echter een klein probleempje. :screwy:
Deuren sluiten prima en openen ook goed met de nieuwe klinken.
Op slot gaan ze ook met de sleutel. Echter nadien openen ze niet meer!!
Gelukkig was ik zo slim om niet beide portieren af te sluiten.
Van binnenuit kan ik ze wel weer ontgrendelen met het knopje.

Heb ik wat verkeerd gemonteerd???
Of deugen de nieuwe deurklinken niet??
Ze hebben beide, dus links en rechts, hetzelfde probleem.

http://i57.tinypic.com/256zf2c.jpg

Ja ik weet het de auto is viezzz ;-)

Nico45
17-04-2014, 19:15
Je hebt het handig opgelost met de printplaat met die tape je moet er maar op komen en van de sloten dat zal vast wel iemand weten hier :thumbup:

vwzone
17-04-2014, 19:20
Je hebt het handig opgelost met de printplaat met die tape je moet er maar op komen en van de sloten dat zal vast wel iemand weten hier :thumbup:

Ja vermoedelijk zijn de contactpennetjes in de stekker niet zo goed meer. Met het controlelampje was er wel stroom en dat pennetje is wat dikker. ;-)
Print was ook goed. Dus kon alleen maar slecht contact betekenen.

En ik hoop dat iemand wat van de sloten weet. Lijkt me vreemd dat beide niet goed functioneren. Het zijn wel aftermarket repro sloten. Zal vast wat niet goed gedaan hebben maar weet niet wat.

Erik Baas
17-04-2014, 20:54
Deuren sluiten prima en openen ook goed met de nieuwe klinken. Op slot gaan ze ook met de sleutel. Echter nadien openen ze niet meer!!
Heb je misschien de klinken links en rechts verwisseld? Het mechaniek is nl. niet identiek!

wessel97
17-04-2014, 21:01
heb hetzelfde gehad met mijn deuren, ik had er ook andere klinken op gezet. bij mij lag het aan de pin zeg maar waar het deurslot in valt.. die heb ik verstelt en toen was het goed, lijkt helemaal niet logisch maar bij mij werkte het

vwzone
18-04-2014, 14:50
Heb je misschien de klinken links en rechts verwisseld? Het mechaniek is nl. niet identiek!

Nee, de deurklinken werken gewoon. Kan ze alleen niet met de deursleutel vergrendelen.

vwzone
18-04-2014, 14:54
heb hetzelfde gehad met mijn deuren, ik had er ook andere klinken op gezet. bij mij lag het aan de pin zeg maar waar het deurslot in valt.. die heb ik verstelt en toen was het goed, lijkt helemaal niet logisch maar bij mij werkte het

Geen idee waarom, maar hier zou wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten. Als ik nieuwe deurpinnen heb zal ik eens kijken. De huidige zijn nogal versleten. En als er iemand weet waarom dit zo is graag reageren. Maar de portieren kunnen weer goed open en dicht. Geen idee of ze ook op slot moeten kunnen. Bovendien kan dit, maar je moet alleen niet beide deuren tegelijk doen. ;-) (of het dak openlaten) Dus APK puntje opgelost denk ik.

Erik Baas
18-04-2014, 15:20
Nee, de deurklinken werken gewoon. Kan ze alleen niet met de deursleutel vergrendelen.

Check het toch maar even, ik had bij de rechterdeur van mijn Golf II nl. precies hetzelfde probleem! De klink was na een inbraak vervangen door een linker...

vwzone
19-04-2014, 18:25
Check het toch maar even, ik had bij de rechterdeur van mijn Golf II nl. precies hetzelfde probleem! De klink was na een inbraak vervangen door een linker...

Ik zal het checken ;-)

vwzone
19-04-2014, 18:46
Onderdelen donor erbij. een 1988er ;-)

http://i58.tinypic.com/2hi09i8.jpg

Volgens vorige eigenaar snoefrot. maar valt nog wel mee volgens mij.
Maar 'k heb d'r ook niet zoveel verstand van.
Kan sommige onderdelen wel gebruiken.
Zal later wel eens wat meer detail foto's plaatsen.

Nico45
19-04-2014, 19:05
Mooi dat je er een donor bij hebt en je deurklinken ben je er al uit anders kun je ze altijd van deze pakken mits ze het doen??

vwzone
19-04-2014, 19:20
Mooi dat je er een donor bij hebt en je deurklinken ben je er al uit anders kun je ze altijd van deze pakken mits ze het doen??

Nee ik ben nog niet met de deurklinken bezig geweest om te kijken wat precies het probleem is. Geen tijd. Maar de linker van de donor werkt iig nog goed. De rechter gaat ook niet op slot met de sleutel die ik erbij heb. Plan was eigenlijk om alle sloten over te zetten zodat de wagen weer met 1 sleutel voor alle sloten was.

Wat ik verder ga gebruiken is het verlagingssetje, het momo sportstuurtje. (geen idee of dat handig is zo'n klein stuur in een auto zonder stuurbekrachtiging) De doorpins, tankdop, matten set, karmann logo's en verder nog wat spul wat ik tegenkom. Wat onderdelen op reserve leggen is natuurlijk ook handig. (startmotor, dynamo en dergelijke)

wessel97
19-04-2014, 19:23
volgens mij kan ik rechts voor bij de kokerbalk er toch echt doorheen kijken :D :D

vwzone
19-04-2014, 20:18
volgens mij kan ik rechts voor bij de kokerbalk er toch echt doorheen kijken :D :D

Echt niet! Detail foto's volgen later. ;-)

wessel97
19-04-2014, 20:48
Echt niet! Detail foto's volgen later. ;-)


Dan is het denk ik de inval van het licht;)

vwzone
20-04-2014, 19:03
In het kader van de prangende vragen: :D

Linker buitenspiegel vervangen...

Da's nog niet zo eenvoudig heb ik gemerkt.
'k Heb bij de niet goede spiegel al geprobeerd de schroef los te krijgen waarmee hij op het plaatwerk van de deur bevestigd is. Helaas is de hoek waaronder ik de sterschroevendraaier kan plaatsen niet goed en zit de schroef uiteraard moervast. ;-) Ik wil het niet forceren en de schroefkop stuk maken.

Op marktplaats zie ik wel eens foto's van golf deuren waar de spiegel omgeklapt staat. (naar het raam toe)
Ik heb dit met aannemelijke druk op de spiegel behuizing ook geprobeerd maar hij wil niet omklappen.

Mijn vragen:

Kan dit, (omklappen) en zo ja hoe?
Kan hij ook de andere kant op omklappen, zodat ik beter bij de bevestigingsschroef kan?
Een andere manier om de schroef los te krijgen?

Bij de donor hetzelfde probleem van niet om willen klappen van de spiegel... Grrr.

Tjaap
20-04-2014, 19:06
Wd40, Wd40, Wd40

Barn171
20-04-2014, 19:11
Inderdaad, even flink laten weken in de WD40. Dan komen ze soms los, er zit namelijk een stalen bus in die gaat roesten, uitzetten en klemmen. Dan draait de spiegel dus niet meer en als je het forceert breekt hij af. Om hem eraf te krijgen zul je hem hoe dan ook moeten verdraaien, anders gaat het niet.

En die sloten, dat zijn zeker de imitatie plastieken nep chromen ondingen? Inderdaad is links en recht niet gelijk en het klinkt alsof dat je probleem is, maar als dat niet zo is, is het simpelweg de kwaliteit van de klinken. Dat is altijd miserie.

vwzone
20-04-2014, 19:37
Dankuuu, Tjaap en Barn. Alhoewel ik geen WD40 in huis had maar wel een bus applied multioil heb ik 1 spiegel losgekregen. Omdat deze spiegel veel speling had op het voetstuk was het makkelijk de vloeistof ertussen te spuiten. De goede spiegel geeft nog geen krimp. Halve bus multioil erop. ;-) Morgen nog maar eens proberen en even naar.... Dat zeg ik ;-) Een voorraad WD 40 halen

vwzone
20-04-2014, 19:45
En die sloten, dat zijn zeker de imitatie plastieken nep chromen ondingen? Inderdaad is links en recht niet gelijk en het klinkt alsof dat je probleem is, maar als dat niet zo is, is het simpelweg de kwaliteit van de klinken. Dat is altijd miserie.

Klopt zijn neppers ;-) 'k Heb d'r al spijt van ze gekocht te hebben. Als alles meezit komen er weer originele klinken en sloten op van de donor. Voor nu is het zaak alles snel APK waardig te maken want ik wil wel een rijdend project. ;-)

vwzone
21-04-2014, 13:28
Zie volgende post


Locatie gem. Peel en Maas Limburg.

http://i57.tinypic.com/1zlws20.jpg

vwzone
22-04-2014, 19:19
Hoor net van de vorige eigenaar dat er iets mis is met het blok.
Nokkenas oid. ? Er zit iig een tik ergens bovenin.

Is dus niet meer te koop wil niet iemand rommel verkopen.

Maar wellicht zijn sommige onderdelen wel bruikbaar.
Zelf eraf slopen. ;-)

Kan alleen de post in het verkooptopic niet aanpassen en verwijderen???

wessel97
22-04-2014, 19:42
Hoor net van de vorige eigenaar dat er iets mis is met het blok.
Nokkenas oid. ? Er zit iig een tik ergens bovenin.

Is dus niet meer te koop wil niet iemand rommel verkopen.

Maar wellicht zijn sommige onderdelen wel bruikbaar.
Zelf eraf slopen. ;-)

Kan alleen de post in het verkooptopic niet aanpassen en verwijderen???

klopt, verkooptopics kan je niet aanpassen. ik zou gewoon het blok uit elkaar halen, kun je dynamo, enz. verkopen, en om een blok uit elkaar te halen is ook leuk om te doen :thumbup:

vwzone
22-04-2014, 20:40
Detail foto's:

Binnen scherm LV. Klein rot plekje zie pijl
http://i60.tinypic.com/25sname.jpg

Binnenscherm RV
http://i59.tinypic.com/2412tjn.jpg


Binnenscherm detail RV
http://i60.tinypic.com/2ni0569.jpg

Draagbalk RV
http://i62.tinypic.com/sopjyp.jpg

Spatbord LA
http://i58.tinypic.com/20iia2s.jpg

Spatbord RA
http://i57.tinypic.com/bdjmo8.jpg

Interieur
http://i57.tinypic.com/nyfztd.jpg

deur binnen L
http://i57.tinypic.com/ixxj83.jpg

Spatbord
http://i61.tinypic.com/1zpn0hg.jpg

Kortom niet echt veel rotte plekken op de achterspatborden na. En een klein plekje in het linker voorscherm. Het wit wat je op sommige plekken ziet is de originele kleur van de auto.

Plannen met de restanten. Het bruikbare eraf halen en van de achterkant een aanhanger maken. ;-)

vwzone
22-04-2014, 20:50
klopt, verkooptopics kan je niet aanpassen. ik zou gewoon het blok uit elkaar halen, kun je dynamo, enz. verkopen, en om een blok uit elkaar te halen is ook leuk om te doen :thumbup:

Ja ik denk dat dat een aardige optie is ;-)

vwzone
23-04-2014, 17:29
Kleine klusjes.

Vallen soms nog tegen ;-)
Vanmiddag dacht ik even snel de tankdop over te zetten van de donor.
Ging stiekem toch gauw weer een uurtje inzitten.
Maar ziet er wel beter uit zo.
Moet alleen het aluminium nog wat meer op hoogglans brengen.
Is nu gepoetst met commandant 4.
Hoe krijg ik dit hoogglans? met welk middel?

Tevens op zoek naar een velgje als op de foto met een apk goed bandje.

http://i62.tinypic.com/2hd75lv.jpg

vwzone
23-04-2014, 18:53
Carburateur perikelen.

Naarstig op zoek nog. ;-)

Twee opties op dit moment:

Bij een sloper in Friesland, 75 Euro (gebruikt staat onbekend)
VW power motor revisie 179 Euro (oude inleveren)

Beide liggen op zo'n twee a drie uur rijden van mijn woonplaats.
Niet echt van ik ga even een kijkje nemen.

Niemand die een adresje weet in de regio Limburg Z.O. Brabant?

Foto's van de carburateur:

http://i58.tinypic.com/33mooix.jpg

http://i61.tinypic.com/2rzowae.jpg

Daarnaast nog een vraagje. Hoe de oude carburateur te demonteren? Welke volgorde. Ik begrijp dat ik alle slangetjes en kabels die eraan zitten moet merken ;-)

Is een zelfrevisie mogelijk?

Sorry voor al deze dombovragen. ;-)
Wil zoveel mogelijk zelf doen.
Maar weet niet hoe.

vwzone
24-04-2014, 18:56
Ik hoef het niet te begrijpen. ;-(

Eindelijk een pierburg 2E carburateur gevonden.
Bel ik de beste man op om hem over te nemen, krijg ik te horen dat op mijn EE/EF blok geen pierburg 2E carburateur hoort.
Hij krijgt dan teveel benzine??
In 1976,1977 waren er nog niet zulke geavanceerde carbs volgens de verkoper.

Iemand enig idee welke carburateur er wel op de motor hoort?

Joris_MK1
24-04-2014, 22:36
Ik weet voor 99% zeker dat jij geen 1.6 motor hebt.
Zie hier een 1.6 kop:http://i.ebayimg.com/00/s/Njk2WDEyMDA=/z/8XIAAOxy5jxScWSD/$(KGrHqVHJ!0FJYVY8jhiBScWSC,Oyg~~60_3.JPG
En hier een 1.8 kop:
http://i.ebayimg.com/00/s/NjAxWDEwMDA=/z/3ZkAAOxyBvZTVoTF/$_20.JPG

Let op de locatie van de koelwater aansluiting. Ook heeft een 1.6 motor slechts 1 olieretour en een 1.8 2 stuks. Ik denk, dat je motorcode EX is, en deze is wel degelijk origineel in je wagen, met een 2e carburateur.

Met een beetje goodwill is hij zo door de APK te krijgen, weet niet naar wat voor garage je bent geweest? Maar andere carburateur is zelden nodig.

179 euro voor een carburateur vind ik erg veel geld, 75 is al veel. Zeker als de staat onbekend is.

Begin met het vervangen van de vacuüm slangetjes, die gaan altijd lekken. Check de voetpakking, die wil weleens scheuren. Zorg dat je basis goed is en ga dan terug naar een garage die veel met oudere auto's doen. Een monteur met opleiding kan tegenwoordig niet zo heel veel meer zonder zijn vertrouwde diagnose stekkertje...

Stuur me anders even een PB, als je in de buurt woont kom ik ff kijken. 2 weten meer dan 1 he 😀

vwzone
25-04-2014, 05:07
Die koppen zien er nogal verschillend uit inderdaad.
Op grond daarvan zou ik ook zeggen dat het een EX kan zijn.
Zaterdag komt mijn zoon hier en die heeft wat betere ogen dan ik. :)
Nog maar eens goed kijken naar de motorcode.

Hoe ik erbij kom dat het 1600 motor is?
De verkoper sprak van een 1600 motor.

Bij mijn eerste bezoek aan de plaatselijke VW dealer zei de monteur ook meteen een 1600 motor.

Problemen met de carburateur volgens een lijstje dat ik mee kreeg van de VW dealer waar ik een APK diagnose liet doen:

Co% te hoog.


choke klep ligt los
pulldowndoos defect
washthermostaat werkt niet goed



Geen idee of dat te repareren is. Maar een complete vervangende carburateur leek me handiger. ;-)
Ik weet inmiddels een derde exemplaar gereviseerd voor 75 Euro.

Joris_MK1
25-04-2014, 08:40
Dat zijn de betere prijzen inderdaad. Probleem is dat die dingen op meer dan alleen 1.8 motoren geleverd zijn, en dus niet per se dezelfde sproeiers bevatten. Maar als je de carburateur zo meeneemt naar de dealer dan kan hij daar echt wat van maken. Heb je een beetje de indruk dat ze met je meedenken bij de dealer of zijn ze nonchalant?

vwzone
25-04-2014, 19:20
Nee hoor is een heel aardige VW dealer. Veel gratis advies ook!
Zijn enthousiast over mijn Golfje! ;-)

Het blok is definitief een EX blok.
Vandaag mijn zoon laten kijken en een collega.
Dus bouwjaar correct en passend voor de auto.

De aangeboden carb. komt ook van een EX blok en ga ik morgen ophalen.
Tezamen met een linker buiten spiegel en een veerschotel voor rechts achter.
Hopelijk dit weekend dus drie APK puntjes opgelost.

Dank allemaal voor het meedenken en sorry dat ik zo kippig kijk en de motorcode onjuist weergegeven heb. ;-)

Dank je Joris voor de verhelderende plaatjes!!

Joris_MK1
25-04-2014, 20:03
Daar zit je op een forum voor toch!
Als je vragen hebt, gewoon posten, als ik het antwoord weet ben ik nooit te beroerd om het te delen :)

vwzone
26-04-2014, 15:56
Handrem stellen??

1 van de apk puntjes was de handrem rechtsachter werkt niet.
En dat klopt.

Ik heb geprobeerd het moertje wat strakker te stellen bij de handrem.
Dit helpt enigszins, maar ik kan het wiel blijven draaien met aangetrokken handrem. Lijkt me niet goed.

http://i60.tinypic.com/34s4jt0.jpg

Ik heb geen idee hoe nu verder?
Heb wat op google gezocht maar het is me nog niet duidelijk.
Heb wat gelezen over een wigje en zelf stellend...
Maar zie geen wigje?

http://i60.tinypic.com/fxrse0.jpg

Ook hier op het forum gezocht maar niet een duidelijke beschrijving gevonden.

Johan1982MK1
26-04-2014, 16:19
Zit je remcilinder achter in de remtrommel niet vast? Gebeurd heel vaak dat 1kant vast zit. Ff rubber omhoog wippen en proberen met wd40 oid los te krijgen. Enanders een nieuwe monteren.

KennyH
26-04-2014, 17:30
Even 1 persoon de handrem laten bedienen en zelf kijken of de schoenen bewegen, beweegt 1 kant of beide niet dan even doen wat johan zegt.

vwzone
27-04-2014, 08:21
Mijn zoon had nog een handige DIY link (http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/reardrum/) gevonden voor wat betreft de trommelremmen. Is wel van een MK drie maar is hetzelfde als van een MK1. Alleen het stelmechanisme binnen in de auto is anders.

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campingart/jettatech/reardrum/Dsc05196.jpg

Na wat aan het stelwigje gerommeld te hebben ging deze naar boven.
Nadien was er aanmerkelijk verschil maar nog steeds kan ik het wiel draaien.
Ik heb de hele do it yourself vanmorgen nog eens goed doorgelezen. Ik denk dat misschien het stelwigje verkeerd om gemonteerd is? Als het nog droog wordt later vandaag zal ik alles eens loshalen. Ik heb een hele grote garage maar d'r zit alleen geen dak op. Haha. Moet sowieso alles weer loshalen want er zat zand op de as en die heb ik dus schoongeveegd. Moet weer nieuw vet op.

Gisteren nog even wat onderdelen gescoord. Chroomlijsten voor de dorpels, waterbak afdekking (niet perfect maar beter als niks). Andere schakelaar voor de aanjager. (weet niet of deze goed is maar heb nu twee standen die het doen. 1 en 3, twee doet niks. iig beter dan de oude die het vreemd genoeg alleen op stand 0 deed.) Een andere linker buiten spiegel En natuurlijk een nieuwe (lees gereviseerde pierburg 2e) Die laat ik de garage wel even inbouwen of iemand moet een hele goede DIY weten. ;-)

Dat maakt het APK lijstje bijna compleet als gedaan. :)


spiegel linker portier bevestiging niet goed Done
CO% te hoog. (carburateur repareren, choke klep ligt los, pulldowndoos defect, washtermostaat werkt niet goed.) (gereviseerde is gehaald)
Rechterportier gaat niet open van binnen en buiten. (portiergrepen vervangen L+R) Done
Achterbankzitting los (vastzetten) Done
Remlichten werken niet ((kabels repareren bij pedaalschakelaar) Done
Linksachter veerpoot is de bovenste veerschotel doorgeroest. (vervangen) Done
Band links achter 1 mm (vervangen) Done (twee andere velgen met goede banden eronder)
Handrem rechtsachter werkt niet mee (remmen reinigen afstellen?) (mee bezig)
Klokkenpaneel verlichting werkt niet. (oplossen) Done

Nico45
27-04-2014, 20:13
Mooi dat je lijst bijna af is dan kun je weer her keuren :thumbup:

Johan1982MK1
27-04-2014, 20:32
Dat wigje is de zelfspanner. Ook makkkelijk als je de trommel eraf wilt halen en er een randje inzit. Dan doe je met een schroevendraaier door het gat vd wielbout dat wigje omhoog duwen zodat de rem voering naar binnen gaat en je de trommel er zo af kan pakken. Supersysteem al in de 70er jaren en hedendaagse autos van andere merken die nog trommels achter hebben die kennen dit systeem niet. Gevolg is vaak dat als de voering vv moet worden of er moet een trommel af en er zit een rand in van het remmen dan krijg je de trommel er moeilijk of haast niet af. Dan komen er hamers en breekijzers aan te pas en blijft er na een paar keer geen auto meer over....

vwzone
02-06-2014, 18:40
Auto is nog niet gekeurd. Garage kreeg de achterrem ook niet gesteld. (verkeerde trommel remschoenen?) Geen probleem ik heb hier nog een donor staan ik haal het zaakje er wel af en breng het jullie morgen. Inclusief handremkabels. Maar aan de ene kant krijg ik de trommel er niet af. En last but not least hoe haal ik de handrem kabel eruit? Heb geprobeerd hem eruit te trekken aan de kant van de wielen maar dat lukt niet? Moet ik het moertje aan de wiel kant eraf halen en de kabel naar binnen trekken? En nog een vraagje zijn de achterremmen van een 85er gelijk aan een 88er? De auto staat nu bij de garage dus kan niet vergelijken.

vwzone
02-06-2014, 20:15
De aanhouder wint. ;-) Ander trommel is er ook af. Nu alleen nog de handremkabels.

Bernhard
02-06-2014, 22:23
Jij hebt zeker 1.6 blok. Motorcode EW met originele pierburg 2E :thumbup:
Een goede investering zou zijn een weber 32/34 dmtl. Heb namelijk zelfde 1.6 blok in mijn caddy zitten met ook een weber erop.

vwzone
05-06-2014, 19:03
Beetje blij. ;-)

Golfje heeft weer APK! Yessss

Wat minder is dat de carburateur die ik gekocht heb zo mogelijk nog slechter was dan die erin zat. Van de twee carburateurs is er 1 gemaakt die min of meer functioneert. Bij het ophalen van de auto sloeg de wagen af bij gas loslaten en koppeling intrappen. Na een tijdje was dit weer verdwenen. Toerental was stationair iets boven de duizend rpm.

Vanmorgen de wagen naar het werk gereden. Nu gaat de motor naar de 3500 toeren bij koppeling intrappen en gas los. In het begin als de motor koud is gaat het nog wel met de rpm's maar naarmate de motor warmer wordt lopen de rpm's op. Op de terugweg hetzelfde verhaal. Bij het uitzetten van het contact blijft de motor nadieselen. Moet hem op de koppeling uitzetten dus met geknepen rpm's. Zo hou ik ook de motor rustig bij kruispunten en verkeerslichten. Niet echt goed voor de koppeling. :-(

Dus nog steeds naarstig op zoek naar een goede Pierburg 2E carburateur.

Larsrump
13-06-2014, 23:03
nounou! ik mijzelf ook een jaar lang wijs zijn dat ik ook een 1.6 had... nu zie ik dit. ik heb precies hetzelfde motorblok. het is nu een beetje donker om te kijken of het ook ex is, zal dit morgen doen. ex-blok geeft als ik het heb uitgezocht 90pk toch?
vond em al niet als een 75pk-er rijden:/

vwzone
30-09-2014, 20:58
Ook leuk! ;-) Anderhalve Golf1 Cabrio.

http://i60.tinypic.com/256b4if.jpg