Log in

View Full Version : Golf trekt naar links na nieuwe assen


Archiebald
06-05-2014, 16:48
Allen,

Vanmiddag heeft een vriend van me 2 "nieuwe" aandrijfassen gemonteerd op mn Golf. Alleen nu belde hij net dus op, het linker voorwiel staat scheef en hij trekt behoorlijk naar links.

Ook moest hij "best wel spanning" zetten op de draagarm om alles te monteren....


Is deze as nu te lang, of is het gebruikelijk en moet 't ding gewoon uitgelijnd worden?

Dokter D
06-05-2014, 20:07
Het hangt er vanaf wat er los is geweest maar ik denk dat uitlijnen t probleem verhelpt.

Audi1981
06-05-2014, 20:25
Als ie de boutjes onder in de draagarm losgehaald heeft ipv de kogel, dan staat alles nu waarschijnlijk anders ;)

tim_j
06-05-2014, 20:39
Idd wat heeft hij los gehad? En zeker weten golf 2 assen gebruikt ipv de langere golf 3 assen?

ronnieg60
06-05-2014, 23:28
als ie verder nix anders los gehaald heeft dan alleen de as zelf zal ie wel te lang zijn.
oude en ''nieuwe'' altijd naast ff elkaar leggen

fcapri
07-05-2014, 07:02
als die dat probleem niet kan oplossen, dan zou ik daar dergelijke herstellingen NIET meer laten uitvoeren.

zowieso oud en nieuw controleren. voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet? u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis. tenzij hij de driehoek van de ophanging scheef heeft teruggestoken, of iets serieus verdraaid heeft, mag u wiel niet schever staan als ervoor en zeker niet scheeftrekken. als die as dan toch te lang is, heeft die nu serieus de boel onder spanning staan. snel losmaken of je kan je rubbers ook allemaal gaan vervangen

Audi1981
07-05-2014, 07:06
als die dat probleem niet kan oplossen, dan zou ik daar dergelijke herstellingen NIET meer laten uitvoeren.

zowieso oud en nieuw controleren. voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet? u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis. tenzij hij de driehoek van de ophanging scheef heeft teruggestoken, of iets serieus verdraaid heeft, mag u wiel niet schever staan als ervoor en zeker niet scheeftrekken. als die as dan toch te lang is, heeft die nu serieus de boel onder spanning staan. snel losmaken of je kan je rubbers ook allemaal gaan vervangen

Doe maar niet, de aandrijfas drijft het wiel aan, niks meer. (behalve wat Jaguar modellen waarbij de aandrijfas ook als draagarm fungeert)

Archiebald
07-05-2014, 14:45
Doe maar wat niet Audi1981?

Hij is net door Euromaster uitgelijnd en volgens de berichten rijdt alles weer zoals het moet.... Even afwachten dus!

Audi1981
03-06-2014, 17:11
Dat je aandrijfas ook je wielstand bepaald ;)

Archiebald
03-06-2014, 17:29
Ow, topic vergeten!

Heb hem weggebracht en de as was toch echt te lang..... Bizar, maar toch. Hij rijdt nu weer goed!

Audi1981
03-06-2014, 17:58
Zelfde probleem gehad met een mk2 F&I, na verlaging liep alles prima, na nieuwe fusee kogels ging het mis, bleek ook de as een fractie te lang, opsluitring achter de buitenste homokineet weg gehaald en opgelost ;)

fcapri
04-06-2014, 07:51
Dat je aandrijfas ook je wielstand bepaald ;)

??? heb ik toch nooit geschreven?
maar als je aandrijas TE LANG is, dan krijg je de naaf er niet goed meer over en zal een ander ophangingspunt niet meer op zijn plaats kunnen zitten (bv stuurstang die je verder moet uitdraaien zodat die weer in het gat past)

Audi1981
04-06-2014, 08:33
voor zover ik weet bepaalt u aandrijfas toch de hoek van u wiel niet?

Leg es uit dan, want misschien zit hier een Nederland - Belgiƫ mismatch...

fcapri
04-06-2014, 09:06
daar staat dus dat u aandrijfas de hoek van u wiel NIET bepaald.

iets verder na deze regel stond er ook "u naaf zit vast aan de ophanging, de hoek wordt bepaald door je stuurhuis". daar staat dat je stuurhuis de hoek van je wiel regelt