PDA

View Full Version : Syncro Project


BA-wob
06-08-2005, 14:03
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/Golf2Synchro.jpg
Ik ben op dit moment druk aan de gang met mijn Showproject :tongue:
Het gaat om een Golf2 GT Syncro 90pk met stuurbekrachtiging en Abs, plus boordcomputer, en 4 wiel aandrijving (Syncro) ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/DSC00275.jpg

Ik heb al een tijdje dit project staan op het VwForum, waar ik al een tijdje bekend ben.

Wat ga ik veranderen aan de Syncro (wat ga ik verklappen :D )
Ik ga een Rs bumper voorop zetten, G60 achterbumper (strakgemaakt), en ik heb al cupspiegels thuis liggen.http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/Spiegel2.jpg
En als de bumpers erop zitten, ga ik de gaten dichtlassen, en naar een bedrijf in Friesland, die mijn spatborden een tikkie breder gaat maken :tongue:

Ik weet al welke kleur en velgen ik ga kiezen, maar die houd ik nog even geheim voor ieder1 :biggrin:

Groetjes Bart ;)

Richard
06-08-2005, 14:06
en 4 wiel aandrijving (4-motion) ;)



syncro is geen 4 motion... 4 motion is een haldex systeem..werkt met canbus.. syncro niet..

BA-wob
06-08-2005, 14:27
Dat wist ik niet precies :confused:
Maar het zijn beide 4 wiel aangedreven ;)

Het blok wordt een klein beetje aangepakt, en grotendeels gereviseerd.
Verder voor het interieur weet ik nogniet precies, misschien leer, met een bepaald kleur tintje...ik weet wel dat er een klein sportstuurtje opkomt :biggrin:

Rallye-VR6t
06-08-2005, 15:00
Dat wist ik niet precies :confused:
Maar het zijn beide 4 wiel aangedreven ;)

Het blok wordt een klein beetje aangepakt, en grotendeels gereviseerd.
Verder voor het interieur weet ik nogniet precies, misschien leer, met een bepaald kleur tintje...ik weet wel dat er een klein sportstuurtje opkomt :biggrin:


Syncro is hooguit 2 wiel aangedreven.
Hoe gek het ook klinkt.
Je hebt geen mogelijkheid tot sperren van de voor en achter as.
Dus 4x4 wordt het never nooit.

hallie mk3
06-08-2005, 15:41
mooie wagen maar rs bumper en die spiegels enzo zou ik niet doen

Tommy
06-08-2005, 15:55
synchro is cool... veel lol gehad met die van Marten! :D

Vind de style die je hebt niet echt iets voor synchro... Don't ask me why.

keep posting

steven16v
06-08-2005, 15:56
mooie wagen maar rs bumper en die spiegels enzo zou ik niet doen

Ja, dat dacht ik ook al. Het is een relatief zeldzame auto. Die zou ik in originele staat houden. Een mooi kleurtje er overheen. Lekker laag op de grond, en dikke brede wielen er onder.
En als het even kan. Een lekker dik blok er in.

Tommy
06-08-2005, 16:20
met een dik blok heb je de kans dat je je synchro naar de kloten helpt denk ik... en dat lijkt me een dure hobby. :D

richard-polo
06-08-2005, 16:45
met een dik blok synchro naar de kloten?? en die renner,s dan. ik weet toevallig dat er 4motion tussen zit maar er zit er toch ook 1 met synchro!!
en dat zijn dikke blokke..

Richard
06-08-2005, 16:48
richard-polo.. er zit verschil tussen de g60 syncro en de 1.8 gt syncro.... dus eerst weer ff nadenken :D

richard-polo
06-08-2005, 16:49
wat is het verschil dan??

Richard
06-08-2005, 16:50
plus een standaard syncro vind het niet leuk boven de 300nm

richard-polo
06-08-2005, 16:51
da,s meestal met standaart he........:rolleyes:

Richard
06-08-2005, 16:53
verschil tussen g60 syncro en gt syncro zit oa in de bak..dikte van kardan..aandrijfassen etc..

en de rallye staat gelijk aan de g60 syncro... kunnen echt niet veel hebben..
ga dan voor het quattro systeem..
maar andre kan je meer vertellen die heeft het al beproeft met zijn kamerraad met een 20vt..

richard-polo
06-08-2005, 16:57
maar bij dat synchro zijn dus niet alle 4 de wielen aangedreven?
4motion wel altijd! nou moet ik wel zeggen bij die renner,s kan je niks meer nakijken want die is al in dele verkocht jammer genoeg maar is machtig spul dat 4motion en synchro...

VeeDubber
06-08-2005, 18:09
Syncro is hooguit 2 wiel aangedreven.
Hoe gek het ook klinkt.
Je hebt geen mogelijkheid tot sperren van de voor en achter as.
Dus 4x4 wordt het never nooit.

Deze mag je ff voor mij uitleggen

de setting is:

voor-diff
|
versnellingsbak
|
visco
|
|
achter-diff

Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. Dus onder normale omstandigheden 2 wielen aangedreven. Vanuit achterdiff en v-bak loopt er een cardan naar de visco. De achterwielen lopen mee met de voorwielen. Uitgaand van geen slip bij de voorwielen lopen ze dus net zo hard. Doordat beide cardanassen even hard lopen wordt er geen kracht overgebracht van voor naar achter. Echter, op het moment dat voor harder draait dan achter(dus slip, hetgeen niet betekend dat de wielen doordraaien, dit kan ook al deelslip zijn), is er een verschil in rotatie-snelheid van beide cardanassen. Op dit moment wordt de visco vloeistof warm en zal zorgen dat de langzaamdraaiende as gekoppeld wordt aan de sneller draaiende as. Of in mijn voorbeeld voor aan achter. Op dat moment wordt het achterdifferentieel ook aangedreven en heb je dus 4 wiel-aandrijving.

Als ik mijn syncro in het grind zet en ik trek vol op, dan draaien de voorwielen kortstondig door om binnen een seconde te stoppen met spinnen waarna ook de achterwielen aangedreven worden.

Dus ik vraag me af hoe je er bij komt dat een syncro slechts 2 wiel aangedreven kan zijn?

Rallye-VR6t
07-08-2005, 13:50
Deze mag je ff voor mij uitleggen

de setting is:

voor-diff
|
versnellingsbak
|
visco
|
|
achter-diff

Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. Dus onder normale omstandigheden 2 wielen aangedreven. Vanuit achterdiff en v-bak loopt er een cardan naar de visco. De achterwielen lopen mee met de voorwielen. Uitgaand van geen slip bij de voorwielen lopen ze dus net zo hard. Doordat beide cardanassen even hard lopen wordt er geen kracht overgebracht van voor naar achter. Echter, op het moment dat voor harder draait dan achter(dus slip, hetgeen niet betekend dat de wielen doordraaien, dit kan ook al deelslip zijn), is er een verschil in rotatie-snelheid van beide cardanassen. Op dit moment wordt de visco vloeistof warm en zal zorgen dat de langzaamdraaiende as gekoppeld wordt aan de sneller draaiende as. Of in mijn voorbeeld voor aan achter. Op dat moment wordt het achterdifferentieel ook aangedreven en heb je dus 4 wiel-aandrijving.

Als ik mijn syncro in het grind zet en ik trek vol op, dan draaien de voorwielen kortstondig door om binnen een seconde te stoppen met spinnen waarna ook de achterwielen aangedreven worden.

Dus ik vraag me af hoe je er bij komt dat een syncro slechts 2 wiel aangedreven kan zijn?

Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.


Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)

BA-wob
07-08-2005, 16:22
Maar de stijl aan de Syncro mag ik toch zelf weten ;)

En de vorige eigenaar heeft em meer vernaggeld dan ik zou kunnen doen...
Die heeft erg veel origineels eraf gehaald...
Maar ik maak em wel zo, dattie nog origineel te maken is, op de spatborden na, die een tikkie breder worden :p

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb Zeldzame mk2's gezien die vreselijk vernaggeld zijn...
Maar deze wordt erg mooi, het gaat erom dat een redelijk zeldzame auto blijft rijden, en er strak uitziet...toch? :biggrin: En ik ben zo zuinig op auto's waar ik in rijd...volgens vrienden te zuinig :confused: :)

Ooit, jah ooit, als ik hiermee klaar ben, ga ik em opnieuw stylen...en dan maak ik em zo origineel mogelijk, met kleine bumpers enz. (die vind ik ook erg strak) Maar dan praten we over jaren verder :tongue:

Groetjes Bart.

VeeDubber
07-08-2005, 19:00
Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.


Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)

Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt.

Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven.

Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?

Rallye-VR6t
07-08-2005, 19:22
Het klopt dat de achterkant pas aangedreven wordt als de voorkant doorslipt. Maar dan heb je ook 4-wielaandrijving. Het is dus eigenlijk 4x4-on demand. Het grote voordeel hiervan is dat je het brandstofverbruik van een 2wd kunt benaderen. Nadeel is echter dat je niet het neutrale stuurkarakter hebt.

Maar ik blijf erbij dat de Syncro 4 wielaandrijving mogelijk maakt. Ook bij slip (Natuurlijk niet bij 100%) brengt een wiel kracht over op het wegdek en kun je dus 4 wielen aandrijven.

Wat kun je mij nog vertellen over die koppelingen? Wie ze levert bijvoorbeeld?

Nogmaals je hebt geen 4x4. Maar kenbaar is natuurkunde niet een hoofdvak geweest.

Peloquins levert een SPER voor en achter voor de 02C bakken.
Dus niet de 020 !!! Die zit onder de 1.8 90pk.
De 02C zit onder de G60 uitvoeringen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=U3SXTZDM

JeeWee
07-08-2005, 20:31
Als de differentielen te sperren waren heb je wel 4x4, maar dat is niet zo als ik het goed begrijp hoe GTI1-G60 het uitlegt. In de T3 bus wereld is er ook vanalles te leren over Syncro, visco's worden bij mijn weten nog door Steyr Dailmer Puch in Graz geleverd... of de dealer (duur), google maar eens wat op syncro, evt. met T3 bus als trefwoord erbij!

VeeDubber
07-08-2005, 20:40
Nogmaals je hebt geen 4x4. Maar kenbaar is natuurkunde niet een hoofdvak geweest.

Ik probeer gewoon een technische discussie met je te voeren, een opmerking als deze vind ik dan een beetje beneden peil.

MelG60
07-08-2005, 23:07
Voor een bus is er bv een starre verbinding ipv visco te verkrijgen.

MelG60
07-08-2005, 23:10
Golf 3 1.8 Syncro heeft trouwens de kabelbak en de dikke visco a la G60/Rallye. De peloquin spullen zullen hier dus voor werken ook kan het peloquin achterdiff in een normaal achterdiff.

VeeDubber
08-08-2005, 08:37
@Mel, is het altijd zo dat een kabelbak de dikke visco heeft?

baseknot
08-08-2005, 13:02
Maar de stijl aan de Syncro mag ik toch zelf weten ;)

En de vorige eigenaar heeft em meer vernaggeld dan ik zou kunnen doen...
Die heeft erg veel origineels eraf gehaald...
Maar ik maak em wel zo, dattie nog origineel te maken is, op de spatborden na, die een tikkie breder worden :p

Sorry dat ik het zeg, maar ik heb Zeldzame mk2's gezien die vreselijk vernaggeld zijn...
Maar deze wordt erg mooi, het gaat erom dat een redelijk zeldzame auto blijft rijden, en er strak uitziet...toch? :biggrin: En ik ben zo zuinig op auto's waar ik in rijd...volgens vrienden te zuinig :confused: :)

Ooit, jah ooit, als ik hiermee klaar ben, ga ik em opnieuw stylen...en dan maak ik em zo origineel mogelijk, met kleine bumpers enz. (die vind ik ook erg strak) Maar dan praten we over jaren verder :tongue:

Groetjes Bart.
je moet gewoon lekker zelf weten wat je ermee doet.
en lekker je eigen stijl aan nemen en niet naar anderen luisteren.
just follow youre hart.

groetjes bas

Blue Rallye
08-08-2005, 16:06
Alle Golf 2 118kw versies hebben de dikke visco met een spline-as diameter van 25mm. De latere 72kw versies hebben ook de dikkere visco met een andere aansluiting van de cardanas op de visco. Ik heb ze beide wel liggen, voor het breken...

Het is heel simpel, met Syncro op ijs, heb je aan geen 1 wiel tractie, theoretisch gezien.
Veeg je dan plankgas weg, slipt 1 wiel voor en 1 wiel achter. Degene met de meeste weerstand, krijgt de meeste tractie. En eigenlijk verdeeld de visco de meeste tractie tussen voor en achter, dus krijgt maar 1 van de 4 wielen met de meeste weerstand de meeste tractie, omdat de visco het koppel verdeeld in de verhouding 60/40 tussen voor en achter. Daarom kom je met een Syncro in de sneeuw nog slecht weg...

MelG60
08-08-2005, 16:40
En is rondjes draaien zo lastig :)


De Golfjes 3 Syncro hebben gewoon de sterkere aandrijving gekregen, alleen de normale Golfjes 2 Syncro hebben het slappe spul gehad.

JeeWee
08-08-2005, 17:52
Misschien dat je hier wat van kunt gebruiken of leren:

http://www.home.zonnet.nl/syncro4wd/
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/

BA-wob
08-08-2005, 20:55
Thnx mensen, wel interessante discussie :p
Maar weten jullie toevallig ook of de assen van de Syncro GT 90pk even sterk zijn als die van een Rallye of Syncro G60?
Op het Vwforum wisten ze het niet :confused:

En de dealer weet het ook niet.... :confused:

Ik wil dit toch weten, als ze het kunnen hebben, krijgt de syncro wat meer Pk's...straks :)

Maar op dit moment gaat het allemaal nogniet zo snel, omdat ik wacht op bestellingen, Als de spatborden eenmaal klaar zijn, en alle gaten strakgemaakt, zal de syncro verplaatst worden, en dan gaat het heel snel :tongue:

M.v.G. Bart

martin_d_B
23-08-2006, 11:56
Ik weet dat deze tread al een tijdje uitgebloeid is, maar ik ben op het moment met mijn country bezig. Waar dus ook een syncro onderstel onder zit. Maar ik heb ipv de standaart 98 pk een g60 met 160 pk. En wat hiervoor al werd verteld, de haakste overbrenging geeft dan de geest.

Dus ik heb een onderstel van een passat g60 syncro gekocht om daarmee mijn auto aan te passen op het vermogen van de g60.
Voor zover ik nu kan inschatten(al het originele spul zit nog onder de auto en het "nieuwe" ligt ernaast) moet de verbouwing redelijk eenvoudig zijn.
Maar ik zit met een paar vragen:

-de mechanische koppeling, is daar een mooie oplossing voor. Ik heb er al verschillende gehoord maar dat gaat volgens mij niet altijd even lekker
-Het vliegwiel, ik heb nu een 020 bak achter de G60 is deze kleiner dan de originele G60? Kan ik met deze rijden of moet ik een grotere??
-de baksteunen van de 020 passen die op de 02c bak?
-en voor zover ik kan zien heeft het "nieuwe" achter diff EDS, moet dit aangesloten zijn of kan ik zo ermee rijden?? En wat is het voordeel om dit aan te sluiten??
- en de laatste, er zit een snelheidsmeter in voor een digitaal dash, en mijn country is mechanisch. Kan ik de mechnische aandrijving van de 020 bak in de 02c zetten??

Alvast bedankt voor de info!

Rallye-VR6t
23-08-2006, 17:37
Ik weet dat deze tread al een tijdje uitgebloeid is, maar ik ben op het moment met mijn country bezig. Waar dus ook een syncro onderstel onder zit. Maar ik heb ipv de standaart 98 pk een g60 met 160 pk. En wat hiervoor al werd verteld, de haakste overbrenging geeft dan de geest.

Dus ik heb een onderstel van een passat g60 syncro gekocht om daarmee mijn auto aan te passen op het vermogen van de g60.
Voor zover ik nu kan inschatten(al het originele spul zit nog onder de auto en het "nieuwe" ligt ernaast) moet de verbouwing redelijk eenvoudig zijn.
Maar ik zit met een paar vragen:

-de mechanische koppeling, is daar een mooie oplossing voor. Ik heb er al verschillende gehoord maar dat gaat volgens mij niet altijd even lekker
Alles van de Passat overzetten incl bak dus!

-Het vliegwiel, ik heb nu een 020 bak achter de G60 is deze kleiner dan de originele G60? Kan ik met deze rijden of moet ik een grotere??
G60 is 228mm de golf van jouw is 180mm. Stukje groter dus en niet uitwisselbaar, dus wederom Passat bak erachter.

-de baksteunen van de 020 passen die op de 02c bak?
Nee, alles van de Passat overzetten.

-en voor zover ik kan zien heeft het "nieuwe" achter diff EDS, moet dit aangesloten zijn of kan ik zo ermee rijden?? En wat is het voordeel om dit aan te sluiten??
Wat jij ziet is waarschijnlijk de vacuumleiding om bij achteruit rijden de klok te ontkoppelen. Geen EDS, dat KAN op de voorwielen zitten.

- en de laatste, er zit een snelheidsmeter in voor een digitaal dash, en mijn country is mechanisch. Kan ik de mechnische aandrijving van de 020 bak in de 02c zetten??
Dat is geen probleem, jouw aandrijving past als het goed is er gewoon in.
Anders eentje halen van een Corrado G60. Past zeker.

Alvast bedankt voor de info![/QUOTE]
Graag gedaan, en kijk de tussenas schijven en lagers goed na, deze zijn meestal oud af en flink op. Tevens kan de haakse overbrenging ook behoorlijk aan revisie toe zijn!

Pedaalemmer
23-08-2006, 18:36
Waarom hebben ze synchro zo gemaakt dat de aandrijving maar naar 2 wielen tegerlijk gaat?

martin_d_B
24-08-2006, 07:27
-de mechanische koppeling, is daar een mooie oplossing voor. Ik heb er al verschillende gehoord maar dat gaat volgens mij niet altijd even lekker
Alles van de Passat overzetten incl bak dus!

-Het vliegwiel, ik heb nu een 020 bak achter de G60 is deze kleiner dan de originele G60? Kan ik met deze rijden of moet ik een grotere??
G60 is 228mm de golf van jouw is 180mm. Stukje groter dus en niet uitwisselbaar, dus wederom Passat bak erachter.

-de baksteunen van de 020 passen die op de 02c bak?
Nee, alles van de Passat overzetten.

-en voor zover ik kan zien heeft het "nieuwe" achter diff EDS, moet dit aangesloten zijn of kan ik zo ermee rijden?? En wat is het voordeel om dit aan te sluiten??
Wat jij ziet is waarschijnlijk de vacuumleiding om bij achteruit rijden de klok te ontkoppelen. Geen EDS, dat KAN op de voorwielen zitten.

- en de laatste, er zit een snelheidsmeter in voor een digitaal dash, en mijn country is mechanisch. Kan ik de mechnische aandrijving van de 020 bak in de 02c zetten??
Dat is geen probleem, jouw aandrijving past als het goed is er gewoon in.
Anders eentje halen van een Corrado G60. Past zeker.

Hoi, als eerste bedankt voor de info! Maar ik denk dat ik op sommige punten niet duidelijk ben geweest. De koppeling was hydraulisch en die moet machanisch worden, is daar een goede degelijke oplossing voor??
Ik ga de bak van passat sowiso gebruiken, alleen het vliegwiel wat nu in mijn auto zit zou dan een 180 zijn?? want een 228 past niet in een 020 bak(als ik heb goed begrijp...) Maar een 180 zou dan toch wel in een 02c bak passen? Of denk ik nu niet helemaal goed..???

En op het achter diff zit een rechthoekig zwart plastic ding waar een stekker op past, ik weet niet waar die dan van is. En komen ook nog 2 vacuumslangetjes uit ja, dat klopt.

Dus wat ik nog nodig zou hebben is:

- baksteunen passat(die zouden dan moeten passen op mijn golf??)
- mechanische oplossing voor koppeling
- vliegwiel van een g60
- evt aandrijving snelheidsmeter van een corrado

Rallye-VR6t
24-08-2006, 07:38
Hoi, als eerste bedankt voor de info! Maar ik denk dat ik op sommige punten niet duidelijk ben geweest. De koppeling was hydraulisch en die moet machanisch worden, is daar een goede degelijke oplossing voor??
Ja de mechanische handel van een T4 diesel rond 1994, even zoeken er zijn al diverse forum topics geweest. Hierover :-)

Ik ga de bak van passat sowiso gebruiken, alleen het vliegwiel wat nu in mijn auto zit zou dan een 180 zijn?? JA de 020 heeft een 180mm koppeling want een 228 past niet in een 020 bak(als ik heb goed begrijp...) Maar een 180 zou dan toch wel in een 02c bak passen? Of denk ik nu niet helemaal goed..???
Dat gaat niet passen, vanwege de splaines op de ingaande as van de versnellingsbak die is anders. Verder is de hele drukgroep anders, de bediening van de 020 bak gaat door de ingaande as van de bak. Bij een 02C bak zit de bediening van de koppeling op de drukgroep zelf.

En op het achter diff zit een rechthoekig zwart plastic ding waar een stekker op past, ik weet niet waar die dan van is. En komen ook nog 2 vacuumslangetjes uit ja, dat klopt.
Dat is dus voor de ontkoppeling van het syncro systeem als je achteruit gaat rijden op op de remmentestbank een test wilt doen.! Lees het instruktie boekje.

Dus wat ik nog nodig zou hebben is:

- baksteunen passat(die zouden dan moeten passen op mijn golf??)
- mechanische oplossing voor koppeling
- vliegwiel van een g60
- evt aandrijving snelheidsmeter van een corrado

Dat lijstje klopt aardig.
:D

martin_d_B
24-08-2006, 09:43
Ja de mechanische handel van een T4 diesel rond 1994, even zoeken er zijn al diverse forum topics geweest. Hierover :-)

Dat gaat niet passen, vanwege de splaines op de ingaande as van de versnellingsbak die is anders. Verder is de hele drukgroep anders, de bediening van de 020 bak gaat door de ingaande as van de bak. Bij een 02C bak zit de bediening van de koppeling op de drukgroep zelf.

Dat is dus voor de ontkoppeling van het syncro systeem als je achteruit gaat rijden op op de remmentestbank een test wilt doen.! Lees het instruktie boekje

-Dat heb ik gelezen ja, maar wist niet of dit goed zou werken, maar dan ga ik daar spullen voor zoeken.

-Vliegwiel is een duidelijk verhaal.. van een corraco g60 past ook neem ik aan??

-Ik heb geen boekje, vandaar... maar dan weet ik dat ook weer! Ik wist niet dat hij in achteruit altijd werkte...

Ik maar maar eens onderdelen shoppen dan ;) thanx!!

Carel Ha
14-09-2006, 23:11
Precies in de eerste zin zeg je al waarom het nooit 4x4 kan zijn.

"Differentieel zorgt voor verdeling links rechts. In het allerslechtste geval een verdeling van 100-0, maar dan slipt 1 wiel door. "

De visco zal niet in werking komen als beide voorwielen zonder spin aan worden gedreven.
Een SPER zal ook een syncro erg ten goede komen.
Je kunt ze nu ook krijgen voor de achteras.
Dan heb je dus wel 4x4.


Bij de rallye 20VT is het ook uitkijken geblazen dat je dus niet linksvoor en rechtsachter aandrijft bij volgas. (als voorbeeld)
Dat is namelijk wat er kan gebeuren.
Bij een normale syncro merk je dat niet zo erg, omdat het vermogen realtief laag is.

De verschillen in de aandrijflijn zijn vooral de BAK die is een 02A ipv een 020.
En de Visco lengte, en de dikkere ingaande as.

De haakse overbrenging is het zwakke punt. Daar weet de 20VT wel raad mee.
(vreet de spaines van de assen)[QUOTE]


daar heb je een punt, maar dan zou je dus bij een 2wd ook maar 1 wiel aangedreven hebben toch zo zeg je dat, en volgens mij klopt daar ook geen zak van. En een ander punt waarom kan ik dan burnend in de sneeuw rondjes rijden ??????? dat zou dan juist toch niet kunnen en ook als ik weg wil rijden in de sneeuw sta ik te BURNEN, zou dan niet moeten kunnen. En me vader zei (die reed toevallig achter mij) dat ie me met 4 wielen zag burnen door de bocht. Dus wat je hier verteld is voor mij een groooooot raadsel.

Dennuz
30-09-2006, 09:48
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/Golf2Synchro.jpg
Ik ben op dit moment druk aan de gang met mijn Showproject :tongue:
Het gaat om een Golf2 GT Syncro 90pk met stuurbekrachtiging en Abs, plus boordcomputer, en 4 wiel aandrijving (Syncro) ;)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/DSC00275.jpg

Ik heb al een tijdje dit project staan op het VwForum, waar ik al een tijdje bekend ben.

Wat ga ik veranderen aan de Syncro (wat ga ik verklappen :D )
Ik ga een Rs bumper voorop zetten, G60 achterbumper (strakgemaakt), en ik heb al cupspiegels thuis liggen.http://www.volksforum.com/albums/files/2/7/9/9/Spiegel2.jpg
En als de bumpers erop zitten, ga ik de gaten dichtlassen, en naar een bedrijf in Friesland, die mijn spatborden een tikkie breder gaat maken :tongue:

Ik weet al welke kleur en velgen ik ga kiezen, maar die houd ik nog even geheim voor ieder1 :biggrin:

Groetjes Bart ;)
dat is de oude golf van mijn kameraad!!! had hij nooit weg moeten doen heeft er nu nog spijt van............. ALLEEN JAMMER DAT HIJ SCHADE HEEFT GEHAD :(