PDA

View Full Version : kabelboom 16v swap


BrancoMKI
21-04-2014, 09:51
Hallo,

ik heb mn 16v PL motor gister opgehaald, en nu zit ik met vragen over de kabelboom,

wat moet ik met dat kleine bruine plug achtige stekkertje doen? volgens mij is dit de Oxygen sensor?

heb ik alleen de kabelboom van de motor nodig, en niet de kabelboom met witte stekker, die naar de sensors en dergelijke gaat?

hoop dat jullie mij kunnen helpen want heb de search al geprobeerd, maar kon niet echt wat vinden specifiek over dit probleem..

BrancoMKI
21-04-2014, 20:26
niemand die weet wat ik met die oxygen sensor moet doen??

Tjeerd
21-04-2014, 20:27
Misschien kun je even een foto posten van wat je bedoeld?

Pewi Vwteam
21-04-2014, 20:39
oxygen is lamda sonde ben je wel nodig deze krijg +15

gooigolf
21-04-2014, 21:00
motorboom moet je het mee redde ..
en idd lamda wel gebruike ..
gr gooi

leroy1989
21-04-2014, 22:32
Ik zit met het zelfde probleem maar heb het er al deels in zitten
Nergens in Nederland een kabelboom gevonden tot nu toe
(Trouwens wel een oude type kabelboom vanaf zekeringkast in Kollum staat wel op marktplaats als het goed is)

vwjohnny
22-04-2014, 13:15
Ik heb mijn golf 1 compleet omgebouwd naar centraal elektrisch type 2

Hier voor had ik de originele kabelboom van de PL motor van de golf 2 van 88 ingebouwd echter klopte niet alles qua controle lampjes en dergelijke.

er zullen dus een paar draadjes omgewisseld moeten worden.

Reden van mijn ombouw naar centraal electrisch type 2 is het corrado dashboard dat er in komt en de in de toekomst mogelijke vr6 ombouw.

BrancoMKI
22-04-2014, 16:20
oxygen is lamda sonde ben je wel nodig deze krijg +15


wat bedoel je met deze krijgt +15? want die lambda heeft dus maar 1 draadje? is een bruin plugje met een klein stekkertje

vwjohnny
22-04-2014, 17:42
Als goed is zit er ook nog een andere 2 of 3 polige stekker aan

BrancoMKI
22-04-2014, 18:21
Als goed is zit er ook nog een andere 2 of 3 polige stekker aan


klopt, een connector met een bruine en een rood/witte, en die bruine plug, deze sluit ik aan op de lambda? en nu zit ik met nog een vraag, dat grote zwarte koolstoffilter, zit zo'n vacuumschakelaar tussen, past 1 slangetje op t vacuum aan het gasklephuis, en de anders gaat naar de tank, maar ook 1 losse dikke slang aan een T-stuk, waar moet deze heen?

vwjohnny
22-04-2014, 21:12
Die zijn idd allebei voor de lambda.

Koolstoffilter heb ik weg gelaten ;)

BrancoMKI
23-04-2014, 12:04
Die zijn idd allebei voor de lambda.

Koolstoffilter heb ik weg gelaten ;)

klopt, doe ik ook, vacuum afdoppen. zometeen brandstofpompje aansluiten en eerste start :D

gooigolf
23-04-2014, 15:58
wel effe foto.s poste hahaha of filmpje ,,
gr gooi

DeGolf1
23-04-2014, 18:52
Ik ben ook wel benieuwd.
Heb je toch snel gedaan.
Maar moet je nog verders alles schoonmaken.

BrancoMKI
23-04-2014, 19:23
bedankt, ben nog druk bezig met de brandstofleidingen, kom er niet uit met die pomp.. hoe die leidingen nou moeten op die pomp met accumulator van de mk2 gti.. wie weet hoe ik die aan moet sluiten met de retour, aanvoer naar motor en de aanvoer vanaf de tank?

vwjohnny
23-04-2014, 21:48
Ik heb er een universele Bosch brandstofpomp tussen gezet. Dit ivm mijn brandstoftank van een 1100.
Deze pomp is zelfaanzuigend en levert 8 bar. Liters per minuut weet ik zo ff niet meer.

Heb deze pomp aangesloten op de originele aansturing.
Heb er verder geen accumulators tussen gezet.

BrancoMKI
27-04-2014, 23:31
Kun je mij vertellen wat voor pomp je hebt gebruikt van bosch? Ben erg benieuwd want ben bang dat mijn druk te laag is, het is net of ie smoort bovenin toeren en dan uitvalt..

vwjohnny
28-04-2014, 12:51
Deze week moet ik hem er even afhalen om trillingsdempers te plaatsen zal dan ff kijken of er een nummer op staat :thumbup: