Log in

View Full Version : CO te hoog, 1.6 met pierburg 1B


jellehier
25-03-2014, 15:10
Wie van jullie kan me in de goede richting sturen

Ik heb een golfje met een 1.6 motor met een pierburg 1B

Nou word ie APK afgekeurd op de CO.

Wie kan me een aantal tips geven, die carburateurs zijn niet echt mijn ding

Waar kan het allemaal aan liggen,

Ik heb al gekeken met remmenreiniger of er valse lucht was, tot nu toe nog niets ontdekt, ook heb ik een heleboel vacuüm aansluitingen vernieuwd, maar daar lijkt ook nog niets verandert te zijn

(Zou het eventueel ook kunnen komen door een niet zo goed afgestelde ontsteking?)

FloR
25-03-2014, 15:25
Voor alle zekerheid: je hebt toch eerst geprobeerd met de co schroef op de carburator? Bij pierburg zit die vanboven.

jellehier
25-03-2014, 15:26
Voor alle zekerheid: je hebt toch eerst geprobeerd met de co schroef op de carburator? Bij pierburg zit die vanboven.


volgens mij niet bij deze carburateur

zo te zien zit ie als je er van voren tegenaan kijkt rechts onder, links onder stationair

deze carburateur gaat het om
http://i51.tinypic.com/eirslz.jpg

FloR
25-03-2014, 15:31
OK, ik was aan de 2e aan het denken.

En via de co schroef krijg je hem niet goed?

jellehier
25-03-2014, 15:33
nee blijft hangen op 6.7 volgens de apk garage.

jammer genoeg heb ik zelf geen co meter tot mn beschikking. maar het zou al helpen als ik een idee had waar ik naar moet kijken zodat ik ernaar kan kijken als ik een co apparaat kan gebruiken van een ander

jellehier
25-03-2014, 15:34
om de co omlaag te krijgen moet ik dan bijvoorbeeld de schroef in draaien of juist uit??

FloR
25-03-2014, 15:35
Kan van alles zijn: slechte bougie, slechte kabels, klepspeling, slechte benzine,...

Draait de motor stationair goed?

FloR
25-03-2014, 15:37
om de co omlaag te krijgen moet ik dan bijvoorbeeld de schroef in draaien of juist uit??

Bij mijn 2e pierburg is uitdraaien = co omlaag

jellehier
25-03-2014, 15:40
motor schommelt iets met stationair lopen

Style
25-03-2014, 17:10
Ontsteking kan toch zo controleren Jelle ,daarna zou ik de schroef gewoon helemaal in draaien en dan weer uit tot dat hij weer mooi loopt en dan aan een co meter hangen.

jellehier
25-03-2014, 19:43
Was niet zo simpel als die ene schroef draaien


Ontsteking versteld (stond een beetje verkeerd)
CO meter eraan
En dik staan draaien aan de drie stel schroeven

Uiteindelijk op 2.3 % gekregen vanaf 7.3 dus mooi zo ruim binnen de 4,5%

Style
25-03-2014, 19:45
:thumbup:

Scirocco_1600
25-03-2014, 20:57
goed zo ... ik wist niet dat de 1.6 ook met een 1B reden :) ... weer wat bij geleerd