View Full Version : Aandraaimoment centrale wielmoer??
Wil men nieuwe remschijven vanachter monteren, maar wat is het aandraaimoment van die centrale moer waarmee de schijven op de astap worden gehouden? Er is mij verteld dat deze niet zomaar random mochten aangedraaid worden, omdat dat niet goed is voor de lagers.
Wie, o wie kan me helpen?
Handvast !!!!!!! je moet de ring die daar achter zit nog net kunnen bewegen met een schroevendraaier.
Dan de borgpin door de as dop er op en klaar.
Idd! Met de waterpomp aandraaien, dan idd met de schroevedraaier. De evt. Speling wordt opgeheven door de kracht van het wiel als deze op de grond staat!
Dus ook geen gewone sleutel gebruiken? Gewoon zonder sleutel, met de blote hand de moer aandraaien?
Ik heb het met een dopsleutel gedaan maar handvast de ring die achter de moer zit moet je net de punt van een schroevendraaier nog net kunnen bewegen.
Dus niet met de hand dat is te los ;)
Borgdop er overheen en dan de borgpen door de as klaar.
Heb helaas me vraagbaak in de garage liggen ander s had ik wel een foto geplaatst
Ok bedankt denk dat het gelukt is :)
Er staat geen moment voor. Draai de moer met de hand er tegenaan, wiel een aantal keer ronddraaien, controleren op speling en eventueel nog iets aandraaien mocht er veel speling zijn. Uiteindelijk het wiel nogmaals ronddraaien en kijken of deze ook blijft draaien zonder weerstand. Het zijn conische lagers en mogen niet vastgedraait zitten, het wiel draait dan niet eens. :)
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.