PDA

View Full Version : G60 houdt in met regen!!!


SplitBien
13-02-2004, 12:17
HELP!! Mijn g60 rijdt echt zwaar kl*te als het regent!! :(
In de 1ste,2de en 3de versnelling valt het nog wel mee
maar zodra ik hem in z'n 4 of in z'n 5 zet dan begint hij in te houden
en rijdt hij zoals een gewoon 8v'tje......
Hij maakt dan ook bijna geen uitlaat geluid meer, die hoor je alleen
nog maar zacht brommen......
Hij doet het in vlagen, soms dan pakt hij hem weer goed op en schiet
hij er weer als een raket vandoor.......
Heb al gedacht aan de multi riem maar die is nieuw............
Kan het misschien vocht zijn dat onder de verdeelkap komt??? Of
een kapotte bougiekabel waar vocht op komt??
Heeft iemand dit vaker mee gemaakt met een G60 of weet iemand wat
dit zou kunnen zijn?? Wordt er helemaal gek van!!

kees kng60
13-02-2004, 12:56
Ga er maar vanuit dat het toch je multiriem is en al helemaal als je met een kleinere poelie rijdt. Ik heb er zelf ook al een helepoos last van gehad dat met regen mijn auto dus totaal niet vooruit wou. Toen heb ik een nieuwe multiriem gehaald en het probleem bleef gewoon (wel ietsje minder), daarna heb ik een wat kortere multiriem (+- 2cm korter en gewoon bij de dealer verkrijgbaar) gehaald en nu is dan eindelijk het probleem voorbij. :D :D

pirelli
13-02-2004, 12:56
kan iets met de onsteking zijn heb ik ook met de auto gehad. krijgt ie lekspanning. en loopt ie zwaar beroerd.

SplitBien
13-02-2004, 13:00
Het punt is dat ik als ik vol gas geef, soms een hoge piep hoor (klinkt als een door slippende snaar) en dan loopt hij weer perfect!! :?

SplitBien
13-02-2004, 13:05
Ga er maar vanuit dat het toch je multiriem is en al helemaal als je met een kleinere poelie rijdt. Ik heb er zelf ook al een helepoos last van gehad dat met regen mijn auto dus totaal niet vooruit wou. Toen heb ik een nieuwe multiriem gehaald en het probleem bleef gewoon (wel ietsje minder), daarna heb ik een wat kortere multiriem (+- 2cm korter en gewoon bij de dealer verkrijgbaar) gehaald en nu is dan eindelijk het probleem voorbij. :D :D

Denk dat ik die sowieso ff ga halen en laat vervangen, kijken wat het verschil is!!!! :D

Jeroentjuh
13-02-2004, 13:14
Slippende multiriem!

SplitBien
13-02-2004, 13:17
Okee dan! Nou dan weet ik wat me te doen staat, weer een nieuwe multi riem maar dan een kortere.....

Black Devil
13-02-2004, 16:16
In ieder geval niet iets in de richting van ontsteking en kabels ofzo, want dan maakt t niet uit in welke versnelling je zit. Ik ben 3 weken lang 'geteistert' door mij VR6 bougies kabels en uiteindelijk DIS ontsteking vervangen. Ik had last van schokken en stoten

SplitBien
13-02-2004, 16:38
Ik heb wel eens last van schokken als ik hemuit laat rollen, maar dat doet hij meestal in de 2de versnelling bij een kilometertje of 40, laat je alle pedalen los en dan schokt hij als de pest! Ach ja, die auto zit nou eenmaal niet meer zo jofel in elkaar.... :(

SplitBien
13-02-2004, 16:39
Maar hij gaat (met droog weer dan) zo hard als een raket!!!!
Dat is dus 1 grote schrale troost!

Jeroentjuh
13-02-2004, 18:10
Kijk dan voor de zekerheid ook ff de bougiekabels enzo na, mischien zijn ze beide wel gewoon slecht. Ff met de plantenspuit onder de kap...

niels_g60-power
13-02-2004, 18:33
vervang ook de multieriem spanner dat heb ik ook gehad dat de mijn inhield. Ik rij ook met een kleine pouly enz. Ik had toen de riem en de spanner met dat schokbrekertje vervangen en toen was het probleem weg. Er komt gewoon een tijd dat die spanner de riem niet meer op de juiste spanning kan houden en dus door gaat slippen. Ik kon ook merken toen ik de oude er af had dat de nieuwe veel stugger en en dus veel moelijker in de drukken was. Daar was wel moeite voor nodig tewijl je de oude heel gemakkelijkk in kon drukken. Ik zou dit eens proberen als ik jou was.

Jeroentjuh
13-02-2004, 18:53
Eerst een kortere riem proberen hoor, spanner kan altijd nog..

niels_g60-power
13-02-2004, 19:40
zo'n spanner is niet zo duur en als je de riem toch gaat vervangen zou ik de spanner gelijk meenemen.

GTD Special
13-02-2004, 19:51
Ik heb wel eens last van schokken als ik hemuit laat rollen, maar dat doet hij meestal in de 2de versnelling bij een kilometertje of 40, laat je alle pedalen los en dan schokt hij als de pest! Ach ja, die auto zit nou eenmaal niet meer zo jofel in elkaar.... :( Dit heb ik zelfs met m'n diesel. Als die koud is en laat 'm in de 2e versnelling constant +/- 40 km/h rijden dan kan het wel eens zijn dat die gaat schokken, dan moet je echt in eens meer gasgeven of helemaal van het gas af, anders wordt het alleen maar erger! Ik vind het wel raar dat dit ook bij m'n diesel voorkomt...(of is dit niet raar?) :rolleyes: :?

O ja dit heeft trouwens geen r*k te maken of het nu regent of dat het droog is...

MelG60
13-02-2004, 20:17
Als je een kleine poelie steekt <73 moet je een kortere riem steken, als je origineel rijd heeft het geen zin. Als je een slippende multiriem hebt kan je dat zien op je drukmeter (of zelfs op de mfa als je er geen hebt) Onsteking verversen kan zowieso geen kwaad als het er al een tijdje opzit, een G60 is ook heel afstellingsgevoelig.

schrauber
13-02-2004, 20:36
ik heb dat zelfde probleem gehad met mijn g60

veel gezocht en vervangen


uiteindelijk was het de chip

heb die vervangen en het probleem was voorbij

MelG60
13-02-2004, 22:20
Dat kan. Het kom alleen niet veel voor.

SplitBien
16-02-2004, 11:51
Kijk aan zulke info heb ik wat!! Bedankt voor de reactie's, ik weet nu waar ik ff op moet letten, eerst maar eens even een nieuwe multi riem halen , een kortere en de spanner vervangen, als we toch bezig zijn doen we het gelijk goed natuurlijk! ;)
BEDANKT!!

MelG60
16-02-2004, 15:49
Ik neem aan dat je naar de poeliemaat hebt gekeken?

SplitBien
17-02-2004, 09:47
geloof 68....

Ron mk1
18-02-2004, 22:29
Dan weet ik wel zeker dat dat het probleem is.
Ik had met mijn g60 al last daarmee. En ik reed met een 71mm toen.

Ik zou het probleem echt zoeken in je multiriem.........

MelG60
18-02-2004, 22:44
Gates pk nog iets riem moet je kopen, als je wilt zal ik morgen effe nummer opduikelen.

SplitBien
19-02-2004, 13:09
Als je wilt doen heel graag!!! Stuur het nummer maar door via de pb!! Alvast bedankt!!!!!!!!!!!

Jeroentjuh
21-02-2004, 00:18
Melchior, kun je voor mij ook ff da nummer zoeken, 72mm......

Ron mk1
21-02-2004, 07:27
Zodra er een vrouw in de picture komt is melchior behulpzaam..........:)

rallyegolf driver
21-02-2004, 09:46
is niet zo moeilijk

gewoon idd het gates pk nummer, pak je originele maat voor de PG motor (wel erop letten met of zonder airco!)en er dan 20 mm vanaf tellen, die maat moet je hebben.

heb zelf een 71 mm pulley met die riem, is dacht ik voor een fiat model bedoeld eigenlijk. Moet in ieder geval een 6-ribben riem zijn.