loco-vr6
28-04-2014, 18:40
Ola,
Ik sta op het punt om de laatste zaken af te ronden aan de motor wissel bij mijn t3. Nu ben ik me aan het verdiepen in de koelvloeistof keuze. Ik had in m'n oude bus allemaal restjes meuk met wat water gegooid en dat is 3 jaar goed gegaan. De nieuwe bus was de motor vastgelopen wegens gebrek aan olie, maar bij het uitbouwen bleek dit koelsysteem geheel gevuld met water.
Afijn, nu moet alles gewoon 100% goed, nu heb ik een voorkeur voor g12, maar moet ik het systeem nu eerst spoelen? Het motorblok is nagenoeg leeg, en het systeem ook zo goed als. Er gaat 15 liter in een t3, maakt het nou echt uit als er ergens nog liter water/g11 zou zijn achtergebleven ? Of spoelen met de tuinslang? Of eerste opstart met water en blikje radiator flush? :confused:
Hoop gezeur maar ik hoop wat wijzer te worden door jullie kennis,ervaringen en inzicht :thumbup:
Ik sta op het punt om de laatste zaken af te ronden aan de motor wissel bij mijn t3. Nu ben ik me aan het verdiepen in de koelvloeistof keuze. Ik had in m'n oude bus allemaal restjes meuk met wat water gegooid en dat is 3 jaar goed gegaan. De nieuwe bus was de motor vastgelopen wegens gebrek aan olie, maar bij het uitbouwen bleek dit koelsysteem geheel gevuld met water.
Afijn, nu moet alles gewoon 100% goed, nu heb ik een voorkeur voor g12, maar moet ik het systeem nu eerst spoelen? Het motorblok is nagenoeg leeg, en het systeem ook zo goed als. Er gaat 15 liter in een t3, maakt het nou echt uit als er ergens nog liter water/g11 zou zijn achtergebleven ? Of spoelen met de tuinslang? Of eerste opstart met water en blikje radiator flush? :confused:
Hoop gezeur maar ik hoop wat wijzer te worden door jullie kennis,ervaringen en inzicht :thumbup: