View Full Version : Sloten ombouwen
Dennis-Mash
20-04-2014, 22:58
Wie kan mij wat wijzer maken over het ombouwen van sloten naar één type sleutel? Ik ben namelijk met een motor ombouw bezig en ik wil met de sleutel van de donor auto. In dit geval een Passat 35i facelift, alles kunnen bedienen. Waar het geheel allemaal in moet gaan werken is zijn de deuren van een Caddy 2 uit '96. Het contactslot van de Passat wilde ik overzetten in de Caddy i.v.m. originele VW startonderbreker.
Of is het wellicht verstandiger om een nieuw set sleutels inclusief contactslot en sloten voor in de klinken te bestellen bij de VW dealer? Mits dit geen fortuin kost.. :D
Black Devil
20-04-2014, 23:03
Contactslot vd passat pakken dan en klinken ombouwen zodat ze werken met de passat sleutel. Wij doen het op het werk ook vaak, slotjes ombouwen naar geleverde sleutel. Is niet zo ingewikkeld.
Dennis-Mash
20-04-2014, 23:09
Dus gewoon het standaard verhaal door te puzzelen met die plaatjes die in je cilinderbusje zitten tot te sleutel werkt? Vraag me dan alleen af of de cilinderbusjes er niet gevoeliger op worden om met andere sleutels te kunnen worden geopend.
Dokter D
21-04-2014, 08:15
Je kunt toch ook de cilinders omzetten in jou deurgrepen?
Black Devil
21-04-2014, 08:36
Dat past meestal ook wel ja. Ik maak ze meestal helemaal nieuw, cilinders en plaatjes dan is alles weer helemaal fris en soepel.
Dennis-Mash
21-04-2014, 23:23
Zijn de klinken dan toch in zoverre identiek aan elkaar dat de cilinders om te zetten zijn? Denk dat ik dat doe dan als de sloten van de Passat nog goed zijn.
Dan op latere termijn nog centrale vergrendeling inbouwen.
Black Devil
22-04-2014, 19:05
gewoon even cilinders eruit halen en vergelijken.
Moet je het hele contactslot overbouwen,
zit de blokkering niet alleen in de ring rond het slot..??
Turbo-Variant
23-04-2014, 23:39
Waarom niet gewoon alles laten zitten en je sleutel + immokastje aanleren op de VR6 motor? Minuutje werk, kan je de hele VR6 zooi wegdonderen.
Kan ook het immokastje van de VR6 inbouwen en in de Caddysleutel de transponder van de VR6 zetten, hoef je niks aan te leren en kan je van alle cilinders en contactslot afblijven.
Dennis-Mash
24-04-2014, 22:01
Caddy sleutel is versleten en heb er geen reserve sleutel bij. Passat heb ik twee goede sleutels van. Vandaar.. ;)
willemvansoeren
15-05-2014, 20:41
weet niet waar je vandaan komt ik kan het wel in orde maken voor je,
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.