View Full Version : laadkleppen t1 pickup?
hallo forummers!
ik heb als (luchtgekoelde) leek even een vraag:
is het een moeilijk/duur verhaal om aan de laadkleppen van een t1 enkelcabine
te komen in goeie staat?auto is van bouwjaar '67 :confused:
alvast bedankt..
molenari
05-08-2005, 21:20
hallo forummers!
ik heb als (luchtgekoelde) leek even een vraag:
is het een moeilijk/duur verhaal om aan de laadkleppen van een t1 enkelcabine
te komen in goeie staat?auto is van bouwjaar '67 :confused:
alvast bedankt..
Het hangt er vanaf hoe veel je wilt betalen en of je zelf wilt gaan lassen/buigen aan die dingen. Ze staan zeker niet op iedere straathoek te koop. Maar via een handelaar o.i.d. kun je er vast wel aan komen.
Vraag eens aan Zeend. Die heeft de linker en rechterklep liggen. z.g.a.n.
Het hangt er vanaf hoe veel je wilt betalen en of je zelf wilt gaan lassen/buigen aan die dingen. Ze staan zeker niet op iedere straathoek te koop. Maar via een handelaar o.i.d. kun je er vast wel aan komen.
Vraag eens aan Zeend. Die heeft de linker en rechterklep liggen. z.g.a.n.
heb hem pm gestuurd, bedankt voor de info alvast! :)
Duur verhaal ja. Op het moment is het even mogelijk om ze te bemachtigen..
Denk als deze dingen weg zijn dan gaat het een nog duurder verhaal worden en HEEL moeilijk..
klik hier (http://www.lvwcn.nl/prikbord/foto.php?foto=6075)
Wtf, dat is ook niet goedkoop... Zijn die zo zeldzaam dan :eek:
molenari
05-08-2005, 22:23
Wtf, dat is ook niet goedkoop... Zijn die zo zeldzaam dan :eek:
Tja, het is geen Golf 2 hoor ;)
De laadschotten die op een normaal gebruikte pickup zitten zijn bijna altijd verrot, gedeukt en verbogen. Daar kun je weinig mee als je je wagen echt mooi wilt maken. Dus van de sloop moet je het niet hebben.
Wtf, dat is ook niet goedkoop...
Maar ook niet echt duur hoor ;)
Twee jaar geleden op Spa lag zo'n zelfde te koop, echter die waren NOS,
en dan ook nog eens zonder roest,deukjes of wat dan ook.
die moesten per stuk kosten wat Jens nu voor deze twee samen vraagt ;)
Maar ook niet echt duur hoor ;)
die moesten per stuk kosten wat Jens nu voor deze twee samen vraagt ;)
Damn, dan moet m'n prijs omhoog! :biggrin:
Deze hebben altijd op zolder gelegen, zijn absoluut deukvrij, zit alleen wat lichte roestplekjes op. Ze zien er niet mooi uit omdat er nog wax op zit!
Gelukkig heb ik voor mijn T2 de linker- en rechterschot ook in zo'n zelfde conditie te liggen. De auto ziet er ineens een héél stuk strakker uit.
Het geld: het hangt er vanaf wat je met je bus wilt doen. Wil je hem strak maken, en gebruik je gebruikte schotten, dan heb je er een paar huge projecten bij. Hoeft je bus niet zo nodig netjes te worden, dan kun je ook een stel slechtere overwegen. Maar die vind je ook niet vaak (misschien in het buitenland, Zweden of Kroatië of zo), en reken dan ook op zeker 200 euro per spijlbus-klep.
Jens
ik heb die dingen van jens gezien (heb er zelfs nog een nachtje op ge baby-sit) en ze zijn gewoon erg netjes. het blijft en hoop geld, maar zie ze maar eens te vinden.
heb vorig jaar nog een setje NOS op spa afgeleverd bij de rechtmatige eigenaar (hij stond met peg in de UK, dus hebben we toen een deel van zijn handel mee terug genomen naar het vaste land) en die waren dacht ik 600 het stuk.
zelf heb ik 2 jaar terug nog een setje voor erg weinig gescoord in de uk (ik meen 50 pond. niet duur zeker als je weet dat ze uit australie komen). maar die ene zit een krom stuk in en dat krijg je er niet zo makkelijk uit (een beetje hitte er in stoken zal wel helpen). ze liggen in de schuur voor de dag zat ik mijn originele set wil gaan/laten opknappen, dan heb ik toch iets om dan tijdelijk mee rond te rijden.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.